Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#16 Bericht door ireen123 » woensdag 03 augustus 2016, 19:34

wij hebben tickets: retourtje met EVA ( alweer, was goed bevallen) AMS-BKK voor €586 retour via BMair geboekt (ook die beviel weer goed)

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#17 Bericht door robin33 » woensdag 03 augustus 2016, 19:47

ireen123 schreef:wij hebben tickets: retourtje met EVA ( alweer, was goed bevallen) AMS-BKK voor €586 retour via BMair geboekt (ook die beviel weer goed)
Eva vind ik ook het best, en dit jaar zeker niet duur. Kon in januari boeken voor oktober voor 520, premium economy was ook niet duur dus daar voor gekozen

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#18 Bericht door Gardensafari » woensdag 03 augustus 2016, 20:32

EVA heeft op diverse datums al weer extra vluchten.
Ik denk dat ze zich voorbereiden op het wegvallen van China.
Beide maatschappijen zijn overigens niet slecht.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#19 Bericht door driver » woensdag 03 augustus 2016, 20:52

ireen/robin hebben wslijk tickets voor 1 mnd geboekt ? en wanadee voor 8 mnd begrijp ik.
Tussen die tickets zal normaal gesproken ook wel wat prijsverschil zitten lijkt me.
Ik zie meestal tickets tot 3 mnd verblijf staan hoe dat gaat met die 8 mnd tickets qua prijsvergelijk weet ik niet qua zoeken op internet daar zoek ik nooit naar.

Als we/ik gaan is het ook max 1 mnd dus daar kijk ik altijd naar en Eva heeft meestal wel nette prijzen vindt ik zelfs een paar weken voor vertrek zoals de laatste keer dat we vlogen ik dacht in Dec. 2015.

Bijv in January al boeken voor Oktober zal ongetwijfeld goedkoper zijn maar tot nu toe hebben we/ik nog nooit zover in het voren geboekt.

Oekrain Airlines zou ik rustig doen als het bijv. 400 euro kost met een niet te lange overstap.
Heb ook met Mahan Air gevlogen vanaf Dusseldorf en dat ging ook prima vondt ik.

gr driver

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#20 Bericht door robin33 » donderdag 04 augustus 2016, 02:07

driver schreef:ireen/robin hebben wslijk tickets voor 1 mnd geboekt ? en wanadee voor 8 mnd begrijp ik.
Tussen die tickets zal normaal gesproken ook wel wat prijsverschil zitten lijkt me.
Ik zie meestal tickets tot 3 mnd verblijf staan hoe dat gaat met die 8 mnd tickets qua prijsvergelijk weet ik niet qua zoeken op internet daar zoek ik nooit naar.

Als we/ik gaan is het ook max 1 mnd dus daar kijk ik altijd naar en Eva heeft meestal wel nette prijzen vindt ik zelfs een paar weken voor vertrek zoals de laatste keer dat we vlogen ik dacht in Dec. 2015.

Bijv in January al boeken voor Oktober zal ongetwijfeld goedkoper zijn maar tot nu toe hebben we/ik nog nooit zover in het voren geboekt.

Oekrain Airlines zou ik rustig doen als het bijv. 400 euro kost met een niet te lange overstap.
Heb ook met Mahan Air gevlogen vanaf Dusseldorf en dat ging ook prima vondt ik.

gr driver
Oekraïne zou ik nooit doen hoe goedkoop ook, ja ik let op de prijzen. Maar wil wel Een rechtstreeks ticket..

Werk zelf op de luchthaven. En weet dat airlines (de goedkopere) je snelle overstap tijden willen aan bieden , die eigen lijk al zeer moeilijk zijn laat staan bij al zeer korte vertragingen,,,, resultaat. Koffer gaat niet meer mee.

En als dat kleine beetje meer geld al niet kan ..... Ga dan niet
(Al begrijp ik dat bij grotere gezinnen het natuurlijk op loopt.)

Ps van een contact bij Eva begreep ik dat ik in oktober wel WiFi op zeer redelijke snelheid kan verwachten ... Voor een klein bedrag. Ga is testen..

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#21 Bericht door wanadee » donderdag 04 augustus 2016, 07:26

Voor iemand als ik die normaliter maar twee retourtjes per jaar nodig heeft, voor mij en mijn vrouw, is het niet zo belangrijk.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die meerdere keren kortere periodes per jaar gaan wel aardig kan oplopen en dus zo goedkoop mogelijk willen vliegen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#22 Bericht door driver » donderdag 04 augustus 2016, 08:05

Goedkoop vliegen zal niet altijd te maken hebben met het geld wat je hebt denk ik.
Moet je echt op de centen letten lijkt het mij vrij normaal dat je de goedkoopste optie kiest.Dus de optie om dan niet te gaan vindt ik wat overtrokken er zijn genoeg mensen met bijv. een Thai relatie die leven van minimaal inkomen dus iedere euro minder is er dan toch een.
Zelf stel ik 0,0 eisen wat betreft comfort of eten/drinken in een vliegtuig en heb ik meer beenruimte is dat natuurlijk mooi zoniet ook prima.
Eten vindt ik sowieso niks bij welke maatschappij dan ook.
Gratis alcohol oid vindt ik ook niet echt belangrijk .

