een goed bouwbedrijf Cha am

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#106 Bericht door Duiker » donderdag 06 mei 2021, 12:03

https://www.offgridcentrum.nl/product/p ... 2-panelen/

Dit zal toch niet echt waar zijn he. Zoals ik het lees staat er spanning op de stekker. Hoe synchroniseert men dat met de netspanning? Of gebeurt dat niet?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#107 Bericht door De Beweerder » donderdag 06 mei 2021, 12:11

Afbeelding
Als er 220 v uitkomt kan dat schijnbaar ook er weer in
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#108 Bericht door jumbo » donderdag 06 mei 2021, 12:29

Dat is idd plug en play... men noemt het ook wel simpel weg terugleveren.....

Normaliter heb je daar de inverter voor die eventueel ook de DC omzet naar AC wat we in huizen gebruiken
Dat is voor een groter systeem min of meer vereist
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#109 Bericht door De Beweerder » donderdag 06 mei 2021, 14:30

Afbeelding
Tegenover home pro bypass : Solar Shop Korat
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#110 Bericht door sjeng » donderdag 06 mei 2021, 14:39

Duiker schreef: donderdag 06 mei 2021, 12:03 https://www.offgridcentrum.nl/product/p ... 2-panelen/

Dit zal toch niet echt waar zijn he. Zoals ik het lees staat er spanning op de stekker. Hoe synchroniseert men dat met de netspanning? Of gebeurt dat niet?
Dan zou er spraken zijn van een zelfmoordstekker, maar dat is natuurlijk niet zo.
de panelen cq de omvormer levert pas stroom nadat de stekker 30 seconde in de stekkerdoos zit. Er is dus netspanning nodig anders doen ze het niet. in vanktermmen heet zo een beveiliging islanding. safety first dus.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#111 Bericht door Duiker » donderdag 06 mei 2021, 22:21

Oke sjeng, dat is tenminste een duidelijk verhaal. Ik schrok al.

Overigens blijf ik het wonderlijk vinden dat iedereen in een wijk energie aan het net kan leveren. Zoals wij dat vroeger leerde op school met de 2e wet van Kirchhof, kan dat helemaal niet. De netspanning van jouw installatie zal net wat hoger moeten zijn dan wat je aan spanning geleverd krijgt. En als iedereen dat doet, dan gaat er wat mis. Misschien dat iemand mij dat eens haarfijn kan uitleggen, want ik begrijp dat niet. een voorbeeld met 3 leveranciers zou mooi zijn.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#112 Bericht door jumbo » vrijdag 07 mei 2021, 00:54

Duiker schreef: donderdag 06 mei 2021, 22:21 Oke sjeng, dat is tenminste een duidelijk verhaal. Ik schrok al.

Overigens blijf ik het wonderlijk vinden dat iedereen in een wijk energie aan het net kan leveren. Zoals wij dat vroeger leerde op school met de 2e wet van Kirchhof, kan dat helemaal niet. De netspanning van jouw installatie zal net wat hoger moeten zijn dan wat je aan spanning geleverd krijgt. En als iedereen dat doet, dan gaat er wat mis. Misschien dat iemand mij dat eens haarfijn kan uitleggen, want ik begrijp dat niet. een voorbeeld met 3 leveranciers zou mooi zijn.
Wordt allemaal geregeld door je inverter/omvormer, denk dat je jezelf daar even in moet verdiepen...zat informatie op internet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#113 Bericht door jumbo » zaterdag 08 mei 2021, 03:19

Schijnt dat ze in NL/B ook meer over (moeten) gaan op off grid

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... -solaredge

Solar Edge is ook verkrijbaar in TH 15-25 jaar garantie afhangend van gebruik/capaciteit installatie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#114 Bericht door wpdl » zaterdag 08 mei 2021, 14:11

Na de vriendelijke discussie alhier en de nodige informatie via PB heb ik toch, maar eens
na nadenken een beslissing genomen om de firma Smart Solar Shop Korat via E-mail te benaderen.
Heb mijn wensen toegelicht in het Engels en Google Thais [Je weet maar nooit] en hoop daar een antwoord op te krijgen.
Do-Home was informatief op papier, maar geen vakkundig personeel aanwezig.
EVE internet site is 'Bangkok' wel een dik prijs verschil met hier Korat.
Wie weet want de wensen van leden en al dan niet ervaringsdeskundigen zijn leuk, maar op die basis kan je geen paar honderd duizend baht uitgeven.


Zo gauw deze firma [deskundig] een bevredigend antwoord geeft laat ik het horen zo niet schaal ik het weer af naar de wappies en nerds.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#115 Bericht door jomel17 » zaterdag 08 mei 2021, 14:16

Zo gauw deze firma [deskundig] een bevredigend antwoord geeft laat ik het horen zo niet schaal ik het weer af naar de wappies en nerds.


