2de hands computer GEZOCHT

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Renske
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 16:18

2de hands computer GEZOCHT

#1 Bericht door Renske » vrijdag 04 juni 2010, 11:16

Hey allemaal,

ik ben opzoek naar een 2de hands computer op/ of omstreken Koh Chang, als cadeau voor mijn vriend.
Bangkok zou eventueel ook nog kunnen.

Ik zoek een complete set: computer, beeldscherm, muis, toetsenbord en installatie cd's.
Het is niet erg als hij wat langzaam is, maar hij moet het verder wel goed doen.
In juli ben ik weer in Thailand, dus dan zou ik hem eventueel kunnen ophalen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, zou een leuk cadeau zijn :mrgreen:

Groetjes Renske
Maybe truth, maybe lies, made me want you.
Maybe dumb, maybe wise, I don't know...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#2 Bericht door prajak » vrijdag 04 juni 2010, 16:45

Vandaag ontmoette ik, en niet/wel om je te ontmoedigen, een farang hier en die had in een erkende shop ergens in een grote plaza in BKK, ik meen Panthip Plaza, een laptop gekocht. Met Vista en alle toeters en bellen inclusief Norton. Originele en legale software, meneer !

Maar geen schijfjes er bij van de besturing. Ook nimmer de besturing kunnen updaten, het codenummer van Windows ontbrak...... Norton niet kunnen updaten want geen legale versie..... Een ramp want nu doet niks het meer.

Kun je er een kopen van een NL-er dan ben je goed af want dan werkt het spul tenminste.
En anders, ik neem aan dat je een desktop bedoelt, moet je zelf gaan zoeken in computerwinkels. Start de rommel en test of de hardware het doet. Kijk naar de processor want tegenwoordig moet je een P4 hebben met maximaal geheugen volgeprikt.

Koop dan originele besturing, XP bijvoorbeeld, en jaag die over de oude besturing heen. XP kost 5 mille baht en dan heb je een Eng/TH versie en een originele schijf. Kijk hoe groot je de HD wilt hebben en plaats er desnoods een bij. En zorg voor backup media zoals een losse HD voor de backup van de bestanden.

Een geheel nieuwe PC kost bij Tesco een 20 k baht maar dat is niet veel soeps en waarschijnlijk geheel in Thais. Ik heb mijn PC geheel op maat laten inrichten bij een techneut en was 8 jaar terug 40 k baht kwijt met scherm en printer en een dubbele HD.

En dan nog mag je iedere drie jaar een nieuw moederbord kopen met processor en soms nieuw geheugen. Het is allemaal humbug wat ze hier verkopen. De kwaliteit van IBM of Compaq moet je hier met een lampje zoeken.

Kun je niet beter een PC tweedehands kopen in NL, alleen de PC, en de rest van de rommel hier ?

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#3 Bericht door Jim » vrijdag 04 juni 2010, 18:25

prajak schreef:want tegenwoordig moet je een P4 hebben met maximaal geheugen volgeprikt.

Koop dan originele besturing, XP bijvoorbeeld
kom prajak, we leven inmiddels alweer in 2010.
je loopt wat generaties processors en operating systems achter ;) :lol:
Kun je niet beter een PC tweedehands kopen in NL, alleen de PC, en de rest van de rommel hier ?
dan zit je weer met invoeren.

voor 10k heb je een aardige laptop (nieuw).
een goed gekraakte versie van windows 7 erop en je kan gewoon updaten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#4 Bericht door Ben » vrijdag 04 juni 2010, 18:53

Jim schreef:
prajak schreef:want tegenwoordig moet je een P4 hebben met maximaal geheugen volgeprikt.

Koop dan originele besturing, XP bijvoorbeeld
kom prajak, we leven inmiddels alweer in 2010.
je loopt wat generaties processors en operating systems achter ;) :lol:
Kun je niet beter een PC tweedehands kopen in NL, alleen de PC, en de rest van de rommel hier ?
dan zit je weer met invoeren.

voor 10k heb je een aardige laptop (nieuw).
een goed gekraakte versie van windows 7 erop en je kan gewoon updaten.

HD
Western digital Wd5000bevt op phantip Bang kapi 1.620 bath
voor 11.000 Bth zetten ze daar een geinstaleerde PC in elkaar + 15" samsung scherm
maar het kan ook goedkoper .

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#5 Bericht door Harm » vrijdag 04 juni 2010, 20:16

dan zit je weer met invoeren.


ben jij dan wel eens gecontroleerd door de douane Jim??

Ik heb al van alles mee genomen waaronder de laatste keer een complete broodbakmach in de org doos
nog nooit gecontroleerd.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#6 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 04 juni 2010, 21:21

Jim schreef:
prajak schreef:want tegenwoordig moet je een P4 hebben met maximaal geheugen volgeprikt.

Koop dan originele besturing, XP bijvoorbeeld
kom prajak, we leven inmiddels alweer in 2010.
je loopt wat generaties processors en operating systems achter ;) :lol:
Kun je niet beter een PC tweedehands kopen in NL, alleen de PC, en de rest van de rommel hier ?
dan zit je weer met invoeren.

voor 10k heb je een aardige laptop (nieuw).
een goed gekraakte versie van windows 7 erop en je kan gewoon updaten.
Geen haan die er naar kraait als je een laptop mee neemt.
Wat ik zou doen is hier in NL tweedehans laptop kopen, daar W7 engelse versie op laten zetten en meenemen.
Live your dream, don't dream your life.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#7 Bericht door Khon Neua » vrijdag 04 juni 2010, 22:24

Wouter_Udon schreef: Wat ik zou doen is hier in NL tweedehans laptop kopen, daar W7 engelse versie op laten zetten en meenemen.
Inderdaad de beste optie in Nederland kost een oude pc minder dan in Thailand . Zo als bij de meeste goederen zijn die gebruikt in thailand nog vrij duur.

