wifi in mijn huurhuis

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wifi in mijn huurhuis

#61 Bericht door prajak » zaterdag 07 september 2013, 10:22

Hema, leg jouw vraag voor aan Chang in een persoonlijk bericht. Aan de andere kant: Thailand is een land met zoveel mogelijkheden en daardoor vragen dat je dit forum vast nog wel een keer nodig hebt.

En je kunt anoniem lezen zonder in te loggen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#62 Bericht door Gardensafari » zaterdag 07 september 2013, 11:33

@ Hema

De admin kan een account opheffen.
Dus even een PB-tje of mailtje sturen naar Chang. Moderators kunnen het niet.
Je berichten blijven staan. Anders worden draadjes onleesbaar.
Dat mag ook van het College Bescherming Persoonsgegevens.
Wel kun je aan de admin vragen om jouw berichten op "anoniem" te zetten, ze zijn dan niet meer verbonden met jouw naam.
Maar of dat nodig is met de door jou gekozen nick, weet ik niet. Dat is ook jouw beslissing.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#63 Bericht door Loe » zondag 22 september 2013, 14:59

Jeanette schreef:Ja we willen weer naar Ton en Hans van Laemya Inn maar ook een paar weken naar Krabbi of Phuket.

Om op dit toppic terug te komen, de wifi is gratis bij Laemya (je krijgt dan de code) en kost 800 baht bij Nice Beach Hotel per week.

[|)
Jeanette,

De wifi is dan wel erg duur betaald. Jij blijft ook langere tijd in thailand dus dan kun je beter een mifirouter kopen in thailand. Hier kosten ze slechts 2500 baht en is al klaar voor 4g. Een pre paid abonnement het je al voor 300 baht per maand voor 1 gb snel daarna langzaam of zoals ik hen 960 baht voor 5 gb daarna pas langzaam. Werkt overal prima en je kunt mop deze router met 10 mensen samen internetten op een simkaart

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#64 Bericht door Henk Korat » donderdag 03 oktober 2013, 07:57

Vandaag, 1 dag na aankomst in Thailand, de mifi aangesloten. Werkt uitstekend. Ik hoef zelfs niets aan de settings te veranderen. Alleen mijn laptop weigert om zich op te laten nemen in de nieuwe "cloud".
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#65 Bericht door Loe » donderdag 03 oktober 2013, 08:44

Henk, die van mij werkte ook direkt zonder aanpassing. Maar wat wel een beetje tegen valt is de korte duur van de batterij. Maar ja ik heb altijd een powerbank bij me dus dat probleem is ook opgelost.
Wel zijn ze hier in thailand veel goedkoper en al klaar voor 4g, maar ik weet nog niet of deze ook in amerika zijn te gebruiken.

Groetjes Loe

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#66 Bericht door Gardensafari » donderdag 03 oktober 2013, 09:13

Henk Korat schreef:Vandaag, 1 dag na aankomst in Thailand, de mifi aangesloten. Werkt uitstekend. Ik hoef zelfs niets aan de settings te veranderen. Alleen mijn laptop weigert om zich op te laten nemen in de nieuwe "cloud".
Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan dat je een te hoog kanaal gebruikt.
Veel laptops gaan niet verder dan kanaal 11, terwijl moderne routers e.d. tot kanaal 13 gaan.
Vaak staan die dingen op "automatisch".
En als ze dan kanaal 12 of 13 gebruiken, ziet de klaptop de router niet.
Je kunt eens in je router kijken.
Meestal moet je dan via je browser een speciaal IP-nummer ingeven.
Zoek dan ergens naar "channel".
Als hij ingesteld staat op kanaal 12, 13 of op "automatisch", zet dan het kanaal vast op 11 of lager en probeer de klaptop nog eens.
Meestal geeft kanaal 11 het beste resultaat.
Werkt dat niet, probeer dan 7 of 3.
Vanwege overlap hebben de tussenliggende kanalen meestal geen zin.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: wifi in mijn huurhuis

#67 Bericht door Jeanette » donderdag 03 oktober 2013, 09:18

Loe schreef:
Jeanette schreef:Ja we willen weer naar Ton en Hans van Laemya Inn maar ook een paar weken naar Krabbi of Phuket.