Leuk woord dat wappies, als ik dat lees moet ik altijd nog even aan mijn overleden NL vrouw denken, die ging nog wel eens wappen...
หลงรัก

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#116 Bericht door wpdl » zaterdag 08 mei 2021, 14:21

Wappie is een begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw.
Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of "gekkie"


https://nl.wikipedia.org/wiki/Wappie

Als je seks hebt onder invloed van drugs, dan noem je dat wappen.
Zie je ergens 'met wap' of 'zonder wap' staan?
Dan weet je dus hoe laat het is.
Wappen kan gevaarlijk zijn omdat je grenzen onder invloed van drugs vervagen.


https://www.bnnvara.nl/spuitenenslikken ... k/w/wappen

Er zit een wenselijk verschil in jomel hoewel ik het vroeger allebij wel kon waarderen :Whistle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#117 Bericht door jumbo » zondag 09 mei 2021, 00:07

wpdl schreef: zaterdag 08 mei 2021, 14:11 Na de vriendelijke discussie alhier en de nodige informatie via PB heb ik toch, maar eens
na nadenken een beslissing genomen om de firma Smart Solar Shop Korat via E-mail te benaderen.
Heb mijn wensen toegelicht in het Engels en Google Thais [Je weet maar nooit] en hoop daar een antwoord op te krijgen.
The only way to go!!! :thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#118 Bericht door jumbo » donderdag 13 mei 2021, 03:39

Folding door system gevonden....aluminium 4.90 by 2.45. 140.000 thb inclusief installatie etc Duits systeem
Nog effe verder kijken, iemand een suggestie??

https://flic.kr/p/2kY8VYY
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#119 Bericht door foppo » donderdag 13 mei 2021, 04:43

Nou, dat ziet er mooi uit en tegen een heel redelijke prijs lijkt mij.

Echter, het zou voor mij niet werken.
Eén van de grootste vergissingen die ik gemaakt heb toen ik naar Thailand emigreerde was dat ik in de plaats waar ik uiteindelijk ben neergestreken iets zwaar onderschat heb: namelijk STOF!!!
En dan niet een paar pluisjes maar het voortdurend neerdalen van wolken uiterst kleine gruis deeltjes die overal, maar dan ook echt overal neerdalen en tussen gaan zitten.
Het lijkt wel of dat stof een soort plakkerige eigenschap heeft want het hecht zich niet alleen aan alle horizontale delen zoals op tafel en vensterbanken maar het hecht zich ook aan ramen, ijzeren palen enz.
Dat stof dat in de lucht zweeft lijkt wel de eigenschap van een coating te hebben, het zit dus overal.

De rails waar de schuiframen en horren in zitten zijn altijd stoffig en vies, ik maak ze regelmatig schoon en heb er zelfs speciaal een waterstofzuiger voor aangeschaft om alle vuil en insecten weg te zuigen maar een week later kun je weer opnieuw beginnen.
Toen we hier kwamen wonen heb ik aan het huis een buitenkeuken laten plaatsen, daar kwam ik echt na een week gebruik al wel van terug, niet te doen want het stof zat overal.
Buitenventilatoren in de sala, tuinstoelen het maakt niet uit wat voor materiaal, alles zit na verloop van korte tijd onder een klein laagje grijsbruin plakkerig stof waardoor alles er eigenlijk ook meteen een beetje verwaarloosd uitziet, jammer maar het is niet anders.

’s Avonds laat ik de hond altijd in de tuin uit en heb dan een lamp nodig om te zien waar ik loop.
Ook ’s avonds kun je dan in de lichtstraal heel goed zien hoeveel stof er dan in de lucht zweeft.

Nou zal het ongetwijfeld zo zijn dat die stof overlast plaats gebonden is, hier in de Isaan tussen de rijstvelden zal het erger zijn dan in een kustplaats.

Maar hoe mooi ik die vouwraamwand ook vind, het zou hier niet kunnen, ogenblikkelijk zou er hier zoveel stof, gruis en kleine zandkorreltjes in het vouw mechaniek zitten dat het na korte tijd zou gaan klemmen en wringen en elke dag schoon maken lijkt me ook geen optie.
Tenslotte vraag ik me af of je ooit, in dit klimaat, die deuren echt open zou willen zetten, naast een hoop warmte komen er dan ook gelijk een hoop insecten op visite....

Kortom, ik zou nog even nadenken en kijken of bij jouw zo’n mooie deurwand geen problemen oplevert.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: een goed bouwbedrijf Cha am

#120 Bericht door jumbo » donderdag 13 mei 2021, 05:07

De deuren gaan open naar de veranda, 4*10, die omgeven is met muskieten gaas dus de insecten en sommige stofdelen worden daar gestopt..
Kan gewoon worden school gespoten met water/hoge druk
Aan de andere kant van de kamer is er een fors raam met gaas dat ook open gaat, en er staat altijd een briesje in het open land
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”