zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#16 Bericht door prajak » vrijdag 10 april 2015, 16:44

Jeanette, ik neem aan dat kinderen er nog niet zijn. En Chris is ook een vrouwennaam, het kan een koppel dames zijn.

chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#17 Bericht door chris80 » vrijdag 10 april 2015, 17:51

WoW een hoop reacties ineens. Gezellig hoor. :)

Ik ga er even vanuit dat ze allemaal positief bedoeld zijn en dat iedereen het beste met me voor heeft.

De punten die sommige aanhalen vind ik de moeite waard om me in te verdiepen.
Zoals bijvoorbeeld: welke beroepen mag je wel en niet uitoefenen.
En daarnaast : hoe zit het met de maffia praktijken.

Ik vind het ook wel grappig en goedbedoeld dat mensen in het algemeen denken iets te weten van recycling .
Er word gezegd dat Thailand geen recycling land is. In heel de wereld word gerecycled en ook op dezelfde manier. Met een paar milieutechnische uitzonderingen. ;)

In Nederland zijn de meeste mensen en meeste bedrijven ook nog behoorlijk onwetend als het gaat om recycling.
Als het om recycling gaat moet je denken in tonnen. Grote bedrijven praten in kiloton, vandaar dat ik mijn bedrijf kleinschalig noem.
Hoe ik aan mijn materiaal kom en wat ik daarvoor betaal, daar ga ik hier niet op in. Ik ga immers ook niet aan iemand vragen die een barretje wil beginnen hoe hij aan zijn bitterballen gaat komen.

Ik sta er in principe wel voor open om hier een discussie te voeren over recycling wel/niet in Thailand.
Als dit op een normale manier gebeurt zonder dat men elkaars ideeën afbrand of dat men het wel weer beter meent te weten.

Recycling is een raar wereldje en als je dat combineert met een cultuur die je niet kent dan ga ik gegarandeerd op me bek.
Ik zoek dus iemand die behoorlijk wat van de cultuur weet en niet gauw om de tuin geleid word.
Iemand die dus wel wat industriëels wil beginnen ipv een barretje. Maar niet goed weet wat ie dan moet doen.

In Thailand liggen de flesjes misschien langs de weg en in Nederland niet, maar dat zegt dus niks over de recycling in dat land.

Chris is idd ook een vrouwennaam. Maar de laatste keer toen ik stond te ze1ken was ik er behoorlijk zeker van dat ik een jongetje ben :)

We hebben drie kinderen die naar alle waarschijnlijkheid naar een Thaise privéschool gaan.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#18 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 april 2015, 17:57

hanshu schreef:Waar staat dat van die kinderen, Jeanette Bond ? :Whistle:
chris80 schreef: BerichtGeplaatst: Zondag 16 December 2012, 23:17
Hallo iedereen! ,

De laatste tijd heb ik een beetje rond geneusd op dit forum, en ben uiteindelijk toch maar lid geworden.

Dat geeft de mogelijkheid om mee te praten over sommige onderwerpen.

Mijn naam is chris, ben 32 en getrouwd met een thaise vrouw genaamd Paeng.

Wij hebben samen drie kinderen.

2013 zal voor ons uitwijzen of wij de koffers pakken naar thailand zullen verhuizen.

Gr.
Van 2 jaar geleden.
Leuk dat je net antwoordt Chris.
Het viel mij op omdat Ruud juist voor de studie van de kinderen naar Nederland wil gaan.

[|) [8)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#19 Bericht door Ben » vrijdag 10 april 2015, 18:40

chris80 schreef: Hoe ik aan mijn materiaal kom en wat ik daarvoor betaal, daar ga ik hier niet op in. Ik ga immers ook niet aan iemand vragen die een barretje wil beginnen hoe hij aan zijn bitterballen gaat komen.
Als jij zeker weet dat je het materiaal kan krijgen om te recycelen? PE PET PP PVC HDPE LDPE
en in grotere hoeveelheid heb ik wel een investeerder en tevens afnemer .

chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#20 Bericht door chris80 » vrijdag 10 april 2015, 19:51

Ja wat grappig dat je dat oude bericht erbij hebt gehaald. echt al weer een tijd geleden.

We hadden toen ons huis te koop gezet. Precies in de tijd dat de huizenmarkt ingestort was. Het ging slecht op het bedrijf waar ik werkte en dat ging failliet.
Toen ben ik voor mijzelf begonnen in de kunststof recycling. De droom om te emigreren eventjes uit het hoofd gezet. Maar uiteindelijk kriebelt het toch om richting Thailand te gaan.
In Nederland heb ik toch een beklemmend gevoel. Of ik dat in Thailand niet heb moeten we nog zien.

