hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: hebt U dat nu ook?

#91 Bericht door Herbergier » zondag 15 september 2019, 03:46

Ach ja, er zijn er onder ons (die in Thailand wonen) die zeggen, ik ga mij niet aanpassen aan het gemakkelijke Thaise leven ik leef hier hoe ik dat wil, ik betaal dus ik bepaal, maar als het in de Thaise samenleving en volgens de Thaise wetten niet allemaal gaat zoals het in hun ogen eigenlijk moet, willen ze het liefst dat 70 miljoen Thai zich aanpassen aan hun strakke leven, nou ga dan maar gauw terug in Nederland wonen want dat lukt je nooit.

De Thaise mensen kijken namelijk niet zo nauw als wij westerlingen, die leven graag met heel hun familie om zich heen en delen dan ook alles, ze hebben veel meer geduld als ze lang moeten wachten of de volgende dag terug moeten komen, dan dreigen ze niet met een boete clausule vanwege hun "kostbare" tijd die ze verliezen, ze worden ook niet zo snel echt kwaad of opgefokt als wij, maar worden ze wel echt kwaad dan moet je oppassen want dat lossen ze soms niet alleen op met woorden, ook bemoeien ze zich vrijwel niet met de auto of motor rijkunsten van anderen, het zijn meestal buitenlanders die daarop toeterend reageren en ze lappen dikwijls (meestal uit onwetendheid) de wet aan hun laars.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#92 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 04:07

Het is een kwestie van passen en meten
Tenslotte heeft je partner er OOK voor gekozen om binnen een andere cultuur en beleving te trouwen of te gaan samenleven.

Ik kan niet samen met mijn schoenen, mijn gevoel, beleving, cultuur, beschaving en karakter bij de deur laten staan.

Partnerschap is een mengelmoes van culturen en gebruiken en opvoeding, dat was in NL al zo en dat is hier voornamelijk omdat
we in een totaal andere omgeving wonen, niet anders, erger zelfs, je moet jezelf hier aanpassen als je niet alleen wilt staan met alles.

2e alinea slaat de spijker op zijn kop!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: hebt U dat nu ook?

#93 Bericht door Joep » zondag 15 september 2019, 04:31

Zoals al vaker vermeld, wij doen het huishouden samen op onze manier. Bij ons is het schoon en opgeruimd en soms hebben we minder tijd en doen we wat minder. Maar het is wel schoon. Schoon is daarbij ook een relatief begrip, wat bij de een schoon is vindt de ander minder schoon en voor opgeruimd geldt hetzelfde.

Belangrijkste is dat het voor jezelf goed is en wat andere daar van denken moeten ze zelf weten.
Zo is het ook in de relatie, bunnen de ene relatie bepaald 1 persoon alles en de ander vindt dat prima en bij een andere relatie gaat alles in overleg. Ook hier geldt weer als jij en je partner het goed vinden kunnen andere denken wat ze willen.
Dat is althans mijn mening.

Bij ons gebeurd alles in overleg en als het kan prima en als het niet kan ook prima.
Klein voorbeeld, ik vind de MG ZS een mooie auto maar mijn vrouw absoluut niet (reden, chinese rommel, te goedkoop afgewerkt etc dus een soort gezichtsverlies). Daar leg ik me daar dan bij neer en kijk naar een anders auto die we wel allebei leuk/goed vinden. Ander voorbeeld vrouwlief wil een grotere tv (nu 55 inch, 4 jaar oud) en dat vind ik waanzin ten top dus in overleg wachten we nog een paar jaar. Tenzij bij haar moeder de TV weer sneuvelt, dan schuift de onze door en wij een nieuwe :crazy: :crazy:

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Maar de essentie is dat overeenstemming belangrijk is binnen een relatie. En of dat nu een gezin is of een andere relatie (bv werkgever/werknemer of gewoon vrienden etc) als er geen overeenstemming en begrip is voor elkaars standpunten is iedere relatie gedoemd te mislukken.
Heb wel geluk dat ik van die ene poot die Jumbo aanhaalt geen last heb want ik heb geen partner die veel jonger is dan ik.
Denk dat daar doms ook wel eens " probleempjes en misverstanden" door kunnen ontstaan. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om een relatie te hebben een vrouw die mijn dochter had kunnen zijn. Heb soms al moeite met het andere gedachte (generatieverschil) met mijn dochter of haar vrienden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#94 Bericht door ron » zondag 17 november 2019, 12:25

Don Ron van Mokum........