Bijv. Oekrain Air voor 400,00 met goed, lees veilig vluchtschema en zoals Mahan Air een 3 uurtjes overstap zou ik prima vinden dan laat ik bijv Eva voor 550/570 rechtsstreeks een keer gaan.

Gaan we samen idem dito en dat heeft niets te maken met het feit dat ik geen duurdere vlucht kan betalen maar voor mij is een vliegreis niet meer dan een mogelijkheid om in Thailand te komen in dit geval dus waarom dan meer betalen als het ook anders zou kunnen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#23 Bericht door robin33 » donderdag 04 augustus 2016, 17:48

driver schreef:Goedkoop vliegen zal niet altijd te maken hebben met het geld wat je hebt denk ik.
Moet je echt op de centen letten lijkt het mij vrij normaal dat je de goedkoopste optie kiest.Dus de optie om dan niet te gaan vindt ik wat overtrokken er zijn genoeg mensen met bijv. een Thai relatie die leven van minimaal inkomen dus iedere euro minder is er dan toch een.
Zelf stel ik 0,0 eisen wat betreft comfort of eten/drinken in een vliegtuig en heb ik meer beenruimte is dat natuurlijk mooi zoniet ook prima.
Eten vindt ik sowieso niks bij welke maatschappij dan ook.
Gratis alcohol oid vindt ik ook niet echt belangrijk .

Bijv. Oekrain Air voor 400,00 met goed, lees veilig vluchtschema en zoals Mahan Air een 3 uurtjes overstap zou ik prima vinden dan laat ik bijv Eva voor 550/570 rechtsstreeks een keer gaan.

Gaan we samen idem dito en dat heeft niets te maken met het feit dat ik geen duurdere vlucht kan betalen maar voor mij is een vliegreis niet meer dan een mogelijkheid om in Thailand te komen in dit geval dus waarom dan meer betalen als het ook anders zou kunnen.
Snap ik, maar wat kost overstappen... Mischien. Een keer wat eten , een kop koffie...
Je koffers een keer kwijt(grote kans bij overstap) Nieuwe spullen kopen. ... Den dat er tussen de 400 en. De 520 die ik betaalde niet veel verschil zit.
Ps eten vind ik heerlijk in het vliegtuig.
De vakantie begint bij mij op het moment dat ik instap. Heerlijk filmpje kijken eten drinken (geen alcohol , muziekje op). En het belanrijkste na 24/7 standbij van werk een heerlijke 10 uur niet bereikbaar.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#24 Bericht door driver » vrijdag 05 augustus 2016, 12:24

robin33 schreef:
driver schreef:Goedkoop vliegen zal niet altijd te maken hebben met het geld wat je hebt denk ik.
Moet je echt op de centen letten lijkt het mij vrij normaal dat je de goedkoopste optie kiest.Dus de optie om dan niet te gaan vindt ik wat overtrokken er zijn genoeg mensen met bijv. een Thai relatie die leven van minimaal inkomen dus iedere euro minder is er dan toch een.
Zelf stel ik 0,0 eisen wat betreft comfort of eten/drinken in een vliegtuig en heb ik meer beenruimte is dat natuurlijk mooi zoniet ook prima.
Eten vindt ik sowieso niks bij welke maatschappij dan ook.
Gratis alcohol oid vindt ik ook niet echt belangrijk .

Bijv. Oekrain Air voor 400,00 met goed, lees veilig vluchtschema en zoals Mahan Air een 3 uurtjes overstap zou ik prima vinden dan laat ik bijv Eva voor 550/570 rechtsstreeks een keer gaan.

