Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent Einde.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent Einde.

#1 Bericht door stille » zondag 17 november 2019, 10:18

Ik ben eind april 2020 terug gegaan zij in Mei,kon niet met mij,mee geen plaatst.
Heb haar opgehaald van Schiphol,douane geen probleem,daarna naar mijn dochter in Amsteelveen voor een paar dagen en Amsterdam wat gaan sight seeing.
Toen naar Bergum waar mijn caravan staat,de volgende dag naar het gemeente,om haar te laten inschrijven bij het adres van mijn dochter,waar ik ook ingeshreven staat.
Een week of 2 later kreeg zij bericht dat ze naar de vreemdelingen poltie moet.
Dat was zo gebeurd,foto maken voor ID kaart en enkele weken later het ophalen,op de kaart stond verblijft bij partner, toegestaan tot 2007, arbeid toegestaanen sofi nummer.
Zoals in deel 2 heb verteld dat ik ook nog 3 halve dagen in de week in Noord Bergum en ook voor mij zelf als tentenmaker.
We gingen veel uit liet haar veel zien hoe Nederland is,ook 1 x naar Caso Rossa in Amsterdam.
Op gegeven moment zei ze ik wil ook wel wat gaan werken,ben met haar verschillende uitzendbureau geweest en uit eindelijk geslaagd bij schoonmaakt bedrijf Visser in Bergum,daar kon ze werken 2 uurtjes van maandag tot donderdag,vrijdag met groep schoonmaaksters naar Ameland de hele dag om de verhuur caravans schoon te maken.dit heeft ze gedaan die 4 a 5 maanden dat ze hier was t/m 2006.
in 2004 kreeg ze post van de gemeente dat ze naar het Friescollege moet,bij een mevrouw,naam weet ik niet meer,voor gesprek.
Het bleek dat ze naar een inburgerings cursus moet,vroeg aan haar wanner begint de cursus en tot wanneer,dat is van September tot April of Mei.Dat gebeurd niet,aller eerst ze komt hier voorlopig niet voor een paspoort,want ze weet nog niet of ze hier wil blijven,ze heeft een vergunning t/m 2007,als ze er zelf achter komt dat ze hier toch wil blijven doet ze dat en gaat alsnog naar school maar voorlopig niet.
We zijn ook samen nog naar de notaris gegaan voor een samenlevvings contract geweest,ook zodat ik bij de SVB voor haar minderjarig kind kinderbijslag kan aanvragen. Wil je weten hoe dat moet reageer maar kan je precies vertellen in over 2002.
In 2006 heb ik haar gevraagd wil je hier blijven,dan moet ik een huis huren,want in de caravan,gaat het niet in winter te koud,maar heb het liever dat jij en jou jongste kind hier komen,dat wil ze niet hier voor altijd wonen.Dan gaan we eind september naar het gemeente huis om jou uit te schrijven van de gemeente.
In 2006 kreeg ik van de ABP post,omdat ik in 2007 met pensioen gaat of ik wil delen of niet,dit voor de nabestaanden pensioen,heb gezet niet delen,ga mijn samenlevings contract beeindigen.
In eind september zijn we samen weer naar Thailand gegaan,ik nog steeds met een jaar visum en elk jaar tot 2009 mij laten uitschrijven uit Nederland,maar nog wel elk jaar voor 2a 3 maanden naar Nederland op adres van mijn dochter in Leeuwarden.
In 2013 na mijn darmkanker operatie caravan verkocht ,maar nog wel elk jaar naar nederland,bij mijn kinderen en kleinkinderen.
Wel vanaf 2009 hier een retiment visum dus niet meer het land in en uit.
Heb op 07-11-2019 iets geschreven,wat mijn bedoeling is
viewtopic.php?f=15&t=827361

Verschillende reactie ideen gekregen,tegen reacties geplaatst,maar luister wel naar mij zelf,zodat ik niemand de schuld kan geven.
Volgend jaar ga ik met mijn 2 dochters naar de KTOMM Bronbeek toe,om veel informaties te winnen + ze willen ook weten waar hun vader eventueel terecht komt als het door gaat,maar de besliising is aan mij,tevens maken we een leuk dagje van in Arnhem
zijn nog 6 wachtenden voor mij

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent Einde.

#2 Bericht door driver » zondag 17 november 2019, 10:53

Laatste levens ervaring verhaal over Thailand en Nederland.
Leuk om mee gelezen te hebben hoe jij eea hebt gedaan en gaat doen.
Maar als jij tzt naar Bronbeek gaat stopt dan het Thailand verhaal definitief of dat niet?.

Gr driver

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent Einde.

#3 Bericht door stille » zondag 17 november 2019, 13:26

Ik denkt van wel.Maar heb mijn storie van 0 tot heden wel vast gelegd in mijn documentaie,voor mijn kinderen en kleinkinderen,mochten ze later er belang bij hebben om te lezen, soms lezen ze het nu al.Maar publiceerd het hier niet op.
Heb van de archief van de overheid ,opgevraagd mijn tijd van 1942 tot 1950,daar staat ook in welke kampen ik in de oorlog heb gezeten,toen mijn vader werd gevangen genomen en de bersiap periode.Ook de staat van dienst van mijn vader.
Mijn vader en ik,nadat hij vrij was gekomen en wij voor de eerste keer elkaar zagen, hadden wij t/m mijn 16e jaar een haat liefde verhouding,later is het goed gekomen,dat heeft mij op latere veel aan dwars gezeten, totdat ik het (op advies) het boek gelezen heb van Achter de duinen van Adriaan van Dis,hoe mensen reageren die van de oorlogstijd zijn terug gekomen.
Toen begreep ik hem
Ook heb ik de staat van dienst van mij bij defensie opgevraagd en gekregen.
Omdat ik ook van de WUBO (SVB Leiden) een leuk maandelijkse ontbelaste uitkering krijgt,deze die wordt niet zomaar gegeven,heb ik heb ik van hun documenten gekregen over mijn familie en mij.
Mijn kinderen en kleinkinderen weten ook dat ik geen voorbeeldigge vader of opa ben geweest en nu nog niet, maar wel ik eerlijk, speel geen toneel.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”