Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#1 Bericht door foppo » woensdag 04 december 2019, 07:50

Heeft iemand goede/slechte ervaringen met webshops met Nederlandse producten die naar Thailand verstuurd worden?

Alweer een hele tijd geleden heb ik tot 2x toe webshop bestellingen gedaan in Nederlandse supermarkten omdat ik op een gegeven moment toch wel erg trek had in pindakaas en appelstroop bij wijze van spreken.
In beide gevallen kwam de zending kapot aan.
Glazen potten waren gebroken en de inhoud (sambal oelek) was uitgelopen door de hele doos, bij het postkantoor hier ter plaatse werd ik meewarig aangekeken, de doos zelf was zo slap geworden als een natte krant.
De kosten van de gebroken pot werd vergoed, dat wel, maar daar had ik niet veel aan.
Onbegrijpelijk dat een bedrijf 20 kg boodschappen, waaronder glazen potten, verstuurd in een enkellaags golfkartonnen doos terwijl je aan je klompen kan aanvoelen dat die verpakking veel te slap is.

Vandaar mijn vraag of er hier mensen zijn die wel goede ervaringen hebben met het laten versturen van boodschappen in een stevige verpakking van uit Nederland.

Misschien dat het door Sinterklaas of de naderende Kerst komt maar ik krijg weer trek in iets..... :giggle2:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#2 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 04 december 2019, 13:27

Ja, maar ik pak ze zelf in! Dat kun jij niet vanuit TH maar heb je geen mensen in NL die dat voor je kunnen doen?

Glas blijft een heikel punt maar kleine potjes breken niet zo snel en kun je goed inpakken in bubbeltjespapier; jouw pakje moet tegen een stootje kunnen! Met metalen verpakking moet je uitkijken; dat komt zwart in de scanners en dan wordt het pak opengemaakt en dat moet je niet willen.... Dus glaswerk blijft een vraag.

Ik stuur naar mijn gezin snijkoek in grote of kleine verpakking (Snelle Jelle Friese kruidkoek) en drop. Heb ook al eens pepernoten gezonden want die kan je niet zelf maken. Ik maakte in TH wel zelf erwtensoep (met een pieper ipv selderieknol) want Makro verkoopt selderie en prei. Kroketten maak je zelf. Weet niet waar je woont in TH maar Lowy Cremers in Udon heeft ook vaak westers spul zoals frikandellen maar dat moet je wel afhalen bij hem. Hij heeft ook sambal!

Dus het kan wel. Maar neem het een medewerker van een verzendbedrijf niet kwalijk dat ze niet nadenken over de risico's van luchtvracht. Zoiets vereist echt meer dan standaard verpakkingsmateriaal EN kost een paar centen meer zoals tijd voor verpakking en vrachtbrief.

Maar ik wil je met alle plezier helpen met een pakje; ik sla het wel in en breng het naar de post. Maar geen grote dozen want het moet achter op de snorfiets..... :giggle: Een pakje van 2 tot 2,5 kilo kost per luchtpost en track en trace 34 euro. Vaak is de vracht duurder dan wat er in zit.....

Hou rekening met de grote drukte bij Post NL nu. Voor dit jaar lukt het niet meer dat voor 1 jan bij je te krijgen via Post NL.
Laatst gewijzigd door erik-kuijpers op woensdag 04 december 2019, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#3 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 04 december 2019, 13:35

Zie al waar je woont. Ubon R. Da's een eind van Udon. Maar dan maak je er drie optrekkende dagen van, er is een rechtstreekse bus van Ubon R via Udon naar Nongkhai.

Lowy heeft een B&B, en is hier lid onder de naam Van Onderen. Zoek eens naar Udon Thani Weblog. Ik kocht vaak bij hem maar nu heeft ie de p@k op me en als ik in TH ben ga ik zijn winkeltje voorbij....... Maar mogelijk heb je hier iets aan.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#4 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 04 december 2019, 13:38

Er is ook nog Dirk Dutch Snacks in C-Mai en die stuurt per vliegtuig want per bus zou wel erg lang duren; Ubon R heeft een luchthaven. Volgens mij is Dirk van Geffen hier ook lid. Hij heeft een website onder die naam.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#5 Bericht door foppo » donderdag 05 december 2019, 05:37

Hallo Erik, dank voor je uitgebreide antwoord(en) en je aanbod om wat te willen versturen.

Ik heb wel zeker familie in Nederland om, indien nodig, mij van alles te voorzien.
Maar eigenlijk wil ik ze daar niet mee lastig vallen en bovendien gaat het wel om grotere verpakkingen en gewichten dan een klein pakketje.
En dan zit je meteen aan behoorlijke verzendkosten, ik heb ooit eens geïnformeerd bij DHL voor een verpakking van 50x50x50 cm en een gewicht van 25 kilo; ik kreeg een prijs door van enkele honderden euro's, gekkenwerk dus.
Maar ik heb nu geluk want ik krijg in januari 3 familieleden op bezoek voor 14 dagen en ze hebben ieder geboekt voor koffers van 30 kilo.
En reken maar dat ze een boodschappen lijstje van me krijgen. Ik heb ze al opgescheept met een aantal vrij zware messen voor onder de grasmaaier die in Nederland 18 euro kosten en in Buriram ruim 1650 Bath. En iedere 8 a 9 maanden moeten er 3 nieuwe onder.....

Het ging me meer om bedrijven zoals bijv. shop for dutch expats enz. , er zijn er die relatief lage verzendkosten rekenen (ca. 40 euro) voor 25 kilo boodschappen en snel kunnen verzenden.
En daar komt bij dat de meesten toch wel een aantrekkelijk assortiment bieden.
En ik kan soms toch ontzettend veel zin hebben in een lekkere spritskoek of een stroopwafeltje.
Of een lekker stukje Gelderse rookworst.

