Vakantie LOS

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#16 Bericht door Henk Korat » zondag 09 juni 2013, 15:54

Bjorn, leuk verhaal met mooie foto's. Ben benieuwd naar het vervolg.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#17 Bericht door De Beweerder » zondag 09 juni 2013, 15:57

Het weer voor Hua Hin de komende dagen;

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#18 Bericht door bjornie » zondag 09 juni 2013, 16:17

Henk Korat schreef:Bjorn, leuk verhaal met mooie foto's. Ben benieuwd naar het vervolg.
Bedankt, ik doe mijn uiterste best om het zo goed mogelijk neer te pennen, maar dat s nooit het mijn sterktste punt geweest, maar het belangrijkste is dat het te lezen valt.

:cheesy:

5555555
Laatst gewijzigd door bjornie op zondag 09 juni 2013, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#19 Bericht door bjornie » zondag 09 juni 2013, 16:19

debeheerder schreef:Het weer voor Hua Hin de komende dagen;

Afbeelding
Het zal voor volgende week dan wel zijn precies, nu net niet goed genoeg zo te zien. ;)Ach ik zie wel wanneer, heb in alle geval nog tijd genoeg.

Nu ben ik echt wel slapen, ogen vallen bijna dicht.

Slaapwel, grts Bjorn.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#20 Bericht door bjornie » maandag 10 juni 2013, 02:11

Goede morgend iedereen:

Zo we zijn weeral wakker mogen worden in dit prachtige land, zo maar ff inpakken en een lekker ontbijtje nemen, dan rustig de cityline nemen tot phaya thai, en zo door richting lam luk ka, richting de schoonbroer. Auto halen (heeft een eigen zaak met aankoop en verkoop auto's) mijn grote koffer die hij mee gepakt heeft vanop swampie en dan weet ik het nog niet.
Zo is ff met Chaba praten tijdens ontbijt, zo kom ik wel te weten wat ze wil doen ;).
Een fijne dag toegewenst iedereen.

Groetjes Bjorn.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#21 Bericht door bjornie » maandag 10 juni 2013, 19:13

Hey iedereen:

New day, new story:

Vanmorgend dus vertrokken vanuit NASA Vegas hotel naar Khu koht, (pathum thani-lam luk ka). Zijn naar de schoonbroer zijn garage gegaan, en daar ff gekeken welke auto we mochten gebruiken, neem de Volvo S60 (2.9l benzine/lpg) maar. Die is toch helemaal klaar en klaar voor de verkoop. Ok zei ik en weg waren we, ff de valiezen thuis gaan afzetten, dan ff naar tesco Lotus, ff de bank binnen gelopen om de bahtjes die ik gisteren gewisseld heb op mijn account te zetten.

Daarna ff door gereden naar Zeer Rangsit shopping, eens daar nog een half uur moeten zoeken achter een parkeerplaats, uiteindelijk hebben we ons binnen geparkeerd op de hoogste etage daar zijn altijd wel redelijk wat plaatsen vrij.
Eens de wagen geparkeerd, naar binnen langs de hete parking en zo de koelte van de mall opgezocht.

Hebben daar ff een lekker Thais noodle soepje genuttigd, dan ff mijn madam haar mobieltje binnen brengen voor service, uit haar broekzak gevallen en touchscreen aan diggelen, zelfs het scherm binnenin was ook stuk, in de Samsung repair shop zat wel 20 man te wachten, ik zei tegen haar hier blijf ik niet staan hoor, maar er zijn nog shops zei chaba, maar dat zijn wel niet de originele repairshops. Dus een beetje verder was de PDA Thailand repair, voor zowel Samsung, Htc, Apple en Lg. Ik vroeg aan die gast wat moet dat kosten voor reparatie, binnenscherm en buitenscherm 5000 Baht en binnen een uurtje is hij klaar, ok zei ik, doe maar. Voor 5000 Baht heb je geen nieuwe, deze is nog maar 1 jaar oud en werkte voor ze hem laten vallen heeft nog perfect.
:cheesy:
Thailand zou Thailand niet zijn als ie na 1 uur al klaar was. Dus wij na anderhalf uur terug naar daar en idd hij was nog niet klaar, nog zegt ie ik heb een probleempje, dat is een witte en ik alleen schermen voor de zwarte, ik zei doe maar die zwarte dan.
Is nog mooi zwart vooraan en wit achteraan, dus na 2u was hij uiteindelijk hersteld.
:clap:
En wij terug richting de schoonbroer.
Er vielen al een paar regendruppels en voor je het wist was het een volledig water gordijn.
In de wagen kreeg Chaba telefoon van haar beste vriendin of ze geen zin had om af te spreken en samen te gaan eten. (Buffet).
Ik ging direct akkoord en we gingen naar Min Buri.
De vriendin was er al dus we schoven gezellig bij aan tafel en ik bestelde gelijk een flesje Blend 285, was de enige dat ze hadden en dat is dus beter dan niets he.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je op de laatste foto misschien kan zien was het weeral aardig goed aan het regenen.
Maar dit was geen gewoon buitje maar een echt onweer dat boven ons los barste met de nodige liters water, daar nog 3 kwartiertjes blijven wachten maar het minderde totaal niet mt regenen.
Ik zei tegen de lady's ik haal de wagen wel (gentlemen als ik ben).
Ikke door die regendruppels die met emmers uit de lucht vallen, naar de wagen gelopen en zo goed als binnen gereden, het stond daar al 10 a 15 cm hoog.
Dames ingestapt en ik zei tegen de vriendin ik zal je wel thuis gaan afzetten, en we vertrokken naar haar condo, maar het viel nog steeds met bakken uit de lucht dus snel rijden was uit den boze, intussen stond het water daar op sommige plaatsen wel 15 tot 20 cm hoog. (Vergeef me dat ik daar geen foto's van heb maar het was te nat om uit te stappen om snel ff plaatjes te maken)

