De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#1 Bericht door stille » zaterdag 16 januari 2021, 12:29

Op 10-01-2021 een email gestuurd naarde Ambasade.
Personelijke gegevens niet geplaats.
Heb een vraagje.

Moet mijn Digid bij de Ambasade.activeren
Maar om een afspraak te maken is de Laatste afspraak tijd om 10.30 uur
De eerste vlucht Changmai- Bangkok is om 08.55 aankomst 09.55 in Bangkok.
Door de 2e golf (pandemie) en gezien mijn leeftijd wil liever niet daar overnachten en ook niet in Bangkok van de openbaar v ervoer gebruik wil maken.
Is het niet mogelijk om op 21-01-2021 de laatste afspraaktijd om 12.00 te kunnen maken.?
Zodat ik met de taxi in 1 dag tijd heen en weer kan vanaf het vliegveld Don Muang naar de Ambasade

M.v.G.

F.J.A. van Mourik

Dit was het antwoord.
BAN-CA <ban-ca@minbuza.nl>
Mon 1/11/2021 4:27 AM
Dear Mr. van Mourik,

Thank you for your email.
The consul has made an exception for you to come to the Embassy at noon on Thursday 21st January 2021 (you can also come before noon).
Precautions COVID-19. You are asked not to come to the embassy when you have fever or other flu-like symptoms. On arrival, your temperature will be measured and if it is 37.5 degrees Celsius or higher, you will not receive access and you are asked to make a new appointment. The embassy's public space has been adjusted and there are possibilities to disinfect your hands. You must wear a face mask throughout the visit.
Please show this email to the security guard when you arrive and ask them to direct you to Counter 1.

Best Regards,

Consular Affairs\

Men kan dus voorstellen dat ik meer als tevreden bent

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#2 Bericht door driver » zaterdag 16 januari 2021, 12:42

Netjes geregeld maar waarom krijg je een reactie terug in het Engels?.
Nederlandse Ambassade dan lijkt het mij vrij normaal dat je reactie terug krijgt in je moerstaal dus Nederlands.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#3 Bericht door stille » zaterdag 16 januari 2021, 13:17

Dat vind ik ook Driver

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#4 Bericht door Joep » zaterdag 16 januari 2021, 13:31

Nederlands personeel is te duur, dus de meeste medewerkers op de ambassade zijn Thai.

De service is m.i. ook goed te noemen op de NL ambassade.
Ben er 2x geweest en beide keren correct en netjes behandeld.
Als je je normaal gedraagt en de juiste documenten aanlevert wordt je ook normaal en goed geholpen.
Als je je gedraagt als een botte l*l zal de service er naar zijn en terecht natuurlijk.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#5 Bericht door pjotter » zaterdag 16 januari 2021, 16:30

Tja, was toevallig in BKK en merkte ook dat ik een andere DigID nodig had bij mijn pensioenfonds. Kon 'de oude' niet overzetten naar 2 traps beveiliging met sms code of de app activeren. Moest persoonlijk. Lekker weer, grrrr.

Mijn belastingdienst en mijn overheid werkte nog wel met alleen userid en paswoord.

Waren van plan de 2e januari terug naar huis te gaan maar ja, oud op nieuw tijd. Kon pas de 6e terecht in de Ambassade. Alles heel netjes maar helaas, het DigID systeem lag plat. De dame zei dat ze me zou bellen als het weer werkte en dan een email met de activeringslink/code zou sturen. Ze verzekerde me dat ik niet persoonlijk hoefde terug te komen gelukkig. Belde laat in de middag dat het systeem nog steeds plat lag. De volgende dag belde de dame dat het nu werkte en dat ze zo de email zou sturen. Dus heel netjes allemaal.

En natuurlijk tijdens die extra 4 dagen werd BKK rode covid zone. Lekker. 10 dagen thuisquarantaine in Korat.

Zouden die 'Nederlandse overheid/DigID lui' snappen wat voor een gedoe en kosten wij daar allemaal mee hebben ? Interesseert ze geen zak natuurlijk. Sjonge sjonge.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#6 Bericht door driver » zondag 17 januari 2021, 08:19

Nederlands personeel te duur deel ik beperkt een stukje service mag geld kosten vindt ik.
Snap dat er ook Thai werken maar een Nederlander in het buitenland moet mijns inziens gewoon een reactie krijgen in het Nederlands. Genoeg mensen die beperkt Engels kunnen lezen of begrijpen en een Nederlandse Ambassade in het buitenland ongeacht waar hoort gewoon in het Nederlands te reageren vindt ik.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#7 Bericht door wpdl » zondag 17 januari 2021, 10:06

Heb deze vraag gesteld aan de Ambassade via WhatsApp bij Consulaire vragen verwacht er op werkdagen een antwoord op, deze week dus.
Zal het hier dan mededelen.
Mijn idee zou zijn in de taal waar in de vraag gesteld is en dat kan drievoudig zijn.
Nederlands Engels en Thais.


Antwoord gekregen via WhatsApp uit Nederland van een hele aardige dame die toch ook een beetje Thailand gek is krijg ik de indruk.
Je mag er vanuit gaan dat men Nederlands /Engels/ Thais beheerst en in principe de vraagsteller in dezelfde taal uit deze drie zijn of haar antwoordt krijgt.


Schoonheidsfoutje dus van diegene die 'stille' zijn vraag heeft beantwoord in het Engels.
Prettige en correcte conversatie via WhatsApp :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#8 Bericht door driver » zondag 17 januari 2021, 13:04

wpdl schreef: zondag 17 januari 2021, 10:06 Heb deze vraag gesteld aan de Ambassade via WhatsApp bij Consulaire vragen verwacht er op werkdagen een antwoord op, deze week dus.
Zal het hier dan mededelen.
Mijn idee zou zijn in de taal waar in de vraag gesteld is en dat kan drievoudig zijn.
Nederlands Engels en Thais.


Antwoord gekregen via WhatsApp uit Nederland van een hele aardige dame die toch ook een beetje Thailand gek is krijg ik de indruk.
Je mag er vanuit gaan dat men Nederlands /Engels/ Thais beheerst en in principe de vraagsteller in dezelfde taal uit deze drie zijn of haar antwoordt krijgt.


Schoonheidsfoutje dus van diegene die 'stille' zijn vraag heeft beantwoord in het Engels.
Prettige en correcte conversatie via WhatsApp :thumbsup:
.. Okee, Snelle reactie van jou :thumbsup: en ook van de dame die reageerde.
Gewoon in het Nederlands dus kan ook lees ik. Wel zo prettig.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#9 Bericht door Joep » zondag 17 januari 2021, 14:56

Volgens mij worden de vragen via whatsapp gewoon in NL beantwoord op MinBuZa in den Haag.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: De eerste keer met de Nederlandse Ambasade ,ben er best blij mee,alhoewel ik van sommige mense anders gehoord heb

#10 Bericht door stille » maandag 18 januari 2021, 08:17

Heb dit opgezetvoor mensen die daar zijn moet en die het in 1 dag willen,vooral als ze van ver komen..
Vond het ook vreemd dat antwoord in het Engels is.
Maar ben al blij dat het toegestaan wordt,dus ga er niet over klagen.
Heb hun begin Januarie gebeld het antwoord was toen,aan de de tijden wordt niet veranderd.
Maar heb ook niet verteld dat ik uit Changmai komt en dat de pandemie in Bangkok heerst en mijn leeftijd.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”