Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 3

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 3

#1 Bericht door stille » vrijdag 15 november 2019, 11:55

Toen ik in Bangkok aan kwam met de taxi naarKhao San Road een gasthuis gezocht.
Een week daar gebleven,omdat ik nog bepaalde plaatsen wil zien,daarna met de trein naar Changmai,tijdens de rit toen ik de bergen en jungle zag had ik gelijk een goed gevoel.
In Changmai een gasthuis gezocht en daar ook gelijk aan het kijken naar een 2e handse motor ,tevens gaan kijken of ik daar een huis kan huren,niet gevonden.
Aan een tuktuk gevraagd,of hij een 1/2 dag met mij wil rijden en wat de kosten zijn,omdat ik iets buiten Changmai een huis wil huren,maximaal 15 km van het centrum.
Na 2 huizen bezichtigd te hebben geslaagd,3 slaapkamer,2 badkamers ruime keuken en woonkamer,inclusief inboedel westers ingericht,7000 Bath per maand.
Met de eigenaaresse overlegd, zij werkt tevens op dat bureau,zou over 3 dagen in kunnen ze wil het nog schoonmaken,wil het voor 1jaar huren,betaald het over 3 dagen in 1x wanneer ik er in kan,contract getekend.
Met de tuktuk weer naar mijn gasthuis,hem betaald,tevens gevraagd of hij met mij omdat ik koffers heb over 3 dagen daar naar toe te gaan,ik rijdt wel met de motor achter jou aan.
Nog wat kleine tochten gemaakt,maar heb ook voorgenomen,indien mijn mannelijke hormonen gaat werken,dat ik een vrouw zeker niet laat overnachten,waar ik verblijft, heb geleerd van de vorigge keer,je heb ze heel snel,maar als je er vanaf wil is het heel moeilijk,want dan heb je in hun eer aangetast en zijn ze tot alles in staat,niet alleen bij de Thai,maar over het algemeen in Asie.
Toen ik het huis gecontroleerd had met haar,betaald, vroeg ik aan haar, wil eigenlijk nog wel wat spullen kopen,eten en drinken voor morgen vroeg maar weet niet waar,ze zei toen dan wij vanavond na het werk met haar auto daar naar toe.
Ze kwam savonds met een vriendin die achter mij woont, die het heeft schoongemaakt maar overdag ook werkt.
We zijn naar BIG C gegaan ze zei wel mag ook binnen zitten,wil liever achter in de pickup gaan staan zie ik wat meer, bij BIG C heeft die vriendin gelijk een karretje gepakt,ze vroeg aan mij waar zoekt je naar,ontbijt voor morgen ochtend,brood,beleg,ook een koffiezet apparaat,bier en frisdrank.
Nadat alles binnen is naar de kassa die vriendin,reed door met karretje,onder tussen keek ik wel er veel naar haar,bij de kassa alles betaald werd keurig in tasjes gedaan,zag daar een eet gelegenheid,vroeg aan hun of ze zin hebben.zei vroegen aan mij of ik honger had,ja dus.
Moest bonnetje halen ging met hun daar naar toe,kocht gelijk voor 500 Bath aan bonnen,daar gegeten,bonnetjes ingewisseld en naar de auto.
Bij mij thuis nog even gedronken fris,daarna is zei naar huis gegaan die vriendin nog even gebleven tevens voorgesteld heet Tiw,is rond 2200 uur naar huis gegaan want ze heeft nog een zoon van 12 thuis,dag gezegd.
Omdat ze ook werkt reeds ze savonds om 18.00 uur ook langs mijn huis,dus een praatje maken,vertelde haar dat ik vanavond alleen naar de Niight bazaar wil, ben dus alleen rond 21.00 uur daar naar toe gegaan,ze wenst mij veel plezier.
Volg nog deel 4 de laatste

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 3

#2 Bericht door paknampo » vrijdag 15 november 2019, 21:04

De laatste? :cry:
Nee toch? :clap: :clap:

Gr.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 3

#3 Bericht door ron » vrijdag 15 november 2019, 21:50

Zal wel een extra lange aflevering worden......... :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”