abn amro email; betaalpas vervangen

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

abn amro email; betaalpas vervangen

#1 Bericht door jumbo » woensdag 07 oktober 2020, 05:27

Kreeg net een email in junk folder van ABNAMRO dat ik mijn betaalpas moet vervangen
aangaande de vernieuwde betaalpas van ABN AMRO....

Iemand anders iets dergelijks gezien??
Zou moeten vernieuwen voor 10.10.2020

afzender email is noreply@abnamro.nl
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#2 Bericht door driver » woensdag 07 oktober 2020, 05:56

fake, noreplay belastingdienst was er ook zag ik na even googelen dat was ook fake. Weggooien de mail en klaar lijkt me.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#3 Bericht door foppo » woensdag 07 oktober 2020, 06:31

En bijvoorkeur niet eens openen en indien dat toch is gebeurt een goeie virus/malware scanner draaien.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#4 Bericht door jomel17 » woensdag 07 oktober 2020, 14:06

Normaal gesproken krijg je op je smartphone app van de bank (indien aanwezig) een melding dat er een nieuwe pas verstuurd gaat worden.!!
Nooit per email
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#5 Bericht door jumbo » donderdag 08 oktober 2020, 00:31

jomel17 schreef: woensdag 07 oktober 2020, 14:06 Normaal gesproken krijg je op je smartphone app van de bank (indien aanwezig) een melding dat er een nieuwe pas verstuurd gaat worden.!!
Nooit per email
Wellicht met adres in NL, maar in TH heb ik dat nog niet meegemaakt..

Vorige pasje kreeg ik geen melding dat het verlopen was of dat ik een nieuwe moest aanvragen, bij toeval was ik in NL en ik kon niet pinnen...
zo kwam ik erachter.

ABN heeft 3 keer een pasje opgestuurd en uiteindelijk en na vele telefoontjes bleek het adres raster in het systeem te klein voor de
uitgebreide Thaise adressen... met wat geadviseerde afkortingen is eea de 4e keer gelukt.
Waarschijnlijk had de meldingspost een zelfde probleem
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#6 Bericht door pjotter » vrijdag 09 oktober 2020, 00:16

Mmm, ook erg 'kort dag' 10-10 terwijl je de mail op 7-10 kreeg. Maar...wat is de verloopdatum op je pasje ?
jumbo schreef: woensdag 07 oktober 2020, 05:27 Kreeg net een email in junk folder van ABNAMRO dat ik mijn betaalpas moet vervangen
aangaande de vernieuwde betaalpas van ABN AMRO....

Iemand anders iets dergelijks gezien??
Zou moeten vernieuwen voor 10.10.2020

afzender email is noreply@abnamro.nl

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#7 Bericht door jumbo » vrijdag 09 oktober 2020, 01:53

pjotter schreef: vrijdag 09 oktober 2020, 00:16 Mmm, ook erg 'kort dag' 10-10 terwijl je de mail op 7-10 kreeg. Maar...wat is de verloopdatum op je pasje ?
Verloop datum maakt niet zoveel uit als ze een upgrade willen doen ivm modernisering.... 2025
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#8 Bericht door pjotter » vrijdag 09 oktober 2020, 14:02

2025. Volgens mij zijn die dingen maar ongeveer 5 jaar geldig, niet ? Mijn ING heb ik vervangen vlak voordat ik naar Thailand kwam 2017 en pasje is geldig tot 2022. Blijft vreemd idd.
Tja, een upgrade van iets zoals toen dat contactloos betalen. Kan, zou alleen niet weten wat. Dat ze maar eens dat 'cardless redraw' activeren. Dat is toch echt iets waarin Thailand voor loopt denk ik. Nou ja, ik zou idd ook niet reageren verder. Groetjes !
jumbo schreef: vrijdag 09 oktober 2020, 01:53
pjotter schreef: vrijdag 09 oktober 2020, 00:16 Mmm, ook erg 'kort dag' 10-10 terwijl je de mail op 7-10 kreeg. Maar...wat is de verloopdatum op je pasje ?
Verloop datum maakt niet zoveel uit als ze een upgrade willen doen ivm modernisering.... 2025