:cheesy:

Maar heb toch geprobeerd om van in de wagen eentje te nemen, maar je ziet wal dat het hard aan het regenen is maar je ziet bijna niet dat de straat blank staat.
Ik had ook niet echt veel tijd ivm veiligheid om hier ff plaatjes te schieten.

Afbeelding

De vriendin veilig thuis gebracht en nu mijn Moo en mezelf veilig thuis brengen.
Na 45 min thuis aangekomen, een lekker frisse douche genomen en nu bedje in voor de welverdiende nacht rust.

To be continued.
Slaapwel iedereen.

Sabaai sabaai.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#22 Bericht door Henk Korat » maandag 10 juni 2013, 19:36

Wederom leuk om je verhaal te lezen. Toch weer wat geleerd met die mobieltjes repair shops. Je zit dus niet vast aan het merk. Was het zo'n Samsung zaak waar je ook terecht kan met je kapotte Samsung wasmachine? Ik heb zo'n zaak in Khorat bezocht met de Galaxy tablet van Tong, die kuren had.

Ja, dat noodweer moet je even voor lief nemen. Je zit tenslotte aan het begin van het regenseizoen. [|) [|)

Veel genieten van dit prachtige land en ik zie uit naar je volgende verhaal. :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#23 Bericht door bjornie » dinsdag 11 juni 2013, 04:10

Henk Korat schreef:Wederom leuk om je verhaal te lezen. Toch weer wat geleerd met die mobieltjes repair shops. Je zit dus niet vast aan het merk. Was het zo'n Samsung zaak waar je ook terecht kan met je kapotte Samsung wasmachine? Ik heb zo'n zaak in Khorat bezocht met de Galaxy tablet van Tong, die kuren had.

Ja, dat noodweer moet je even voor lief nemen. Je zit tenslotte aan het begin van het regenseizoen. [|) [|)

Veel genieten van dit prachtige land en ik zie uit naar je volgende verhaal. :clap: :clap:
Het Henk,
Nee het was een repair shop uitsluiten voor mobieltjes.
Maar ze leveren goed werk en proper werk ook.
Ze doen zelfs een hele rest als je dat wil en installeren alles opnieuw voor slechts 300 Baht.
En ivm het weer, dit is nog altijd de periode wanneer ik het liefst kom, nl af en toe eens een regen bui ter afkoeling.
Als er nog leuke en spannende dingen gebeuren zal je het zeker hier kunnen lezen.

Grts. Bjorn.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#24 Bericht door ron » dinsdag 11 juni 2013, 04:52

Hallo vakantiegangers.

Lekker genieten hoor!
Mijn vrouw Jeab kijkt net toevallig mee over mijn schouder,en zegt: two full-moon face,s..... :clap:
Zeggen ze van ons trouwens ook Bjornie :o
Zie uit naar de rest van je reis-avontuur met foto,s.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vakantie LOS

#25 Bericht door driver » dinsdag 11 juni 2013, 05:11

En zie : Een nieuwe schrijver is opgestaan :clap:
Lekker doorgaan bjornie het leest makkelijk en wat fotoos is ook leuk.

gr driver

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#26 Bericht door bjornie » dinsdag 11 juni 2013, 05:33

Zo ik doe zeker mijn best jongens, is ook een leuke remedie om daarna te kunnen slapen, eerst ff een stukje schrijven en daar word je dan moe van en dan kan je lekker slapen. Later horen jullie meer van mij ;).

