Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Beste Airline

#271 Bericht door serpay » zaterdag 27 september 2014, 14:42

ik heb geboekt bij tix online later werd de vlucht veranderd en moest ik bellen
kosten max 1 euro met 0900 nummer
maar vanuit het buitenland gaat dat niet, dus ander nummer gebeld 020 enz.
ik zeg dat ik uit het buitenland bel en ze boden meteen aan om mij terug te magen bellen.
dit vond ik prettig om te horen en ze belde mij ook direct terug.
dus hier ga ik niet naar het reisbureau online lekker makkelijk voor mij
Alfisti rebeli

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Beste Airline

#272 Bericht door pong » zaterdag 18 oktober 2014, 09:22

ne vele vele jaren weer eens direct, met EVA. Bijna 1 uur te laat, in BKK +25, maar zeer snelle controles en bagage ook al binnen 30-40 min op de band en zat binnen het uur op de trein.
Plane was OK, nog vrij nieuwe B-777, zat vrijwel achterin, erg veel turbulentie en vibratie, lange tijd met gordels vast moeten.
Vooral Aziaten aan boord. Eten vond ik erg slecht-werd in een echt holletje rondgebracht, erg weinig en erg snot-achtig, daarbuiten zelfbediening voor drankjes, maar met vluchtduur net onder 10 uur heel wat vlotter als die ellende met overstap in AUH of DBX.
Had ruim 6 mnd tevoren geboekt-ticketprijs zou 3 dagen voor vertrek zelfs nog zo'n 25-30 eur goedkoper zijn uitgekomen! (toen net boven, nu net onder 600).

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#273 Bericht door robin33 » zondag 19 oktober 2014, 17:32

Weet niet of het over de zelfs even vlucht gaat maar ik zat in de br076 van 18 okt..En heb de beste vlucht ooit gehad. Na wel een kleine vertraging kwamen we volgens mij niet te laat Aan.

Vond het eten heerlijk, heb 2x genomen.

De nieuwste fims Aan boord. Aan de turbulentie(nauwelijks) kan men niks doen.

Ja op een vlucht naar bkk en Taipei zitten aziaten.

Beter Dan in de wachtruimte op Schiphol waar 2 nederlanders het nodig vonden om ieder voorzich de Ajax wedstrijd te gaan zitten luisteren op Hun telefoon op de speaker.

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#274 Bericht door perry » zondag 19 oktober 2014, 18:58

pong schreef:ne vele vele jaren weer eens direct, met EVA. Bijna 1 uur te laat, in BKK +25, maar zeer snelle controles en bagage ook al binnen 30-40 min op de band en zat binnen het uur op de trein.
Plane was OK, nog vrij nieuwe B-777, zat vrijwel achterin, erg veel turbulentie en vibratie, lange tijd met gordels vast moeten.
Vooral Aziaten aan boord. Eten vond ik erg slecht-werd in een echt holletje rondgebracht, erg weinig en erg snot-achtig, daarbuiten zelfbediening voor drankjes, maar met vluchtduur net onder 10 uur heel wat vlotter als die ellende met overstap in AUH of DBX.
Had ruim 6 mnd tevoren geboekt-ticketprijs zou 3 dagen voor vertrek zelfs nog zo'n 25-30 eur goedkoper zijn uitgekomen! (toen net boven, nu net onder 600).
Vliegtijd net onder de 10 uur maar wel een uur te laat in Bkk :roll: je hebt op heenweg altijd een Vliegtijd van 10 uur sneller gaat volgens mij niet of je moet in een Concorde gezeten hebben.
Ik weet niet waarom je je stoort aan Aziaten terwijl je notabene naar Thailand Vliegt daar heb je alleen maar Aziaten :roll:
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#275 Bericht door driver » zondag 19 oktober 2014, 20:08

Vlgs mij schrijft Pong ..vooral veel Aziaten aan boord..

Waar schrijft Pong dat hij zich daar aan stoort ?
Nergens dus vlgs mij .

gr driver

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#276 Bericht door perry » zondag 19 oktober 2014, 20:22

driver schreef:Vlgs mij schrijft Pong ..vooral veel Aziaten aan boord..

Waar schrijft Pong dat hij zich daar aan stoort ?
Nergens dus vlgs mij .

gr driver
Kwam anders negtief over
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#277 Bericht door driver » zondag 19 oktober 2014, 20:31

perry schreef:
driver schreef:Vlgs mij schrijft Pong ..vooral veel Aziaten aan boord..

Waar schrijft Pong dat hij zich daar aan stoort ?
Nergens dus vlgs mij .

gr driver
Kwam anders negtief over
Bij mij niet hoor ;)

En wat dat vliegtuigvoer betreft in de Economic klasse waar ik dan zit ...dat vindt ik meestal 3 keer niks alleen de Coca Cola is lekker :mrgreen:

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#278 Bericht door perry » zondag 19 oktober 2014, 22:19

driver schreef:
perry schreef:
driver schreef:Vlgs mij schrijft Pong ..vooral veel Aziaten aan boord..