Zielsgelukkig zitten ze op de grond op deze zondagmorgen...
Met "ze" bedoel ik Jeab en kleine Simon van 6 jaar.
3 grote boodschappentassen waren niet groot genoeg om alle spullen te bergen,
dus is er ook nog genoeg losse rotzooi te bespeuren in de woonkamer.............

Afbeelding

Waar heeft zeurpiet Ron het nu weer over,zal de lezer van dit epistel natuurlijk denken,en zal het U vertellen.
Zoals U in voorgaande stukjes wellicht heeft kunnen lezen,stijd ik al jaren tegen rommel in en om het huis,
deze strijd is eigenlijk wel te vergelijken met de geschiedenis van de koene ridder Don Quichot van La Mancha
die de strijd tegen de molens wilde winnen,met als enig verschil dat ik niet beschik over een schildknaap als Sancho Panza.
Neen,......deze strijd moet ik alleen strijden.........

Afbeelding

De afgelopen week was het mij zo terloops ter ore gekomen dat komende Zaterdag er koers zou worden gezet naar Sloterdijk,
waar zoals elk jaar het Loy Krathong Festival gevierd wordt in het Rhône Party Centre.
Ikzelf heb het helemaal niet op dit soort feestjes maar ga altijd maar mee omdat die twee jongens zich daar goed vermaken
met de andere jeugd die meestal ook uit de mix Thai/Nederlander bestaat.
Ik probeer de vertrektijd altijd te rekken omdat het altijd nachtwerk wordt eer er vertrokken wordt naar huis........

Nu wil het geval dat Jeab en haar vriendin die hier een straat verderop woont,vaak de Tempel in Purmerend bezoeken
en zich daar inzetten voor allerlei klusjes en eigenlijk onderhand tot de vaste kern behoren.
Ik vindt het allemaal wel best en daar hoor je mij niet over,of Jeab moet weer eens mij voor het karretje spannen,
en dat ik Simon van school moet halen aangezien zij de hele dag in de Tempel bezig is.
Een enkele keer heb ik daar geen moeite mee,maar er moet wel begrepen worden dat betaald werk voor gaat bij onbetaald werk.

In ieder geval is er de laatste jaren dus besloten door Jeab dat op dit soort feestjes als Songkran/Loy Krathong e.d. zij en haar vriendin
ook werkzaam zijn die dag,en dan bijvoorbeeld de loten verkopen waar je ondermeer een ticket naar Thailand kan winnen.

"Om 12.00 uur vertrekken wij morgen Pa" werd mij vrijdagavond door Jeab verteld,en op mijn vraag wie Simon dan om 14.00
naar zwemles zou brengen werd niet eens geantwoord,want "dat spreekt voor zich"....toch!? :o
De man van haar vriendin zou de dames naar het feestgebouw brengen en meestal ben ik dan de sigaar om de nachtrit te rijden....jaja.
Ben ik verplicht om daar de Zaterdagavond door te brengen bedacht ik mezelf,en werd mijn humeur eigenlijk niet beter van.

Dus om 9.45 op Zaterdagmorgen gaat de telefoon van Jeab en begreep ik uit haar gesprek dat de auto over een kwartierje (thaise afspraak)
voor de deur zou staan en zij dus koers zouden zetten naar het onbetaalde werk.....
Tjongejonge......dan lijkt het wel of er ineens een paar chilipepers dwars lijken te zitten want dan gaat Jeab "vlammen"......
de turbo gaat erop,en staat madam binnen een kwartier klaar gedouched en al,gepakt en gezakt.....
Zie je later wel.....doooooooeeeeeggggggggg en hoor ik de deur dichtslaan.

