BVN

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

BVN

#1 Bericht door wanadee » dinsdag 07 januari 2020, 10:56

Binnenkort stopt thaicom met bvn, wordt verplaatst naar adiasat 5.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: BVN

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 07 januari 2020, 13:49

Ik lees elders asiasat; het zal een typo zijn.

Daar lees ik ook van onduidelijkheid en van de rare situatie dat asiasat alleen bereikt kan worden door de schotel te draaien..... Wij hadden een draaibare schotel doch die zat technisch zo schitterend in elkaar dat we hem maar hebben laten slopen...... We hebben nu een vaste schotel in de tuin staan.

Als je voor asiasat de schotel moet draaien zit er voor ons niks anders op dan een tweede schotel te plaatsen. Zo duur zijn die dingen gelukkig niet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN

#3 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 januari 2020, 15:16

Waarom een 2e schotel? Ik heb begrepen dat de hele Thaicom 5 door een technisch mankement op zwart gaat. Dus dan zullen mogelijk al die bij Thai favoriete kanalen ook moeten verhuizen naar een andere satelliet. En hopelijk is dat ook Asiasat 5 en niet naar 5 verschillende satellieten want dan moet je echt een draaibare schotel hebben.

Wat dat technische mankement is kan ik er alleen maar naar raden. Misschien iets met de electriciteitsvoorziening, kapotte zonnepanelen bijvoorbeeld waardoor de accu's niet meer voldoende opladen en langzaam een zachte dood sterven.

Ik laat in ieder geval één dezer dagen een satellietmannetje komen om de schotel te richten op Asiasat 5. Die moest toch al komen want hij is ook het airco-onderhoudsmannetje, koelkastreparateur en zo nog wat, dus een echt manusje-van-alles. En voor al die zaken hebben we hem net nu nodig😊.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN

#4 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 januari 2020, 15:30

BVN mededeling:

×
Thaicom 5 valt uit
www.bvn.tv
FREE - In Google Play
VIEW
Let op: de Thaicom 5 satelliet valt binnenkort volledig uit >>>

Live
Gemist
Gids
Programma’s

sluiten
Thaicom 5 valt uit
Maandag 6 januari, 2020
Van onze satelliet provider hebben wij vorige week te horen gekregen dat door een groot technisch probleem alle uitzendingen op de Thaicom 5 satelliet zeer binnenkort definitief onmogelijk zullen worden.

Inmiddels is een alternatieve ontvangstmogelijkheid gerealiseerd voor BVN kijkers in Azië: BVN zendt daarom nu uit via de Asiasat 5 satelliet.
De ontvangst gegevens daarvan ziet u hier >>>

Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer de Thaicom 5 satelliet daadwerkelijk uit gaat vallen.
De satellietorganisatie heeft ons alleen laten weten dat zij een technisch probleem in de satelliet niet meer kunnen oplossen en dat daardoor de satelliet binnenkort als verloren moet worden beschouwd. BVN zal zolang de Thaicom 5 satelliet nog wel werkt, op deze satelliet blijven uitzenden.

Als u BVN in Azië via de satelliet wilt blijven ontvangen is het verstandig om zo snel mogelijk uw ontvangstschotel te laten uitrichten op de Asiasat 5 satelliet.
Uw huidige schotel is ook geschikt voor de ontvangst van de Asiasat 5. Wel heeft u een satellietontvanger nodig die geschikt is voor DVB-S2.
Sommige oudere ontvangers die alleen DVB-S ondersteunen kunnen helaas niet meer worden gebruikt.

Onze excuses voor het ongemak. Wij vinden het ook heel erg vervelend dat door deze technische calamiteit BVN zo plotseling van satelliet moet veranderen.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: BVN

#5 Bericht door sunbird » vrijdag 10 januari 2020, 05:38

Ja ja bvn :( eerst fake news , thaicom zou technische problemen hebben.....
Nu stappen ze over naar asiasat, , er zijn geen problemen met Thaicom 5
Onze technician kan de veranderingen makkelijk aanbrengen, BVN jaagt ons op kosten, zonder goede uitleg het hoe en waarom, alleen sorry voor het ongemak. [|(

Bvn hoeft voor mij niet meer , a android box is goedkoper , bovendien kun je de olympische spelen zien en andere evenementen waarvoor bvn geen uitzendrechten heeft.
De flauwekul programma's hoef ik niet zien
Doeiiii bvn :worshippy:

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: BVN

#6 Bericht door sunbird » vrijdag 10 januari 2020, 05:45

Nog een aanvulling , met Asiasat geen thai programma’s, dan heb je een andere schotel nodig

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: BVN

#7 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 10 januari 2020, 08:01

Bij de vorige Thaicom-sat had ik dat ook, jaren terug. Zelf gecommuniceerd met die mensen en ja, het zijn rondvliegende minideeltjes die de zonnecellen vernielen en dan moeten ze van beneden af de stroomvoorziening anders verdelen. De grote betalers (en die hebben de grote adverteerders....) gaan voor en dat zijn de Thaise kanalen, de rest krijgt de restjes.

Dus over een tot twee jaar komt er een nieuwe Thaicom. Of BVN daarop komt is onzeker; BVN gebruikt die sat alleen maar om het signaal nog oostelijker te sturen en dat je in Thailand kunt kijken is onbedoelde mazzel.

