Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 4

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 4

#1 Bericht door stille » zaterdag 16 november 2019, 11:16

Zal uit hoofdzaak wat vertellen met die vriendin,anders wordt het zo lang dradig.
Omdat wij elkaar geregeld zien,begon ik wat vragen te stellen,of ze ook ouders had,en of ze ook broers of zusters heeft en hoeveel kinderen.
Ouders zijn gestorven,1 zuster waar ze geen contact heeft,want toen ze weduwe werd,had ze van de verzekering geld gekregen,hij heeft gewerkt in Saodi Ararbie,aan haar zuster 40000 bath geleen en nooit meer terug gekregen,2 zoons 1 is al op zich zelf en 1 nog thuis is 12 jaar.
Dacht bij mezelf,want als ze ouders nog leven en met haar zuster,ben ik niet van plan om door tegaan,kan ze toch niet onderhouden,kinderen geen bezwaar want ik heb er ook 2 en 3 kleinkinderen.
Later vertelde ik tegen haar heb wel gevoelens voor jou en merkt dat jij het ook voor mij heb,maar wil niet met je gevoelens te spelen.
Ben niet rijk maar ook niet arm,kan goed leven,maar als je iemand zoekt die rijk is kan je beter een ander zoeken.
Ook verteld dat ik niet van plan bent om mijn hele leven hier te blijven,maar wel om hier elk jaar voor 7 maanden te komen,zolang mogelijk te blijven doen..
Ik wil jou volgend jaar mee nemen naar nederland voor 5 maanden en zien of je het leuk vind,zo ja dan later jou zoon.Ik voldoet aan alle eisen,denkt daar later maar over na,verwacht nu geen antwoord.We gaan nu even uit,en maken een gezelligge avond.
Na een paar dagen zei ze ik wil het proberen,zei toen wat ik weet wat je nodig heb, is jou geboorte akte ,ook nodig het bewijs dat je weduwe bent en de rest moet je gaan vragen,dat weet ik niet van jou,van mij zelf wel.
Wil voor haar met MVV,hier laten komen,gelijk goed.
Voor haar geboorte akte,moest ze naar Supan Buri gaan,de rest hier in changmai.
Hier hebben ze gedaan,dat ze weduwe is, met 2 mensen getuigen,dat ze alleen is, geboorte akte van haar kinderen, huis registratie, voornaam wijziging.
Toen we dat hadden,bij een vertaler hier,van Thais naar engels,tevens een paspoort laten maken, nadat alles gedaan is zijn we gewoon gaan relaxen.
Ik moest in nederland bij de gemeente een uitnoding aan vragen,mijn geboorte akte en in Assen dat ik gescheiden bent de laatste 2 had ik al.
Eind Mei bent ik naar Nederland gegaan en gelijk alles geregeld,toen alles gedaan is bent ik eind Augustus hier weer gekomen,ze heeft mij opgehaald op het vliegveld en direct naar een gasthuis gegaan,een paar dagen later naar Supan Buri voor har geboorte akte en deze zelfde dag nog naar laten vertalen.
De volgende naar het Ministerie van Buitenlandse zaken om het te legalisren,de vlogende dag konden wij het ophalen.
De volgende dag naar de Nederlandse Ambasade aanvraag MVV die ik in Nederland reeds heb ingevuld,met haar en mijn documenten,nagekeken door hun,was in 1x goed. Daarna nog 1 week in Bangkok en Hua Hin om te onspannen.
In December kreeg ik post van de emigratiedienst in Nederland met mijn documenten terug,dat ik mij melden moet,bij de vreemdelingen politie in Leeuwarden.
Heb nog geprobeerd of mijn schoonzoon met een machtiging van mij dit kon doen, moest zelf komen,dus dacht ik danmaar ik wou dan iets voor de kerstdagen daarna toe gaan t/m verjaardag van mijn dochter,om toch de feestdagen daar door te brengen.
Toen dat gedaan is,ben ik weer terug gekomen.Een paar maanden later kreeg ik bericht van onze Ambasade,we moesten daar komen om een stempel op haar paspoort voor de MVV.
Had voor haar een expat verzekering bij OOM in nederland voor 6 maanden, ticket was niet nodig.
Eind april ben ik weer terug gegaan.
Later meer ,wat wij in Nederland moesten doen het lukt niet om een einde te maken ,het is ook 20 jaar.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 4

#2 Bericht door Joep » zaterdag 16 november 2019, 11:32

:clap: :clap:

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 4

#3 Bericht door paknampo » zaterdag 16 november 2019, 13:35

:D :D :D toch meer?
:thumbsup:

Gr.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 4

#4 Bericht door driver » zaterdag 16 november 2019, 16:34

Doe er nog maar wat meer hoor. Leuk om te lezen vindt ik.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”