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#27 Bericht door bjornie » woensdag 12 juni 2013, 04:14

Hey iedereen,

Gisteren was een rustige dag, eigenlijk snikkend heet was en dan ook blij dat het rond 16u30 enorm hard beginnen regenen was. Zelfs in net shopping center liep gewoon het zweet zo van mijn lief. :cheesy:

Rond 14u ff bij een kennis langs en het gebruikelijke gevolg (Leo) alombekend bij iedereen denk ik, kon niet ontbreken op een namiddag bezoekje om weer wat vocht op te doen.
Afbeelding
Daarna zijn we rustig iets gaan eten en hebben we in de avond nog een flesje 100 pipers gekraakt (1l) met 4 personen is dat net genoeg.
:cheesy:

Vandaag gaan we richting prachin buri en maken we een tussenstop in chon buri (Bang Sean).
De bevindingen van vandaag horen jullie later wel.

Grts Bjorn.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#28 Bericht door bjornie » woensdag 12 juni 2013, 04:14

Beloofd weer een spannende dag te worden vandaag, ons Chaba is in vorm.

Net de gastank vol laten doen en nu ff de car wash in. Niet dat het veel uithaalt want het zal straks toch weer regen, maar zo wordt hij nog eens onder handen genomen langs binnen en buiten.
Vooral binnenkant is nodig, mijn passagiers smijten altijd alles maar op de grond.
:cheesy:
Afbeelding
Afbeelding

Zo kunnen we weer proper richting prachin buri met tussen stop in chon buri rijden.
:clap:

Grts Bjorn.
Laatst gewijzigd door bjornie op woensdag 12 juni 2013, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#29 Bericht door ron » woensdag 12 juni 2013, 06:48

Mooi Bjornie.

Hoe bevalt dat rijden met gas in Thailand.
Heb je niet veel verlies van power met die Volvo??
Ik rij zelf ook al jaren Volvo,welliswaar altijd diesel.

Een paar jaar terug had ik een V70 gekocht met LPG omdat het heel veel zou schelen met de brandstof.
Ik rij mijn hele leven eigenlijk altijd diesel,en dat bevalt mij prima.
70.000KM/p.j. is normaal.

Ik heb twee weken in die LPG wagen gereden,maar werd stapelgek van het tanken iedere dag.
De tank zat op de plaats waar normaal je reservewiel zit,en was na elke 250 kilometer leeg.
Heel vlug weer die wagen weggedaan,en weer terug op diesel.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#30 Bericht door bjornie » woensdag 12 juni 2013, 08:05

ron schreef:Mooi Bjornie.

Hoe bevalt dat rijden met gas in Thailand.
Heb je niet veel verlies van power met die Volvo??
Ik rij zelf ook al jaren Volvo,welliswaar altijd diesel.

Een paar jaar terug had ik een V70 gekocht met LPG omdat het heel veel zou schelen met de brandstof.
Ik rij mijn hele leven eigenlijk altijd diesel,en dat bevalt mij prima.
70.000KM/p.j. is normaal.

Ik heb twee weken in die LPG wagen gereden,maar werd stapelgek van het tanken iedere dag.
De tank zat op de plaats waar normaal je reservewiel zit,en was na elke 250 kilometer leeg.
Heel vlug weer die wagen weggedaan,en weer terug op diesel.

Groet,Ron.
Hey Ron,

Al bij al valt dat redelijk goed mee hoor. Uiteindelijk moet je hier zelf,toch niet tanken, dus dat ze op hun knieën moeten gaan zitten voor aan te sluiten maakt mij uiteraard niet uit. Ik tank een volle tank voor 500 Baht als hij leeg is en doe ik zo'n 300 km mee denk ik. Ik ben derstraks gaan tanken na 260 km en er is 348 Baht in gegaan. Als je naar prachin moet en terug is de gas wel voordeliger eigenlijk.

Qua power verlies zou het wel kunnen datje wat verlies hebt, maar deze is,een automaat en er zit een 2.9 benzine motor in. Dus eigenlijk heb je wel power genoeg.
Derstraks op de motorway is ff op zijn staartje gestaan en met gemak 150 en ik zat nog maar halverwege met de gas pedaal.
:cheesy:

Maar moest ik een wagen kopen hier zou het ook wel een diesel zijn denk ik ipv gas. Maar dan wordt het ook een pick up, Chaba voelt haar veiliger in een pick up, plus ook het feit dat het makkelijker is als je iets moet vervoeren, je kan het makkelijk in de bak droppen dus daarmee. Maar ik zie wel wat tegen dan opportuun is.

Grts Bjorn.
Laatst gewijzigd door bjornie op woensdag 12 juni 2013, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”