Hua Hin, oudjaarsdag

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Hua Hin, oudjaarsdag

#1 Bericht door robi6 » zaterdag 04 januari 2020, 23:24

oudjaarsdag.
Hua Hin kent vele bars die soms door engelsen e.d. gerund worden, en waar je behalve Hotel California ook aardige muziek beluistert. En ladies, soms wel 7 per bar. Maar lang niet zo hectisch en hitsig als Patthaya.
Ik heb mijn huisje in Bankrut aangehouden, ik trein naar Hua Hin en zie wel hoe de nacht verloopt. Tent maar niet meegenomen, eigenlijk is dit een oriëntatie, zit er wat bij, dan kom ik over 2 dagen terug en boek misschien nu al een kamer voor overmorgen.Het is 31 dec. En er zal feest zijn in de bar voor mijn huisje, dus slapen zal daar niet lukken. Dan kan ik net zo goed de avond/ nacht doorbrengen aan de bar en zo wat damescapriolen gadeslaan, wie weet een fijn gesprek.
In d strat wordt gereedgemaakt voor het feest, met life band die thais en westers splen, hoor ik
Bij de tweede bar, het is nog vroeg uur of 2-3, zIt inderdaad een leuke dame. Hoe meer het gesprek vordert, ze wil graag een biertje dat hoort erbij, gaat ze me steeds meer bevallen. Soms streelt ze mn arm, het lijkt een tedere minnares( dat komt zelden voor) en we wisselen wat info uit, ze is 42 en heeft 2 zoons, 1 woont nog thuis. Nee een man wil niet lukken, ze wil haar vrijheid niet kwijt en dan is t snel gedaan met de liefde.
Heeft een wat uitgekookte blik, maar dat vind ik w el spannend.
Of ik nog een biertje wil, die van haar betaalt ze zelf. Als ik probeer uit te vissen wat haar tarief is, zegt ze: it,s up to you! Ik zeg haar: this is so Thai, en vertel haar de anecdote met de motortaxi, ergens in deze streek .
Dan nadert het gesprek de climax, ze wil wel met me mee, of eigenlijk met haar, er is weliswaar een kamer hier beschikbaar maar we kunnen ook naar haar eigen stek.
Omdat ik al een kamer in de straat bijna gereserveerd heb voor 600 b. calculeer ik dat al in. Dan zal ik haar een Patthaya tarief betalen, 2000 voor nacht of evt. 24 u., dus ik vraag de rekening.
Daar blijkt behalve de biertjes ook 500 b voor de bar op te staan! Hoezo, dat zit toch in de prijs van het bier? Ik kijk verbaasd, ze wijst achter naar, haar nicht, en naar de bardame, haar zus, ja ammehoela, wat heb ik daarmee te maken.
Maar afijn ik leg 1000 bath op de bar, ze ziet dat er nog wat 1000tjes in mn belt zitten.
Dan is de deal rond en staan we buiten.
Dan komt de uitsmijter: ze vraagt een fooi! Ik geloof maar 20 bath of zo, dat kan me niet schelen, het gaat om.het gevoel. Een fooi krijg je, die vraag je niet, bovendien zijn fooien in T. niet gebruikelijk. Dat mag je wereldvreemd vinden, ik vaar op mn gevoel.
okee het is een transactie, maar als je een klant meermaals het gevoel geeft een klant te zIjn Is de lol eraf. Het is geen gleuf waar je wat insteekt, en ik ben geen zak waar het geld uit puilt. Als de deal rond is ga je niet lopen met een gleuf naast je, ik mag deZe vrouw. Dus dit is een professionele fout, vind ik. Maar hier is het het spel. Dat kan, maar moet niet aanhouden, want waar houdt het op?
Bij Yin & Yang(Roermond) zijn er 2 momenten van transactie, 1: dat ze op haar horloge kijkt en zegt de tijd is (bijna ) om, en de betaling, vrij snel daarna. Die heb je al ingecalculeerd, dat bederft de sfeer niet.

Afijn ik ben dus verbaasd en uit mn Mood, in mn hoofd ipv. mn gevoel, en dan, zeker met 2 flesjes bier op, ben ik broodnuchter en kom ik weer dicht bij mn gevoel. Dat zegt dit: I want to say goodbye to you, I wish you a nice evening.” Nu staat zij verbaasd en ik draai me om en laat haar perplex achter.
Tja dit ben ik, shit happens, en tevreden over deze middag/avond loop ik naar t station.
Ik koop nog een flesje bij 7-11, en droom nog wat op een bankje, ik ben al aardig rozig.

Nou, nu weet je hoe het daar gaat, en ben je voorbereid. It,s up to you!

In de trein terug laat t me niet los, en dit krijgt nog een staartje, wat mij betreft. Dus ik zal, op de terugreis naar Bangkok, ‘ even’ in Hua Hin uitstappen, in die bar een brief afgeven( zij zit dan in Bangkok) en de mogelijkheid voor een vervolg aanbieden. Dat wordt dan wel over een jaar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Hua Hin, oudjaarsdag

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 05 januari 2020, 07:22

maar als je een klant meermaals het gevoel geeft een klant te zIjn Is de lol eraf. Het is geen gleuf waar je wat insteekt, en ik ben geen zak waar het geld uit puilt. Als de deal rond is ga je niet lopen met een gleuf naast je

Thailand begrijpen is moeilijk. Maar respect voor anderen heb je of heb je niet. De enige vent die ik -tot jouw kreet van vandaag- een vrouw een gleuf heb horen noemen was een verwijfde ouwe homo. :mrgreen:

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Hua Hin, oudjaarsdag

#3 Bericht door robi6 » woensdag 08 januari 2020, 02:04

Beetje getikt? Wel ja. Dus niet gedaan. Verbijsterd achter gelaten? Misschien was dit haar truc wel, en was ze blij zich gewoon in t oudjaarsfeest te kunnen storten.
Kijk, ‘ it,s up to you kan je verschillend opvatten. Als : zie maar wat je me waard vindt na afloop ( naief), maar ook zo: de regie overnemen. Wat ik dus ga doen in oktober.
“ Ik geef je nu 500, dan gaan we naar t strand, kopen onderweg bier, dan geef ik je, als we bij je kamer aankomen 1000, en bij t afscheid om 10 uur nog 1000. It s up to you now.Yes or no, and no more hassles.” Wordt vervolgd.

Ach, ik geloof dat ik t door begin te krijgen. Bij de saunaclub betaal je ook entree, daar wordt t personeel van betaald. Dit barretje kan nooit leven van de biertjes, dus de dame onderhoudt de bar. De 500 is de aanbetaling, want als je halverwege afnokt heeft ze helemaal niks. Zoiets.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Hua Hin, oudjaarsdag

#4 Bericht door jumbo » woensdag 08 januari 2020, 02:18

de 500 thb is idd om de bar te onderhouden want als je met de dame vertrekt wordt er geen bier of andere zaken verkocht
500 thb is niet echt duur, zal de kwaliteit van de dame ook wel mee te maken hebben :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”