Laptop

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Laptop

#1 Bericht door Kees » donderdag 16 juni 2005, 19:54

Wij gaan voor twee maanden naar Koh Samui. Als we in Bangkok zijn kopen we een prepaid sim-kaart voor het mobieltje. Nu willen we met de laptop via het mobieltje het net op. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat goed te doen, of is dat uiteindelijk toch een dure grap?
B v d voor de reacties, Kees

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Laptop

#2 Bericht door Edje » vrijdag 17 juni 2005, 16:16

Kees schreef:Wij gaan voor twee maanden naar Koh Samui. Als we in Bangkok zijn kopen we een prepaid sim-kaart voor het mobieltje. Nu willen we met de laptop via het mobieltje het net op. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat goed te doen, of is dat uiteindelijk toch een dure grap?
B v d voor de reacties, Kees
Hier wil ik ook wel meer over weten,dus prikkers met deze kennis, leg ons dat eens uit.
Groetjes; Edje

agnes

laptop

#3 Bericht door agnes » zondag 19 juni 2005, 18:53

Heb het geprobeertd maar daar wordt je niet vrolijk van, is erg traag.

Veel makkelijker is het om even naar een internetcafe te gaan en voor 20 bht 50 euro ct. een uur te internetten.

Op iedere hoek van de straat is wel een internetcafe te vinden, tegenwoordig ook met adsl dus veel sneller en erg goedkoop. Voordeel is ook je hoeft je laptop niet mee.

groetjes Agnes

Frank

#4 Bericht door Frank » maandag 20 juni 2005, 09:55

Koop een Wifi kaart (wlan ) dan kan je in Starbuck in Chaweng gewoon internetten met je eigen computer, voor ongeveer 300 bath , 5 uur internettten, er zijn daar trouwens nog meer Hotspots.

Succes

Gast

#5 Bericht door Gast » woensdag 14 september 2005, 18:28

heb het op 3 plaatsen in Thailand gepobeerd , en het werkt echt niet ... zo traaag internetcafé's overal ;-)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#6 Bericht door Kees » woensdag 14 september 2005, 20:13

Bedankt allemaal, ik weet genoeg.
We kopen in Thailand een SIM-kaart voor het bellen en voor het internet gaan we wel naar de internet café's.

MrWizard
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 24 april 2006, 18:19

#7 Bericht door MrWizard » maandag 24 april 2006, 19:40

Kees schreef:Bedankt allemaal, ik weet genoeg.
We kopen in Thailand een SIM-kaart voor het bellen en voor het internet gaan we wel naar de internet café's.
GSM belt met het modem (intern in de tel.) 38000 baud (gecomprimeerd) en is ook nog eens afhankelijk van je signaal sterkte. Tel dit bij elkaar op en je ziet dat het ongeveer half zo langzaam(of snel) is als met een gewoon 56k6 modem. Plus nog eens de kosten voor het mobiele bellen. GPRS zou iets sneller moeten zijn maar in de praktijk gewoon niet tot anderhalf keer het 38000 baud lijntje. GPRS wordt afgerekend per MB aan data. ( Is niet echt goed beschikbaar in Thailand of andere Aziatische landen ).

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#8 Bericht door PaulV » maandag 24 april 2006, 20:46

Als je een WiFi functie hebt op je laptop, kun je op veel plaatsen gewoon aansluiten op onbeveiligde netwerken en het internet op om je ding te doen. Bij een voldoende signaal (3 streepjes) gaat dat bijna net zo snel als in NL. Mail verzenden is doorgaans geen probleem. Mail ontvangen levert meer problemen op. Ik los dat zelf meestal op door een Thaise server op te geven voor mijn outgoing mail.

Onderstaand de procedure die ik daarvoor gebruik:

Ga in Outlook Express via menu-optie “Extra” naar de optie “accounts”.
Kies (als je meerdere mailaccounts hebt) het account vanwaar uit je wilt mailen en pas onder “eigenschappen” de servernaam aan voor de uitgaande mail:

Verander:
Verander de naam van je "uitgaande" mailserver (bijv. mail.planet.nl) in: Relay.cat.net.th bij aankomst in Thailand.

En vergeet niet de servernaam weer terug te veranderen bij terugkomst in Nederland.

