Afra in Thailand 2011

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Afra in Thailand 2011

#1 Bericht door afra » vrijdag 30 december 2011, 21:16

Ook dit jaar weer op een donderdag (15/12) vertrokken richting Bangkok met Eva Air.
Voorgaande keren met het gezin en dit jaar met de buren en hun dochter van 9
De heen reis in de Elite klasse, vreemd genoeg was dat op het moment van boeken voordeliger dan met de economy dus ja wat doe je dan. Hoewel vreemd, ik snap het wel. Het was een aanbieding tot een bepaalde tijd. De economy aanbieding was al vol maar deze plaatsen waren de laatste. Een van de stoelen moest nog aangevraagd worden maar ook dat lukte nog.
Elite zo heet de Evergreen in de boeing 777. Er is dus meer ruimte en er zit een been steun aan de stoel. Als je met de 747 vliegt zou ik het mischien wel doen maar in de 777 is het verschil niet zo heel groot.
In de 747 hadden we geen prive schermpje en dat is wel erg kaal.Geen 200 euro waard voor mij die Elite klasse (5x 200 dan in mijn geval)
Omdat Eva de laatste twee jaar rond 21.30 vertrekt kom je wat laat aan in Bangkok maar toch vind ik het late vertrek wel prettig. Taxi genomen via het “bureautje” beneden de aankomsthal.
We verbleven twee nachten in het Prince Palace hotel. Hotel zelf is ok maar de omgeving vond ik waardeloos. In de omgeving is op loopafstand niets te doen. Zelfs om iets te eten moesten we met de taxi. Dat is rond het Eastin hotel wel anders.

Overdag de lange fietstocht van Co van Kessel gedaan. Hierbij ga je ook met de trein en de Skytrain. Wederom een leuke tocht en zeker de moeite waard.

De 3e dag werden we opgehaald door een chauffeur die geregeld was door TonTantravel. De bracht ons naar Pak Chong. Vlak bij de ingang van Khao Yai. Ton is een nederlandse natuurfotograaf. Bij hem en zijn thaise vriending Tan hebben we een tour van 1.5 dag gedaan. Zeker omdat er kinderen bij waren was het erg leuk dat hij nederlands sprak. Hij is echt een goede dierenspotter.

Rond Pak Chong zijn een heel aantal melkveebedrijven en een heuse melkfabriek. Hadden we eigenlijk wel willen bezoeken.
Twee nachten in hotel Jungle Lodge verbleven om daarna na het ontbijt met de bus richting Sida Khopet te gaan. In Khorat overgestapt op de bus naar Khon Kaen. Grappig dat als je het verkeerd uitspreekt ze ook echt geen idee hebben waar het overgaat. Thais is een echte toontaal, zo blijkt maar weer.

De buschauffeur gaf gelukkig goed aan dat we in Sida waren en er uit moesten. De mede reizigers hadden geen idee waar we waren dus ik was al bang dat we er voorbij waren.
Daar aangekomen werden we opgehaald door onze gastheer Jimmy. Hij en zijn Thaise vrouw hebben een homestay in Khopet. Van alles in het dorp bekeken en gedaan. Zelfs schorpioenen gevangen en gegeten. Ook hebben we de dierentuin in Khorat en het waterpretpark bezocht. Ik had zo mijn bedenkingen over een dierentuin in Thailand maar alles zag er super uit. Goede hokken en gezonde en doorvoede dieren. Het waterpretpark was leuk voor de kids maar voor mij te koud.

Ook nog een bezoek gebracht aan een nieuw thema park over o.a. versteend hout en dino’s
Dat was wel wat veel voor 1 dag want de rit naar de homestay duurde ook nog wel even.
Na afloop met de bus naar Chantaburi. Die rit duurde wel wat lang. De gastheer had ons iets te laat naar de bushalte gebracht helaas zodat we de bus in Khorat miste en moesten wachten.
We hadden toen een hele oude bus die nauwelijks vooruit kwam in de bergen. Lange rit dus maar het via Agoda de dag van te voren geboekte hotel in Chantaburi was goed. Door de vermoeidheid gewoon lekker in het hotel gegeten. Er was juist die avond een buffet avond met allerlei thaise en japanse gerechten. Live muziek dus toch een aparte kerstavond. Nog even naar de Mall geweest en de markt afgestruind.

