In de hangmat Op Koh Chang /Longbeach

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

In de hangmat Op Koh Chang /Longbeach

#1 Bericht door robi6 » vrijdag 01 november 2019, 07:21

Hangmat.
Dáár hang Ik dan wéér, vrijdag alweer, middag met buik vol fried rice, licht koele bries die hier ná noon meestal opsteekt, zodat je ná een lichte beweging en hele tijd blijft wiegen, onder het gezang van de cicade. Heerlijk, wie ben Ik tóch dat Ik dit geluk wéér mag proeven? ( sorry, géén zin die stompzinnige spellingscorrectie steeds té verbeteren)
Vanmorgen 6 u. op en relaxt naar memorial, strand leeg en stil.
Er is weinig veranderd op Long Beach, gelukkig. Twee hutten worden vernieuwd, het hout raakt ná 15 jaar wel vergaan. Jammer Dat de rieten daken, die maar een jaar óf 3 houden, vervangen zijn door golfplaat. Elk takje, blad óf dier veroorzaakt een schelle knal. De groep apen neemt gevaarlijke proporties aan. Ze zijn binnengevallen in het restaurant, alles wát Ze té pakken kregen vernielend. De leider was zó agressief Dat Ze hem hebben moeten doodslaan. Toen ht verhaal halverwege was, dacht Ik dat Joe zn pistool had moeten halen, Maar een eind hout voldeed óók.
Er ligt wéér héél wát rotzooi op het strand, honderden flessen. Dáár heb Ik wel een week werk aan. Elke dag wat. Verzamelen, leeg gooien En verbranden. In sommige zit urine. Vissers hangen hun *** niet overboord, Dat is niet netjes. Ze klagen in een flesje. Ná wát oefening lukt dat Wel. Dan smijten ze het overboord.
Het is een vreemd regenseizoen, bijna géén regen. De watersnood Waar de Volkskrant over schreef was een zeer plaatselijke stortbui, toevallig op het hoofd van een Hollander.
Chum de keukenhulp heeft een prachtig tuintje aangelegd. Stem als een bedrijf, Maar Dit kan ze mooi.Zalamah heeft véél nieuwe planten gekocht, die het terras versieren, En prachtige schelpenkettingen. Hoor net t dat Chum die gemaakt heeft, kunstwerken als kroonluchters.met lampje erin.
Long B. is Nnu héél t jaar open, Maar 3 maanden géén gasten, En een enkele bezoeker. Moeten ze wel personeel Voor aanhouden, Chum blijft.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”