Foutje bedankt

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Foutje bedankt

#1 Bericht door wpdl » woensdag 22 september 2021, 01:21

REIZIGERS NAAR THAILAND PERSOONLIJKE GEGEVENS BLOOTGESTELD OP HET WEB

De persoonlijke gegevens van meer dan 106 miljoen internationale reizigers naar Thailand werden zonder wachtwoord op het web gezet, melden Comparitech-onderzoekers.
De database bevatte volledige namen, paspoortnummers, aankomstdata en meer.

Bob Diachenko, die het cyberbeveiligingsonderzoek van Comparitech leidt, ontdekte de database op 22 augustus 2021 en waarschuwde onmiddellijk de Thaise autoriteiten, die het incident erkenden en de gegevens de volgende dag veilig stelden.
De autoriteiten beweren dat de gegevens niet zijn geopend door onbevoegde partijen.

Diachenko vermoedt dat van elke buitenlander die de afgelopen tien jaar naar Thailand is gereisd, zijn informatie mogelijk is blootgesteld aan het incident.
Hij bevestigde zelfs dat de database zijn eigen naam en vermeldingen naar Thailand bevatte.

Geen van de blootgestelde informatie vormt een directe financiële bedreiging voor de meeste betrokkenen.
Er werden geen financiële of contactgegevens vermeld.

Hoewel paspoortnummers uniek zijn voor individuen, worden ze opeenvolgend toegewezen en zijn ze niet bijzonder gevoelig.
Een paspoortnummer kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt om zelfstandig bankrekeningen te openen of op naam van iemand anders te reizen.


full story by royalcoastreview

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Foutje bedankt

#2 Bericht door sjeng » woensdag 22 september 2021, 03:31

wpdl schreef: woensdag 22 september 2021, 01:21 REIZIGERS NAAR THAILAND PERSOONLIJKE GEGEVENS BLOOTGESTELD OP HET WEB

De persoonlijke gegevens van meer dan 106 miljoen internationale reizigers naar Thailand werden zonder wachtwoord op het web gezet, melden Comparitech-onderzoekers.
De database bevatte volledige namen, paspoortnummers, aankomstdata en meer.

Bob Diachenko, die het cyberbeveiligingsonderzoek van Comparitech leidt, ontdekte de database op 22 augustus 2021 en waarschuwde onmiddellijk de Thaise autoriteiten, die het incident erkenden en de gegevens de volgende dag veilig stelden.
De autoriteiten beweren dat de gegevens niet zijn geopend door onbevoegde partijen.

Diachenko vermoedt dat van elke buitenlander die de afgelopen tien jaar naar Thailand is gereisd, zijn informatie mogelijk is blootgesteld aan het incident.
Hij bevestigde zelfs dat de database zijn eigen naam en vermeldingen naar Thailand bevatte.

Geen van de blootgestelde informatie vormt een directe financiële bedreiging voor de meeste betrokkenen.
Er werden geen financiële of contactgegevens vermeld.

Hoewel paspoortnummers uniek zijn voor individuen, worden ze opeenvolgend toegewezen en zijn ze niet bijzonder gevoelig.
Een paspoortnummer kan bijvoorbeeld niet worden gebruikt om zelfstandig bankrekeningen te openen of op naam van iemand anders te reizen.


full story by royalcoastreview

Wat errruuuug he,
Nou van mij mogen ze gerust weten wanneer ik naar Thailand ben gekomen, da's geen geheim.
Misschien een goed idee om alle vluchtgegevens wereldwijd maar openbaaar te maken, dan kunnen de milieufreaks je voor het gerecht slepen om verantwoording af te leggen over je voetafdruk en je een forse boete opleggen.

Overigens ben ik van mening dat er geen enkel vliegtuig niet vertrekt als ik niet zou meevliegen. Dus eigenlijk wordt de milieubelasting per persoon minder als het vliegtuig vol zit. :cheesy: Gewoon boeken en vliegen dus. :clap:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Foutje bedankt

#3 Bericht door wpdl » woensdag 22 september 2021, 05:32

Het is van een overheid bijzonder slordig om dat soort gegevens niet fatsoenlijk te beveiligen.
Daarnaast kan je je afvragen waarom dat tien jaar in archief moet blijven.

Is het erg nu in dit geval niet zo heel erg, denk dat 99.9% gewoon op vakantie was of voor zaken of familie heen en weer aan het reizen.
Volgende keer dat zo'n stuk onbenul iets in elkaar prakt liggen [digitale info] jou gevoelige gegevens wel op straat.
Kijken of Sjeng het dan nog allemaal niet zo belangrijk vind als je benadeelt gaat worden.

De Thaise overheid van laag tot hoog zijn verschrikkelijke 'knoeiers' met digitale archief en info.
Dat is het punt.

Als jij hier milieufreaks gerecht voetafdruk forse boete aanvast plakt zit je op het verkeerde spoor.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Foutje bedankt

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 september 2021, 07:21

Het grappige is dat de schuldigen zich haasten om de zaak te bagatelliseren. 'Ben je gek, wie gaat daar nou iets mee doen? Ben je mal....' Het 'niks aan de hand' verhaal ken ik zo onderhand wel.

Ik kreeg een ano e-mail. De omschrijving was 'Hupseflups'. Ik herkende dat woord want het was een heel oud password (maar dan anders...) van een of andere site waar ik wel eens binnenliep. In keurig Engels vertelt iemand me dat ze dat password hebben gevonden en of ik effe 2.669 UK pond wil betalen via bitcoin. En doe ik dat niet dan zoeken ze een p@rnofilmpje en zetten mijn hoofd daarin en sturen het naar al mijn messengeradressen.

Dat password klopt maar mijn messengeradressen? Ik heb al 20 jaar Norton360 dus van mij kunnen ze het niet afgepikt hebben. Dus hoe willen ze dat verzenden?

Enfin, naar spam dat ding. En laten ze maar een filmpje maken als ze er maar een atletisch lijf onder zetten en niet een ouwetje met een kunstheup en een kunstgebit... :giggle:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Foutje bedankt

#5 Bericht door jomel17 » woensdag 22 september 2021, 09:01

He Erik, ik kreeg ook zo iets maar dan zogenaamd verzonden van af mijn eigen email adres...
Ik gelijk kijken in de verzonden status maar stond er niet bij
Bitcoins werden aan mij ook geëist en er werd vermeld dat er ook opnamen zijn gemaakt met mijn webcam, die ik nooit meer heb gebruikt sinds mijn vrouw bij me woont...
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Foutje bedankt

#6 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 22 september 2021, 10:06

Mijn cam zit in het deksel van de laptop. Daar zit een stukje karton over dat er alleen afgaat als ik Skype met iemand. Knappe jongen die daar een seksfilm van maakt..... :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”