Weer eens over overwinteren.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Weer eens over overwinteren.

#1 Bericht door Jeanette » maandag 19 juli 2010, 10:53

Ondanks het warme weer hier zijn we al weer serieus aan het nadenken over deze winter. Onze interesse gaat nu uit naar meer op een plaats blijven en dan 2 keer zolang, dat is 2 maanden naar Thailand te gaan. Na Sinterklaas (gnag gnag gnag) zouden we dan willen gaan.

Wat willen we.

Dichtbij zee met zandstrand. Een huurwoning met 1 slaapkamer, een klein keukentje, badkamer en tuin of balkon met goede stoelen en schaduw.

Nemen we de laptop mee of is er een PC? (ik speel graag uren lang op zylomgames)
Zijn er genoeg restaurantjes in de buurt?
Tv kijken we weing maar toch..?
Het hoeft niet het goedkoopste te zijn maar we hebben ook geen behoefte aan een privezwembad.

Mogelijke locaties en wat ik er van denk te weten. Schiet me maar lek als ik het fout heb.

Hua Hin
Zou op Scheveningen lijken. (leuk)

Cha am
Wat kleinschaliger. (leuk)

Chumphon
Eco-achtig met veel zandvlooien. :oops:

Pattaya
Gigantisch

Rayong
Rustig (te?)

Koh Samet
Weet ik weinig van, ga ik nog op googlelen.

Koh Chang
Waren hier nou veel (malaria)muggen?

Dit draadje is meer om mijn eigen gedachten op schrift te zetten dan om andere mensen voor mijn karretje te spannen al zijn suggesties meer dan welkom.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Weer eens over overwinteren.

#2 Bericht door Jim » maandag 19 juli 2010, 13:08

ao nang, krabi?
Afbeelding
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Weer eens over overwinteren.

#3 Bericht door marinusmali » maandag 19 juli 2010, 13:10

Hua Hin
Zou op Scheveningen lijken. (leuk)

Inderdaad Hua Hin heeft alles op bescheiden schaal en je kan ervan alles kopen en huren tegen redelijke prijzen!!

Cha-am ligt te ver van alles Hua Hin) af

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Weer eens over overwinteren.

#4 Bericht door JohanS » maandag 19 juli 2010, 14:32

marinusmali schreef:Hua Hin
Zou op Scheveningen lijken. (leuk)

Inderdaad Hua Hin heeft alles op bescheiden schaal en je kan ervan alles kopen en huren tegen redelijke prijzen!!

Cha-am ligt te ver van alles Hua Hin) af
Wij gaan in november ook terug naar HUA HIN, ik kan net wachten.
We gaan 1 week naar HUA HIn voor de toffe stad met de avondmarkt en lekkere restaurants en daarna 1 week naar Chaam voor het betere/rustigere strand.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#5 Bericht door elst99 » dinsdag 20 juli 2010, 08:01

Kijk eens op deze pagina's, daar doe je veel informatie op en over Hua Hin : www. huahin.startpagina.nl en http://www.memoirsofasia.com.
Denk dat je hier voorlopig wel mee uit de voeten kunt! Succes!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Weer eens over overwinteren.

#6 Bericht door Sert » dinsdag 20 juli 2010, 09:22

Chumphon en zandvlooien??? Welk strand is dat dan?

Als je 2 maanden blijft en een huis wilt, dan moet je in de regio van je keuze rondvragen bij de expats. Reken op 10k - 15k per maand.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Weer eens over overwinteren.

#7 Bericht door Khon Neua » dinsdag 20 juli 2010, 21:43

wonen op ko samet kun je ook weg strepen. Zijn geen huizen te huur naar mijn weten. Het is een weekend vakantie eiland.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 20 juli 2010, 22:44

Ik ben even druk want ik heb zojuist een poes van 20 jaar oud geadopteerd. De dame waar ze van is gaat w.s. net de honderd niet halen en we vinden niet dat die poes afgemaakt moet worden.

