Digitaal levensbewijs

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Digitaal levensbewijs

#1 Bericht door wanadee » dinsdag 26 november 2019, 01:05

Ik las dat de SVB een proef heeft gedaan met een digitaal levensbewijs, Waldo. De proef schijnt succesvol verlopen te zijn dus kan het eerdaags ingevoerd worden. Foto van id, foto van je tronie en klaar is kees. Hopelijk sluiten de pensioenfondsen zich hierbij aan.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Digitaal levensbewijs

#2 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 26 november 2019, 09:44

O, dat is easy dan. En werkt fraude in de hand. Ik meen nu net gelezen te hebben dat je gezicht elektronisch gescand wordt en een foto niet mag. Want men wil zien dat je ouder wordt en een foto geeft dat niet aan.

Maar jullie horen het wel. Het zal een aanzienlijke verbetering zijn. Ik ben geregistreerd in NL en dan kan men op een andere manier zien of ik nog leef.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Digitaal levensbewijs

#3 Bericht door wanadee » dinsdag 26 november 2019, 11:24

Je moet inderdaad een foto van je gezicht maken en je wil niet weten hoe er nu al gefraudeerd wordt met dat levens bewijs. Evht fraude of puur gemakzucht

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Digitaal levensbewijs

#4 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 26 november 2019, 11:30

Ja, een vriendje bij de SSO en het briefje wordt getekend als de persoon al lang in het vuur is verdwenen. Helaas, dat komt voor. Doe je niks aan zonder de regels aan te scherpen en dan begint men te klagen dat het allemaal zo lastig is geworden.......

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Digitaal levensbewijs

#5 Bericht door printen44 » dinsdag 26 november 2019, 11:45

Gezichtsherkenning is al een redelijk lang bekend. Toen het nieuwe paspoort in ontwikkeling was, was een van de opties "gezichtsherkenning". Men koos toen voor vingerafdrukken.

Bij gezichtsherkenning moet de persoon voor een speciale gezichtsherkenningscamera staan en niet van een foto. Speciale camera's scannen het gezicht en slaan die op in een chip. Bij controle scannen die camera's het gezicht en vergelijken het met de gegevens in die chip.

Maar ik ben al geruime tijd niet meer actief in die "private en security" sector, dus het kan zijn dat er nu camera's zijn die gezichtsherkenning vanaf een foto kunnen doen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”