Besef wel dat het om onbeveiligde netwerken gaat.

succes,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Hotspots

#9 Bericht door JohanS » maandag 24 april 2006, 21:57

PaulV schreef:Als je een WiFi functie hebt op je laptop, kun je op veel plaatsen gewoon aansluiten op onbeveiligde netwerken en het internet op om je ding te doen. Bij een voldoende signaal (3 streepjes) gaat dat bijna net zo snel als in NL. Mail verzenden is doorgaans geen probleem. Mail ontvangen levert meer problemen op. Ik los dat zelf meestal op door een Thaise server op te geven voor mijn outgoing mail.

Onderstaand de procedure die ik daarvoor gebruik:

Ga in Outlook Express via menu-optie “Extra” naar de optie “accounts”.
Kies (als je meerdere mailaccounts hebt) het account vanwaar uit je wilt mailen en pas onder “eigenschappen” de servernaam aan voor de uitgaande mail:

Verander:
Verander de naam van je "uitgaande" mailserver (bijv. mail.planet.nl) in: Relay.cat.net.th bij aankomst in Thailand.

En vergeet niet de servernaam weer terug te veranderen bij terugkomst in Nederland.

Besef wel dat het om onbeveiligde netwerken gaat.

succes,
Paul
Ik neem mijn PDA mee, hoe zit het met de Hotspots in Thailand en nog beter de Free Hotspots?

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#10 Bericht door PaulV » dinsdag 25 april 2006, 00:02

Hallo Johan,

Ik heb geen flauw idee. Het concept van Hotspots en Free Hotspots heb ik wel van gehoord, kan me er iets bij voorstellen, maar ik weet er absoluut niets van. Ik gebruik weliswaar al jaren een laptop, maar ben uiteindelijk terughoudend in het gebruik van PDA's, UMTS telefonie etc. Beetje ouderwets dus en zonder relevante ervaring met andere moderne communicatiemiddelen.
Maar als een PDA van dezelfde technologie gebruik maakt kun je volgens mij redelijk uit de voeten. In Bangkok heb ik met mijn laptop steeds verbinding kunnen krijgen met onbeveiligde en beveiligde netwerken. Op het vliegveld zijn er alleen beveiligde netwerken en heb je een creditcard nodig om verbinding met het internet te realiseren (kosten ongeveer 250 bath per uur bij http://www.fareast.net.th).
In Hua Hin heb ik eveneens steeds access kunnen krijgen via vrije netwerken, waar ik wel bij moet zeggen dat maar op twee verschillende plaatsen ben geweest vanwaar ik heb geprobeerd aan te loggen, weliswaar ruimschoots buiten het centrum, maar op zich zegt dat niet zo veel.
Hoop dat je hier toch iets wijzer van wordt.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 25 april 2006, 02:11

Johan


er zijn wel hotspots in Thailand voornamelijk in Bangkok en dan meestal bij de betere winkelcentra en sommige starbucks
Het is een 'trendy' iets momenteel in Thailand dus je moet je niet verbazen als het een beetrje druk is bij de locaties
Een internetcafe is en blijft de locatie voorlopig
sommige hotels bieden wel adsl aan trouwens

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#12 Bericht door Manuel » dinsdag 25 april 2006, 05:51

Schrijf dit nu van Phuket. In Patong zeer vel open netwerken, bijna overal zonder problemen het net op.

Ook in Bangkok zeer veel open netwerken in/bij kantoor gebouwen en hotels.

Je GSM gebruiken is absoluut niet aan te rfaden. Ik heb het als laatste redmiddel indien geen wifi beschikbaar, geen dial-up connectie en dan maar met GSM. Zeer traag en niet echt constant.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

wifi

#13 Bericht door JohanS » dinsdag 25 april 2006, 07:40

Bedankt voor de reacties.
Indien hier nog mensen zijn die via wifi een connectie hebben gemaakt hoor ik graag hier de plaatsen zodat ik het zelf volgende maand kan uitproberen.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#14 Bericht door Manuel » dinsdag 25 april 2006, 08:23

In welke plats wil je weten waar je hotspots kan vinden?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#15 Bericht door JohanS » dinsdag 25 april 2006, 10:33

Manuel schreef:In welke plats wil je weten waar je hotspots kan vinden?
Overal in thailand, maar nu in Mei verblijf ik in isaan (Amnat Charoen en Ubon), De streek rond Rayong en Bangkok.

Manuel : Ook van Phuket ben ik benieuwd vermits onze volgende trip daarna toe gaat.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”