Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Beste Airline

#331 Bericht door Arietwee » zondag 19 februari 2017, 08:37

genesis schreef:Met Thai Airways gevlogen, pluspunten zijn een lage ticket retourprijs van € 600 (Brussel <--> Bangkok <--> Chiang Mai) en je mag 30 kilo per persoon meenemen, ook konden we toen we terug gingen, in Chiang Mai al 10 uur van te voren onze baggage inchecken, wat ons veel 'gedoe' bespaard op de dag van vertrek.

Maar wat me enorm tegenstond was dat ze in dat vliegtuig tegen woordig rijen hebben van 3 x 3 stoelen naast elkaar. Op de heenweg konden we niet direct naast elkaar zitten, daar zat het gangpad tussen [|( , op de teugweg zaten we direct naast elkaar, met 1 'vreemde' naast ons. En op de terugreis was er een grote kerel, 1 rij schuin voor ons, die echt 'klem' zat, terwijl de middenstoel naast hem vrij was gemaakt door het cabine personeel, door de persoon naast hem naar een andere plek te brengen, nee die man had een lastige vlucht van 12 uur. :shock:

Ik vind een rij van 2 bij 3 bij 2 stoelen een stuk persoonlijker, maar ik begrijp de keuze van de vliegtuig maatschappij wel, op deze manier kunnen ze 9 tickets per rij verkopen ipv 8, dus een betere concurentie positive en een lagere ticketprijs.

Maar ik ga er nog wel even over denken of ik de volgende keer weer met Thai Airways ga vliegen, of dat ik ga voor een maatschappij die 8 stoelen (2 - 4 - 2) op een rij heeft staan, dat geeft toch meer privacy en comfort.

Genesis
Met een 777? Sommige maatschappijen vliegen met 3-4-3. Meeste met 3-3-3 denk ik. Ik heb ergens gelezen dat eva air ook met 3-4-3 wil gaan vliegen. Of dat waar is weet ik niet. Wij vliegen altijd met z'n vieren en vindt het wel prettig met z'n vieren naast elkaar.

Laatste keer zat ik naast een thaise met een nieuw leren jasje ofzo. Stonk uren in de wind. Zo'n hersenloze heb niks in de gaten natuurlijk. :x

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Beste Airline

#332 Bericht door sjeng » zaterdag 01 juli 2017, 06:30

Mijn ervaring met emirates.
Ben deze maand voor een kort bezoek aan Nederland met emirates gevlogen met een tussenstop in Dubai.
De heenreis BKK-AMS met de A 380 tot Dubai vol van Dubai naar AMS slechts half vol.
Ervaring in Dubai, 1.5 uur tussenstop, slechte informatie, chaotische luchthaven met lift, trein,lift net geen paniek.
Het toestel en de service aan boord
voldoende beenruimte en iets bredere stoel in 3-4-3 oppstelling. eten en bediening goed
Nadeel van de A 380 waar dik 500 passagiers in gaan zijn de lange boarding tijden en uiteraard ook de stormloop na de landing waar deze 500+ door de douane moeten.
Nog te vermelden dat er bij de retourvlucht in AMS een vertraging was van 1.5 uur omdat de catering om een of andere reden geen drank had afgeleverd. Moest dus alsnog worden nagebracht. Zeer onprofessioneel en slordig. Wel 1.5 uur extra in de kist zonder informatie.
Ook in Dubai weer vertraging van 3 kwartier reden onbekend ook geen informatie.

zou ik het weer doen, ik denk het niet volgende keer weer lekker rechtstreeks met een kleinere kist.

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: Beste Airline

#333 Bericht door dinava2002 » zaterdag 09 september 2017, 16:46

Voor ons nooit meer Qatar.
We hadden op weg naar Suvarnabhumi een taxi ongeluk. Niet zeer ernstig. Maar daardoor wel te laat. Nochtans 59 min voor vertrektijd aan de incheckbalie en geweigerd worden. Koop maar een nieuw ticketje zeiden ze

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Beste Airline

#334 Bericht door Adrie » zaterdag 09 september 2017, 17:45

sjeng schreef:Mijn ervaring met emirates.
Ben deze maand voor een kort bezoek aan Nederland met emirates gevlogen met een tussenstop in Dubai.
De heenreis BKK-AMS met de A 380 tot Dubai vol van Dubai naar AMS slechts half vol.
Ervaring in Dubai, 1.5 uur tussenstop, slechte informatie, chaotische luchthaven met lift, trein,lift net geen paniek.
Het toestel en de service aan boord
voldoende beenruimte en iets bredere stoel in 3-4-3 oppstelling. eten en bediening goed
Nadeel van de A 380 waar dik 500 passagiers in gaan zijn de lange boarding tijden en uiteraard ook de stormloop na de landing waar deze 500+ door de douane moeten.
Nog te vermelden dat er bij de retourvlucht in AMS een vertraging was van 1.5 uur omdat de catering om een of andere reden geen drank had afgeleverd. Moest dus alsnog worden nagebracht. Zeer onprofessioneel en slordig. Wel 1.5 uur extra in de kist zonder informatie.
Ook in Dubai weer vertraging van 3 kwartier reden onbekend ook geen informatie.

zou ik het weer doen, ik denk het niet volgende keer weer lekker rechtstreeks met een kleinere kist.