Al vast iedereen bedankt voor het meedenken, in de 2de helft van augustus ga ik verder met zoeken. Dan weten we ook of de verbetering van Rob's nierkwaal doorzet.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11599
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Weer eens over overwinteren.

#9 Bericht door jumbo » woensdag 21 juli 2010, 03:09

Hua Hin - Cha-am heb je twee werelden ineen. Hua Hin is meer toeristisch en wat meer mogelijkheden en Cha-am is een lui stranddorpje met aan de boulevard wat vermaak..

Rayong is in die tijd nagenoeg uitgestorven, trekt in Januari pas weer aan

Chang, geen idee, ben er in Februari geweest maar in die tijd??? Wel mooi en voldoende mogelijkheden maar om daar nou 2 maand te zitten is wat te veel van het goede.
Om daar rond te gaan ben je taxi's aangewezen, wandelen is niet echt een optie

Pattaya is altijd wat te doen, maar geen bounty stranden of prachtige zee...en veel te opzichtig toerisme

Samui ben je vergeten waar wel weer van alles en nog wat te doen is en mooie stranden en een prachtige zee met allerlei uitwijkmogelijkheden naar kleinere eilanden....

Samet is inderdaad meer een vakantie eiland dan een long-stay

Wil je rust?? zoek het dan tussen Pattaya en Koh Chang, wil je rust met de mogelijkheid tot vermaak dan vind je dat in HuaHin en Cha-am of Samui

*Persoonlijke voorkeuren dus geen wetten wat ik hierboven heb geschreven
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#10 Bericht door pong » woensdag 21 juli 2010, 11:55

klopt-meeste is al gezegd en klopt ook.
Samet: is nationaal park, dus heft entree-en hoe lang je dan erop mag blijven voor 1x entree, weet ik niet.
Rayong: is een grote industriestad, niet in de stad, maar nogal afzijdig liggen enkele kleinere strandjes. Ik heb deze plaats nog nooit gezien bij welke lijst dan ook voor ''long-time'' stays (zoaiets als overwinteren).
Pattaya-hoef je niet geheel af te schrijven-de zijplaatsen Jomtien en Na Kleua (=aan het zout) zijn veel rustiger en bieden alle grotestads-zaken. Wel heeft vooral JT ook erg veel hoogbouw.
Samui: lijkt mij meer voor jongeren geschikt.
Chaam/Hhin is net zoiets als Kijkduin tov Schevening-zelfde grotere stad.
Je vergeet een beetje te melden hoeveel ''grote stadfaciliteiten'' er voor jou-want je bent er toch langere tijd, zouden moeten zijn (shops, vertier, excursiemogelijkheden, etc.)
En als het bij nader inzien toch niet alleen maar ''on the beach'' moet wezen: het noorden, Chiang Mai met name. Of iets verder daarvanheen als het wat minder echt grote stad moet zijn.
Zelf vond ik het plaatsje TRat (afstappunt feries naar Koh Chang) wel aardig en daarom vermelden waard, maar voor strand moet je dan of naar die eilanden of een heel stuk verderop.

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Weer eens over overwinteren.

#11 Bericht door marinusmali » woensdag 21 juli 2010, 13:16

Ik vergat nog even te vermelden dat Hua Hin ook nog een ander prachtig strand heeft namelijk: Khao Takiap stand is prachtig met natuurlijk kustlijn, met achtergrond bebossing. Er is 1 hoogbouw hotel Blue Wave, naar voor de rest wordt de kustlijn niet ontsierd door de vele hoge hotels en appartementen die het centrum strand van Hua Hin ontsieren.
Er is een breed/lang gerekt strand.
Je kan er met de tuktuk vanuit Hua Hin in 10 minuten komen.
Verder je kan er fantastisch shoppen en lekker eten.

Dus kies voor Hua Hin!!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Weer eens over overwinteren.

