makkelijker kan niet imigratie bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#31 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 01:17

jumbo schreef: woensdag 29 mei 2019, 01:06
godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 00:41 visum extention is natuurlijk iets totaal anders.
90 dagen melding blijft echter nodig, maar adresverificatie is nog iets anders.
Ik ben november 2017 naar hier verhuist, sindsdien niet weggeweest.
Bij mijn laatste visum verlenging jan 2019 toonde ik hun mijn inmiddels verkregen geel boekje, toen hebben ze voor me een adresverandering gedaan, ook al was dat hetzelfde als voordien met het blauw boekje via mijn vrouw, snap je?
Regel schijnt te zijn ingegaanin September 2018 dus het geldt voor trips na die datum
Ben In November nog Thailand uit geweest maar tijdens mijn verlenging eind November is er niets gezegd
Ik zoek nu uit of het wellicht te maken heeft met het feit dat ik werk (op mijn NON O) en dat het dan wellicht geen verplichting is
Als het toch zou moeten dan gaat de vrouw de melding doen omdat binnen 24 uur te ongemakkelijk is
Ik werk ook met extension based on marriage. Melding moet gewoon, ik doe het ook nooit zelf.
Niet alle kantoren waren even snel met implementatie.
Laatst gewijzigd door stevenl op woensdag 29 mei 2019, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#32 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 01:19

godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 00:41 visum extention is natuurlijk iets totaal anders.
90 dagen melding blijft echter nodig, maar adresverificatie is nog iets anders.
Ik ben november 2017 naar hier verhuist, sindsdien niet weggeweest.
Bij mijn laatste visum verlenging jan 2019 toonde ik hun mijn inmiddels verkregen geel boekje, toen hebben ze voor me een adresverandering gedaan, ook al was dat hetzelfde als voordien met het blauw boekje via mijn vrouw, snap je?
Blij te zien dat het klopt, en het November 2017 was voor je. Een volgende keer zul je ook de adres registratie moeten doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#33 Bericht door jumbo » woensdag 29 mei 2019, 03:34

stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 01:17 Ik werk ook met extension based on marriage. Melding moet gewoon, ik doe het ook nooit zelf.
Niet alle kantoren waren even snel met implementatie.
Heb net de online registratie gedaan, is bevestigd, nu op antwoord wachten wat binnen een week zou moeten komen
En dan kijken hoe de melding bij een volgende trip moet plaats vinden....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#34 Bericht door godzilla » woensdag 29 mei 2019, 04:00

stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 01:19
godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 00:41 visum extention is natuurlijk iets totaal anders.
90 dagen melding blijft echter nodig, maar adresverificatie is nog iets anders.
Ik ben november 2017 naar hier verhuist, sindsdien niet weggeweest.
Bij mijn laatste visum verlenging jan 2019 toonde ik hun mijn inmiddels verkregen geel boekje, toen hebben ze voor me een adresverandering gedaan, ook al was dat hetzelfde als voordien met het blauw boekje via mijn vrouw, snap je?
Blij te zien dat het klopt, en het November 2017 was voor je. Een volgende keer zul je ook de adres registratie moeten doen.
Ik weet het niet, ik heb nu papiertje in mijn paspoort van adresnotificatie, dat blijft geldig zolang ik op hetzelfde adres woon.
Dus ook na mijn volgende visum extention blijkbaar.
Ik heb nu dus 3 papiertjes in mijn paspoort geniet, TM6, 90 dagen notice, en een adresverificatie.
Ik ben hier op basis van een non O immigrant visum op basis van retirement, niet van huwelijk.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#35 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 04:05

godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:00
stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 01:19
godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 00:41 visum extention is natuurlijk iets totaal anders.
90 dagen melding blijft echter nodig, maar adresverificatie is nog iets anders.
Ik ben november 2017 naar hier verhuist, sindsdien niet weggeweest.
Bij mijn laatste visum verlenging jan 2019 toonde ik hun mijn inmiddels verkregen geel boekje, toen hebben ze voor me een adresverandering gedaan, ook al was dat hetzelfde als voordien met het blauw boekje via mijn vrouw, snap je?
Blij te zien dat het klopt, en het November 2017 was voor je. Een volgende keer zul je ook de adres registratie moeten doen.
Ik weet het niet, ik heb nu papiertje in mijn paspoort van adresnotificatie, dat blijft geldig zolang ik op hetzelfde adres woon.
Dus ook na mijn volgende visum extention blijkbaar.
Ik heb nu dus 3 papiertjes in mijn paspoort geniet, TM6, 90 dagen notice, en een adresverificatie.
Ik ben hier op basis van een non O immigrant visum op basis van retirement, niet van huwelijk.
He bent niet op een visum.

Reden voor extensie is niet van belang, na registratie elders (hotel) of binnenkomst in Thailand moet je opnieuw adres registreren.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#36 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 04:06

stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:05
godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:00
stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 01:19
Blij te zien dat het klopt, en het November 2017 was voor je. Een volgende keer zul je ook de adres registratie moeten doen.
Ik weet het niet, ik heb nu papiertje in mijn paspoort van adresnotificatie, dat blijft geldig zolang ik op hetzelfde adres woon.
Dus ook na mijn volgende visum extention blijkbaar.
Ik heb nu dus 3 papiertjes in mijn paspoort geniet, TM6, 90 dagen notice, en een adresverificatie.
Ik ben hier op basis van een non O immigrant visum op basis van retirement, niet van huwelijk.
He bent niet op een visum.