Afbeelding

Kijkend naar de afwas die zij achtergelaten heeft nadat zij natuurlijk s,morgensvroeg weer heel wat hapjes had gemaakt
voor haar en haar vriendinnen op het "werk",begreep ik dat het weer een dag wordt waar ik totaal geen grip op kon krijgen
en probeerde er maar het beste van te maken....

De twee jongens waren ondertussen ook al uit bed gekomen,alhoewel Simon al wakker was en zijn moeder heeft zien weggaan.
10 uur bedacht ik mij,laat ik maar eerst even de boodschappen halen dan zijn die in ieder geval in huis......
Jongens kunnen jullie alsjeblieft even een half uurtje zonder ruzie thuis blijven zonder dat ik 10 keer gebeld wordt?
Ja natuurlijk Pa,belooft Kevin mij plechtig,maar ik weet wel beter............
Alleen met de dreigende woorden dat we later na de zwemles van Simon,niet naar het feestje gaan,kan helpen dat ze elkaar met rust laten.

Gelukkig hieden de boys woord en werd ik niet gestoord tijdens de boodschappen.
Bij thuiskomst een lekker ontbijt voor die twee apekoppen gemaakt en stortte mij daarna op de afwas die opgestapeld stond.
De nodige vloekjes zullen wel door mij binnensmonds geuit zijn,want hoe kan een mens in godsnaam zo makkelijk de kuierlatten nemen
en de boel maar de boel laten en een ander daar ongevraagd mee op schepen!?

De jongens waren ondertussen uitgegeten en kregen de opdracht om al hun spulletjes die door het huis zwierven op te ruimen
want wat ik tegen zou komen tijdens de stofzuigronde zou ik in de vuilnisbak gooien.......
Dat mijn woorden seieus worden genomen door de boys komt doordat ik dit wel vaker heb gedaan
en gewoon speelgoed van de vloer in de bak gegooid heb.....een enkele reis afvalberg!

Het huis zag er weer prima in orde uit,en dat mocht dan ook wel want het was ondertussen alweer 13.00 geworden en moest koers
worden gezet naar het zwembad voor de zwemles van Simon waar hij bezig is voor zijn B-diploma.
Om 16.00 waren we weer thuis nadat we nog even MacDonald een bezoek hadden gebracht,
daar kom je tegenwoordig niet meer onderuit als je daar langs rijdt. :Whistle:

Tja.....dan kan er niets meer gerekt worden door mij en gaat de reis naar het partyhouse van start......
Ligt welliswaar aan de andere kant van de stad maar is een ritje van een kwartier/20 minuten.
Langer ben je bezig om daar ter plekke een parkeerplaats te vinden,alles staat vol en moest 10 minuten lopen om op de lokatie te komen.
Jeab en haar vriendin zaten vlak bij de entree achter een tafel met twee van die boompjes met die gouden harten erin gehangen....
Lucky trees waarin men de geld biljetten kan bevestigen voor de Tempel en op deze manier,
waarschijnlijk hetzelfde als bij ons in de kerk,zijn/haar zonden kan afkopen. :thumbsup:

Ter plekke was het weer eens hardstikke druk en kon je er geen een lege stoel vinden,een soort staande receptie dus.....
OIp het podium verschillende zanger/zangeressen die waarschijnlijk "hoe harder/hoe mooier" denken en staat de muziekinstalatie
ook op de Thaise manier afgesteld waarbij de bas natuurlijk de uitverkoren toonhoogte is....
Mensen die het geluk hebben een tafeltje te kunnen veroveren schreeuwen in de oren van hun partner om boven het kabaal uit te komen.

Het moet gezegd worden:ik heb gisteren daar natuurlijk ook gegeten,maar de kwaliteit was boven verwachting,prima!'
Ik vraag net aan Jeab wat zij betaald heeft voor wat ik gisteren had besteld,(Bami met heerlijke gemarineerde kipstukjes)
maar met een trotse glimlach zegt ze: "niets natuurlijk......ik ben van de staf"....!

