makkelijker kan niet imigratie bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#181 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:05

jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 03:01
wanadee schreef: zaterdag 14 september 2019, 12:32 Maar toch, het is de plicht van de huiseigenaar om tm 30 in te vullen, niet van de tourist. In een ander artikel van immigratie las ik dat de huiseigenaar/verhuurder hier verantwoordelijk voor is en dat de farang hier niet de boetes voor hoeft te betalen of problemen krijgt met zijn extensie als de huiseigenaar in gebreke is.
Dus ik twijfel toch of we er inderdaad zo makkelijk afkomen.
Dat geldt niet aleen voor de tourist maar nu dus ook voor de expats en emigranten
Ook niet als de emigrant zelf huiseigenaar is?
En wordt hiermee niet bedoeld dat de huurder of inwoner niet zelf verantwoordelijk is voor die tm 30, maar bv je vrouw?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#182 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:09

Bv in mijn geval, ik heb een eigen huis maar ben meestal bij mijn vriendin in haar huis. Dus stel dat ik twee dagen per week in mijn eigen huis slaap en vijf dagen bij haar dan moet ik volgens mij toch die tm 30 invullen als ik weer bij mezelf ben en zij als ik bij hasr ben. Niet omdat ik tierist ben maar als huiseigenasr en zij ook.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#183 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:11

wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:05
jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 03:01
wanadee schreef: zaterdag 14 september 2019, 12:32 Maar toch, het is de plicht van de huiseigenaar om tm 30 in te vullen, niet van de tourist. In een ander artikel van immigratie las ik dat de huiseigenaar/verhuurder hier verantwoordelijk voor is en dat de farang hier niet de boetes voor hoeft te betalen of problemen krijgt met zijn extensie als de huiseigenaar in gebreke is.
Dus ik twijfel toch of we er inderdaad zo makkelijk afkomen.
Dat geldt niet aleen voor de tourist maar nu dus ook voor de expats en emigranten
Ook niet als de emigrant zelf huiseigenaar is?
En wordt hiermee niet bedoeld dat de huurder of inwoner niet zelf verantwoordelijk is voor die tm 30, maar bv je vrouw?
Ja op beiden, maar jij als eigenaar of je vrouw hoeven je niet te melden als je terugkomt van een binnenlandse trip, dat is de aangepaste regel..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#184 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:14

Ik ga die hele tm 30 maar zo snel mogelijk vergeten, heb dat nog nooit ingevuld, ook niet als ik terug uit nederland kwam.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#185 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:19

wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:14 Ik ga die hele tm 30 maar zo snel mogelijk vergeten, heb dat nog nooit ingevuld, ook niet als ik terug uit nederland kwam.
kwam is het essentiele woord hier, het was niet van toepassing maar is sinds einde maart
De boete is geen probleem, maar de vertraging in je visum behandeling en het extra terug moeten hierom zou ik wel heel vervelend vinden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#186 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:27

jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 03:19
wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:14 Ik ga die hele tm 30 maar zo snel mogelijk vergeten, heb dat nog nooit ingevuld, ook niet als ik terug uit nederland kwam.
kwam is het essentiele woord hier, het was niet van toepassing maar is sinds einde maart
De boete is geen probleem, maar de vertraging in je visum behandeling en het extra terug moeten hierom zou ik wel heel vervelend vinden
Maar als je terug komt uit het buitenland moet je al een “ tm 7 meen ik” invullen waar je verblijft, dat is dan toch dubbel op?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#187 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:34

wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:27
jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 03:19
wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:14 Ik ga die hele tm 30 maar zo snel mogelijk vergeten, heb dat nog nooit ingevuld, ook niet als ik terug uit nederland kwam.
kwam is het essentiele woord hier, het was niet van toepassing maar is sinds einde maart
De boete is geen probleem, maar de vertraging in je visum behandeling en het extra terug moeten hierom zou ik wel heel vervelend vinden
Maar als je terug komt uit het buitenland moet je al een “ tm 7 meen ik” invullen waar je verblijft, dat is dan toch dubbel op?
TM6, TM30 en 90 dagen, da's driedubbel, maar helaas nog wet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#188 Bericht door Herbergier » zondag 15 september 2019, 06:59

Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#189 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 08:06

Herbergier schreef: zondag 15 september 2019, 06:59 Zo staat het op de site van de immigration.

https://immigration.go.th/content/การแจ ... คนต่างด้าว
Hier maak ik dus uit op dat ik als huiseigenaar mij wel moet melden. Dus vandaag ben ik bij mijn vriendin, moet zij me aanmelden en morgen slaap ik in mijn eigen huis dat moet ik me weer aanmelden :x

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#190 Bericht door ron » zondag 15 september 2019, 08:27

Misschien een idee om iedere "vreemdeling" die Thailand bezoekt maar een enkelband te geven,
zodat men altijd weet waar hij/zij zit en bij vertrek op het vliegveld desnoods nog eens uit kan lezen
om te weten wanneer en waar hij/zij tijdens het verblijf heeft gezeten. :happyno:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#191 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 08:29

ron schreef: zondag 15 september 2019, 08:27 Misschien een idee om iedere "vreemdeling" die Thailand bezoekt maar een enkelband te geven,
zodat men altijd weet waar hij/zij zit en bij vertrek op het vliegveld desnoods nog eens uit kan lezen
om te weten wanneer en waar hij/zij tijdens het verblijf heeft gezeten. :happyno:

Afbeelding
Zou voor ons ook makkelijker zijn :crazy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#192 Bericht door wpdl » zondag 15 september 2019, 08:31

Hier maak ik dus uit op dat ik als huiseigenaar mij wel moet melden.
Staat er een datum boven die vermelding NEE dus van voor een vrijdag de dertiende.
Ga er voorlopig van uit dat ALLEEN bij grensoverschrijding de meerdere Tm formulieren gewenst/verplicht zijn.
Binnen de grenzen zijn niet commerciële locaties zonder melding TM 30 toegestaan.
Commerciële locaties doen het voor je.
Wet moet men nog aanpassen op papier.
Dat lukt zelfs in Nederland niet laat staan in Thailand. :Whistle:

Is dat van voor het olie pannetje Ron die foto :?: ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#193 Bericht door stevenl » dinsdag 17 september 2019, 01:50

Phuket immigratie heeft bekend gemaakt dat dit uitsluitend de TM28 betreft, dus het verhuisformulier. TM30 moet noig gewoon worden gedaan.

Ik zou dus iedereen aanraden TM30 gewoon te doen, en op de hoogte te blijven van ontwikkelingen. De een verklaart dit, de ander dat, het kan enigszins verwarrend zijn.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#194 Bericht door Herbergier » dinsdag 17 september 2019, 02:06

Een Nederlandse vriend van mij hier in Buriram is vorige week een paar dagen naar Vietnam geweest en ging gisteren voor een nieuwe jaarextension, met een Vietnam stempel in zijn paspoort, maar hier in Buriram werd niet over een TM30 gesproken of gevraagd, hij had voor de zekerheid het formulier wel ingevuld bij hem maar niet afgeven en stond binnen 45 minuten weer buiten met een nieuwe extension en dat op maandag, normaal toch een van de drukste dagen.

Dus ook bij het TM30 formulier is het maar weer net bij welke immigration je staat ingeschreven.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#195 Bericht door ron » dinsdag 17 september 2019, 14:38

wpdelange schreef: zondag 15 september 2019, 08:31 Is dat van voor het olie pannetje Ron die foto :?: ;)
Lachen met jou hoor Willem.... :cheesy: :clap:

Nee,het oliepannetje/verhaal was de rechter voet. :P
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”