Betaal liever 250 meer en rechtstreeks, maar het zal wel geen 250 verschil zijn.

Heb nu voor feb Eva, heen economy en retour tussenklasse noemen ze Elite Class, maar voel me niet bij de Elite horen :mrgreen:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Beste Airline

#335 Bericht door joepattaya » zondag 10 september 2017, 06:29

Heb de laatste maanden gebruik gemaakt van 2 voor mij nieuwe airlines:
Etihad: Op zich niet slecht en qua service aan boord vergelijkbaar met de meeste anderen al is het eten wat magertjes en simpel. De stop in Abu Dabi is niet je van het. De luchthaven biedt niet echt veel, behalve wat shops en restootjes. Gelukkig waren de stoppen niet al te lang.

Oman Air-KLM: Puur gekozen vanwege prijs. Voor Euro 312 enkele reis via Oman en London Heathrow naar Amsterdam. Dat was eens en nooit meer. De stop in Oman was gelukkig maar 1,5 uur, maar de stop in London 8 (acht) uur alvorens met de city hopper naar AMS te vliegen. Alles bij elkaar ruim 25 uur onderweg. Maar service aan boord van Oman Air was boven gemiddeld.

In alle gevallen, Etihad en Oman/KLM.....geen vertragingen, soepele bagage afhandeling.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Beste Airline

#336 Bericht door Joep » zondag 10 september 2017, 07:03

Als je wat vaker vliegt ben je bij Etihad zo Silver Guest.
Mag je in de lounge in Abu Dabi, niet veel bijzonder, maar wel rustig en Wifi.
Voordeel bij Etihad is ook dat je d epunten van je partner mag overnemen.
Die tellen dan ook mee voor Silver Guest te worden.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Beste Airline

#337 Bericht door stevenl » zondag 10 september 2017, 08:45

dinava2002 schreef:Voor ons nooit meer Qatar.
We hadden op weg naar Suvarnabhumi een taxi ongeluk. Niet zeer ernstig. Maar daardoor wel te laat. Nochtans 59 min voor vertrektijd aan de incheckbalie en geweigerd worden. Koop maar een nieuw ticketje zeiden ze
Tja, dat krijg je als je aan de late kant vertrekt, dan loop je een dergelijk risico. Aanbevolen is 3 uur voor vertrek aanwezig, dus dat betekent vanuit binnenstad Bangkok, afhankelijk van het tijdstip, 4-4,5 uur voor vlucht vertrekken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Beste Airline

#338 Bericht door jumbo » maandag 11 september 2017, 06:46

Quatar en Emirates zijn dit moment de beste airlines in inflight services, materiaal, boeking services en voornamelijk prijzen...
Laten Singapore, jarenlang de heerser, de hielen zien..
Geld genoeg om te investeren en dat hebben beide maatschappijen volop gedaan afgelopen 10 jaar...

Zelf vlieg ik graag met Eva, rechtstreeks op Amsterdam, maar door mijn regionale reizen ben ik ook de Air Asia en Nok Airs van de
wereld gaan respecteren. Kost weinig, je krijgt ook weinig, allemaal gerelateerd...maar om van A naar B te gaan binnen een cirkeltje
van anderhalf uur zonder meer voldoende
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Walther
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2018, 11:32

Re: Beste Airline

#339 Bericht door Walther » zaterdag 27 januari 2018, 11:50

Het is nogal een verschil om met een 777-300 of A380 te vliegen :D

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Beste Airline

#340 Bericht door Adrie » zaterdag 27 januari 2018, 13:06

Walther schreef:Het is nogal een verschil om met een 777-300 of A380 te vliegen :D



Liever met een triple seven rechtstreeks dan met een A 380 via tussenstop.

Kleiner is zowiezo beter, want als zoeen A380 leegloopt is het des te drukker bij de paspoortcontrol :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Beste Airline

#341 Bericht door Gardensafari » zondag 28 januari 2018, 16:33

Kocht EVA nu maar A380’s, want het zijn superieure toestellen.
Dan zijn de 777’s echt zwaar verouderde ramptoestellen.

Dit jaar voor de eerste keer Emirates en dus voor de eerste keer met overstap.
Die 380’s zijn geweldig, de overstap vond ik persoonlijk niks.

Dus EVA of KLM koop die joekels, of Emirates vlieg non stop van A’dam naar BKK en in weet het wel...

Zit nu in Hua Hin: goddelijk, ook qua temperaturen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#342 Bericht door robin33 » zondag 28 januari 2018, 21:12

Volgens mij denken de airlines er anders over en word de A380 zelfs uit productie genomen. , dacht ik te horen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”