Mae Lana

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Mae Lana

#1 Bericht door robi6 » dinsdag 10 september 2019, 09:49

MAE LANA.
Een jaar of 30 geleden leerde ik via een oproep in een blad een vrouw kennen, die ook een verre reis wilde maken, maar niet alleen. Zij wist al veel van de hill tribe volkeren in Noord Thailand, van haar moeder of een vriendin. Ik was een groentje wat dat betreft, en ze besloot uiteindelijk toch alleen te gaan. Ze was nog maar amper 20, voor die tijd nog jong voor alleen, maar Thailand was veilig, had men haar duidelijk gemaakt. Zoveel jaren later, heb ik Thailand eindelijk ontdekt, en voorbij de clichés en vooroordelen leren kijken (oppervlakkig en goedkoop strand-en sexvermaak), vorig jaar nog maar het noorden verkend. Inmiddels zijn de hill tribies platgelopen. Behalve….en nu ga ik toch weer een geheimpje verklappen, in de hoop dat maar weinigen dit lezen, en alleen de echte liefhebbers het navolgen.
Vorig jaar , na Chiang Mai en Pai dan toch maar bezocht te hebben (uit Chiang Mai was ik de volgende dag al weer vertrokken, Pai was aardig voor 4 dagen), maar toen door naar Mae Lana, dicht bij de Birmese grens, als je van Pai naar Mae Hong Son wil.. Het laatste stukje liften, maar men ziet daar nog weinig toeristen, en zowat iedereen neemt je mee. Beland in het Guesthouse van Ampha, die ook het enige winkeltje bestiert. Het ligt in een nauw dal, waar een riviertje door stroomt. De inwoners leven van de rijstveldjes, en het is leuk in januari te zien hoe de laatste halmen geoogst worden als voer voor de beesten in de droge tijd. Een zestal kamers in het gebouw, een zestal bungalowtjes(4-500 B.) tegen de helling, en daar was Thomas, een Duitser, die de westerse consumptiemaatschappij zo haat, en de plek zo lief heeft, dat hij er het grootste deel van het jaar woont, en me veel over de streek verteld heeft, en rondgeleid over de junglepaden. 8 dagen waren genoeg voor een bijzonder prettig verblijf, het dal stroomopwaarts is geweldig voor een mooie tocht en een picknick in de half droge bedding.
Thomas zocht me onlangs nog op in NL., en verklapte me het geheim: even na kerstmis is er een festival in of nabij het dorp, waar je geen toerist, maar des te meer hill tribe mensen zal zien, met muziek op oude instrumenten, kleurrijke klederdrachten en lekker lokaal eten natuurlijk, dingen die je nergens anders eet.
Wie weet……….doe Thomas de groeten van me.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Mae Lana

#2 Bericht door ron » dinsdag 10 september 2019, 10:35

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Mae Lana

#3 Bericht door robi6 » zondag 20 oktober 2019, 18:49

mooie foto, dank je Ron.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Mae Lana

#4 Bericht door ron » zondag 20 oktober 2019, 19:55

robi6 schreef: zondag 20 oktober 2019, 18:49 mooie foto, dank je Ron.
Is geen foto maar een filmpje,dus even op het tekentje klikken. :idea:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Mae Lana

#5 Bericht door robi6 » zondag 10 november 2019, 03:30

ron schreef: zondag 20 oktober 2019, 19:55
robi6 schreef: zondag 20 oktober 2019, 18:49 mooie foto, dank je Ron.
Is geen foto maar een filmpje,dus even op het tekentje klikken. :idea:
O ja, kan t eindelijk openen, heb hier wife, leuk beetje, zie zelfs 2 farang, zeker ingewijden..

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Mae Lana

#6 Bericht door robi6 » zondag 10 november 2019, 03:33

Probleem van Dit tablet Dat de spellingscorrectie door een aalsmeer , sorry analfabeet is geprogrammeerd, En van sfeertje een beetje maakt., En vervolgens een sneetje. Móet dus opletten En telkens de correctie corrigeren....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Mae Lana

#7 Bericht door driver » zondag 10 november 2019, 07:53

robi6 schreef: zondag 10 november 2019, 03:33 Probleem van Dit tablet Dat de spellingscorrectie door een aalsmeer , sorry analfabeet is geprogrammeerd, En van sfeertje een beetje maakt., En vervolgens een sneetje. Móet dus opletten En telkens de correctie corrigeren....
We lezen wel tussen de spellings fouten door. Mijn berichten moet ik ook altijd een paar keer checken na plaatsing meestal.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”