Om op dit toppic terug te komen, de wifi is gratis bij Laemya (je krijgt dan de code) en kost 800 baht bij Nice Beach Hotel per week.

[|)
Jeanette,

De wifi is dan wel erg duur betaald. Jij blijft ook langere tijd in thailand dus dan kun je beter een mifirouter kopen in thailand. Hier kosten ze slechts 2500 baht en is al klaar voor 4g. Een pre paid abonnement het je al voor 300 baht per maand voor 1 gb snel daarna langzaam of zoals ik hen 960 baht voor 5 gb daarna pas langzaam. Werkt overal prima en je kunt mop deze router met 10 mensen samen internetten op een simkaart
Ha ha, ik schreef gratis.

Ton en Hans zitten zo'n 150 meter van het strand af en tussen Trang en Krabi zou het ook wel fijn zijn om altijd verbinding te hebben.

Dus zou ik er dan op het strand mee kunnen skypen denk je? Om Nederland op zondagmiddag 12 uur een leuke zons ondergang te laten zien b.v.?

:?: :idea: :?:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#68 Bericht door Henk Korat » donderdag 03 oktober 2013, 09:32

Gardensafari schreef:
Henk Korat schreef:Vandaag, 1 dag na aankomst in Thailand, de mifi aangesloten. Werkt uitstekend. Ik hoef zelfs niets aan de settings te veranderen. Alleen mijn laptop weigert om zich op te laten nemen in de nieuwe "cloud".
Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan dat je een te hoog kanaal gebruikt.
Veel laptops gaan niet verder dan kanaal 11, terwijl moderne routers e.d. tot kanaal 13 gaan.
Vaak staan die dingen op "automatisch".
En als ze dan kanaal 12 of 13 gebruiken, ziet de klaptop de router niet.
Je kunt eens in je router kijken.
Meestal moet je dan via je browser een speciaal IP-nummer ingeven.
Zoek dan ergens naar "channel".
Als hij ingesteld staat op kanaal 12, 13 of op "automatisch", zet dan het kanaal vast op 11 of lager en probeer de klaptop nog eens.
Meestal geeft kanaal 11 het beste resultaat.
Werkt dat niet, probeer dan 7 of 3.
Vanwege overlap hebben de tussenliggende kanalen meestal geen zin.
De kanaalkeuze is het probleem niet. Huawie verwijst naar een router adres op internet en daar moet je inloggen mer een gebruikersnaam en wachtwoord. Huawie heeft alleen het wachtwoord gegeven.

Het tweede "probleem" is, dat mijn laptop wel de mifi vindt, maar als ik de wifi key intik, krijg ik als antwoord dat de pincode fout is. Dit terwijl alle andere apparaten daar geen probleem mee hebben. Maar ja, ik ga toch een andere laptop kopen. De mijne is te bejaard.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#69 Bericht door Loe » donderdag 03 oktober 2013, 10:26

Jeanette schreef:
Loe schreef:
Jeanette schreef:Ja we willen weer naar Ton en Hans van Laemya Inn maar ook een paar weken naar Krabbi of Phuket.

Om op dit toppic terug te komen, de wifi is gratis bij Laemya (je krijgt dan de code) en kost 800 baht bij Nice Beach Hotel per week.

[|)
Jeanette,

De wifi is dan wel erg duur betaald. Jij blijft ook langere tijd in thailand dus dan kun je beter een mifirouter kopen in thailand. Hier kosten ze slechts 2500 baht en is al klaar voor 4g. Een pre paid abonnement het je al voor 300 baht per maand voor 1 gb snel daarna langzaam of zoals ik hen 960 baht voor 5 gb daarna pas langzaam. Werkt overal prima en je kunt mop deze router met 10 mensen samen internetten op een simkaart
Ha ha, ik schreef gratis.

Ton en Hans zitten zo'n 150 meter van het strand af en tussen Trang en Krabi zou het ook wel fijn zijn om altijd verbinding te hebben.

Dus zou ik er dan op het strand mee kunnen skypen denk je? Om Nederland op zondagmiddag 12 uur een leuke zons ondergang te laten zien b.v.?

:?: :idea: :?:
Als je op het strand telefoon ontvangst heb dan kun je ook internetten op het strand, moet je natuurlijk wel de mifirouter bij je hebben :giggle:
Of je dan kunt skypen hangt van de snelheid af 3g en hoger kun je goed skypen met video anders alleen geluid.

