Bellen/smsen en gesmst worden met NLSE profider in Thailand?

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JO_ootje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2007, 21:40

Bellen/smsen en gesmst worden met NLSE profider in Thailand?

#1 Bericht door JO_ootje » zaterdag 30 juni 2007, 21:45

Hallo allemaal,
Morgen vertrek ik naar Thailand. Ik neem mijn Nederlandse simkaar (Telfort) mee. Ik blijf drie weken in Thailand. Is het bereik daar goed? Kan ik vanuit Nederland gesmst worden? En kan ik naar Nederland smsen? Gaat dit over het algemeen goed, wie betaald de kosten? Welke nummers moet je draaien, voordat je smst. Is dit alleen 0031 of ook nog iets anders?
Oke ik ben dus niet echt huis in de telefonie, dat blijkt wel weer. Omdat ik morgen al vertrek en al mijn spullen (alhoewel zoveel spullen passen er niet in mijn mooie backpackerstas) nog moet pakken, heb ik geen tijd om dit forum nog af te struinen. Ik hoop echter nog wel dat er mensen zijn die dit lezen en even de moeite nemen om te reageren! Zou helemaal super zijn. Even voor de duidelijkheid, ik vertrek dus morgenmiddag al:S Hoop dat ik het nog kan lezen!!
Bedankt alvast!!
Groetjes!!

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#2 Bericht door Denhakke » zaterdag 30 juni 2007, 21:52

Je kan je kaart zeker gebruiken in Thailand, je kan sms-en en je kan berichten ontvangen. Kosten : in België is het zo dat de persoon die jou wil bereiken de kosten betaalt tot aan de Belgische grens en jij betaalt het overige. Als jij je kaart gebruikt betaal jij natuurlijk. In Thailand kan je het best 00931 en dan het nummer vormen, als je wilt bellen naar Nederland. Dat kost dan maar een paar eurocent per minuut. Voor te sms-en werkt dit echter niet (denk ik) dan is het 0031... Het bereik is over het algemeen vrij goed in Thailand.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#3 Bericht door fredlk » zondag 01 juli 2007, 02:22

SMS in het buitenland ontvangen is kostenloos.
"What we think, we become."

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » zondag 01 juli 2007, 06:03

Denhakke schreef: Voor te sms-en werkt dit echter niet (denk ik) dan is het 0031... Het bereik is over het algemeen vrij goed in Thailand.
Voor SMS werkt 009 of 008 inderdaad niet. Je zult 001-31 moeten gebruiken, niet 00-31...........

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2007, 10:07

je moet je NL sim absoluut niet gebruiken in thailand.

neem een simlock vrij telefoon mee (of koop een goedkope in thailand) en doe er een thaise sim in.

mensen in nederland kunnen je dan via een 0900 nummer of via SIP provider voor een habbekrats dan wel gratis bellen.

ik heb 't ff voor je opgezocht..
telfort abo: Bellen € 2.25 , Gebeld worden € 2.25 , SMS € 0.45

voor prepaid liggen de kosten op 2,50 per minuut, sms 0,55ct

JO_ootje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 30 juni 2007, 21:40

#6 Bericht door JO_ootje » zondag 01 juli 2007, 10:35

Wow super jullie antwoorden! hier kan ik wat mee.
Ik kan dus gewoon mijn nlse simkaart gebruiken. sms ontvangen kost mij geen geld, zijn dan alle kosten voor de zender, hoeveel is dat dan? Sms versturen kost 45 cent. Voor een sms draai ik dus 001-31. Om te bellen bel ik 009-31! Ik betaal de kosten vanaf de grens en als ik bel betaal ik alles.
Een van jullie raadde mij af om te bellen met een nlse simkaart? waarom is dat? De reden dat ik er voor kies om een nlse simkaart te gebruiken is omdat ik hem alleen in geval van nood meeneem en om af en toe eens een smsje te sturen en om natuurlijk smsjes te ontvangen vanuit Nederland, dat het weer hier zo slecht is:P! Ik heb dus niet echt zin om mensen allemaal een ander nummer door te geven. Daarmee verplich ik mensen ook nog eens om veel geld te betalen, dat vind ik ook een beetje lullig!
Idg super bedankt voor jullie reacties!!! Ik hoop dat ik alles goed begrepen heb!
Groetjes!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#7 Bericht door Jim » zondag 01 juli 2007, 11:22

Daarmee verplich ik mensen ook nog eens om veel geld te betalen, dat vind ik ook een beetje lullig!
je hebt mijn verhaal niet goed gelezen.
bellen vanaf het nederlandse vaste net naar een nederlands GSM nummer is duurder dan bellen naar een thaise gsm.
daarboven op komen de kosten die jij zelf moet betalen voor het ontvangen van een gesprek uit nederland.

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#8 Bericht door Denhakke » zondag 01 juli 2007, 15:25

Manuel schreef:
Denhakke schreef: Voor te sms-en werkt dit echter niet (denk ik) dan is het 0031... Het bereik is over het algemeen vrij goed in Thailand.
Voor SMS werkt 009 of 008 inderdaad niet. Je zult 001-31 moeten gebruiken, niet 00-31...........
Voor België heb ik nochtans beide reeds kunnen gebruiken, 00-32 en 001-32.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

#9 Bericht door Wereldvreemd » woensdag 04 juli 2007, 22:21

Manuel schreef:
Denhakke schreef: Voor te sms-en werkt dit echter niet (denk ik) dan is het 0031... Het bereik is over het algemeen vrij goed in Thailand.
Voor SMS werkt 009 of 008 inderdaad niet. Je zult 001-31 moeten gebruiken, niet 00-31...........
Makkelijker is om je nummers te programeren als +31......
Alle nummers zijn in mijn telefoon zo geprogrammeerd en ik heb geen problemen in Thailand. Zowel bellen als sms.

succes en veel plezier
- -

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”