Mensen die hier de gezondheids verklaring Nederlandse rijbewijs hier laten doen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Mensen die hier de gezondheids verklaring Nederlandse rijbewijs hier laten doen.

#1 Bericht door stille » vrijdag 27 december 2019, 09:57

Voor mensen die hier gezondheids verklaring laten doen door een Nederlandse BIG geregistreerde arts,ga zijn naam niet noemen.
Heb hier een gezondsheids verklaring gedaan ,op 24-07-2019. Heb op 04-07-2019 hier in het ziekenhuis Changmai,via mijn arts, bij het LAB een bloed en urine laten doen.
Nadat ik alle documenten heb op gestuurd,kreeg ik vorige week bericht op 18-12 van de CBR : Formulier voor arts Arts - Diabetes ZD-code voor arts BD6qCFxgat: Reden verwijzing De arts heeft een te hoog nuchtere glucosewaarde in het bloed gemeten. .
Daarna heb ik een klacht cq bezwaar ingediend. Nadat ik eerst op 22-12-2019 bij mijn arts van het Changmai RAM hospitaal,gevraagd heb,of ze een een schriftelijke verklaring wil afgeven dat ik geen te hoge glucose heb,voor de CBR,heeft ze gedaan + al mijn documenten van het LAB ,moest ik als attach mee opsturen.
Heb ik per email gestuurd + 15 attach,de eerste telefoon kreeg ik op 23-12 om 11 uur savonds,dat ik na de feestdagen bericht terug krijgt,maar voor de 15-01-2020. Maar deze week kwam achter dat er een fout is, bij het invullen door mijn Nederlandse arts,neem hem niet kwalijk gisteren 26-12, kwam ik achter. Dat de glucose waarden andere benamingen heeft dan in Nederland, b.v. 85 mg/dl, in Nederland werken ze met .... mmol.
10) wat is de uitkomst het bloed glucose nuchter bloedglucose niet nuchter onderzoek
van het dan wel
85 mmol ....... mmol
bloed dan wel urine glucose
Zo heeft hij ingevuld Als men het omrekend van mmol naar mg.dl is het tussen 4.7 en 4.8 mmol,dat is normaal. zie https://ihch.nl/assets/downloads/omreke ... meters.pdf. Omgerekend is 85 gm.dl 4.7 mmol. bij 85 mmol leeft ik niet,want het gaat maar tot 18 mmol.
Let op als men hier het laat keuren.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Mensen die hier de gezondheids verklaring Nederlandse rijbewijs hier laten doen.

#2 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 27 december 2019, 11:31

Dat is de factor 18 en die noemde ik al. Jouw nuchter suiker was dus 4,72. Vreemd dat een arts, die echt wel meer buitenlandse metingen onder ogen krijgt, dat niet direct ziet! Voor cholesterol moet je ook een factor hanteren voor omrekenen. Enfin, je bent er nu vanaf.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”