Reden voor extensie is niet van belang, na registratie elders (hotel) of binnenkomst in Thailand moet je opnieuw adres registreren. Dus als je elders in Thailand gaat overnachten, doe hotel registratie in de naam van je vriendin.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#37 Bericht door godzilla » woensdag 29 mei 2019, 04:32

Ik snap je redenering steven, en het zal inderdaad wel kloppen.
Maar nu een vraag die ik me stel:
Ik heb dus een geel boekje, een adresregistratie op dat adres, en zelfs een pink id kaart.
Ik ga voor 2 dagen (zonder vrouw) een trip doen en boek een hotel en die geven mijn gegevens door tm30.
Na twee dagen op de zwier te zijn geweest :giggle2: , zou ik dan terug een adresregistratie moeten doen bij terugkomst in mijn woning?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#38 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 04:37

godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:32 Ik snap je redenering steven, en het zal inderdaad wel kloppen.
Maar nu een vraag die ik me stel:
Ik heb dus een geel boekje, een adresregistratie op dat adres, en zelfs een pink id kaart.
Ik ga voor 2 dagen (zonder vrouw) een trip doen en boek een hotel en die geven mijn gegevens door tm30.
Na twee dagen op de zwier te zijn geweest :giggle2: , zou ik dan terug een adresregistratie moeten doen bij terugkomst in mijn woning?
Ja. Zoals al een paar keer gezegd, bijvoorbeeld in mijn vorige post "na registratie elders (hotel) of binnenkomst in Thailand moet je opnieuw adres registreren. ".

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#39 Bericht door godzilla » woensdag 29 mei 2019, 04:46

stevenl schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:37
godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 04:32 Ik snap je redenering steven, en het zal inderdaad wel kloppen.
Maar nu een vraag die ik me stel:
Ik heb dus een geel boekje, een adresregistratie op dat adres, en zelfs een pink id kaart.
Ik ga voor 2 dagen (zonder vrouw) een trip doen en boek een hotel en die geven mijn gegevens door tm30.
Na twee dagen op de zwier te zijn geweest :giggle2: , zou ik dan terug een adresregistratie moeten doen bij terugkomst in mijn woning?
Ja. Zoals al een paar keer gezegd, bijvoorbeeld in mijn vorige post "na registratie elders (hotel) of binnenkomst in Thailand moet je opnieuw adres registreren. ".
Ok, dat is duidelijk, gemakkelijk is anders.
Dat papiertje in mijn paspoort ivm mijn woonadres vervalt dus als ik me in een hotel laat inschrijven onder mijn naam.
Ik vraag me af of iedereen dit weet, en ernaar handelt.
:?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#40 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 29 mei 2019, 06:31

Nou ja, vervalt? Dat scheelt per Immigration. Toen ik nog in Nongkhai woonde hoefde ik dat niet te doen zolang ik maar terugging naar het vaste woonadres. Ik heb het nog steeds in mijn paspoort zitten. Misschien, nu daar een nieuwe crew zit, is de regel weer anders.....

Maar als je nu geen papiertje hebt en ze houden je staande kun je zeggen dat je logeert in Hotel de Botel..... Laat ze daar maar gaan zoeken.... Ik denk dat die papiertjes nog steeds door de lokale politie worden opgehaald bij de hotels en guesthouses en of dat ooit verwerkt wordt?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#41 Bericht door stevenl » woensdag 29 mei 2019, 06:40

erik-kuijpers schreef: woensdag 29 mei 2019, 06:31 Nou ja, vervalt? Dat scheelt per Immigration. Toen ik nog in Nongkhai woonde hoefde ik dat niet te doen zolang ik maar terugging naar het vaste woonadres. Ik heb het nog steeds in mijn paspoort zitten. Misschien, nu daar een nieuwe crew zit, is de regel weer anders.....

Maar als je nu geen papiertje hebt en ze houden je staande kun je zeggen dat je logeert in Hotel de Botel..... Laat ze daar maar gaan zoeken.... Ik denk dat die papiertjes nog steeds door de lokale politie worden opgehaald bij de hotels en guesthouses en of dat ooit verwerkt wordt?
Ja, vervalt.

Als er een immigratiecheck is en je hebt het papiertje heb je waarschijnlijk geen probleem, behalve als ze echt gaan spitten, maar als je immigratie nodig hebt om het een of ander moet je adres juist zijn geregistreerd, anders kun je een boete krijgen.

Vrijwel alle guesthouses en hotels registreren online.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#42 Bericht door godzilla » woensdag 29 mei 2019, 07:02

Ok, in principe vervalt het dus, dat snap ik.
Dat hotels het on line kunnen laten registreren ook.
Maar dat je jezelf terug moet laten registreren wettelijk bij thuiskomst gaat me een beetje te ver.
Maar tja, thailand en zijn regeltjes...TiT
:Whistle:

janvanonderen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2018, 06:15

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#43 Bericht door janvanonderen » woensdag 29 mei 2019, 17:20

Je zult maar 10+ jaar in Thailand wonen en nog steeds niet snappen hoe het werkt. Bijzonder...........

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#44 Bericht door Adrie » woensdag 29 mei 2019, 19:25

godzilla schreef: woensdag 29 mei 2019, 07:02 Ok, in principe vervalt het dus, dat snap ik.
Dat hotels het on line kunnen laten registreren ook.
Maar dat je jezelf terug moet laten registreren wettelijk bij thuiskomst gaat me een beetje te ver.



Kan je je dan niet online weer terug thuis melden zoals een hotel je aanmeld???

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#45 Bericht door wpdl » donderdag 30 mei 2019, 00:43

Kan je je dan niet online weer terug thuis melden zoals een hotel je aanmeld???
tm30-online

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”