Wat ik vaak doe is een oude pc in mijn koffer mee naar thailand en daar kleren kopen die weer mee terug gaan. 2 vliegen in 1 mep.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#8 Bericht door prajak » zaterdag 05 juni 2010, 06:13

IK loop niet achter maar de winkels in Nongkhai..... En als ik iets nieuws kan kopen dan is de voertaal Thais.....en de kwaliteit zero. Nu kan ik naar BKK gaan maar kan de techneut hier dat aan als er wat mis gaat ? Forget it. BKK is 2x600 km voor mij....

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#9 Bericht door Emanuel » zondag 06 juni 2010, 20:42

Hahaha ik loop toevallig niet achter :)

Ik zou gewoon via naar de tesco lotus gaan, dan zit de garantie ook nog goed.
Vriend van mij heeft daar laatst een degelijk dingetje gekocht voor 11.000 THB, inclusief 18,5 inch TFT en de hele mikmak.
Kijk maar gewoon even op Tescolotus.com.

Geen snelheidsduivel natuurlijk maar een leuk dingetje voor de prijs.
Er staat alleen nog geen besturingsysteem op, maar een goede versie van Windows kost hier al snel 5.000 THB+.
Natuurlijk worden de niet officiele versies van windows overal in thailand verkocht voor rond de 100 THB.


Een tweedehands computer is altijd listig vind ik zelf zeker als ze onder een bepaalde leeftijd komen.
Maar goed het gaat natuurlijk altijd om het budget he.. Je moet zelf kijken wat het mag kosten..
Als je naar een 2 a 3.000 Baht dealtje zoekt ben ik bang dat dit moeilijk wordt..

Er werd gezegd dat dit voor een vriend hier is, dus als je wel een computer/laptop vanuit NL meeneemt, dan kunnen ze thais er zo opzetten hoor, zelfs bij een laptop verkopen ze hier stickersetjes voor op het toetsenboord.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#10 Bericht door Ben » zondag 06 juni 2010, 22:36

Emanuel schreef:Hahaha ik loop toevallig niet achter :)

Ik zou gewoon via naar de tesco lotus gaan, dan zit de garantie ook nog goed.
Vriend van mij heeft daar laatst een degelijk dingetje gekocht voor 11.000 THB, inclusief 18,5 inch TFT en de hele mikmak.
Kijk maar gewoon even op Tescolotus.com.

Geen snelheidsduivel natuurlijk maar een leuk dingetje voor de prijs.
Er staat alleen nog geen besturingsysteem op, maar een goede versie van Windows kost hier al snel 5.000 THB+.
Natuurlijk worden de niet officiele versies van windows overal in thailand verkocht voor rond de 100 THB.


Een tweedehands computer is altijd listig vind ik zelf zeker als ze onder een bepaalde leeftijd komen.
Maar goed het gaat natuurlijk altijd om het budget he.. Je moet zelf kijken wat het mag kosten..
Als je naar een 2 a 3.000 Baht dealtje zoekt ben ik bang dat dit moeilijk wordt..

Er werd gezegd dat dit voor een vriend hier is, dus als je wel een computer/laptop vanuit NL meeneemt, dan kunnen ze thais er zo opzetten hoor, zelfs bij een laptop verkopen ze hier stickersetjes voor op het toetsenboord.
Ik zou gewoon via naar de tesco lotus gaan, dan zit de garantie ook nog goed.
De garantie van Tesco Lotus is 0.0 niks nakkes nada, Bij Tesco werkt de garantie tot de deur .
Als je daarna problemen hebt en je gaat terug willen ze je nog net het nummer en adres van de dealer geven waar je hem kan laten nakijken .en evt een nieuwe kan krijgen .
Maar Tesco verder doet niets .

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#11 Bericht door dutch » maandag 07 juni 2010, 02:01

Dat geldt in Thailand voor ALLE groot winkel bedrijven zoals bijv. The Mall.
Koop mijn computer zaken hier plaatselijk bij een groot prive bedrijf met eigen service afdeling.
De computer jongens zijn een clever stelletje en de afspraken worden prima nagekomen.
Juist daarom heb ik vorig jaar 2 compters bij hen gekocht en niet in The Mall o.d. :mrgreen: .Ik vraag alvorens ik aankoop altijd:"wat te doen indien etc "?
Meestal bevalt het antwoord mij niet,als je al antwoord krijgt ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 2de hands computer GEZOCHT

#12 Bericht door jumbo » maandag 07 juni 2010, 05:34

Heb in 2002 een 2e hands dell gekocht voor 8.000 thb voor de vrouw, processor aangepast, wat extra geheugen erin, ding werkt nog steeds als een speer
In Seri Center en/of Saecon Square zitten net als in de meeste malls altijd wel knapen die goed zijn met 2e hands apparatuur..... koop je dan een merk dan kan het nog jaren mee...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”