De lange adem

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

De lange adem

#1 Bericht door sjeng » zaterdag 15 augustus 2020, 09:35

Ik vraag mij af of het gesloten houden van de grenzen wel zo verstandig is.
Wat als de grenzen in de toekomst weer open gaan, is Thailand dan wel voorbereid op een mogelijk binnenlandse besettingsgolf, die men m.i. onmogelijk kan voorkomen door controle aan de grens of luchthavens.
Wachten op een werkend geneesmiddel tegen covid 19 kan nog wel een zo niet jaren duren en als het er al komt is het dan voor alle aardklootbewoners beschikbaar, zo niet blijft het risico op verspreiding en besmetting bestaan. Er zal nooit een 100 %
bescherming zijn.

En wat als de grenzen nog lamger dicht blijven, tourisme, als er al mensen zijn die daar de eerste jaren behoefte aan hebben, zullen het niet meer die aantallen zijn die we gewend waren. De toch al enkele jaren talmende economie, de sociale onrust.

Of moeten we naar het Zweeds model van laat maar lopen we zien wel waar het schip strand.

Het is een beetje het verhaal van de kip of het ei,
Wie het weet mag het zeggen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: De lange adem

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 15 augustus 2020, 10:56

Niemand weet het of je moet op een eiland wonen zoals de bewoners van Noord Sentinel eiland die iedereen die in de buurt komt afschieten met pijl en boog. Een paar jaar terug werd een Amerikaanse missionaris die daar illegaal landde met een boot vol bijbels afgemaakt. De Indiase marine houdt iedereen tegen die binnen de 5 km komt. Dat eiland haalt gegarandeerd geen corona binnen door open grenzen.

Thailand is geen eiland. Thailand heeft landgrenzen zonder dat er een rivier loopt (tja, en die komt wel eens droog te staan zoals de Mekong...) en de zuidelijke landgrens nota bene is oorlogsgebied dus daar is geen enkele controle op verkeer. Ik schreef eerder al, lokaal grensverkeer hou je niet tegen en zo komt corona gewoon binnen en vindt besmetting plaats.

Toch helpt het weghouden van witneuzen wel een beetje en de quarantaine ook maar garanties worden nergens in Thailand gegeven en nu ook niet. Corona komt terug en dan geven de xenofobe Thai gewoon de schuld aan de witneuzen. Dat 'bekt' wel lekker bij ministers die geen verstand van zaken hebben..... En de schade aan de economie? Heb je gelezen hoeveel men bij de elite heeft opgehaald om de armen te helpen? 'Eigen geld eerst' is daar het motto.......

Mensen die wel binnen mogen wringen zich in bochten om aan een verklaring te komen dat hun zorgpolis onbeperkt dekt en dat aanvaardt Thailand dan weer niet. Nee, er moet 1 ton dollar op staan en corona moet met name genoemd zijn. Een achterlijke bepaling die volkomen realiteitszin mist.

Dit jaar komt er geen vrij verkeer, reken maar. Maar nog een seizoen zonder centen? Het volk komt nu al de straat op en dat komt dan dubbel. Ik denk dat Thailand zwicht voor de druk van het eigen volk.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: De lange adem

#3 Bericht door euromonkey » zondag 16 augustus 2020, 01:26

Ik ben met je eens dat de mensen de straat op komen.
Maar niet voor het open stellen van de grenzen. De meeste zijn bang geworden voor de witneuzen.
Ze komen in opstand tegen de elite,leger en de vakantieganger in Duitsland.
Vooral studenten die weten dat hun papiertje van de uni niets meer waard is.
Geen werk dus voor vele weer terug naar de rijstvelden is een nachtmerrie die ze niet zullen accepteren.
In Thailand heb ik al vele coups meegemaakt en na hard ingrijpen van het leger is het verzet gauw over.
Niemand kan in de toekomst kijken maar dat er spanningen zijn moge duidelijk wezen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: De lange adem

#4 Bericht door godzilla » zondag 16 augustus 2020, 09:41

Thailand blijft voorlopig gespaard van die grote pandemie.
Het zijn vooral de hogere 'elite' klassen die er bang voor zijn, dus laten ze de grenzen liever dicht.
En als er dan toch iemand mag terugkeren, wel mensen met geld...
De toeristen willen ze niet, ongeacht dat thailand economisch dood gedaan word.
Al bij al ben ik blij dat ik nu hier woon.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: De lange adem

#5 Bericht door jomel17 » zondag 16 augustus 2020, 13:47

godzilla schreef: zondag 16 augustus 2020, 09:41 Thailand blijft voorlopig gespaard van die grote pandemie.
Het zijn vooral de hogere 'elite' klassen die er bang voor zijn, dus laten ze de grenzen liever dicht.
En als er dan toch iemand mag terugkeren, wel mensen met geld...
De toeristen willen ze niet, ongeacht dat thailand economisch dood gedaan word.
Al bij al ben ik blij dat ik nu hier woon.
Ik ben het helemaal met je eens Godzilla, ik ben blij dat ik in december nog net op tijd ben binnen gekomen hier
:worshippy:
หลงรัก

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: De lange adem

#6 Bericht door Duiker » zondag 16 augustus 2020, 21:04

Houd je adem nog maar even in. Ik kwam deze video tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=ZnN02gWzu2o

Dit en in combinatie dat men alleen nog rijke touristen wil, zie ik nog niet dat voor april 2021 toeristen op een manier binnenkomen zoals dat altijd was.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De lange adem

#7 Bericht door driver » maandag 17 augustus 2020, 06:54

Mijn Engels is niet zo best maar ik begrijp dat er max 500 mensen, non toeristen per dag inclusief Thai ingezetene naar binnen mogen oid?.
Toeristen pas na Februari 2021.

