Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dylangrey
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 30 november 2009, 14:35

Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#1 Bericht door dylangrey » maandag 14 december 2009, 10:28

HAHA, ik ben erg blij met het nieuws dat Emirates gaat vliegen op Schiphol... :D (denk ik)

Ik ben nu sinds een week of 3 prijzen van vliegtickets aan het vergelijken en een beetje kijken naar wat de prijzen doen...

En tot mijn vreugde zag ik dat op sommige sites Emirates al vanaf 625 naar BKK vliegt! Terwijl ik dacht eerst voor mini maal 800 euro de lucht in te gaan :P

Nu het feit dat ik nog nooit met Emirates gevlogen heb, meestal KLM naar BKK.

Zijn er van jullie mensen die goede ervaringen hebben met Emirates? is het wel die 150 euro goedkoper waard? of vliegen jullie toch iets duurder met extra vertrouwde service?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#2 Bericht door elst99 » maandag 14 december 2009, 11:39

Emiraten is prima, maar kijk wel even naar de overstaptijden, hoe langer je tussenstop hoe goedkoper het wordt.
KLM, EVA, China-air rechtstreeks!
Emiraten vliegt ook vanaf Düsseldorf, daar kun je mazzel hebben met een tussenstop van 2 uur en dat is te doen, maar 6 uur of nog langer zou ik je zeker afraden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

sawadee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 30 november 2009, 15:03

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#3 Bericht door sawadee » maandag 14 december 2009, 12:27

Ik heb eerder met Emirates gevlogen. Prima maatschappij, niets mis mee!

Met Eva air een keer mijn koffer kwijtgeraakt, maar dat komt ook bij KLM wel eens voor.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#4 Bericht door pong » dinsdag 15 december 2009, 05:40

je noemt vertrouwde service-vrijwel elke geregelde BKK-ganger vindt de KLM de slechtste + duurste van de 3 direkten.
Er zijn werkelijk 100en van die airline vergelkijkingssites, zoals airlinequality. Ik vertrouw de Duitse wat meer, die zijn kritieser en beperken zich tot airlines die vanaf DE vliegen, zoals airlinetest.de. EK scoort atlijd erg goed.
Ben zelf tenminste zo'n 50x ,met tenminste 25 airlines NL/EUR-BKK of around gevlogen, incl. EK, ook dit jaar met EY=etihad en QR=qatar. EK zit zeker in de bovenste rij. Echt slecht was er overigens geen. Maar vond EY nog wat beter (on board service, overstap-gemak) en QR=laatste reis, moet er nog mee terug, was super-zeker nivo van SQ=singapore, de beste airline al jarenlang.
Prijzen varieren nogal met seizoen. Zocht de laatste weken (hier in BKK, ben wat immobiel en dus tijdsat voor surfen) naar tix voor mei_ vanaf LON met EY al vanaf 360 GBP=net 400 eur, dan nog rond de 99/100 extra voor trein/EZ erbij-totaal rond de 500. En veel langere reisduur-en kans om te sjoppen in London. Voor die periode (vanaf eind apr tot begin juni, en rond sept) kan je vrijwel altijd vanaf DE met diverse airlines voor 499 eur/return/allin vliegen. Zelfs vaak met TG=THAI. kijk eens op letsbuyflights.de.

freekvanveen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 19 oktober 2009, 17:26

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#5 Bericht door freekvanveen » dinsdag 29 december 2009, 00:09

Nog een tip dan maar, niet om te boeken maar om te zoeken: http://www.supervliegtickets.nl. Je ziet daar in 1 keer vanaf a'dam, dusseldorf, frankfurt en brussel.
Wil je met je eigen data zoeken, dan kun je http://www.kayak.com proberen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#6 Bericht door pong » zondag 17 januari 2010, 15:25

dat heb ik al gemeld-heb recent ook gevlogen met EY=etihad en QR=qatar, ook vanaf de daar nabije Gulf. Die vond ik net een graadje beter (qua on-board service) als EK. aar die gaan niet vanaf DUS-wel FRA, en EY ook BRU.
Rene-vrijwel iedereen weet toch dat er bijna geen goedkope ENKELtjes zijn op dat soort sites-enkel voor return! De enige die gewoon per reis laat boeken-dus ook single, is Airberlin/LTU.
Ik post dit weer, omdat ik pas, ik lees dat vanwege beroep, op http://www.luchtvaartnieuws.nl een bericht las en interview met de sales-manager van EK. Ze zijn niet van plan op prijs te concurreren, maar op kwaliteit. NLers vullen zo'n 10/20% van hun 2 dagelijkse flights vanaf DUS en ze verwachten dat niet heel veel daarvan naar AMS zullen switchen. BKK is slechts bijzaak-zeker de helft van de pax zal naar DXB=Dubai zelf gaan.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#7 Bericht door Rene » zondag 17 januari 2010, 16:16

pong schreef: Rene-vrijwel iedereen weet toch dat er bijna geen goedkope ENKELtjes zijn op dat soort sites-enkel voor return! De enige die gewoon per reis laat boeken-dus ook single, is Airberlin/LTU.
Ja, dat heb inmiddels ook door. Het is de beste prijsoptie voor enkeltjes.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#8 Bericht door Singtoo » maandag 18 januari 2010, 01:05