Dirk Dutch Snacks ken ik zeker en ben daar vaste klant, sterker nog, ik heb daar nu een bestelling lopen en die komt zondag op Uban R. airport aan.

Gelukkig heb ik wat bakken en koken betreft twee rechterhanden, ik was in mijn vorig leven leraar consumptieve technieken en weet hoe een kroketje te draaien maarja, het blijft voor mij toch behelpen in een huishoud keukentje en ik moet ook alles zelf weer afwassen dus het zal wel gemakzucht zijn.
Ik beperk me tot af en toe een cake-je en wat appeltaart want daar zijn ze hier gek op.
En....ik kook bijna elke dag het avondmaal.

Eerlijk gezegd was ik op dit gebied heel wat van plan voordat ik 5 jaar geleden emigreerde en ik heb zelfs in Nederland een 2ehands professionele oven aangeschaft maar er is niet veel van terecht gekomen, de warmte (dat excuus geldt nu overigens niet want het is momenteel stervenskoud) en het toch vele werk dat je er aan hebt heeft me er tot nu toe van weerhouden om een uur te gaan stompen op een brooddeegje terwijl je bij een bakkerswinkeltje in de supermarkt ook meergranen broodjes kunt kopen.
Gesneden en wel, en dan even in het broodrooster en prima te eten.

Dus ik kijk nog even wat ik mijn familie mee kan laten nemen in januari en misschien dat ik later toch weer eens wat probeer in zo'n Nederlandse online supermarkt.

Oh ja, kerriepoeder, maar dan de Nederlandse variant, die van hier vind ik minder......van die dingen.... weet je.
Achja, en dan een selderij knol, of misschien twee, moet kunnen in de koffer, even blancheren en in de diepvries......

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#6 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 05 december 2019, 07:37

Zeepost kan ook en is stukken goedkoper; duurt wel 2 tot 2,5 maand.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#7 Bericht door Joep » donderdag 05 december 2019, 07:46

Misschien je familie op voorhand vragen om een extra koffer te boeken.
Bij sommige maatschappijen vallen die kosten mee en dan heb je gelijk een grotere voorraad thuis.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#8 Bericht door jomel17 » zondag 08 december 2019, 05:21

@ Foppo,
bij welke super heb jij meergranen brood gevonden??
หลงรัก

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#9 Bericht door foppo » zondag 08 december 2019, 09:47

In CentralPlaza in Ubon R. zit naast Tops een bakkerswinkeltje Yamazaki en die hebben/hadden 7greanbread.
Maar terwijl ik dit schrijf en aan mijn vrouw vraag hoe die bakkerij(keten) precies heet vertelt ze dat ze daarmee gestopt zijn en alleen nog wholeweat brood maken.
Ze heeft vorige week de laatste 2 broden meegenomen....en die zijn alweer op....
Te weinig vraag naar terwijl dit brood er echt op begon te lijken verdorie, maar misschien doen ze het nog wel op bestelling, ik had meestal zo'n 10 broodjes per 4 weken en die bestelde we van te voren.
Dit brood was niet zo taai aan de korst en lekker "kort" van structuur m.a.w. je kon het zo afhappen.

Ze maken ook pistoletjes (harde broodjes) of iets wat er op lijkt.
Beetje grove structuur omdat ze na de tweede gisting het deeg niet goed doorslaan, maarja het zijn ook geen echte bakkers, maar het is waarschijnlijk van droge Amerikaanse patentbloem gemaakt en er zit GEEN suiker in althans het smaakt niet zo zoet als al het andere brood. Bovendien heeft het bijna de smaak van een ouderwets Frans stokbroodje oftewel behoorlijk neutraal. Een beetje vergelijkbaar met het gemiddelde harde broodje uit de Nederlandse afbak-supermarkt.
Let op: ik schrijf ouderwets, het Franse stokbrood (in Frankrijk) van tegenwoordig heeft veel meer smaak dan vroeger vanwege allerlei toevoegingen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#10 Bericht door jumbo » maandag 09 december 2019, 01:52

Ik haal tegenwoordig brood bij de 7/11 Royal nog iets, prima te eten, iets duurder dat wel

Yamazaki heeft ook bruine bolletjes, heerlijk voor de afwisseling
Big C heeft vaak pistolet broodjes ook niets mis mee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#11 Bericht door sjeng » maandag 09 december 2019, 03:41

Ik bak voor de afwisseling twee keer in de week zelf brood. lekker en ook een prima bezigheid of tijdverdrijf.
ingredienten haal ik gewoon bij tesco, kleine flesjes droge gist (perfect), bloem, white swan de groene verpakking.
volkorenmeel haal ik bij een lokale winkel die bakkersspullen verkoopt. Het volkoren meel in zakjes van 1 kilo merknaam Imperial
Recept:
500 gram bloem, 100 gram volkoren meel , 15 gram droge gist, 50 gram zachte margarine 30 gram suiker 300 ml warm water, een theelepel zout en een theelepel oploskoffie voor de kleur, het oog wil ook wat. afbakken 45 minuten op 220 graden.
Alleen al voor de geur tijdens het bakken een aanrader.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Ervaringen met online boodschappen doen in Nederland?

#12 Bericht door jomel17 » maandag 09 december 2019, 04:14

Bedankt heren,
Voor het zelf bakken van brood moet ik nog 6 weken wachten tot mijn container met verhuisgoed hier is maar zal dat zeker gaan doen .
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”