Waar schrijft Pong dat hij zich daar aan stoort ?
Nergens dus vlgs mij .

gr driver
Kwam anders negtief over
Bij mij niet hoor ;)

En wat dat vliegtuigvoer betreft in de Economic klasse waar ik dan zit ...dat vindt ik meestal 3 keer niks alleen de Coca Cola is lekker :mrgreen:
Och ik heb eigenlijk geen klachten bij airberlin of ethihad is het meestal wel ok natuurlijk is het geen 5 sterren maar voor die 10 uur hou ik dat wel vol :D
Werk om te leven leef niet om te werken.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#279 Bericht door robin33 » maandag 20 oktober 2014, 00:30

Denk dat je ook moet kijken naar de prijs, zag tickets (ook rechtstreekse vluchten met Eva en China ) voorbij komen voor 580€ als je dan na gaat dat de helft al belastingen zijn. Vliegt men je de halve wereld over voor 350 euro krijg je te eten en te drinken. Bioscoop films etcetc. Kijk eens na al die mensen die er werken om dat mogelijk maken van mensen die je koffer sjouwen in de catacomben tot de grond en normale stewardessen
En alle achterliggende mensen zoals monteurs ,it en dat aan bij de zijde van de wereld. Vind ik het nog steeds een wonder dat het zo goedkoop kan. Dus als het eten niet zoals je thuis gewent bent is. Jammer dan. Al vond ik het wel lekker. Maar over smaak....

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Beste Airline

#280 Bericht door Jos Flachs » maandag 20 oktober 2014, 01:56

Klopt. Ik heb zelf slechte ervaringen met China Airlines, maar voor wat ze vragen mag niet niet klagen. Als ik KLM afzet tegen China Airlines is KLM een flink stuk slechter qua prijs-service. Een van de beste mijen waarmee ik gevlogen heb is Singapore, maar die zijn dan ook met kop en schouders de duurste (waar mee ik gevlogen heb).

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Beste Airline

#281 Bericht door robin33 » maandag 20 oktober 2014, 02:47

Klm heeft ook mijn voor keur niet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#282 Bericht door driver » maandag 20 oktober 2014, 05:07

robin33 schreef:Denk dat je ook moet kijken naar de prijs, zag tickets (ook rechtstreekse vluchten met Eva en China ) voorbij komen voor 580€ als je dan na gaat dat de helft al belastingen zijn. Vliegt men je de halve wereld over voor 350 euro krijg je te eten en te drinken. Bioscoop films etcetc. Kijk eens na al die mensen die er werken om dat mogelijk maken van mensen die je koffer sjouwen in de catacomben tot de grond en normale stewardessen
En alle achterliggende mensen zoals monteurs ,it en dat aan bij de zijde van de wereld. Vind ik het nog steeds een wonder dat het zo goedkoop kan. Dus als het eten niet zoals je thuis gewent bent is. Jammer dan. Al vond ik het wel lekker. Maar over smaak....
Voorin zitten de mensen die wat meer betalen maar of daar de winst uitkomt ?
Maar wat jij aangeeft ben ik het wel mee eens verder.
Eten....mij boeit het niet zo of het wel of niet lekker is ik kom die uurtjes wel door met chips en drop ;)

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Beste Airline

#283 Bericht door Jos Flachs » maandag 20 oktober 2014, 08:28

Het bedrijf draait en drijft op wat het KLM cabine personeel zo fijntjes 'het pakhuis' noemt. De overige klassen zijn voor 'ons soort mensen', wederom aldus het KLM cabine personeel.

Als de KLM de business en first class zou opheffen draait het bedrijf gewoon door. Zij het met minder winst. Andersom, als het pakhuis vervangen wordt door first en business class zijn ze dezelfde dag failliet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#284 Bericht door driver » zaterdag 25 oktober 2014, 07:28

Ben dat gezoek op bijv ticket Spy spuugzat en zo,n Cheaptickets vindt ik ook waardeloos en aangezien vriendinnetje dit keer alleen gaat dus rechtsstreekse vlucht en ik geen zin meer had in verder gezoek heb ik eergisteren 333 travel gemaildt en via hun Eva Air geboekt voor 4 weken midden January 2015 en dat kost me dan 639,00 en klaar met het gezoek.
Ze mailden heel vlot terug en gisteren even met ze gebeld en klaar .
Rechtsstreeks via Eva air kan ook maar ook daar had ik geen zin in dat gedoe allemaal.

Gaan we samen had ik gerust met Ukrain Airlines voor 470,00 pp ongeveer gevlogen incl. tussenstop of wel naar een wat goedkopere vlucht gezocht maar nu ze alleen gaat vindt ik het zo ook best en die 333 mensen zijn vriendelijk en helpen me altijd netjes dus verdienen hun misschien ook nog een paar eurootjes eraan.

gr driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Beste Airline

#285 Bericht door Loe » zaterdag 25 oktober 2014, 07:55

Arie,

Voor half januari is dit een goede prijs, zelfs Etihad was niet goedkoper. Je kunt alleen geld verdienen door de minder drukke tijd te kiezen, maar ja misschien kon ze geen andere tijd gaan. Jammer dat je niet mee kunt/wilt, het weer is hier weer prima.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”