makkelijker kan niet imigratie bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#136 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 06:20

jumbo schreef: dinsdag 03 september 2019, 01:09
driver schreef: maandag 02 september 2019, 17:56 Ik ga gewoon niet meer naar Thailand toe. Geen zin in dit in mijn ogen omslachtige gedoe. Paar dagen daar en dan weer even bij familie dan weer even bij een kennis en iedere keer maar weer dat achterlijke formulier invullen door hun of mij?. Of via een app oid?.. Ga me daar niet lopen ergeren als eea weer niet lukt of niet begrepen wordt.
Toeristen hebben geen meld verplichting en lopen geen risico op een boete, dat is allemaal aan de hotel/pension/guesthouse eigenaar
Familie of vrienden waar je slaapt toch ook las ik eerder.?.Dan ga ik dus de familie van Sukanya belasten ermee als ik daar slaap. Die spreken amper Engels dus uitleggen dat hun moeten melden dat ik bij hun slaap wordt zonder hulp al een crime ter plekke. Sukanya spreekt ook geen Engels. Of denk ik nu fout wat betreft familie en vrienden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#137 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 06:23

wanadee schreef: dinsdag 03 september 2019, 05:04
Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 04:40 Vraag me af als je als farang een boete krijgt omdat je huisbaas je niet wil/kan melden voor de TM30 melding.
Bij familie/vrienden/kennissen zul je niet snel naar het gerecht gaan, maar als je een willekeurige huisbaas hebt die je niet aanmeldt en je krijgt een boete.
Denk dat ik dat via het gerecht zou aanvechten.
Je krijgt als huurder toch ook geen boete als je huisbaas door rood licht rijdt of een ander vergrijp doet.
Misschien zelfs die huisbaas aangeven bij de politie omdat hij verzaakt zijn verplichting na te komen als huisbaas.
Heb je in ieder geval bewijs dat je je best hebt gedaan.
Zou ik ook doen, hoogst onrechtvaardig. Overigens, als je bij familie op bezoek gaat is er geen haan die er naar kraait. Probleem ontstaat pas volgens mij als je in een hotel geregistreerd wordt en bij thuiskomst geen meoding maakt dat je weer terug bent.
Waar ook een probleem ontstaatis het volgend; mijn eerder genoemde tripje naar pattaya ben ik 1 nacht in een hotel geweest die volgens mij wel de registratieregels naleeft. Daarna ben ik in nog twee resorts en een hotel geweest die mij niet geregistreerd hebben en na ruim een week was ik weer thuis. Stel dat ik me braaf aanmeld dan is dat volgens hun registratie niet binnen 24 uur maar pas na een week. Dan zou ik evt een boete kunnen krijgen omdat het hotel mij niet geregistreerd heeft. :neus:
Had net al gereageerd. Lees nu dit pas. Kom er later op terug moet zo weg. Tot laterzzz.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#138 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 06:45

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 04:40 Vraag me af als je als farang een boete krijgt omdat je huisbaas je niet wil/kan melden voor de TM30 melding.
Bij familie/vrienden/kennissen zul je niet snel naar het gerecht gaan, maar als je een willekeurige huisbaas hebt die je niet aanmeldt en je krijgt een boete.
Denk dat ik dat via het gerecht zou aanvechten.
Je krijgt als huurder toch ook geen boete als je huisbaas door rood licht rijdt of een ander vergrijp doet.
Misschien zelfs die huisbaas aangeven bij de politie omdat hij verzaakt zijn verplichting na te komen als huisbaas.
Heb je in ieder geval bewijs dat je je best hebt gedaan.
Je kan jezelf registreren en melden als 'possessor', als je zijn id niet krijgt... middels huurcontract en je paspoort...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#139 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 06:47