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#9 Bericht door Kees » dinsdag 15 december 2020, 09:20

Kreeg gisteren een nieuwe betaalpas van de RABO-bank, geen bericht vooraf gekregen. Lag gewoon in de brievenbus, dus heb ook niet hoeven tekenen hiervoor. Zat in een normale envelop, dus niet zichtbaar dat het van de RABO-bank afkomstig was, maar was wel gelijk voelbaar dat er een pasje in zat. Dus mazzel dat het aangekomen is, of zijn we te slecht gelovig in de Thaise post?
We gebruiken onze pasjes overigens alleen om via internet betalingen te doen met onze Nederlandse rekening, Dus als we zouden willen pinnen moeten we eerst het pasje nog aanmelden voor gebruik buiten Europa, maar ook dat is zelf te regelen via internetbankieren.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#10 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 december 2020, 09:30

ING deed dat ook toen ik in TH woonde maar ik kreeg wel eerst een e-mail of brief dat ie zou komen. Maar ik moest hem eerst valideren voor ik hem kon gebruiken en heel lang geleden moest ik daarvoor zelfs met NL bellen naar ING.....en dan gaven ze hem vrij. Dat gaat nu een stuk gemakkelijker.

Ik regel dat nu allemaal in NL voor als ik op vakantie naar TH ga. Alleen kan dat nog wel even duren met dat coronagedoe helaas... :mrgreen: Heb de familie daar al meer dan een jaar niet gezien behalve achter het Skypescherm...

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#11 Bericht door pjotter » dinsdag 15 december 2020, 12:21

Wow, stuurt ING een nieuw pasje naar je Thaise adres ?
Tja, zou wel netjes zijn. Zeker nu ik een euro per maand buiteland toeslag betaal.
Ook een ING Credit card per post ?
erik-kuijpers schreef: dinsdag 15 december 2020, 09:30 ING deed dat ook toen ik in TH woonde maar ik kreeg wel eerst een e-mail of brief dat ie zou komen. Maar ik moest hem eerst valideren voor ik hem kon gebruiken en heel lang geleden moest ik daarvoor zelfs met NL bellen naar ING.....en dan gaven ze hem vrij. Dat gaat nu een stuk gemakkelijker.

Ik regel dat nu allemaal in NL voor als ik op vakantie naar TH ga. Alleen kan dat nog wel even duren met dat coronagedoe helaas... :mrgreen: Heb de familie daar al meer dan een jaar niet gezien behalve achter het Skypescherm...

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#12 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 december 2020, 13:08

Ja, ook credit card TOEN. Maar nu woon ik in NL en pendel ik heen en weer als straks tenminste dat corona onder controle is. Het streven is 6+6 maar daar komt nu niets van terecht want ik ga echt niet dagenlang in quarantaine zitten.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: abn amro email; betaalpas vervangen

#13 Bericht door pjotter » dinsdag 15 december 2020, 13:18

Aha, nou ja, toch aardig om te weten. Als het zover is zien we het wel. Voorlopig nog goed tot augustus 2022.

Tja het is 'a pain' met die corona, pff. Wilde afgelopen Augustus, na 3 jaar hier, al een keertje op vakantie naar NL komen, ook om bij de geboorte van mijn 2e kleinkind te zijn maar ja, zoals je weet, zeker toen, kon ik niet meer terug. En ik heb helemaal niets meer in NL. Als de 15 dagen quarantaine niet meer nodig is, ga ik het overwegen. Wel een hoop papier gedoe maar goed.

Bedankt Erik !
erik-kuijpers schreef: dinsdag 15 december 2020, 13:08 Ja, ook credit card TOEN. Maar nu woon ik in NL en pendel ik heen en weer als straks tenminste dat corona onder controle is. Het streven is 6+6 maar daar komt nu niets van terecht want ik ga echt niet dagenlang in quarantaine zitten.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”