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#70 Bericht door YankeeDoodle » vrijdag 19 september 2014, 22:54

Ik weet niet of het iets bijdraagt aan de discussie over MiFi/WiFi/Routers etc. maar ik wilde toch even melden dat er al jaren een techniek bestaat, genaamd "Tethering".
Hiervoor is een plukje software nodig op je Adroid/iPhone smartphone en dat is vaak gratis te downloaden. Google maar effe naar "Tethering" et voila............
Bijna iedereen is in het bezit van een smartphone these days en je hebt er een prepaid of abonnements SIM met Internet toegang voor nodig.
Installeer de software op je smartphone (voor Android zie hier: http://www.wikihow.com/Tether-With-Android ). Voor iPhone zijn soortgelijke websites beschikbaar.
Vervolgens fungeert je smartphone als router en kun je binnen een woning (of een cirkel van ong. 60 meter op het strand) het WiFi signaal oppakken met ieder ander device dat WiFi ontvangt (zoals een laptop).
Kijk alleen uit met het gebruik van Internet en downloaden, want het "verbruik" kan aardig hard oplopen !!!!
Hoop dat ik er iemand mee help..... :ugeek:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#71 Bericht door hanshu » zaterdag 20 september 2014, 07:37

Bijna alle smartphones hebben de software al aan boord. Slecht in de instellingen aanzetten en gaan......

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#72 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 20 september 2014, 08:11

Helemaal waar, ik wist het alleen van Samsung, die heb ik zelf. :mrgreen:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#73 Bericht door hanshu » zaterdag 04 oktober 2014, 09:49

YankeeDoodle schreef:Ik weet niet of het iets bijdraagt aan de discussie over MiFi/WiFi/Routers etc. maar ik wilde toch even melden dat er al jaren een techniek bestaat, genaamd "Tethering".
Hiervoor is een plukje software nodig op je Adroid/iPhone smartphone en dat is vaak gratis te downloaden. Google maar effe naar "Tethering" et voila............
Bijna iedereen is in het bezit van een smartphone these days en je hebt er een prepaid of abonnements SIM met Internet toegang voor nodig.
Installeer de software op je smartphone (voor Android zie hier: http://www.wikihow.com/Tether-With-Android ). Voor iPhone zijn soortgelijke websites beschikbaar.
Vervolgens fungeert je smartphone als router en kun je binnen een woning (of een cirkel van ong. 60 meter op het strand) het WiFi signaal oppakken met ieder ander device dat WiFi ontvangt (zoals een laptop).
Kijk alleen uit met het gebruik van Internet en downloaden, want het "verbruik" kan aardig hard oplopen !!!!
Hoop dat ik er iemand mee help..... :ugeek:
Ik lees hierboven dat Henk K... de tethering oplossing niet bevallen is wegens een te lage snelheid.Is het zo dat de snelheid via de smartphone lager is als met een losse Mifi router? Of is het zo dat hier in de Isaan de 3G vaak slecht is maar de losse router een betere antenne voor 3G aan boord heeft?

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#74 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 04 oktober 2014, 11:01

Kan goed zijn, naamgenoot. In Bangkok heb je natuurlijk het neusje van de zalm. In de Isaan zullen de snelheden minder zijn, al naar gelang de vraag. Khon Kaen zal nog lukken, met de University's daar, maar voor de rest is het balen.
Nogmaals, ze investeren niet in die flauwekul als "ze" het niet kunnen terugverdienen....... (en dat is logisch, he?) [|)
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#75 Bericht door hanshu » zaterdag 04 oktober 2014, 11:18

YankeeDoodle schreef:Kan goed zijn, naamgenoot. In Bangkok heb je natuurlijk het neusje van de zalm. In de Isaan zullen de snelheden minder zijn, al naar gelang de vraag. Khon Kaen zal nog lukken, met de University's daar, maar voor de rest is het balen.
Nogmaals, ze investeren niet in die flauwekul als "ze" het niet kunnen terugverdienen....... (en dat is logisch, he?) [|)
Het gaat mij om de vraag of een losse Midi box beter resultaat geeft als via tethering/smartphone.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”