Klacht ingedient bij CBR.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Klacht ingedient bij CBR.

#1 Bericht door stille » vrijdag 20 december 2019, 15:55

Ik woont hier.
Ben op 24-07-2019 hier bij een Nederlandse keuringarts met BIG registratie voor mijn rijbewijs.
Kreeg bericht van de CBR met een verwijsbrief naar een deabetis arts,omdat mijn glucose waarde 85 mg/dl te hoog is.
Naam: F.J.A. van Mourik (heb mijn personelijke gegevens hier niet opgezet)
.Geachte Heer/Mevrouw I k (zie hier boven gegevens)heb op 19-12-2019 een telefonisch gesprek gehad met 1 van de artsen van de CBR. Heb gevraagd waarom ik verwezen wordt naar arts Diabetes
Kreeg als antwoordt omdat mijn glucose van 85 mg/dl te hoog is,volgens CBR. Heb het rapport van de gelezen van het urine onderzoekt van het Changmai Ram Hospitaal gelezen .Tevens het rapport van de keuringsarts hier. Dat klopt dat 85 mg.dl is.
Ben later naar de arts van het ziekenhuis geweest om te zeggen dat mijn glucose 85 mg/dl volgens de arts van de CBR te hoog is en waarom ze me niets hebben verteld eventueel iets geven.
Dat is niet nodig U valt binnen de norm en mag wel tot 100 doorgaan. Ze hebben daar ook testen bij mij gedaan.
Ook heb ik via email 2 Nederlandse keuringsartsen gevraagd of mijn glucose van 85 mg/dl te hoog is. Dit was zijn antwoordt
Beste Hans,
Je glucose is helemaal niet te hoog. Ze hanteren hier normaalwaarden tussen 70-100.
85 is dus prima.
Dat mag op jouw leeftijd ook best iets hoger. Tot 120 bijvoorbeeld.
Misschien moet die CBR arts naar de oogarts, of eens iets lezen bijvoorbeeld.
Vriendelijke groet,
Dr.Maarten
Van de andere arts nog geen antwoordt.
Op internet zag ik ook dit https://www.bloedsuikerwaarden.be/
Mijn vraag cq verzoekt aan de CBR zou U mij kunnen berichten welke waarden van de glucose de CBR hanteerd?.
Of dat ik niet hoeft te gaan naar een arts Diabetes,zodat ik geen on nodige kosten heb.
Bijlage2

M.V.G.

F.J.A. van Mourik.
Van die andere arts reeds binnen ,mijn keuringsarts hier in Bangkok.
Verbaast me, ik vind het ook binnen de norm.
Dick Z

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Klacht ingedient bij CBR.

#2 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 20 december 2019, 22:59

Suiker 85 in Thailand is normaal; in NL is dat 85/18 is 4,7. Mijn eigen nuchter suiker is in TH al jaren 100 tot 110 ofwel in NL 100/18 is 5,5 tot 110/18 is 6,1. Dat is normaal in TH; in NL gaat men tot 120 als normaal. 120/18 is 6,7. Jouw suiker van 85 is voor ons ouwetjes dus keurig. Wat opvalt dat de Belgen iets minder tolerant zijn dan in NL; daar vindt men 110 (6,1) al licht verhoogd.

Wat kan is dat de arts bij het CBR de omrekening fout heeft gedaan. Dat zou niet netjes zijn als dat waar is. Eigenlijk zou dat vreselijk stom zijn......

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Klacht ingedient bij CBR.

#3 Bericht door stille » maandag 23 december 2019, 14:18

Ben gisteren bij het ram changmai geweest.
Heb tegen mijn arts gezegd dat ik een klacht cq bezwaar ingediend tegen 1 van de artsen van CBR.
Heb gevraagd of ze die formulieren van punt 3 t/m punt 3 D wil invullen.
Heeft ze goed gedaan en opgeschreven dat ik al 10 jaar van patient van haar bent.
Ook heeft ze een stuks of wat de documenten van het LAB genoteerd en al die tijd is mijn glucose normaal.
onder punt 3c of ik ook medicijnen gebruikt nee
ook opgeschreven omdat imijn waarden normaal zijn,ze me geen medicijnen geeft.
Ook op geschreven 85mg/dl is gelijk tussen 4.7 en 4.8 mmol.
Dat zijn de normale waarden geen glucose.
Ze vroeg ook aan mij de keurings arts hoe heeft hij de glucose van 85 hier opgeschreven,,van de uitslag van de LAB .
En of hij alle de uitslagen heeft opgestuurd. ik moet alles opsturen,heb er wel aan hem gevraagd,maar hij zei dat hoeft niet,staat nergens op.
IK hoeft alleen mee te sturen het rapport van de oogarts,welke bril ik nodig had + het recept van de oogdruppels.
Stuurd nu al die verslagen van het LAB maar mee op,+ de verklaring van mij.(helaas kan ik dat niet lezen,dokters handschrift)
Ook heb ik via email van mijn keuringsarts met BIG registratie reeds ontvangen,die ik aan hem opgestuurd heb.
Zijn antwoord is dit.
Ben verbaast je zit binnen de normen bij een uitslag van 85 mg/dl.
Dr.Dick Zeilstra.
Heb vandaag per email opgestuurd ,met alle attach aan het CBR.
Binnen 10 min kreeg ik bericht terug
From: CBR Klachten <Klachten@cbr.nl>
Sent: Monday, December 23, 2019 3:09 AM
To: hans van mourik <hansvanmourik16@hotmail.com>
Subject: Ontvangstbevestiging

Geachte mevrouw/heer,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail.

U ontvangt zo spoedig mogelijk nader bericht.

Met vriendelijke groet,
meldpunt klachten CBR

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Klacht ingedient bij CBR.

#4 Bericht door stille » zaterdag 04 januari 2020, 06:36

op 03-01-2020 bericht gekregen van CBR omtrent mijn klacht van 23-12-2019 gezondheids verklaring.
Is toegestaan kan mijn rijbewijs bij de gemeente op halen, of per post ,naar RDW opsturen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Klacht ingedient bij CBR.

#5 Bericht door driver » zaterdag 04 januari 2020, 07:46

stille schreef: zaterdag 04 januari 2020, 06:36 op 03-01-2020 bericht gekregen van CBR omtrent mijn klacht van 23-12-2019 gezondheids verklaring.
Is toegestaan kan mijn rijbewijs bij de gemeente op halen, of per post ,naar RDW opsturen.
Gezien de feestdagen ertussen is dit snel gegaan vindt ik.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Klacht ingedient bij CBR.

#6 Bericht door stille » maandag 06 januari 2020, 12:46

Nadat ik een klacht cq bezwaar heb gemaakt op 23-12-2019,bij CBR omtrent mijn gezondheids verklaring,kreeg ik savond een bericht via mijn CBR,zal het letterlijk beschrijven.
Geachte Heer van Mourik.
Bedankt dat U Uw klacht onder onze aandacht heeft gebracht.
Wij betreuren het dat onze organietatie bij U tot ontevredenheid heeft gebracht.
Wij streven ernaar onze dienstverlening aan U en anderen continu te verbeteren.
Uw klacht willen wij daar graag voor inzetten.
OP 03-01-2020 bericht via Digid CbR dat mijn gezondheids verklaring goed bevonden is en dat ik mijn rijbewijs kan aanvragen.
Vandaag 06-01-2020 werd ik opgebeld door CBR of ik ermee eens bent met de klacht afhandeling,zodat ze het kunnen afsluiten.
Vind het prima,sluit maar af.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”