Reisje naar Mart

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Reisje naar Mart

#1 Bericht door driver » zaterdag 11 december 2010, 02:16

Jawel Arie is alweer 3 weken in Thailand en is via Bangkok eerst wat dagen naar Ko Si Chang geweest toen naar Chon Bury en daarvandaan met de bus naar Sung Noen .
En al die tijd sjouwde Arie een kleine bestelling mee voor iemand die ergens in de buurt van Kuchi Narai woont oid .
Heb even geen kaart bij de hand dus alles uit mijn hoofd nu.

Nu kon ik de bestelling opsturen maar persoonlijk afgeven leek me leuker en duszzz...5 december met Sukanya de airco bus naar Khon Kaen genomen via Khorat en in Khon Kaen weer de bus naar Somset/Kalasin /Kuchi Narai en in totaal zo, kleine 6 uurtjes onderweg geweest.

Ter plekke de bus uitgestapt waar de man en zijn vrouw ons keurig stonden op te wachten.
Vervolgens met 2 m.scooters naar hun fraaie huis gereden midden in een mooi natuurpark of er net tegenaan ?

Het klikte aardig en even later wat gepraat,gedronken en ons tijdelijk verblijf in beslag genomen :mrgreen:

De volgende dagen waren zeer gezellig en zowel Suk als ikzelf voelden ons er geheel op ons gemak de betreffende heer en dame namen ons o.a mee naar een zeerrrrr grote Tempel waar ik de naam niet van weet en naar Mukdahan aan de Mekong.
Perfect geregeld allemaal.

Helaas kwam er 7 December weer een eind aan deze kleine Isaan ontdekkingsreis omdat Suk 8 Dec. weer moest werken om 06.00 uur in de ochtend.
En dus stapten we rond 14.00 uur weer in de bus om vervolgens rond 23.00 weer in ons appartementje in Sung Noen binnen te stappen.
Valt fiks tegen :cry: na al die ruimte om je heen in k.Narai

Conclusie : dit Forum kent allerlei mogelijkheden varierend van info vragen tot elkaar af en toe fiks op de huid zitten maar ook .....mensen leren kennen in het echie en deze 2 mensen waren de eersten die wij nu zagen en spraken en das zeer goed bevallen.

Duszzzz bij deze : Heel erg bedankt voor de gastvrije ontvangst Mart en Muan of schrijf ik dat nu geheel fout ?

gr Sukanya en Arie
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 11 december 2010, 02:52, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Reisje naar Mart

#2 Bericht door dutch » zaterdag 11 december 2010, 02:25

Inderdaad........weer eens een andere zijde van het forum.
Leuk dat ook dit bestaat. :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reisje naar Mart

#3 Bericht door Mart » zaterdag 11 december 2010, 08:03

Iedereen praat erover maar weinigen zijn er al geweest. We hebben het dan over de Isaan streek in Thailand. Het is het armste deel van Thailand en de streek waar alle bargirls vandaan komen. Tot zover reikt de kennis van de meeste mensen. Maar Isaan heeft de bezoeker veel te bieden, want de streek is het centrum van een eeuwenoude beschaving, die zelfs dateert uit prehistorische tijden.
Vanuit ons woonst - Nong Hang – is de route eerst nog bergachtig, later verandert dat in een vlak landschap en tenslotte wordt het weer heuvelachtig. We zijn met onze gasten op weg. Na enige km over weg 2042, richting Roi Et, - weg 2046 - bij Phon Thong - weg 2136 volgen naar Pha Nam Yoi.

Naar de tempel 'Wat Chedi Chai Mongkol'. hoeven we niet te zoeken, daar zijn we al vele malen met gasten geweest. We parkeren de auto niet op een parkeerplaats die omgeven is door een markt - natuurlijk, dit is Thailand – maar rijden een 300 m verder naar een rustige parkeerplaats en van daaruit lopen we naar de tempel. De weg omhoog heeft een helling percentage van meer dan 20 %. Ruim 15 aar geleden liep ik nog als een jong veulen omhoog, maar nu had de oude bruine beer toch wel wat moeite. We hoeven niet te onderhandelen over het tarief van de toegang, want de entree is helemaal gratis. Als we het bos uitkomen en bij de tempel arriveren, wordt men getroffen door de immense omvang, 101 meter lang bij 101 meter breed bij 101 meter hoog (naar de naam van de provincie Roi Et, die 101 betekent). Ongelofelijk, zo imposant. Maar tegelijkertijd zo onvoorstelbaar. Ruim 25 jaar geleden is men met de bouw gestart, doch de tempel is nog lang niet af maar ondertussen ontbreekt kennelijk het beleid voor onderhoud van de tempel. Sommige muren vertonen duidelijk scheuren en de verf is op veel plaatsen doorgelopen en bladdert af. Veel ornamenten zijn beschadigd en als je om je heen kijkt, krijg je het idee dat deze tempel al meer dan honderd jaar oud is.

Wij, Mart en Mona zijn daarom blij dat Arie en Sukanya de beslissing genomen hebben om enige dagen bij ons daar door te brengen. Met dit verslag hopen we een klein beetje van ons enthousiasme op u te kunnen overdragen en wie weet komen we elkaar een volgende keer tegen.