wanadee schreef: dinsdag 03 september 2019, 05:04
Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 04:40 Vraag me af als je als farang een boete krijgt omdat je huisbaas je niet wil/kan melden voor de TM30 melding.
Bij familie/vrienden/kennissen zul je niet snel naar het gerecht gaan, maar als je een willekeurige huisbaas hebt die je niet aanmeldt en je krijgt een boete.
Denk dat ik dat via het gerecht zou aanvechten.
Je krijgt als huurder toch ook geen boete als je huisbaas door rood licht rijdt of een ander vergrijp doet.
Misschien zelfs die huisbaas aangeven bij de politie omdat hij verzaakt zijn verplichting na te komen als huisbaas.
Heb je in ieder geval bewijs dat je je best hebt gedaan.
Zou ik ook doen, hoogst onrechtvaardig. Overigens, als je bij familie op bezoek gaat is er geen haan die er naar kraait. Probleem ontstaat pas volgens mij als je in een hotel geregistreerd wordt en bij thuiskomst geen meoding maakt dat je weer terug bent.
Waar ook een probleem ontstaatis het volgend; mijn eerder genoemde tripje naar pattaya ben ik 1 nacht in een hotel geweest die volgens mij wel de registratieregels naleeft. Daarna ben ik in nog twee resorts en een hotel geweest die mij niet geregistreerd hebben en na ruim een week was ik weer thuis. Stel dat ik me braaf aanmeld dan is dat volgens hun registratie niet binnen 24 uur maar pas na een week. Dan zou ik evt een boete kunnen krijgen omdat het hotel mij niet geregistreerd heeft. :neus:
Als je jezelf aanmeldt dan zou ik ook degenen vermelden die niet om jouw paspoort hebben gevraagd, maak het hun probleem.
Het gaat om datum terugkomst, dus als je op verschillende locaties verblijft ben je nog niet thuis geweest....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#140 Bericht door Joep » dinsdag 03 september 2019, 06:53

Possessor is toch bezitter, eigenaar ?

Eigenlijk te gek voor woorden, maar je zou als toerist bij ieder hotel een foto moeten maken dat je incheckt en uitcheckt.
Kan me enigzins voorstellen dat Driver niet meer naar TH wil.
Anderzijds is het formulier inleveren ook niet zo'n gedoe.
Zeker bij de kleinere IMMI.
En misschien willen ze het "thuis logeren bij vrienden" wel uitbannen en zo de hotels een boost geven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#141 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 06:56

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 06:53 Possessor is toch bezitter, eigenaar ?

Eigenlijk te gek voor woorden, maar je zou als toerist bij ieder hotel een foto moeten maken dat je incheckt en uitcheckt.
Kan me enigzins voorstellen dat Driver niet meer naar TH wil.
Anderzijds is het formulier inleveren ook niet zo'n gedoe.
Zeker bij de kleinere IMMI.
En misschien willen ze het "thuis logeren bij vrienden" wel uitbannen en zo de hotels een boost geven.
In dit geval degene die het pand bewoont

idd thuis logeren (Airbnb als voorbeeld) willen ze uitbannen....

Ik las nog een leuke ergens. Immi geeft aan middels TM30 de criminelen te willen en kunnen vinden
Een snuggerik merkte op, waarom dat Thai dan ook niet laten invullen, pak je de thai criminelen ook meteen op :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#142 Bericht door wanadee » dinsdag 03 september 2019, 07:14

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 06:53 Possessor is toch bezitter, eigenaar ?

Eigenlijk te gek voor woorden, maar je zou als toerist bij ieder hotel een foto moeten maken dat je incheckt en uitcheckt.
Kan me enigzins voorstellen dat Driver niet meer naar TH wil.
Anderzijds is het formulier inleveren ook niet zo'n gedoe.
Zeker bij de kleinere IMMI.
En misschien willen ze het "thuis logeren bij vrienden" wel uitbannen en zo de hotels een boost geven.
Volgens mij heeft driver helemaal geen problemen. Als hij op vakantie komt en op zijn arrival kaart invult dat hij in een bepaald hotel overnacht dan heeft hij verder geen boodschap meer aan die tm 30. Want de volgende bezoeken aan familie en vrienden weet geen kip bij immi dat hij daar is geweest als er niets wordt ingevuld.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#143 Bericht door Joep » dinsdag 03 september 2019, 07:53