@Ben

Ik zoek het voornamelijk in de HDPE en de PP. eventueel nog ABS en PS.

PVC en PET levert bijna niks op.

En LDPE is voornamelijk folie. Dat verwerk ik niet.

Ik weet niet of ik op zoek ben naar een investeerder die alleen financieel betrokken is bij het bedrijf.

Ik zoek iemand die echt een bedrijf wil runnen. En betrokken is bij het productieproces. niet bang voor vieze handjes dus :)

hanshu

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#21 Bericht door hanshu » vrijdag 10 april 2015, 20:12

Maakt niks uit....Jeanette hou je niet voor de gek...007 sttt

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#22 Bericht door Jeanette » vrijdag 10 april 2015, 20:16

chris80 schreef:Ja wat grappig dat je dat oude bericht erbij hebt gehaald. echt al weer een tijd geleden.

We hadden toen ons huis te koop gezet. Precies in de tijd dat de huizenmarkt ingestort was. Het ging slecht op het bedrijf waar ik werkte en dat ging failliet.
Toen ben ik voor mijzelf begonnen in de kunststof recycling. De droom om te emigreren eventjes uit het hoofd gezet. Maar uiteindelijk kriebelt het toch om richting Thailand te gaan.
In Nederland heb ik toch een beklemmend gevoel. Of ik dat in Thailand niet heb moeten we nog zien.
Ik wens je alle goeds op je pad Chris, dat wat jij grappig vind is een reactie op grapjassen die een extra account aanmaken en met fake vragen komen.
Niet echt iets mis mee maar dan prik ik dat graag door. :giggle3:

Rob en ik zijn aardig 'selfmade' wat scholing betreft door veel verhuizingen - bij mij ook eigenwijsheid ... sssttt - dus ik focus misschien wat teveel op wat kinderen nodig hebben.

Geluk gewenst en 'ausdauer'. 8-)

[|)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#23 Bericht door Ben » vrijdag 10 april 2015, 23:35

chris80 schreef:Ja wat grappig dat je dat oude bericht erbij hebt gehaald. echt al weer een tijd geleden.

We hadden toen ons huis te koop gezet. Precies in de tijd dat de huizenmarkt ingestort was. Het ging slecht op het bedrijf waar ik werkte en dat ging failliet.
Toen ben ik voor mijzelf begonnen in de kunststof recycling. De droom om te emigreren eventjes uit het hoofd gezet. Maar uiteindelijk kriebelt het toch om richting Thailand te gaan.
In Nederland heb ik toch een beklemmend gevoel. Of ik dat in Thailand niet heb moeten we nog zien.

@Ben

Ik zoek het voornamelijk in de HDPE en de PP. eventueel nog ABS en PS.

PVC en PET levert bijna niks op.




En LDPE is voornamelijk folie. Dat verwerk ik niet.

Ik weet niet of ik op zoek ben naar een investeerder die alleen financieel betrokken is bij het bedrijf.

Ik zoek iemand die echt een bedrijf wil runnen. En betrokken is bij het productieproces. niet bang voor vieze handjes dus :)
Dat dacht ik al, En daar zit nu net de crux het is juist de HDPE die hier nogal onder controle is
Nr 2 Is ABS inzamelingen van huishoudelijke aparatuur gebeurd ook redelijk gecontroleerd .
PVC minder in recycle, als er al recycle is wordt het in de fabriek zelf al verschreddert maastal uit afkeur.

Daarnaast zou ik eerst eens gaan uitzoeken welke vergunningen je nodig hebt ,plaats waar je de fabriek wil plaatsen ivm aanvoer .en zo zijn er nog wel meerder zaken .

Een inversteerder die ook nog vuile handen wil hebben zal niet meevallen .Zeker niet in Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#24 Bericht door prajak » zaterdag 11 april 2015, 01:15

Probleem is dit:

Een buitenlander kan alleen werken als hij/zij een werkvergunning heeft. Dus er moet eerst een onderneming zijn en op die basis een werkvergunning verleend worden (loonbetaling, belasting etc) anders loopt hij tegen een veroordeling aan en het land gedwongen uit kan ook nog. Vandaar mijn advies met een Thai in zee te gaan voor jouw onderzoek naar haalbaarheid.

Je zult anders een middenweg moeten zoeken maar strikt genomen is freelance ook werken.

