Nieuwe auto

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#61 Bericht door wanadee » zondag 20 oktober 2019, 00:22

erik-kuijpers schreef: zaterdag 19 oktober 2019, 22:07 Rijen jullie maar lekker je dieseltje hoor!

China heeft behoefte aan honderden kolengestookte centrales tot 2030 en reken maar dat die er komen. China plant ook tig kerncentrales. 1,4 Miljard mensen willen graag eten en drinken en een lampie in de avond bij hun TV.

India bouwt ook als een gek; ze hebben nu 1,3 miljard mensen en halen over 10 jaar China in. Die pompen ook massaal rotzooi de lucht in.

Bij klimaatconferenties komen ministers met een prive-jet naar de conferentie, Klavertje stookt zijn houtkachel nog wat op maar als jij op zondag met de familie in de auto naar oma rijdt dan noemen ze je een milieucrimineel....... :mrgreen:
En onderschat het effect van de extra wietplanten niet die mijn vrienden voor me gaan planten in nederland :crazy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nieuwe auto

#62 Bericht door erik-kuijpers » zondag 20 oktober 2019, 06:45

Laat je registreren als natuurgenezer en dan mag je cannabis in je eigen tuin in TH kweken. Met een dikke dotatie in de juiste kontzak moet dat toch lukken?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#63 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 05:11

Vraagje,
Morgen kan ik mijn auto ophalen ennals ik me niet vergis kan ik nu toch volstaan met mijn tabian baan en bat prachachon?
Vorige keer had ik dat nog niet en moedt ik een residence certificata halen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nieuwe auto

#64 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 23 oktober 2019, 06:26

Vergeet je portemonnee niet....... :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#65 Bericht door wanadee » woensdag 23 oktober 2019, 06:35

erik-kuijpers schreef: woensdag 23 oktober 2019, 06:26 Vergeet je portemonnee niet....... :giggle:
Zoveel geld gaat er niet in mijn portemonnee. Maar eerlijk gezegd is het een kadootje van mijn meissie, ik vond het nog niet nodig om hem in te ruilen, hoewel ik die nieuwe wel heel mooi vond. Maar als het van mijn eigen rekening ging had ik nog wel even gewacht.

Garage heeft geinformeerd en tabian baan volstaat, iedereen bedankt voor de tips :crazy:

Ps, heb 10 maanden geleden een nieuwe scooter gekocht en pas vandaag zijn daar de papieren via kon song binnen gekomen. Nummerplaat waarschijnlijk volgende week. Heb in de loop van dit jaar 3 keer mijn paspoort laten kopieren in dewinkel want het was zoek geraakt, twee keer de tabian baan ennbat prachacon gekopieerd e 1 keer hebben ze daar ook nog een foto van moeten maken van khon song :neus: :neus:
Dus ik begon te twijfelen of tabian baannwel genoeg is. Toevallig belden ze net dat nu alles er echt aan zit te komen, is sinds december vorig jaar al.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe auto

#66 Bericht door stevenl » donderdag 24 oktober 2019, 03:36

wanadee schreef: woensdag 23 oktober 2019, 05:11 Vraagje,
Morgen kan ik mijn auto ophalen ennals ik me niet vergis kan ik nu toch volstaan met mijn tabian baan en bat prachachon?
Vorige keer had ik dat nog niet en moedt ik een residence certificata halen.
Om je auto af te halen heb je niets nodig, alleen voor registratie. En de eisen voor registratie verschillen van DLT tot DLT.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#67 Bericht door wanadee » donderdag 24 oktober 2019, 07:15

stevenl schreef: donderdag 24 oktober 2019, 03:36
wanadee schreef: woensdag 23 oktober 2019, 05:11 Vraagje,
Morgen kan ik mijn auto ophalen ennals ik me niet vergis kan ik nu toch volstaan met mijn tabian baan en bat prachachon?
Vorige keer had ik dat nog niet en moedt ik een residence certificata halen.
Om je auto af te halen heb je niets nodig, alleen voor registratie. En de eisen voor registratie verschillen van DLT tot DLT.
Scooter of auto is hier dezelfde club maar die scooter duurt nu al ruim 10 maanden maar s hijnt er nu aannte komen.
De garage heeft geinformeerd en tabianbaan is genoeg. Wel vreemd dat ze geen kopie van mijn paspoort of visum nodig hadden. Zullen ze later nog wel voor bellen denk ik :crazy:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nieuwe auto