Dat klopt wel Wanadee, maar wat als IMMI nu al die meldingen TM30 koppelt en bij vertrek is er een gat.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#144 Bericht door wanadee » dinsdag 03 september 2019, 08:17

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 07:53 Dat klopt wel Wanadee, maar wat als IMMI nu al die meldingen TM30 koppelt en bij vertrek is er een gat.
Volgens mij zijn toeristen niet zelf verantwoordelijk hiervoor. En als hij weer vertrekt van suwannapoom denk ik niet dat ze de tm30 registraties gaan controleren, ondoenlijk.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#145 Bericht door Joep » dinsdag 03 september 2019, 08:22

Ik heb ergens gelezen dat er al buitenlanders zijn beboet omdat ze geen TM30 melding kunnen laten zien.

Die controle daarop is m.i.niet zo moeilijk, paar programma's koppelen en adhv de departure card rolt er zo uit voor wie wel en voor wie geen melding is gedaan gedurende een bepaalde periode.
En volgens mij is die koppeling er al, anders zouden ze ook geen expats kunnen beboeten bij de 90 dagen melding.

En ze doen er op het moment toch alles aan om het de toerist o goed mogelijk naar de zin en zo comfortabel mogelijk te maken :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#146 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 08:41

wanadee schreef: dinsdag 03 september 2019, 08:17
Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 07:53 Dat klopt wel Wanadee, maar wat als IMMI nu al die meldingen TM30 koppelt en bij vertrek is er een gat.
Volgens mij zijn toeristen niet zelf verantwoordelijk hiervoor. En als hij weer vertrekt van suwannapoom denk ik niet dat ze de tm30 registraties gaan controleren, ondoenlijk.
Hebben ze daar niet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#147 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 08:44

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 08:22 Ik heb ergens gelezen dat er al buitenlanders zijn beboet omdat ze geen TM30 melding kunnen laten zien.

Die controle daarop is m.i.niet zo moeilijk, paar programma's koppelen en adhv de departure card rolt er zo uit voor wie wel en voor wie geen melding is gedaan gedurende een bepaalde periode.
En volgens mij is die koppeling er al, anders zouden ze ook geen expats kunnen beboeten bij de 90 dagen melding.

En ze doen er op het moment toch alles aan om het de toerist o goed mogelijk naar de zin en zo comfortabel mogelijk te maken :cheesy: :cheesy:
Hahaha, Joep, je werkt op me lachspieren met deze opmerking over Thailand en 'een paar programma's koppelen' :cheesy: :cheesy:
90 dagen en TM30 staan helemaal los van elkaar...als voorbeeld als je als werkende bij Chamchuri je visa en permit doet, moet je daar je 90 dagen doen
Vervolgens moet je op CW je TM30 doen....

De enige link die ze hier hebben is de missing link..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#148 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 08:47

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 07:53 Dat klopt wel Wanadee, maar wat als IMMI nu al die meldingen TM30 koppelt en bij vertrek is er een gat.
Hoeveel arrivals ook al weer per jaar??? 38 miljoen... ze hebben nu al moeite met een 150,000 expats
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#149 Bericht door wpdl » dinsdag 03 september 2019, 09:16

Een kennis van mij uit The united kingdom Engeland stelt dat ze je maximaal voor twee duizend baht per visumjaar kunnen beboeten voor dit TM 30 vergrijp.
Weten leden daarvan :?:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11597
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#150 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 09:45

wpdelange schreef: dinsdag 03 september 2019, 09:16 Een kennis van mij uit The united kingdom Engeland stelt dat ze je maximaal voor twee duizend baht per visumjaar kunnen beboeten voor dit TM 30 vergrijp.
Weten leden daarvan :?:
Eerste keer, voor 1 overtreding 800th, meerdere overtredingen in het visum jaar... variabel tussen de 800 thb en 2,000 thb
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”