simkaarten thailand

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: simkaarten thailand

#31 Bericht door dutch » maandag 08 december 2008, 01:29

samseng schreef:Beste Thailand vrienden.

ik heb al jaren een AIS sim kaart (one2call), volgens de laatste sms na opwaarderen (mei 2008) verloopt deze op 2mrt2009, nu ga ik zoals het er nu naar uitziet pas weer in april naar thailand, wat gebeurt er dan met de kaart/tegoed, wordt tie dan direct afgesloten/ongeldig, of heb je nog een bepaalde termijn extra ?
Kan je die geldigheid ook verlengen? desnoods door saldo in te leveren? wie heeft hier kennis van en/of ervaring in ?

Samseng
Stuur alleen je sim kaart op naar familie/bekenden en laat er 100 baht bijzetten.
Ze sturen de sim kaart dan terug of geven hem aan je bij je aankomst in april.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: simkaarten thailand

#32 Bericht door carpediem » maandag 08 december 2008, 02:07

of opwaardeerkaart opsturen en in nederland opwaarderen?????????
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: simkaarten thailand

#33 Bericht door dirk » maandag 08 december 2008, 07:31

carpediem schreef:of opwaardeerkaart opsturen en in nederland opwaarderen?????????

Moet de Thaise provider wel een contract met de Nederlandse provider hebben.
12call weet ik niet, DTAC heeft het zeker niet.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: simkaarten thailand

#34 Bericht door dutch » maandag 08 december 2008, 07:53

Opwaarderen 12Call gaat:
*120* pincode #
Lijkt me sterk dat je zo internationaal contact krijg.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: simkaarten thailand

#35 Bericht door dirk » maandag 08 december 2008, 20:59

dutch schreef:Opwaarderen 12Call gaat:
*120* pincode #
Lijkt me sterk dat je zo internationaal contact krijg.
Met een Nederlandse simkaart kan je toch ook in het buitenland opwaarderen, zal dan toch ook wel voor een Thaise sim kunnen?
Heb zelf nog niet geprobeert een Thaise sim in Nederland op te waarderen, koop met iedere vakantie gewoon een nieuwe sim-kaart.
Met een D-TAC lukt het zeker niet, die hebben geen contract met een Nederlandse provider, dwz een paar maanden geleden dan. Zou veranderd kunnen zijn.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

samseng
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2008, 21:42
Locatie: Zoetermeer

Re: simkaarten thailand

#36 Bericht door samseng » donderdag 11 december 2008, 20:41

Beste Thailand vrienden,

bedankt voor de goed bedoelde antwoorden/speculaties, maar daar kwam ik niet echt mee uit.
Waar ik wel een volledig antwoord kreeg was van AIS service, wat een service zeg, daar kunnen de providers hier een puntje aan zuigen, na 4 dagen een duidelijke opsomming wat je allemaal kunt doen, voor mijn geval waren 2 zaken van belang 1) je kan in nederland je balance checken dmv *121# en 2) je laat iemand in thailand bij telewiz gewoon je nummer opladen.

zie hier het antwoord van AIS service.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
One-2-Call Call Center 1175 thanks for your email. We are glad to answer your question as follow:

With regard to your email mentioned that you would like to extend the validity to be available till April without recharging the balance. We would like to inform you that the only way to extend the validity is to top up the balance, so that means we cannot add the validity for any customers. Please check your balance and validity by dialing *121# that can use while you are roaming in overseas to make sure that your number still be able to use. If your number has been terminated, we are afraid that you cannot use this number anymore.



The others way to top up when you are in overseas you can let your friends in Thailand (If you have) top up the balance for you. We recommend you the recharge way for roaming customer the easiest way to put more credit to the account while you are overseas is to ask your friend in Thailand recharge the account for you as follows:

Have top up card and send code number to you via sms and you will be able to recharge your account while you are overseas by dialling *120* 13 digits pin number that you wipe off # send.
Or you can ask your friend to buy a recharge card and he/she can recharge for you by dial *130*your telephone number with 10 digits* recharge code# > send.
Recharge by ATM or contact at AIS Service center or Telewiz shop; just inform the mobile number that would like to refill
FRIEND TOPPED UP!!!!