Gaan we samen idem dito en dat heeft niets te maken met het feit dat ik geen duurdere vlucht kan betalen maar voor mij is een vliegreis niet meer dan een mogelijkheid om in Thailand te komen in dit geval dus waarom dan meer betalen als het ook anders zou kunnen.
Snap ik, maar wat kost overstappen... Mischien. Een keer wat eten , een kop koffie...
Je koffers een keer kwijt(grote kans bij overstap) Nieuwe spullen kopen. ... Den dat er tussen de 400 en. De 520 die ik betaalde niet veel verschil zit.
Ps eten vind ik heerlijk in het vliegtuig.
De vakantie begint bij mij op het moment dat ik instap. Heerlijk filmpje kijken eten drinken (geen alcohol , muziekje op). En het belanrijkste na 24/7 standbij van werk een heerlijke 10 uur niet bereikbaar.
Overstappen heb ik 2 keer in Teheran gedaan dat koste niks.Iedereen kreeg netjes een tegoed bon waar ik dan koffie en wat te eten voor haalde.Beetje praten met het bedienend personeel lukte ook nog al waren ze wel schuw vondt ik. Na verloop van tijd toch leuk gepraat en nog een bak koffie gratis gekregen toen ik er een bestelde om in euroos te betalen.
Koffer kwijtraken en nieuwe spullen kopen wordt vlgs mij gewoon vergoed door je reisverzekering of deels door de maatschappij.En als ik die kant op ga heb ik nooit veel bij me in de koffer meestal wat kleding en eten en leesvoer raak ik dat kwijt is het jammer maar lig ik er niet wakker van.
Muziekje op doe ik ook met mijn iPod en films kijken doe ik indien aanwezig bijna nooit.
Heb meestal wat boeken bij me en wat kranten.Beetje hangen en proberen te slapen wat ook niet altijd lukt als je naast lawaai of we gaan iedere keer van onze plek af figuren zit oid. ;)
Qua eten neem ik zelf wat mee op de heenreis ..krentebollen en wat broodjes ham of kaas daar redt ik het meestal wel mee tot BKK.en chips/drop/gevulde koeken en..en..
Het warme eten of wat er voor doorgaat in het vliegtuig eet ik meestal weinig van en het hangt er ook maar net van af wat ik krijg.

Werk..in BKK gaat in de mob.fhone een Thaise simkaart en uiteraard zit ik op internet en bel ik ook maar qua werk meestal mooi niks.
Ik heb een heel klein klusbedrijfje en mijn vrouw ook apart van mij en die paar klanten :giggle: die we hebben weten dat we weg zijn duszz als we terug zijn is het weer kijken en bellen voor werk maar niet in Thailand als het ffe kan om daar nu even bij te blijven.

Tussen 400 en 520 zit idd weinig verschil maar met 2 personen toch 240 euro dat zal voor een aantal mensen toch aantrekkelijk zijn om dat te kunnen besparen.
Er zijn echt veel meer mensen rond het Thailand verhaal dan hier bekend die echt weinig geld hebben en toch een relatie beginnen of er wonen en die echt iedere euro moeten omdraaien en dus ook hun vliegticket indien nodig zo goedkoop mogelijk willen/moeten kopen.

gr driver

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#25 Bericht door pong » vrijdag 05 augustus 2016, 13:11

robin heeft helemaal gelijk vwb risco van korte transits. UA/UKrayne is daar berucht om.
Ben zelf laatste tijd meermalen met EY-etihad gegaan en kreeg al snel een silverpass van hun-zit je nog wel eco, maar krijg je meer miles en mag je vooraf in de lounge (in AMs die van KLM, maar dat is recent veranderd in een andere) en ook nog-mits genoeg tijd in AUH, aldaar in hun eigen lounge. Nu kon ik de gespaarde miles benutten om goedkoop te boeken en dat scheelde ruim 150 eur. Maar kon ook voor die miles+25 eur taksen 1x heen naar Beograd vliegen met partner AirSerbije.
Verleden jaar was dekist UIT BKK al vele uren te laat-motorpech, toen kregen we een (korte) nacht in dat airportHTl op Swampy en omdat we de hele dag moesten wachten in AUH een erg luxe hotel aldaar met 3x buffet (wel alco zelf betalen dan-daar kan ik wel buiten), maar uiteindelijk tegen de 20 uur later pas weer terug thuis. Geen EU-airline en geen vlcht UIT de EU, dus geen extra compensatievergoeding.
Overigens heeft EVA inmiddels de gangbare min-prijzen al lekker verhoogd tot ruim boven de 600. OF je die lage prijzen ook daadwerkelijk kan vinden, hangt sterk van het seizoen af.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#26 Bericht door robin33 » vrijdag 05 augustus 2016, 20:55

Heb net nog even 2 zoek opdrachten gegeven oktober en eind augustus Beide gewoon 521 euro.

Snap dat niet ieders budget hetzelfde is , maar als ik met een broodzakje op vakantie moet....... ...dan beter een keer overslaan.

