Iemand die vermoedelijk Alzheimer heeft,die hier woont bijstaan,deel 2 slot.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Iemand die vermoedelijk Alzheimer heeft,die hier woont bijstaan,deel 2 slot.

#1 Bericht door stille » vrijdag 22 november 2019, 05:15

Heb toch besloten de Ambasade niet om advies te vragen,want mijn vermoeden is dat de Ambasade hier niets aan kan doen.
Wat ik voor hem moet regelen.
1) Dat hij een pincode nodig heeft,zodat hij kan pinnen.
2) SVB aangezien hij 2 x een waarschuwing heeft gekregen,dat hij zijn woonsituati nog niet opgestuurd heeft,en het bewijs van leven.
3) Dat de SVB en zijn Pensioen direct overmaakt naar zijn Thaisebank.
Tegelijk ben ik bij mij thuis de side van de SVB gaan uitzoeken,omtrent de woonsituatie, hier ga ik mee werken,ook met als reden,dat hij ook verzorging nodig heeft
https://www.svb.nl/Images/20001NT.pdf
Ook dat de SVB zijn inkomsten direct over maakt naar zijn Thaise bank.
https://www.svb.nl/Images/7111NT.pdf
Zowel zijn pensioen als de SVB gebruikt ik deze formulier zoals hier boven.
Nadat ik alles in mijn hoofd heb en genoteerd heb,heb ik mijn kennis gezegd we kunnen wel daar naar toe gaan,maar wil wel dat je mij ophaald,want ik wil mijn laptop en printer meenemen,wil met Skype bellen is niet zo duur en eventueel uitprinten.
Toen we daar waren en ik alles geinstaleerd heb,begon ik te bellen met SKYPE.
Met het bellen ben ik hem (zijn naam),anders lukt het niet,zijn paspoort en gegevens van hem, voor mijn neus.
Eerst de ING bellen,vertelde hun dat ik met SKYPE van een vriend belt anders wordt het te duur,(want op de hun telefoon is de kans dat mijn naam opstaat),zoals altijd vragen ze mijn gegevens.
Vertelde hun dat ik mijn pincode niet meer weet en wil graag een pincode hebben,zij vertelde per post opsturen,met copie paspoort en bankpasje.
Toen de SVB vertelde hun dat ik 5 maanden op vakantie ben ik geweest,zodat ik mijn woonsituatie en bewijs van leven niet op tijd kan indienen,maar belooft,dat U het begint volgende maand in U bezit is, tevens dat ik ook mijn AOW door jullie rechtstreeks wordt gestort naar mijn bank in Thailand,stuur alle formulieren in 1x aangetekend naar U toe.
Nadat ik alles weet, ben ik de formulieren met PDF reader aan het invullen + in word voor de ING bank en alle copieen die ze nodig hebben in een envelope, was om toen 10.00 uur daar en om 20.00 thuis,zij had mij thuis gebracht,maar wel eerst daar gegeten,zodat ze weet waar ik woont,want de volgende dag moeten wij naar de SSO voor het levensbewijs, daarna alles in een enveloppe en door haar aangetekend laten op sturen.
Na 5 weken hebben ze de pincode en naar 3a 4 maanden hun inkomsten rechtstreek op zijn Thaise bank.
Heb haar het advies gegeven en adres voor hun visum,dat ze dat maar door visum bureau moeten laten doen,(in mijn ogen is dat goed,)maar ik weet niets vanaf omtrent inkomen met een Thaise bank,tevens ook een USB stick met alle correspondentie,van de SVB, ING Bank en pensioen, USB stick dat moesten ze wel betalen,de rest niet, heb ik ook op mijn laptop opgeslagen.
Tevens verteld indien er post komt per email, met scan aan mij door te geven.
Ik hoorde van die kennis van mij dat de SVB daar nog geweest is,voor controle toen ze hem zagen en geprobeerd hebben om met hem te praten,zijn ze direct rechtsom gekeerd.
Moet wel zeggen zoals ik het ziet,verzorgd ze hem goed.
Heeft al die tijd zijn alleenstaande toeslag.
In 2017 is hij overleden,voor mij is het belangrijk zonder zakelijke problemen.

NB. Volgens mij zou je het zo kunnen doen,indien je persee hier wil blijven,zonder zakelijke problemen.
Dit is volgens mij,bij de reactie van Ronny op mijn lezers vraag die hij bedoeld.
viewtopic.php?f=24&t=827384
Mijn hele vermogen,hier op een Thaise bank,maar ik doe dat in geen geval
Daarom ga ik tzt terug.
De verzorging en verpleging is heus TOP.
Maar je hebt hier ook nog de zakelijke kanten.

Voor mij zelf heb ik het zo gedaan in 2013 toen ik uitgeschreven was voor de SVB,voor de alleenstaande toeslag.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/wonen_met ... _personen/
Met deze regeling.
U bent niet getrouwd
Als u met 2 of meer andere meerderjarige personen in een huis woont, bekijken wij met welke van deze personen u voldoet aan de voorwaarden van
Welk AOW pensioen krijgt u?
Bent u ongehuwd en woont u met twee of meer ongehuwde personen? Welk pensioen u krijgt hangt af van de situatie:

Draagt ieder bij aan het huishouden? Dan krijgt u het ongehuwdenpensioen (70% van het netto minimumloon).
Draagt alleen u bij aan het huishouden? Dan krijgt u het ongehuwdenpensioen

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”