We hebben dat gratis, vergeet dat niet, dus je kunt wel klagen maar eisen stellen kan niet. Via internet kijken is ook een optie en zoveel kost dat niet.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#8 Bericht door Herbergier » maandag 13 januari 2020, 01:25

Sinds vanmorgen heb ik geen ontvangst meer van BVN via de Thaicom 5 satelliet, de Thaise zenders worden nog wel uitgezonden door Thaicom 5, ik zal mijn schotelboer moeten bellen om mijn schotel richting Asiasat 5 satelliet te draaien.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BVN

#9 Bericht door RuudThai » maandag 13 januari 2020, 02:37

Herbergier schreef: maandag 13 januari 2020, 01:25 Sinds vanmorgen heb ik geen ontvangst meer van BVN via de Thaicom 5 satelliet, de Thaise zenders worden nog wel uitgezonden door Thaicom 5, ik zal mijn schotelboer moeten bellen om mijn schotel richting Asiasat 5 satelliet te draaien.
Was dus aangekondigd maar wel een beetje waardeloos dit. Want wat doen die Thaise zenders? Mijn vrouw kijkt daarna dus moeten die ook beschikbaar blijven. En zij heeft op die zenders geen aankondiging gezien dat die ook verhuizen naar Asiasat 5.
Bovendien spreekt BVN in haar bericht niet meer over een technisch probleem waardoor Thaicom 5 gaat uitvallen. Nee, het is nu hun eigen besluit.
Een beetje mistig allemaal. 😕

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#10 Bericht door Herbergier » maandag 13 januari 2020, 05:41

RuudThai schreef: maandag 13 januari 2020, 02:37
Herbergier schreef: maandag 13 januari 2020, 01:25 Sinds vanmorgen heb ik geen ontvangst meer van BVN via de Thaicom 5 satelliet, de Thaise zenders worden nog wel uitgezonden door Thaicom 5, ik zal mijn schotelboer moeten bellen om mijn schotel richting Asiasat 5 satelliet te draaien.
Was dus aangekondigd maar wel een beetje waardeloos dit. Want wat doen die Thaise zenders? Mijn vrouw kijkt daarna dus moeten die ook beschikbaar blijven. En zij heeft op die zenders geen aankondiging gezien dat die ook verhuizen naar Asiasat 5.
Bovendien spreekt BVN in haar bericht niet meer over een technisch probleem waardoor Thaicom 5 gaat uitvallen. Nee, het is nu hun eigen besluit.
Een beetje mistig allemaal. 😕
Daar heb je wel gelijk in, dan voorlopig maar geen BVN op de huiskamer TV en via de pc BVN kijken, beter geen BVN op TV kijken dan een sacherijnige vrouw in huis. ;) :angel:
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BVN

#11 Bericht door wanadee » maandag 13 januari 2020, 07:53

Herbergier schreef: maandag 13 januari 2020, 01:25 Sinds vanmorgen heb ik geen ontvangst meer van BVN via de Thaicom 5 satelliet, de Thaise zenders worden nog wel uitgezonden door Thaicom 5, ik zal mijn schotelboer moeten bellen om mijn schotel richting Asiasat 5 satelliet te draaien.
Thaicom blijft normaal de Thaise zenders Uitzenden, bvn blijft op asiasat. Ik heb vorige week een kleine schotel er bij laten plaatsen voor de thaise zenders, ik mag graag muay thai zien. De grote schotel wat laten verdraaien dus alles in orde.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#12 Bericht door Herbergier » maandag 13 januari 2020, 10:41

Ik kijk nu BVN en NPO-uitzending gemist via mijn Wi-Fi android box, die op de TV is aangesloten, op die box heb ik ook Kodi geïnstalleerd waarmee ik de nieuwste films en series kan bekijken, met Nederlandse ondertiteling.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BVN

#13 Bericht door wanadee » maandag 13 januari 2020, 11:09

Herbergier schreef: maandag 13 januari 2020, 10:41 Ik kijk nu BVN en NPO-uitzending gemist via mijn Wi-Fi android box, die op de TV is aangesloten, op die box heb ik ook Kodi geïnstalleerd waarmee ik de nieuwste films en series kan bekijken, met Nederlandse ondertiteling.
Heeft wel een andere tijdsindeling denk ik?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: BVN

#14 Bericht door Herbergier » maandag 13 januari 2020, 14:48

wanadee schreef: maandag 13 januari 2020, 11:09
Herbergier schreef: maandag 13 januari 2020, 10:41 Ik kijk nu BVN en NPO-uitzending gemist via mijn Wi-Fi android box, die op de TV is aangesloten, op die box heb ik ook Kodi geïnstalleerd waarmee ik de nieuwste films en series kan bekijken, met Nederlandse ondertiteling.
Heeft wel een andere tijdsindeling denk ik?
Dat is waar en daar zal ik aan moeten wennen, al vond ik de tijden die we hadden, van de programma's waar ik graag naar keek, ideaal en aan die tijden was ik gewend, ik keek altijd 's morgens naar BVN dan was de vrouw toch naar haar werk.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: BVN

#15 Bericht door serpay » maandag 13 januari 2020, 17:16

toch wel leuk om te lezen.
mensen kijk eens een keer rond op internet en je merkt dat BVN niet meer nodig is.
kijk thaitv en Nederlands duits engels met een app en kijk live en alles wat je maar wild terug op de app.
je moet wel een verbinding hebben van 20 mb /ps.
satelliet is zo 2010 …...
Alfisti rebeli

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”