#68 Bericht door stevenl » donderdag 24 oktober 2019, 08:07

wanadee schreef: donderdag 24 oktober 2019, 07:15
stevenl schreef: donderdag 24 oktober 2019, 03:36
wanadee schreef: woensdag 23 oktober 2019, 05:11 Vraagje,
Morgen kan ik mijn auto ophalen ennals ik me niet vergis kan ik nu toch volstaan met mijn tabian baan en bat prachachon?
Vorige keer had ik dat nog niet en moedt ik een residence certificata halen.
Om je auto af te halen heb je niets nodig, alleen voor registratie. En de eisen voor registratie verschillen van DLT tot DLT.
Scooter of auto is hier dezelfde club maar die scooter duurt nu al ruim 10 maanden maar s hijnt er nu aannte komen.
De garage heeft geinformeerd en tabianbaan is genoeg. Wel vreemd dat ze geen kopie van mijn paspoort of visum nodig hadden. Zullen ze later nog wel voor bellen denk ik :crazy:
Als het lang duurt ligt het aan de dealer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe auto

#69 Bericht door ron » dinsdag 29 oktober 2019, 08:51

DIT MERK HEEFT ’S WERELDS KLEINSTE 4-ZITS BATTERIJ-ELEKTRISCHE AUTO

Afbeelding

Bijzonder aan de FOMM One is ‘Float-Drive’.
Het voertuig is zo ontwikkeld dat hij ook door water kan rijden.
Best handig in een land als Thailand waar met enige regelmaat overstromingen zijn.
FOMM’s grootste fabriek staat momenteel in Thailand.

Afbeelding

https://bit.ly/2BNxwD4
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#70 Bericht door wanadee » dinsdag 29 oktober 2019, 09:15

Mijn nieuwe kan tot 80 cm water hebben, denk niet dat ik het uit ga proberen :happyno:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Nieuwe auto

#71 Bericht door jomel17 » dinsdag 29 oktober 2019, 10:05

Ziet er leuk uit zo'n klein wagentje maar ik rij zeker in Thailand graag met iets groters..
In NL heel lang gereden met een Daihatsu Cuore, niet groot, wel fijn ..
หลงรัก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe auto

#72 Bericht door ron » dinsdag 29 oktober 2019, 10:29

Mijn idee Jomel,ik moet minimaal een fortuner hebben om mij enigzins veilig te voelen bij dat stelletje idioten.
Helemaal als we grote ritten maken zal je mij niet in zo,n klein koekblik zien.
Wil trouwens niet zeggen dat de kwaliteit/veiligheid in grotere auto,s in Thailand optimaal is hoor,maar waarschijnlijk net iets meer overlevingskans.

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Nieuwe auto

#73 Bericht door wanadee » donderdag 31 oktober 2019, 07:57

Ik had vrijdag een mafketel achter me aan op weg naar khao yai op de grote weg. Hij reed in een gewone auto en ik had hem naar zijn zin iets te scerp ingehaald bleek achteraf zijn verhaal.
Het begon toen die idioot ineens allerlei capriolen begon uit te halen, zat met zijn arm uit zijn raam allerlei gebaren naar de kant te maken dus ik zeg tegen mijn meisje dat hij zeker allerlei dingen aan het aanwijzen was voor een passagier. Maar dat bleek niet zo, hij probeerde mij de weg af te snijden, probeerde vlak voor me te rijden en me af te remmen enz. En dit wel een keer of 10. Maar mijn auto is behoorlijk pittig en ik laat me niet intimideren dus wat hij ook probeerde, ik deed gewoon mijn ding, soms rakelings langs hem heen.
OP een gegeven moment gaf hij het op en bleef achter mij rijden een km of 30 lang. Toen stond er op een gegeven moment een politieagent langs de weg die me liet stoppen, kennelijk was hij gebeld door de eikel.
Zodra ik uitstapte en mij zag voor het eerst, slaakte hij een diepe zicht en zei tegen de agent dat “de farang” niet weet wat hij doet dus dat hij er verder geen werk van zou maken maar dat hij “dit” gedrag van een thai niet zou accepteren vandaar de agent. Toen ik hem uitnodigde om samen met de agent de dashcam te bekijken over de capriolen die hij uitgehaald had was dat niet nodig en kreeg ik excuses dat hij me lastig gevallen had.
Weet nog steeds niet wat de man bezielde maar 1 zinnetje die hij tegen de agent zei in het begin zal ik nooit vergeten. “ farang mai ruu ruuang.” Dat noem je in marketingtermen onbewust onbekwaam maar kennelijk denken ze daar zelf anders over :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”