Vond trouwens wel dat er dit jaar veel meer “kerst” was dan vorige jaren. In het hotel in Bangkok de hele dag kerstmuziek (bah) en receptionistes met kerstmutsen op. (!)
De volgende dag richting de Ferry naar Koh Chang. De chauffeur van de minivan wilde ons wel tot het hotel brengen maar de mevrouw van de quest relations vond het niet zo’n goed idee. Hij was er nog nooit geweest. Gelukkig maar want we zaten echt helemaal onderaan in de punt. Geen verharde weg meer te bekennen maar wel de bekende bergen en bochten. Bij de Ferry dus maar een nieuwe chauffeur geregeld.
Dat koste net zo veel als met een pickup. 200 pp(1600) niet echt goedkoop dus maar het is wel een rit van bijna een uur. De minivan was dus eigenlijk veel handiger want die hadden we al voor dat we de pont opgingen. Geen gesleep meer met de koffers tot het hotel.

Het hotel (resolutionresort) was bijna niet te vinden. Er kwamen mensen met de scooter langs en die zeiden dat er verder niets meer was. Ja, het moest dus nog verder zijn.
Hotel is twee jaar oud en ziet er nu nog best goed uit. Wel al wat kwaaltjes omdat het gewoon niet goed gebouwd is. Slecht materiaal, bijv. rond het zwembad was de vlonder al op diverse plaatsen kapot. Ook is het heel ondoordacht gebouwd, in sommige kamers staat het toilet voor de wastafel. Grote badkamer maar je zit dubbelgevouwen op de pot. Ramen op een plek waar de spiegel zou moeten hangen. Houten wastafel die “bloedt”op de tegels. Zonde hoor.
Personeel sprak geen engels maar met uitbeelden kwamen we er ook. Eigenaar en zijn vrouw(?) spraken wel wat engels. Goed eten en zeer vriendelijke mensen. Verder was opvallend dat ze bijzonder gek waren op hun katten. Er ging er zelfs een naar een dierenhospitaal ter observatie.
Ik dacht dat de kat iets in zijn keel had gezien de symptomen en gezien wat ze te eten krijgen. (kipresten) maar daar kwamen we niet helemaal uit met gebaren. Kan we wel voorstellen dat veel mensen het niet fris vinden dat die katten overal lopen. (ook op de tafel)

Bang bao is ook leuk om even te struinen en om te eten. Een snorkeltrip gedaan en een avond naar Lonely Beach (Akang heeft gelijk: super leuk, echt iets voor jongeren of in ieder geval zonder kinderen) Gegeten bij Orchid resort. De eigenaar Pe is nederlands en heeft een prachtig resortje met zeer goed eten. ( twee jaar geleden daar verbleven)
Ons viel op dat het snorkelen twee jaar geleden mooier was. Tja elke dag die hele ladingen toeristen zal het gebied geen goed doen. Ook is er overal veel bijgebouwd.
De laatste dag richting Ban Phe (laemya inn)omdat van Koh Chang naar Bangkok niet te doen is als je tussen de middag terug vliegt. De ferry gaat dan niet vroeg genoeg.
Leuke middag in deze thaise badplaats. Lekker gegeten, massage en strand wandeling. Heel erg stil. Zal in het weekend wel anders wezen. Gegeten bij het restaurant met de mooiste toiletten. (Tannampar resort)
Na het ontbijt richting de luchthaven die op ongeveer twee uur rijden ligt.
Al met al een drukke (helaas maar twee weken de tijd) maar zeer boeiende reis.