Zie de foto:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Phra_ ... ongkol.JPG
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Reisje naar Mart

#4 Bericht door prajak » zaterdag 11 december 2010, 14:26

Als ik ga touren en er een paar dagen uitga met een kameraad dan nemen we de brommers richting Nong Bua Lamphu en dan naar Loei. Hotelletjes in overvloed en betaalbaar buiten het seizoen. Bergachtig, en Loei zelfs met steile hellingen. Mooi gebied, en helemaal als je buiten de hoofdwegen gaat. Dan naar het noorden en via de rivier terug naar NK. Ben je drie dagen aan het uitwaaien. Een voordeel is verder dat men daar geen BMW rijdt......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Reisje naar Mart

#5 Bericht door prajak » zaterdag 11 december 2010, 14:36

De woonst van Mart is te ver voor een dagtrip maar vanaf de woonst van mijn dame, Phanaa Nikhom, 30 kw W van Sakon Nakhon, is dat wel te doen. En dan terug stijf noordwest en de mooie delen van de provincies Kalasin en Udon doen en door de achtertuin van de provincie NK via de regio Ban Dung en Phen terug naar huis. Van de hoofdwegen afblijven en tussen de lokale mensen rijden.

Maar mensen die dat ook willen doen wil ik wel waarschuwen dat op wegen met 3 of 4 nummers de dorpen vaak alleen in Thais worden aangegeven EN vaak alleen het volgende dorp zichtbaar is. Soms moet je de richting zoeken aan de hand van een kartonnen kaart....Een goede kaart van PN Map is onontbeerlijk en als je de weg vraagt doe het dan aan onderwijzers of postbodes want een Thai die de weg niet weet zal dat niet willen erkennen en wijst maar wat..... O ja, je moet daar wel Thais spreken, lezen en verstaan......

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reisje naar Mart

#6 Bericht door Mart » zaterdag 11 december 2010, 16:07

prajak schreef:De woonst van Mart is te ver voor een dagtrip .....
Maak er dan maar een meerdaagse trip van. Als blijk van waarderen stellen wij een compleet vrijstaand gasthuis ter beschikking. Met behulp van een PN map zijn we nagenoeg geheel via gele wegen te bereiken. De Honda kan enige dagen uitrusten en herstellen van de pijnlijke klap.
Wel zelf sigaren en een verschoning meenemen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Reisje naar Mart

#7 Bericht door weten » zondag 12 december 2010, 02:28

Mart schreef:
prajak schreef:De woonst van Mart is te ver voor een dagtrip .....
Maak er dan maar een meerdaagse trip van. Als blijk van waarderen stellen wij een compleet vrijstaand gasthuis ter beschikking. Met behulp van een PN map zijn we nagenoeg geheel via gele wegen te bereiken. De Honda kan enige dagen uitrusten en herstellen van de pijnlijke klap.
Wel zelf sigaren en een verschoning meenemen.
Ha die mart lijkt me wel wat we zijn inmiddels weer in Cha am en weten nog niet waar naar toe te gaan.
Maken elk jaar vere trippen en op dit moment nog geen plannen.
Wat is de afstand Cha am naar jou toe kan ik overleggen met m'n vrouw.
We komen op de scooter en ben in bezit van navigatie.
Gr. Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reisje naar Mart

#8 Bericht door Mart » zondag 12 december 2010, 03:42

weten schreef: Ha die mart lijkt me wel wat we zijn inmiddels weer in Cha am en weten nog niet waar naar toe te gaan.
Maken elk jaar vere trippen en op dit moment nog geen plannen.
Wat is de afstand Cha am naar jou toe kan ik overleggen met m'n vrouw.
We komen op de scooter en ben in bezit van navigatie.
Gr. Weten
Leuk jullie weer een keer te ontmoeten.
De Isaan is echt de moeite waard en is zelfs zonder navigatie te bereiken. Op verzoek zend ik je een uitvoerige route beschrijving. Het is een soort elfsteden tocht met tig dorpen onderweg. De afstand valt wel mee, het is slechts een kleine 800 km.
Groetjes
M&M
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Reisje naar Mart

#9 Bericht door weten » zondag 12 december 2010, 21:05

Mart schreef:
weten schreef: Ha die mart lijkt me wel wat we zijn inmiddels weer in Cha am en weten nog niet waar naar toe te gaan.
Maken elk jaar vere trippen en op dit moment nog geen plannen.
Wat is de afstand Cha am naar jou toe kan ik overleggen met m'n vrouw.
We komen op de scooter en ben in bezit van navigatie.
Gr. Weten
Leuk jullie weer een keer te ontmoeten.
De Isaan is echt de moeite waard en is zelfs zonder navigatie te bereiken. Op verzoek zend ik je een uitvoerige route beschrijving. Het is een soort elfsteden tocht met tig dorpen onderweg. De afstand valt wel mee, het is slechts een kleine 800 km.
Groetjes
M&M
Oke we komen naar je toe verheug me er op, graag een route besch.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reisje naar Mart

#10 Bericht door Mart » maandag 13 december 2010, 05:19

weten schreef: Oke we komen naar je toe verheug me er op, graag een route besch.
Wij stellen het zeer op prijs, echter er zijn al wat - gratis - reserveringen. Zodra de kerstboom weer het huis uit is, zijn jullie van harte welkom.
De routebeschrijving moet ik even ( mbv een in BKK wonende landgenoot ) aanpassen, aangezien enige bruggen in BKK niet toegankelijk zijn voor motoren.

M&M
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Reisje naar Mart

#11 Bericht door Mart » maandag 24 januari 2011, 18:27

De Kerstboom is weer in de doos. Momenteel zijn er geen reserveringen, dus voor dhr Weten komt er een route beschrijving. Graag even emailadres.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”