De kans bestaat dat de ingehuurde adviseur, van welke nationaliteit ook, zelf met het idee aan de haal gaat. Maar dat risico loop je overal ter wereld.

Succes.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#25 Bericht door Hua Thale » zaterdag 11 april 2015, 01:46

Voor diegene die denken leuk onderwerp maar waar hebben we het over met al dat gehdpetcpkuetcetera. :Whistle:

http://www.recycling.nl/recycling/hdpe- ... tstof.html

Succes trouwens Chris.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#26 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 april 2015, 05:31

hanshu schreef:Maakt niks uit....Jeanette hou je niet voor de gek...007 sttt
Pas maar op: 007 Jeanette Bond..... license to kill :shock:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#27 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 april 2015, 05:53

chris80 schreef:WoW een hoop reacties ineens. Gezellig hoor. :)

Ik ga er even vanuit dat ze allemaal positief bedoeld zijn en dat iedereen het beste met me voor heeft.


We hebben drie kinderen die naar alle waarschijnlijkheid naar een Thaise privéschool gaan.
Een Thaise privéschool.... ik weet niet of je je er al in hebt verdiept maar de échte privéscholen hier, de zgn. internationale scholen, kosten je klauwen met geld. Ik heb hier van forumlid Pieter wel bedragen gezien van 100.000 baht per semester per kind. Dus dat kost je met 3 kinderen tenminste 600.000 baht per jaar.
Onze zoon van 10 zit hier in Sakon Nakhon ook op een privé-school, een katholieke, maar dat is niet te vergelijken met die internationale scholen dus kost een heel schooljaar ongeveer 15.000 baht. Het is de beste school van de stad maar de eerste de beste basisschool in Nederland is vele malen beter.
Je zult nog een hoop informatie over scholen hier moeten verwerven voordat je je kinderen gaat blootstellen aan de rampen van het Thaise onderwijssysteem.... :shock:

En voor wat je bedrijf-in-gedachten betreft: ik zie er niks in. In Thailand zie ik weinig kansen voor buitenlandse kleinschalige ondernemers want je wordt voor zoveel startproblemen gezet dat de lust je al spoedig vergaat. Ik heb verschillende buitenlanders gesproken die allemaal de handdoek in de ring hebben gegooid. Tegenwerking van autoriteiten, afgunstgevoelens, niet kunnen vertrouwen op gemaakte afspraken, ondeskundigheid van werknemers enz., dat zijn wat geluiden die ik heb opgevangen.

Ikzelf denk dat je het moet zien als een hobby en hobby's kosten geld en je mag van mazzel spreken als je er financieel neutraal uit kunt springen. Mocht je onverwachts toch winst gaan maken dan kun je verwachten dat tien Thaise ondernemers direct jouw concept gaan kopiëren en dan wordt de spoeling wel erg dun.

Maar let maar niet op mij, op dit terrein ben ik altijd negatief gestemd. Als je denkt het te kunnen redden, mijn zegen heb je, alleen wees voorzichtig met je gezin in de waagschaal te stellen met deze gok.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#28 Bericht door Jeanette » zaterdag 11 april 2015, 07:33

RuudThai schreef:
hanshu schreef:Maakt niks uit....Jeanette hou je niet voor de gek...007 sttt
Pas maar op: 007 Jeanette Bond..... license to kill :shock:
O ja joh?

Toch zonde om mensen - zoals jij - het masochistische gevoel van jaloersheid op hen die zich verrijken niet te gunnen?

;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#29 Bericht door RuudThai » zaterdag 11 april 2015, 10:33

In welk universum leef jij, Jeanette? :angel:

chris80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: zondag 16 december 2012, 22:58

Re: zakenpartner gezocht voor recyclingsbedrijf thailand

#30 Bericht door chris80 » zondag 12 april 2015, 14:06

Ik ga nog eens wat research doen betreft de aanvoer.

We zijn wel bekend met de thaise scholen. Een internationale school gaat het niet worden. belachelijk duur.
Het niveau van de thaise scholen is idd niet om over naar huis te schrijven. maar met de Nederlandse manier van lesgeven zijn wij het ook niet eens.
Alleen dat is weer een heel andere discussie.

Een ander idee dat ik heb is om de machines in opslag te zetten, en deze dan op termijn in een container naar Thailand te sturen. Zodra wij daar zijn en de machines ook, kunnen we kijken wat ermee gaan doen. Verkopen of verhuren is ook nog een optie. Dan heb ik in ieder geval geen zakenpartner nodig om mij de weg te wijzen in Thailand.

Bedankt voor de reacties in elk geval :)

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”