Iedereen die me tips en adviezen heeft gegeven voor deze reis wil ik nogmaals bedanken!!
AfbeeldingAfbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Afra in Thailand 2011

#2 Bericht door driver » vrijdag 30 december 2011, 21:26

leuk leesvoer Afra :thumbsup:

mvg driver

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Afra in Thailand 2011

#3 Bericht door Duiker » vrijdag 30 december 2011, 22:55

Mooie bijdrage.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Afra in Thailand 2011

#4 Bericht door Gardensafari » vrijdag 30 december 2011, 23:29

Prachtvol, prachtvol.
Met veel genoegen gelezen!

:thumbsup: :worshippy: :thumbsup:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Afra in Thailand 2011

#5 Bericht door Mart » zaterdag 31 december 2011, 01:55

Goed verslag, met goede tips :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Afra in Thailand 2011

#6 Bericht door jomel17 » zaterdag 31 december 2011, 13:24

met plezier gelezen....
หลงรัก

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Afra in Thailand 2011

#7 Bericht door afra » zaterdag 31 december 2011, 16:48

Bedankt voor de lof, zou er bijna van gaan blozen.

Ik ben nog vergeten te vermelden dat we ook nog naar de Dolfijnen in Chantaburi zijn geweest.
Ondanks dat ik geïnformeerd had en ook nog een promo-mailtje van Greenwood heb gehad bleek het zwemmen met dolfijnen nog steeds niet te kunnen. Wanneer dan wel: dat was nog niet bekend.
De show is verder vrij matig maar de kinderen vonden het leuk.
Ik weet ook niet of het nou wel zo diervriendelijk is om met dolfijnen te zwemmen maar had het graag eens met eigen ogen willen aanschouwen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Afra in Thailand 2011

#8 Bericht door driver » zaterdag 31 december 2011, 17:52

Heejjjj...een topic met alleen maar positieve reacties :mrgreen: ...houden zo dames en heren in 2012 in ALLE topics :thumbsup:

mvg driver

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Afra in Thailand 2011

#9 Bericht door afra » vrijdag 13 januari 2012, 20:14

Hier dan het filmpje over onze reis:

http://www.youtube.com/watch?v=2GlAB2Z7 ... ture=share

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Afra in Thailand 2011

#10 Bericht door Khon Neua » vrijdag 13 januari 2012, 22:33

Petje af [|) voor dit filmpje erg mooi gemaakt en ook een heel reëel beeld van hoe thailand is .

Gebruikersavatar
Henry
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 55
Lid geworden op: maandag 23 mei 2011, 13:20
Locatie: Khon Kaen

Re: Afra in Thailand 2011

#11 Bericht door Henry » zondag 15 januari 2012, 02:24

idd mooi geschreven en gefilmd mevrouw Afra!

Groet, Henry

erikr69
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zaterdag 03 december 2011, 11:12

Re: Afra in Thailand 2011

#12 Bericht door erikr69 » zondag 15 januari 2012, 18:18

Very goede editing en muziek. Leuk om te zien

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Afra in Thailand 2011

#13 Bericht door mai mi tang » zondag 15 januari 2012, 20:06

Tja… Al het gras, is al voor mijn voeten weggemaaid :mrgreen:

Maar van een topic als dit, met zo'n mooie film :thumbsup:

Daar word ik héél vrolijk van :lol:

Ik zeg: TIEN MET EEN GRIFFEL [|) [|) [|)
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Afra in Thailand 2011

#14 Bericht door afra » zondag 15 januari 2012, 21:38

Alle lof komt mijn zoon toe hoor. Hij vroeg ; en hoe vonden ze het op het forum?
Ik zal het doorgeven.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Afra in Thailand 2011

#15 Bericht door Jeanette » maandag 16 januari 2012, 14:44

Fantastisch Afra, ik herkende zoveel. Lamai en haar moeder en wat is de baby een prachtige kleuter geworden.
Ook 1 van de masseuses masseert ons regelmatig. Gaaf, ik bewaar de url.

:clap:

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”