Kwam natuurlijk wel een paar bekende gasten tegen waar ik nog even mee heb buiten gezeten
bij het soort zwembad wat gemaakt was om de bootjes/Loy Krathong te water te laten.
Was aardig fris te noemen gisteravond maar de kinderen hadden er waarschijnlijk geen last van en waren lekker aan het voetballen.
Ben er blij om dat rond 17.00 het donker is en de avond voor de kinderen rond 21.00 al aardig opschiet.
Om negen uur kwam Simon naar mij toe omte zeggen dat hij er genoeg van had en naar huis wilde.....
Jaaaaaaaaaa.........heerlijk.....EEN SMOES!

Met Simon aan mijn hand ben ik naar Jeab gelopen en vertelde dat Simon er doorheen zat en naar huis wilde!
Is goed hoor,was het antwoord,maar je moet wel alvast een paar tassen meenemen.....
Drie grote AlbertHeijn-tassen werden onder de tafel vandaan gehaald waar allemaal kadootjes inzaten welke de jongens
uit een andere geluksboomhadden gewonnen.
In die boom hangen allemaal kleine hartjes waar een nummer in geplakt zit en ieder nummer geeft kans op een prijs.
Dat ze aardig bezig zijn geweest terwijl ik buiten zat bleek dan ook wel........
Ieder hartje dat uit de boom genipt wordt kost 2 euro,en heb maar niet gevraagd hoeveel er besteed is aan die rommel.

De tassen naar de auto gesleept en bemerkte dat de tassen niet het enigste was,
want nog een paar grote knuffelbeesten moesten ook naar huis vervoerd worden.
Denk dat ik de afgelopen twee jaar zeker 50 van die dingen geen asiel meer heb verleend in ons huis
en heb die een enkele reis gegeven naar een voedselbank waar zij misschien andere kinderen nog een dienst kunnen bewijzen.

Kevin was op het feest gebleven want die vermaakte zich goed met zijn leeftijdsgenoten,
en gezien zijn pubertijd (14) valt hij goed in de smaak van de aanwezige meiden.
Simon en ik waren blij dat we thuis waren en die kleine was snel in dromenland en kon ik nog even een stukje Oranje-Ierland zien.
De tassen in de hoek van de kamer neergezet,ietwat met een rotgevoel aangezien ik juist zo bezig ben om dit soort rommel het huis UIT te krijgen.
Rond middennacht kwamen Jeab en Kevin thuis en heb ze niet meer gesproken tot nu toe......

Nu zijn ze de tassen aan het leegmaken en allerlei snuisterijen komen te voorschijn.........
Twee grote plastic ananassen waar door de kinderen uit gedronken kunnen worden...(moeten die in de keukenkastjes,vraag ik zo voor m,n mond weg)....
Een verbaasde blik krijg ik als antwoord van Jeab,maar de kinderen zijn er blij mee......pffff
Allemaal bende wat er tevoorschijn komt en maak al een plan om deze week wat te gaan dumpen....."of is het dan nog te vers" schiet het door mijn gedachten..

Ondertussen komt Sinterklaas op de TV Amsterdam binnen varen,vergezeld van een stelletje lichtgetinte mannen,
inplaats van de zwarte Pieten die Sinterklaas groot hebben gemaaktin onze Nederlandse volksvertelling.
Is het eerste jaar dat wij er niet persoonlijk bij zijn,wat ook te maken heeft dat het gisteravond laat was en er nu besloten is
dat we vanmiddag wel om14.00 naar de Dam gaan waar de Sint dan op zijn paard naar toe komt rijden.

Kevin gelooft niet meer in Sinterklaas,maar tegen deze tijd wil hij daar nog weleens over nadenken want anders loopt hij z,n kadootje mis denkt hij. :P

Zal over twee weken maar eens kijken of ik wat "nieuwe rommel" ongezien het huis uit krijg
en deze aan mensen kan geven die het "nodig" hebben. :crazy:

Fijne Zondag verder.
:worshippy:
Laatst gewijzigd door ron op zondag 17 november 2019, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#95 Bericht door wanadee » zondag 17 november 2019, 12:38

