Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent.Deel 1

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent.Deel 1

#1 Bericht door stille » dinsdag 12 november 2019, 11:47

In 1994 ben ik eerst met BV.LOM gegaan was 52 en in 1997 met FLO.
Was vanaf 1994 toen al bezig om Nederland te verlaten, in 1998 begon ik een plan te maken.
Het moet asiatisch land,want dat is voor mij betaalbaar,tevens kent ik het cultuur nog een beetje,bent een INDO.
In eerste instantie is het Indonesie,heb daar nog verre familileden,had aan hun gevraagd of ze voor mij garant willen staan zodat ik daar een 1/2 jaar kan blijven,dat was OK.
Maar begint 1999 was daar een grote rotsooi met die president verkiezingen,naam weet ik niet meer het is die blinde,tegen de dochter van Soekarno.
Toen begont ik informatie te winnen van de Fylepijnen,Maleisie en Thailand.
Doordat ik veel prate met mensen,zei een excolega van mij,hij weet nog wel een Thaise vrouw ze is getrouwd geweest (weduwe) met een Nederlandse man, in de oorlog daar getrouwd en naar de oorlog met hem naar Indonesie gegaan en in 1958 naar Nederland.
Dus bent met haar in contact gekomen en veel informaties gewonnen,ze gaat bijna ieder jaar, naar Prhae en dit jaar ook in December (1999).
Ook in contact gekomen met een vriend van mij,die getrouwd is met een Thaise,wist nog wel een leuke vriendin voor mij die woonde in Nonthaburi,dus dacht dat is nooit weg,laat mij maar met haar in contact komen.
Ze woonde vlakbij haar ouders,hij en zijn vrouw met hun kinderen gaan in oktober 1999 daarna toe.Dat is mooi want ik in November,dus iets afgesproken.
Hij zijn vrouw en kinderen + zij hebben me opgehaald van het vliegveld.
Met de taxi naar hun huis,onderweg vertelde hij tegen mij,we gaan morgen naar Phuket hebben een busje met chaufeur gehuurd en of wij (zij en ik) ook mee willen,heb gelijk gezegd wil wel,maar heb geen zin om direct bij iemand te slapen, wil een pension gasthuis slapen,appartement geregeld voor 1 dag.Savonds met zijn allen gegeten en hoofdelijk betaald.
3 nachten in Phuket en eilanden bezocht. en met vliegtuig terug.
Daarna bij haar geslapen,vriend van mij ging na een paar dagen terug.
(Ook heb ik toen met ex collega van de marine die ook in Thailand woont maar dan in Pathaya Chonburi heeft een eigenhuis ,later meer)
Zij vroeg aan mij dat ze ook wel geld voor haar zelf wil,begrijpelijk dacht toen 10000 TH.B is wel genoeg voor een maand.(1 gulden was toen 6 TH.B.). Maar 10 dagen was het op gaf haar weer 10000 Th.b. ze liet mij toen zien dat ze daarna een gouden ketting heeft gekocht begon toen te denken.Maar na 10 dagen was het weer op, gaf haar wederom 10000 maar dacht toen al een plan,als ze naar de markt gaat pak ik mijn koffer in en ga naar Bangkok wegwezen zo houd ik nooit 7 maanden vol.
Met de taxi een appartement gezocht,vlakbij Khaosan Road loop afstand voor 2 maanden gehuurd.
In December kwam die vrouw van 71 jaar aan in Bangkok,opgehaald van het vliegveld,haar familie was er ook,die waren met 2 busjes en zijn we naar Pattaya gegaan 1 van de familie heeft daar een grote kamer gehuurd,zijn daar met een stuks of 12 mensen daar wezen slapen,was ontzetten gezellg.Na een paar dagen daar hebben ze me op de terugweg ergens afgezet en ben toen met de bus naar mijn appartement gegaan.
In die 2 maanden Bangkok ben ik nog naar Prae,Nan,en verschillende plaatsen met hun geweest,ook nog alleen naar Pataya naar die vriend van mij,van wie ik voor 2 maanden zijn huis ga huren(April -Mei) hij wou het ook wel verkopen,vond het niet duur,maar leesde in het contract dat is opgemaakt 51% haar familie 49% zou op mijn naam komen.
Na die 2 maanden Bangkok ben ik nog naar Hua Hin ,Phuket en verschillende eilanden geweest.
In April ben ik in zijn huis gegaan Pataya en geleefd als een toerist die alleen is ,dus ook wat god verboden heeft,kost wel wat maar dan heb je ook iets voor.
Eind Mei weer terug in Nederland. Die vriend van mij is nog met zijn vriendin in Nederland geweest, voor een paar dagen,heb gelijk tegen hem gezegd zou het wel willen kopen,maar betaald alleen die 49% want mocht ik weer verkopen dan moet ik hun51% terug geven.
Hij zei wel dat vertrouwd is, dat dit nietgebeurd ,omdat het haar familie is,heb verteld ben zelf gescheiden maar als her om geld gaat veranderen ze.Hij was niet boos ben zelf later nog bij hem een paar keer in Nijmegen geweest en hebben nog geregeld contact.
Wordt vervolgd nadat ik in die 5 maanden met mij zelf in conclaaf ben gewees t wat ik nu wil.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent.Deel 1

#2 Bericht door paknampo » dinsdag 12 november 2019, 21:27

Leuk verhaal stille :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent.Deel 1

#3 Bericht door driver » woensdag 13 november 2019, 05:54

paknampo schreef: dinsdag 12 november 2019, 21:27 Leuk verhaal stille :thumbsup:
mee eens. :thumbsup:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Hoe het komt dat ik vanaf 1999 tot heden in Thailand bent.Deel 1

#4 Bericht door Joep » woensdag 13 november 2019, 08:30

Ook ik kijk uit naar het vervolg :clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”