Ik vind het op zich interessant dat Emirates vanaf Ams gaat vliegen.
Alleen, ik zocht zomaar op wat datums in juni / juli, hun overstaptijden vind ik er slecht uitzien.
Ik zie tot bijna 24 uur voordat je weer verder gaat, op de heenweg.
En op de terugweg toch ook bijna 11 uren.
Daar word ik niet vrolijk van.
In principe hou ik helemaal niet van overstappen.
Daarom vlieg ik tot heden altijd EVA.
Maar Emirates lijkt me wel interessant om mee te vliegen.
Vanwege dat hun mogelijk betere cabin uitrusting en de standaard 10 kilo meer bagage allowance.
Maar met deze overstaptijden dan ga ik nog eerder vanaf Düsseldorf een keer met hun vliegen denk ik.
Maar wie weet worden de AMS <> BKK vluchten nog beter op elkaar afgestemd.

Voorbeeld van de website Emirates,

Flight EK146

Tue 06 Jul 10
15:30 Amsterdam Airport Schiphol (AMS) 6hr 29min
0 Stops Economy
Boeing 777-300ER

Tue 06 Jul 10
23:59 Dubai International Airport (DXB)

Connection
Flight EK6200

Wed 07 Jul 10
22:50 Dubai International Airport (DXB) 6hr 15min
0 Stops Economy
Airbus Industrie A330-200

Thu 08 Jul 10
08:05 Suvarnabhumi International Airport (BKK)
OPERATED BY THAI AIRWAYS INTERNATIONAL
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 45
Lid geworden op: maandag 28 september 2009, 10:17

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#9 Bericht door Pivo » maandag 18 januari 2010, 11:11

Er zijn wel tickets met kortere overstaptijden maar die zijn natuurlijk als eerste weg! Ik heb begin september al geboekt (weliswaar via DUS maar goed). Op de heenweg is het 3:40u en op de terugweg 1:35u. Dat valt naar mijn idee erg mee.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#10 Bericht door Jeanette » maandag 18 januari 2010, 14:30

En wat zijn je rechten bij vertraging? Dus als je de aansluitende vlucht niet haalt?

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 45
Lid geworden op: maandag 28 september 2009, 10:17

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#11 Bericht door Pivo » maandag 18 januari 2010, 22:33

Afhankelijk van hoelang de vertraging is geloof ik, hoezo? Vluchten met een kortere wachttijd dan 9 uur hebben vaker vertraging? :P

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#12 Bericht door pong » dinsdag 19 januari 2010, 13:03

hangt er van af waar die vertraging optreedt.
1. het is beslist GEEN airline die bekend staat om vaak en veel vertragen, of cancellen.
2. als het op de sector AMS-DXB is, dan heb je enkel vordeel: korter wachten in DXB. Of overboeken-mits plaats!-op een andere van hun vluchen. Ze doen inmiddels DXB=-BKK tot 4x daags-dus dat moet niet al te moeilijk zijn.
3.dat geldbeluste roepen valt vies tegen: het is ALLEEN van toepassing als de schuld bij de airline zelf ligt en geen ''hogere macht''-als bvb overvloedige sneeuwval vorige week, of mist, of al dat soort dingen. het geldt in principe wel bij elke airline die op/van de EU afvliegt. Maar dat alles is in essentie niet anders als bij elke andere airline. Wat mensen (vooral NLers) dan vaak irriteert is dat niet iedereen even vlot of op dezelfde manier zal worden geholpen-freq. flyers krijge meestal voorrang (doet KLM in voorkomende gevallen net zo goed)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#13 Bericht door torkom » woensdag 03 augustus 2016, 10:46

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2633 ... bai__.html


Een Boeing van Emirates, toch een van de veiligste maatschappijen is in de brand gevlogen na een harde landing in Dubai.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#14 Bericht door elst99 » woensdag 03 augustus 2016, 10:54

Heftig! Gelukkig iedereen eruit!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Goedkope vliegtickets Bangkok met Emirates

#15 Bericht door wanadee » woensdag 03 augustus 2016, 15:15

Ik heb al weer ticket gekocht bij klm 730 euro 8 maanden. Voor die 100 euro goedkoper ga ik echt niet overstappen. Als je echt goedkoop wilt moet je bij oekraine airways zijn, onder de 500 euro. Maar daar heb ik geen goed gevoel bij en dan moet je evengoed overstappen in Kiev

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”