Je hebt in elk veval weinig tijd om kattekwaad uit te halen :crazy: Heel herkenbaar allemaal alhoewel ik moet toegeven dat ik niks aan het huishouden doe.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#96 Bericht door ron » zondag 17 november 2019, 12:45

wanadee schreef: zondag 17 november 2019, 12:38 Je hebt in elk veval weinig tijd om kattekwaad uit te halen :crazy: Heel herkenbaar allemaal alhoewel ik moet toegeven dat ik niks aan het huishouden doe.
Ja Han dat klopt........blijf je jong bij "zeggen ze" :cheesy:
Straks maar even naar die ouwe kerel kijken op de Dam,
en daarna maar van de gelegenheid gebruik maken en wat eten bij Nam Kee op de zeedijk.
Krijg alweer honger als ik eraan denk.

Afbeelding

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#97 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 12:18

De Verhuizing (1)

Zijn ondertussen verhuisd naar de nieuwe woning,wat niet inhoudt dat de verhuizing er dan ook daadwerkelijk op zit....Nee,integendeel zelfs.
Had op de dag van sleuteloverdracht van de nieuwe woning al ver van tevoren een aannemer ingehuurd
die het grote werk allemaal zou uitvoeren zodat ik er geen omkijken aan zou hebben en mij met de oude woning kon bezig houden
en de inrichting voor het nieuwe huis konden gaan bestellen,alhoewel er al veel meubels etc. besteld is.

We praten hier over het leggen van de pvc-vloer in visgraatmotief,de behangklare muren allemaal stuken,sauzen/behangen en badkamer verbouwen.
Zal niet te ver op de feiten ingaan maar in ieder geval was van deze "heer" op de dag van afspraak niets te bekennen en een telefoontje naar hem
werd door zijn vrouw afgedaan door te vertellen dat Luuk besmet met corona in Spanje was en zij geen contact met hem kon krijgen.

Meteen na dit verhaal begreep ik al dat een van te voren fikse aanbetaling door mij hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug zou komen
en moest meteen actie ondernemen om plan B in werking te laten gaan,alleen bestond plan B niet aangezien ik alles had uitbesteed
op een aangenomen prijs,juist om NIET voor verrassingen te komen te staan.

De aanbetaling van een bedrag van 5 cijfers was de waarde van het materiaal wat de aannemer besteld zou hebben
en wat op de dag van sleutelontvangst afgeleverd zou worden op het nieuwe adres...........
Een telefoontje naar twee bedrijven waar de spullen zouden zijn besteld volgens de factuur leverde dan ook verder niets op
dan het antwoord van de manager als "denk dat U opgelicht bent mijnheer,ik kan niets voor U betekenen."
De manager kon ik zelf goed en wij waren dan ook een paar maanden geleden bij hem in de showroom geweest en daar alvast een begroting gemaakt
van de te bestellen spullen die nodig waren voor de verbouwing badkamer en de pvc-vloer door het hele huis zowel boven als beneden.
De aannemer van de werkzaamheden kon ik van een grote klus in Amsterdam waar wij destijds de asbestsanering uitvoerden en hij daar het tegelwerk deed.

Zodoende ben ik later met hem in contact gekomen via zijn kaartje en kwam hij bij ons thuis om onze wensen en de bouwtekening door te nemen.
Toen ik met de offerte van de leverancier kwam vertelde hij dat hij 20% korting krijgt bij dat bedrijf als hij het bestelde,zodoende werd de aanbetaling natuurlijk voor hem een mooi bedrag en zat hij waarschijnlijk op dat moment al in gedachten de poen uit geven aan leuke dingetjes voor hem zelf....
Hij probeerde ook nog om de nieuwe keuken te mogen bestellen en plaatsen,want OOK daar zou hij een fikse korting kunnen krijgen volgens hem.
Geluk bij een ongeluk hadden wij al een deel van de keuken aanbetaald bij het bedrijf en viel de deal niet meer terug te draaien,
anders hadden we waarschijnlijk dubbel zo erg in het financiële schip gezeten.