Hoe zit het bijvoorbeeld dan met de directeur in de USA van Seagate die daar zijn bedrijf wil bezoeken?.Of van andere grotere bedrijven die in Thailand gevestigd zijn.
Wordt die dan ook tegengehouden of mogen hun wel het land in.

En een Thai die buiten Thailand woont mag die nu eigenlijk wel terug voor bijvoorbeeld vier weken of hun ook niet.
Heb me daar niet echt mee bezig gehouden maar kan me voorstellen dat er Thai in Nederland zijn die bijvoorbeeld terug willen ivm overlijden van familie of zaken of of..

EDIT : Sukanya zegt wel terug maar twee weken in quarantaine vlgs haar. Dus bij overlijden ben je dan ook te laat zeg maar om daar bij te zijn.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: De lange adem

#8 Bericht door erik-kuijpers » maandag 17 augustus 2020, 08:44

Twee weken in afzondering of de knip trekken, Driver. Kapitaalkrachtige mensen krijgen zoals altijd voorrang en wij arme sloebers moeten 14 dagen een hokje in.....

https://www.executivetraveller.com/thai ... irus-haven

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De lange adem

#9 Bericht door driver » maandag 17 augustus 2020, 13:37

erik-kuijpers schreef: maandag 17 augustus 2020, 08:44 Twee weken in afzondering of de knip trekken, Driver. Kapitaalkrachtige mensen krijgen zoals altijd voorrang en wij arme sloebers moeten 14 dagen een hokje in.....

https://www.executivetraveller.com/thai ... irus-haven
:mrgreen:

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: De lange adem

#10 Bericht door Adrie » maandag 17 augustus 2020, 15:34

[quote=driver post_


En een Thai die buiten Thailand woont mag die nu eigenlijk wel terug voor bijvoorbeeld vier weken of hun ook niet.
Heb me daar niet echt mee bezig gehouden maar kan me voorstellen dat er Thai in Nederland zijn die bijvoorbeeld terug willen ivm overlijden van familie of zaken of of..

EDIT : Sukanya zegt wel terug maar twee weken in quarantaine vlgs haar. Dus bij overlijden ben je dan ook te laat zeg maar om daar bij te zijn.
[/quote]

Zoals ik van een kennis begreep 2 weken quarantine in een hotel wat je niet zelf mag uitzoeken >>>> 3000 bath per nacht [|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De lange adem

#11 Bericht door driver » maandag 17 augustus 2020, 16:15

Adrie schreef: maandag 17 augustus 2020, 15:34 [quote=driver post_


En een Thai die buiten Thailand woont mag die nu eigenlijk wel terug voor bijvoorbeeld vier weken of hun ook niet.
Heb me daar niet echt mee bezig gehouden maar kan me voorstellen dat er Thai in Nederland zijn die bijvoorbeeld terug willen ivm overlijden van familie of zaken of of..

EDIT : Sukanya zegt wel terug maar twee weken in quarantaine vlgs haar. Dus bij overlijden ben je dan ook te laat zeg maar om daar bij te zijn.
Zoals ik van een kennis begreep 2 weken quarantine in een hotel wat je niet zelf mag uitzoeken >>>> 3000 bath per nacht.

[|)
[/quote]Ongeveer 90 euro per nacht?. Dat gaan de meeste Thaise niet doen denk ik.
Ook een manier om je eigen landgenoten buiten de land grenzen te houden :mrgreen:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: De lange adem

#12 Bericht door godzilla » dinsdag 18 augustus 2020, 16:00

Enkel weggelegd voor de chinezen...
Big spenderes please.....
En speciaal voor hun zal er wel een achterdeurtje zijn om aan quarantaine te ontsnappen.
Beste vermomming, geen mondmasker dragen.

Tit

chawang2020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 15 juli 2020, 14:48

Re: De lange adem

#13 Bericht door chawang2020 » zaterdag 22 augustus 2020, 21:22

Meerdere Thaise kennissen zijn onlangs teruggereisd vanuit Nederland naar Thailand, laten regelen door de Thaise ambassade is een verplichting alsmede 2 weken quarantaine in Bangkok of Pattaya, voor Thai, ook degene die in Nederland wonen is dat gratis. Let wel op die quarantaine is zeer streng, je zit dus opgesloten in je Hotel. Ik weet niet wat het voor een farang is, die zal wel moeten betalen, maar ik ken niemand die dat gedaan heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”