Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 2.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 2.

#1 Bericht door stille » woensdag 13 november 2019, 10:31

Tijdens mijn verblijft daar en op weg in het vliegtuig, heb ik redelijk besloten ga mijn huis verkopen,maar wil eerst met kinderen overleggen.
Want heb wel besloten dat ik in ieder geval naar een Asiatisch land wil,maar wil eerst proberen het noorden uit te proberen.
Het zuiden is voor mij personelijk niets,daar is het leven ( ben er niet vies van) maar ga ik later kapot,geestelijk,lichamelijk,arm.
Heb met mijn 2 dochters over gehad dat ik mijn huis wil verkopen,tevens dat ik bij mijn dochter in Leeuwarden,mij laat inschrijven,want daar is mijn sociale leven.
Maar gedurende de 4a 5 maanden wil ik in een caravan op een kamping wonen,zodat ik toch mijn eigen stekje heb,dat is voor mij heel belangrijk, dat is OK.
Toen naar de makelaar,dat ik mijn huis te koop wil aanbieden.
Binnen 1 maand had ik een koper,die tevens ook de inboedel wil kopen,vroeg even 1 week bedenkt tijd,om uit te rekenen voor hoeveel ik het zal verkopen. .
Heb hem wel verteld dat ik maximaal 2 maanden de tijd wil hebben omdat ik nog een plek moet vinden en dat ik mijn 2 industrie naaimachine + gereedschap wil meenemen,omdat ik zowel voor mij zelf,als voor Jan Blanke vouwagen centrum in Noord bergum daar werkt gedurende de 5 maanden dat ik hier bent.
Dat was OK.
Wil een stacaravan met minimaal 6 personen op een kind vriendelijke kamping zodat ik als ik hier bent,mijn kleinkinderen voor een paar dagen kan hebben.
Heb gevonden via internet caravan 6 personen op en kind vriendelijke kamping met toen 3 sterren,nu 5 sterren op het Camping Bergummermeer in Suameer, tevens afspraak gemaakt om te bezichten.
Mijn vriend uit Pattaya met zijn vriendin een paar dagen wil komen.
Vertelde hem wat ik ging doen en of ze mee willen om de caravan gaan bekijken.
Toen we daar waren op de kamping,wie treft ik daar? de eigenaar van de kamping Fokko Eibergen met wie ik samen in Nw.Guinea heb gezeten bij de Marine,vertelde hem dat ik waarschijnelijk naar Thailand gaat om daar de winter door te brengen,hij vertelde toen dat hij voor 3 a 4 maanden per jaar voor een maand naar Phuket gaat.Leuke dag gehad,toen ik alles bekeken had en met de prijs accoord was,heb ik tegen hem gezegd komt dinsdag om alles in orde te maken en betalen.
Daarna met mijn dochter besproken,met haar naar gemeentehuis,dat ze toestemming geeft dat ik bij haar woont
Toen alles geregeld is en mijn personelijke spullen + de naaimachines uit huis had,naar de notaris voor overdracht van het huis.
Later jaar visum regelen want ik ga om de 90 dagen het land in en uit.
Wordt vervolg opweg naar Changmai eind oktober

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 2.

#2 Bericht door Joep » woensdag 13 november 2019, 10:55

Weer benieuwd naar het vervolg :clap: :clap:

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 2.

#3 Bericht door paknampo » woensdag 13 november 2019, 21:08

Ook ik volg je :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bentDeel 2.

#4 Bericht door driver » zaterdag 16 november 2019, 07:55

driver leest ook mee :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”