Ben natuurlijk de volgende dag na de sleutelontvangst bij de aannemer in kwestie aan de deur geweest want had daar wel een ritje van 160 kilometer voor over.
De eengezinswoning bleek er verlaten bij te liggen en de oplettende buurman die mij om het huis zag lopen vroeg of ik soms ook opdracht had gegeven voor een verbouwing aan Luuk.......
Denk dat je al de tiende bent deze maand die om het huis heen loopt,vertelde hij mij en leek er lol in te hebben
dat zijn buurman de boel flink geflest had links en rechts........
"Ge moet uutkieken als oe zaken doet hier....." onderwijl luid lachend een aantal bruin verrotte tanden tonend.
Het huis zou al meer dan een maand verlaten zijn en niemand weet waar de reis naar toe is gegaan,zo luidde zijn laatste reactie.

Ik bedankte de buurman voor zijn informatie en zei dat Luukie nog niet met mij klaar is,en hij beter in Spanje dood kan gaan aan corona,
dan dat hij mij tegenkomt.
De boerenbuurman bleef mij op de lange weg nastaren toen ik wegreed totdat ik uit het gezichtsveld was verdwenen,
al prakkiserend hoe ik de werkzaamheden en verhuizing nu moest voltooien...


Afbeelding
Laatst gewijzigd door ron op woensdag 27 mei 2020, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#98 Bericht door wanadee » woensdag 27 mei 2020, 12:25

Das balen Ron. Buiten de financiële schade loopt alles in het 100 en moet je het alsnog zelf regelen.
Wat de aannemer betreft, heb uw naasten lief, keer hem de andere wang toe enz. :angel:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#99 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 12:33

wanadee schreef: woensdag 27 mei 2020, 12:25 Das balen Ron. Buiten de financiële schade loopt alles in het 100 en moet je het alsnog zelf regelen.
Wat de aannemer betreft, heb uw naasten lief, keer hem de andere wang toe enz. :angel:
Hi Han.

Op de een of andere manier ben ik heel relaxed,weet niet hoe dit komt maar heb de andere woning nog steeds aangehouden aangezien ik daar waarschijnlijk de hele badkamer en luxe keuken moet slopen om het in de vroegere toestand van 35 jaar geleden te kunnen opleveren.Ook twee muren staan niet meer op de plaats van de oude situatie.

Ik schrijf later nog wel een stukje,zit nu lekker even op ons terras van de nieuwe woning.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: hebt U dat nu ook?

#100 Bericht door Joep » woensdag 27 mei 2020, 12:36

Hoop voor je dat het allemaal goed komt Ron.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#101 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 13:12

Joep schreef: woensdag 27 mei 2020, 12:36 Hoop voor je dat het allemaal goed komt Ron.

Bedankt Joep.tja het is allemaal rompslomp waar niet om gevraagd is,en zit ondertussen met een huis met nieuwe meubels
welke nog wel een paar keer verzet moeten worden tijdens de verbouwing.
Alles zal zeker wel goed komen,alleen op een heel andere manier dan dat wij het ons voor ogen hadden.
Gemakzucht van mijn kant heeft hier toe geleid weliswaar,en ben normaliter altijd wel op mijn hoede voor dit soort truukjes.

Keuken plaatsen en badkamer maar even uitgesteld tot Juli,en hoop het hier dan helemaal op de rit te hebben.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: hebt U dat nu ook?

#102 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 27 mei 2020, 14:09

K.. met peren, Ron, en dat soort lui komt er vaak nog mee weg ook. Er is een TV programma dat 'opgelicht' heet. Je centen krijg je er niet mee terug maar misschien kennen ze hem daar. Aangifte doen wordt ook altijd geadviseerd.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: hebt U dat nu ook?

#103 Bericht door jomel17 » woensdag 27 mei 2020, 14:26

Ron , missschien kan ons forum lid Driver (arie) jou uit de brand helpen?
Schiet hij er ook iets mee op
หลงรัก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#104 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 15:19

Nou,misschien lieg ik dat het de eerste keer was,want heb een jaar of 10 geleden iets bedrijfsmatig meegemaakt
en schiet me net te binnen door Erik zijn antwoord....
Ik moet even googelen op youtube,want die gozer was toen ook in een een tv-programma.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#105 Bericht door ron » woensdag 27 mei 2020, 15:21

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”