You can ask your friend who is in Thailand to topped up for you by dial *126*(country code)+(Mobile number without first zero)# e.g *126*668110888# > send.

- The system will send sms to the destination number: Hi, Now I’m roaming abroad & my One2Call! Balance is low, Please help me top up 500 Baht to my mobile number XXXXXXXXX, Thank You.

- If it has already been recharged: Your balance has been topped up already. New balance is xxx B. Expire date DD/MM/YY. Thank you.

Remark:

- This service can be used while roaming overseas

- There is no charge for both sides

- The Thai number can belong to any mobile operators; AIS, DTAC, Hutch and True Move.

- Friend in Thailand can topped up by ATM or contacts the AIS Service Center

- The topped up amount is at least 500 baht or more

Any further information is welcome, please give us a call at AIS Call Centre 1175 or 02-271-9000 or email us at callcenter@ais.co.th 24 hours' a day.

Thank you for your trust in our services. AIS With you, Always
Een mooie bloem moet je nooit verplaatsen
Niet geschoten is nooit mis

joetex
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 02 juli 2009, 17:55

Re: simkaarten thailand

#37 Bericht door joetex » vrijdag 03 juli 2009, 16:24

ik raad u een 1 2 call sim aan,goedkoop en werkt altijd,goede verbinding

Freek
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 20 januari 2011, 05:38

Re: simkaarten thailand

#38 Bericht door Freek » vrijdag 21 januari 2011, 10:12

Nummer behoud

November 2010 controleert een vriend in Nederland of hij mijn Thaise nummer nog heeft.
We dronken gezellig een biertje en hadden het over mijn aanstaande vakantie.
Hij zoekt in zijn telefoon en ziet mijn nummer staan en drukt op de bel toets.
Vervolgens gaat hij gewoon over.???? Kan niet,heb de simkaart hier.
Een vrouw in Thailand neemt de telefoon op.
Ze had de kaart ongeveer 3 maanden in haar bezit.
Ik had dat nummer al langer dan drie jaar.

Deze kaart was begin maart 2010 in thailand door mij nog opgewaardeerd en beltegoed was geldig tot maart 2011

Eenmaal in Thailand 8 dec. 2010 de sim in mijn mobiel gestopt.
Doet het nog steeds,kan nog steeds bellen, als mensen echter mij proberen te bellen krijgen ze iemand anders aan de lijn.
Uiteraard een andere kaart gekocht.

Heb zo juist 20 jan 2011 even met mijn nieuwe kaart mijn oude nummer gebeld.
Er neemt nog steeds iemand op..
Oude sim in mijn telefoon gestopt balance is 2.24 Bath Valid 27 aug 11.
Bellen lukt niet, moet eerst opwaarderen.

Conclusie : Ik heb mijn nummer nog, iemand anders heeft mijn nummer ook
Nummer behoud is dus mogelijk.

Simkaart Happy / Dtac

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: simkaarten thailand

#39 Bericht door v@go » vrijdag 21 januari 2011, 10:53

via Kasikorn internet bankieren kun je nagenoeg alle simkaarten vanuit de hele wereld opladen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Tourtoise
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: vrijdag 01 oktober 2010, 18:17

Re: simkaarten thailand

#40 Bericht door Tourtoise » zondag 23 januari 2011, 09:39

Ik neem altijd een paar opwaardeer kaarten mee terug naar NL en waardeer ze in NL op.
Geen enkel probleem. En afhankelijk van welke "promotion" je hebt (kun je bij Telewiz laten instellen) krijg je een langere periode bij het opwaarderen.
We hebben al jaren hetzelfde nummer (1 2 call.)
All is right with the world !!

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”