Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#16 Bericht door Harm » zondag 22 november 2009, 02:28

Quote

de dieren hebben hun rabies vaccinaties en test gehad en zijn hierna 3 maanden in quarantine geweest, vanaf 8 december mogen ze de eu in

Unquote

1 van de dingen die ik niet genoemd had in mijn antwoord naar Jumbo is dat zodra je alles hebt geregeld met je dierenarts en de rabiestiter is ook goed bevonden je dan nog "even" langs de VWA (voedsel en warenautoriteit in NL) moet om al die papieren te laten legaliseren ( diefstal door de overheid), maar het moet nu eenmaal
Zonder deze legalisatie en een los rabies inlegvel in het dierenpaspoort komen ze alsnog NL niet in
Sterker nog LTU neemt ze niet eens aan boord ze worden bij de incheck al geweigerd\Hoe gaan jullie hier mee om?
Worden de dieren dan weer terug genomen?
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

SCAD_Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 17 november 2009, 16:14

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#17 Bericht door SCAD_Bangkok » zondag 22 november 2009, 10:03

dat word een dag voor vertrek gedaan door scad, hun hebben geonzndheidspapieren van een beveogde dierenarts en dan krijgen ze bij die autoriteit nog een verklaring waarmee ze op vliegveld weer een export document krijgen. we hebben dit al 3 keer gedaan en is altijd goed gegaan dus ze doen wel alles volgens de regels.

SCAD_Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 17 november 2009, 16:14

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#18 Bericht door SCAD_Bangkok » maandag 23 november 2009, 16:09

ik begrijp dat jullei vinden dat probleem ter plekke opgelost moet worden.
maar dat gebeurd ook, zie hier de nieuwsbrief:
http://www.scadbangkok.nl/nieuws/22-nov ... lk-4-scad/

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#19 Bericht door Jim » maandag 23 november 2009, 18:25

nah, moet ik het weer doen?

ik begrijp dat als je gaat emigreren dat je dan je trouwe viervoeter wilt meenemen en daar de kosten voor over hebt, maar welke mall00t importeert er nou soi dogs vanuit thailand naar nederland?

alsof de asiels in nederland al niet overvol zitten.

plus nog 's alle extra kerosine die dan weer de fik in gaat waar dan de ozonlaag weer lekker van uitdunt en het geld wat je uitgeeft voor deze ene hond en kat daar kan je half darfur van voeden.

maar goed, je eet geen vlees dus dan is het allemaal ok :roll:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

SCAD_Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 17 november 2009, 16:14

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#20 Bericht door SCAD_Bangkok » maandag 23 november 2009, 19:20

volgens mij snap je niet helemaal waar dit over gaat,
als je een mening wil hebben, lees dan eerst is op de site wat we allemaal doen ter plekke voodat je gaat oordelen...

ik zoek iemand die 2 diertjes wil meenemen op een vlucht bk-dusseldorf, kosten die door scad worden gemaakt, worden ruim vergoed doordat de adoptanten geld betalen voor de hond/kat.
dit geld gaat dan wer naar de castratieprojecten.

idd, asiels hier zitten ook vol maar dan wel met katten en niet zozeer met honden (lees de statistieken maar is...oowh wat zitten er veel honden is het asiel (8 per asiel waar er 20 kunnen) beetje jammer maar goed...

deze discussie heb ik al tevaak gevoerd, als je info op het internet gaat zoeken dan kom je wel met een ander eindoordeel.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#21 Bericht door Jim » dinsdag 24 november 2009, 00:51

volgens mij valt er niet zo veel te snappen.

iemand laat een straathond en een straatkat overvliegen vanuit thailand en betaalt jullie daar zoveel dat jullie daar dus winst op maken voor jullie projectje.

als die gene nou gewoon in de bus stapt richting het dichtstbijzijnde asiel, daar een hond en een kat opscharrelt en het verschil in kosten op jullie rekening stort voor jullie projectje, hebben jullie:

a, meer geld
b, worden er niet zinloos dieren 10 duizenden kilometers heen en weer gevlogen.
c, niet onnodig geld verspilt.
d, hebben we ook nog minder dieren in de asiels in nederland.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#22 Bericht door Mart » dinsdag 24 november 2009, 04:08

Jim, ik kan je wel een beetje uit de droom helpen: Lees,
SCAD bestaat uit grotendeels vrijwilligers
Zijn al vele jaren actief in Bangkok. Het is een Nederlandse Stichting :o En de strijkstok is in Nederland :?

Ruim 6 jaar geleden is de Stichting Soi Dog Foundation, opgericht door oa. mevrouw Margot Homburg, die nu met de heer Park op Phuket woont.
Toen kon men voor 8€ per maand een hond op afstand adopteren. De doelstelling sprak me wel aan, maar ja ........ na uitvoerige correspondentie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Het is een slimme opzet, maar domme mensen die een hond overlaten vliegen naar Europa :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SCAD_Bangkok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 17 november 2009, 16:14

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#23 Bericht door SCAD_Bangkok » dinsdag 24 november 2009, 13:08

het is geen nederlandse stichting, het is een thaise stichting en scad.nl is hier een verlengstuk (opgericht door mij) om geld in te zamelen voor bangkok.
en om maximaal 10 dieren hierheen te halen oor naamsbekendheid. geloof mij, mensen die een dier uit een asiel in nl halen, denken er niet aan om vervolgens ook geld naar thailand te storen en dus doen we het op deze manier. er komen nog 3 dieren en hierna niet meer. dan gaan we puur geld in zamelen en laten we de adopties aan thailand over.

Roel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2007, 04:38
Locatie: Koh Lanta, Krabi
Contacteer:

Re: Reiziger BK-Dusseldorf gezocht!!

#24 Bericht door Roel » vrijdag 12 maart 2010, 08:34

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Wie zit er nu te wachten op een zwerfhond of -kat uit Thailand. Haal er dan een uit een Nederlands asiel. Het zit er vol mee.
We leven op dit moment allemaal in "die goeie ouwe tijd" van de toekomst!

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”