Ging vroeger ook maar 1 x in de 2 jaar met mijn vrouw.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#27 Bericht door Arietwee » zaterdag 06 augustus 2016, 06:24

Zo is dat. Met bepaalde maatschappijen en via bepaalde landen zou ik niet eens willen vliegen. Vind het al erg dat ik er over moet vliegen. :worshippy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#28 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 07:39

Robin33..wat betreft broodzakje op vakantie..vakantie is voor de een niet kijken naar geld omdat het tenslotte vakantie is dus het geld mag rollen of we doen er niet zo moeilijk over oid een ander neemt zijn eigen brood mee om wat geld te besparen.En zeker opbijv. schiphol met die fijne prijzen hoef ik daar niks te kopen als ik moet wachten op onze vlucht dan eet ik met plezier mijn zelf meegebrachte krentebollen of broodjes op heel simpel. In het vliegtuig idem dito .Als wij bijv. met de motor weg gaan pak ik ook niet elke keer een terrasje met eten onderweg maar duik ik ook vaak een winkel in om verse broodjes te kopen met beleg wat we dan elders op een parkeerplaats oid opeten.
Smaakt vaak net zo lekker en kost stukken minder.En ik ben niet de enigste die dat doet weet ik.Uiterlijk vertoon in de vorm van ik kijk niet op wat eurootjes want ik wil niet voor joker staan als ik goedkoop vlieg oid doe ik niet aan mee en ik loop ook niet met de massa mee ik doe gewoon wat ik zelf wil en op mijn eigen manier en als ik hier dan bijv. als zuinige vrek gezien wordt eventueel omdat ik nu meldt dat ik goedkoop wil vliegen en wat eten meeneem ect .Mij prima , mijn geld dus ik bepaal zelf waar ik dat aan uitgeef..motoren en de onkosten eraan voornamelijk daar gaat aardig wat geld naartoe :angel:
Blikjes drinken douw ik in minj tanktas vooraf en in de koffers omdat we ook regelmatig overnachten in een pension oid waar s,avonds niks te koop is blijkt dan en dan is zelf wat bij je hebben wel makkelijk.Ook voor onderweg overigens want ik heb geen zin om iedere keer terrasjes te pakken ik zoek de rustige plekken wel op ergens.
Zeker als het regent pak je de motor niet zo snel meer als je een slaapplek gevonden hebt om ffe elders wat te gaan drinken/eten dus hebben we meestal zelf wel wat bij ons.En ik zoek als het kan geen toeristenmeuk op maar liever wat achteraf dus ook vaker minder winkels/restaurants in de buurt.

En dan dat overslaan...Misschien zijn er wel mensen die doordat ze alles zuinig aan (moeten) doen juist wel op vakantie kunnen ?
Ik kan ook wel een duurder ticket betalen maar waarom zou ik dat doen als het goedkoper kan ?
Meestal besluiten wij pas vrij onverwachts om te gaan dus zijn we toch wat afhankelijk van de dan geldende prijzen.

Kortom..zoveel mensen , zoveel wensen ..

ps..Zie iedere keer weer spel/tekstfouten duszz..aanpassen en wijzigen of schrijf ik te snel ?
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 06 augustus 2016, 08:31, 5 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#29 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 07:42

Arietwee schreef:Zo is dat. Met bepaalde maatschappijen en via bepaalde landen zou ik niet eens willen vliegen. Vind het al erg dat ik er over moet vliegen. :worshippy:
Zolang het veilig is vlieg ik over ieder land en met iedere maatschappij en wat is tegenwoordig nog veilig dan zijn daar garanties voor ?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#30 Bericht door driver » zaterdag 06 augustus 2016, 07:48

robin33 schreef:Heb net nog even 2 zoek opdrachten gegeven oktober en eind augustus Beide gewoon 521 euro.

Snap dat niet ieders budget hetzelfde is , maar als ik met een broodzakje op vakantie moet....... ...dan beter een keer overslaan.

Ging vroeger ook maar 1 x in de 2 jaar met mijn vrouw.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik zag gisteren ook nog wat vluchten voor 436 euro maar was voor 2 weken en tussenstops van een paar uur.
Ben wel een keer vanaf Brussel samen naar Phuket gevlogen vlgs mij voor 350 euro pp ook 2 weken dat was eigenlijk wel leuk om er even tussenuit te zijn voor die prijs maar die maatschappij vliegt niet meer op Thailand begreep ik.Daar een auto gehuurd uiteraard low budget ;) dus de kleinste om naar BKK te rijden.
Toen ze dat hoorde bij het verhuurbedrijf kregen we een iets grotere auto mee omdat ze een kleine auto niet geschikt vondt voor zo,n lange ? afstand.

Was op zich wel leuk om dan met de auto langs de kust omhoog te rijden naar BKK/Chon Bury.

Al met al wijken we weer aardig van het draadje af het ging over Emirates.. :giggle:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”