#12 Bericht door Jeanette » woensdag 21 juli 2010, 14:19

Cha am klinkt goed. We zouden 1 maand http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... cha-am.htm kunnen doen en 1 maand http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... rayong.php wat neer komt op zo'n €1200,- en dat is goed lijkt me.

Wat we belangrijk vinden is goed slapen en goede stoelen. Op oenk oenk oenk muziek zit ik niet te wachten maar route 66 muziek is ...oeps vind ik leuk. Met een goed boek in de schaduw lekker lui liggen lezen, lekker eten zonder zelf uren in de keuken te staan met een lekker wijntje... ja ... da's vakantie. 8-) 8-) 8-) En ontbijt zelf verzorgen en bepalen wanneer lijkt me net als zelf die paar kamers schoon houden ook prima.

Dus als iemand op bovenstaande adressen al eens geweest is hoor ik er graag over

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Weer eens over overwinteren.

#13 Bericht door Sert » woensdag 21 juli 2010, 15:04

Jeanette schreef:Cha am klinkt goed. We zouden 1 maand http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... cha-am.htm kunnen doen en 1 maand http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... rayong.php wat neer komt op zo'n €1200,- en dat is goed lijkt me.
Ik heb hier eens naar zitten kijken, en het is mij wel duidelijk waar deze reisbureaus zo'n berg geld mee verdienen. Op de tickets zal bijzonder weinig verdiend worden, maar verder is het wel heel simpel: busje regelen voor een transfer naar het desbetreffende huis (hier verdient het reisbureau al meer op dan de chauffeur), om vervolgens een flinke commissie te vangen op de accommodatie.

Als daar echt een markt voor is, overwinteren in Thailand voor periodes van een maand of langer, dan is dat wel heel makkelijk geld verdienen op deze manier. Kwestie van wat contacten regelen met resorts, en verder handel je alles af via de telefoon en internet.

Denk dat ik hier eens een plan over ga uitwerken :idea:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Weer eens over overwinteren.

#14 Bericht door elst99 » woensdag 21 juli 2010, 18:25

Wat vind je hier nu zo vreemd aan, ik vind dit zeer acceptabel, 36 dgn incl. hotel, vliegreis en transfers voor ruim 1100€, ik teken er voor.
Ben van mening dat hier niet veel op verdiend wordt. Een minibusje vanuit Hua Hin met 2 personen kost ons ook 2500 Bht. Je kan wel taxi-kamikaze krijgen voor 1600 Bht. maar dan zit je met samengeknepen billen 2.5 uur.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

taam
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 197
Lid geworden op: zondag 18 april 2010, 13:23
Locatie: Pathumthannee

Re: Weer eens over overwinteren.

#15 Bericht door taam » donderdag 22 juli 2010, 02:04

elst99 schreef:Wat vind je hier nu zo vreemd aan, ik vind dit zeer acceptabel, 36 dgn incl. hotel, vliegreis en transfers voor ruim 1100€, ik teken er voor.
Ben van mening dat hier niet veel op verdiend wordt. Een minibusje vanuit Hua Hin met 2 personen kost ons ook 2500 Bht. Je kan wel taxi-kamikaze krijgen voor 1600 Bht. maar dan zit je met samengeknepen billen 2.5 uur.
Prijs lijkt mij ook wel acceptabel, maar ze zullen er ongetwijfeld wat marge op pakken.

Rayong ben ik 2x geweest, in een resort. Door Ban Phe (Ban Pae) door heen gereden met de auto, daar kwam mij
schoonvader altijd. Dat is echt een gehucht. (nog kleiner dan een gehucht)
Ban Phe ligt toch nog op zo'n +/-20 km van Rayong city.

Chaam is vergeleken met Ban Phe al een stuk groter, maar als je daar een maand zit heb je het ook wel gezien.

Hua Hin is wat meer vertier, maar zal wel iets duurder zijn. De afstand Hua Hin - Chaam is volgens mij ook
+/- 20 km.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”