makkelijker kan niet imigratie bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#151 Bericht door driver » dinsdag 03 september 2019, 16:24

Hi, ik ben er weer. De neiging om naar Thailand te gaan is afgezien van dat stomme formulier niet zo groot de laatste tijd.
Ben er nu zeven keer geweest en heb het inmiddels wel wat gezien daar.
Geen eigen plek daar betekent of bij familie in huis of reizen en Hotels pakken.
Nu heb ik al diverse delen van Thailand gezien dus ik heb nu zoiets van.. Tsja.. Tis ook allemaal hetzelfde eigenlijk waar ik ben geweest.
Daarnaast vindt ik het voor Sukanya ook minder leuk als ik meega. Die wil daar graag haar familie ect zien en spreken plus vriendinnen van haar. Ben ik erbij is dat toch anders dan dat ze alleen is.

Ik zal ongetwijfeld nog wel naar Thailand gaan en dat kan ook dit jaar zijn veranderlijk als ik ben maar in het vliegtuig vul ik gewoon in overnachten in Hotels en verder zoeken ze het maar uit.
Dan zie ik bij terugkeer op Swampie wel of ze me te grazen nemen of niet.
Ik ga echt niet overal trachten uit te leggen dat mensen dat tm 30 formulier blijkbaar moeten inleveren ergens als ik bij hun overnacht.
En leg ik het via via wel uit.. Wordt er wslijk ook niks mee gedaan verwacht ik. :mrgreen:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#152 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 03 september 2019, 22:03

Driver, als je de laatste nacht in een hotel pit ben je geregistreerd; neem het kaartje van het hotel mee als bewijs voor als ze op swampie beginnen te zaniken.

Ben je bij vrienden dan kun je best de eerste vragen dat te melden. Print het uit en stop het in je paspoort. Daarna doe je niks meer want houden ze je staande dan heb je dat ding en ben je nu onderweg.

Ik verwacht een versoepeling van de regeling. Iedereen begint nu te kwaken en de bezoekersaantallen lopen terug. Dat betekent minder geld dus gaan de oogjes wel open. Verder heb ik gelezen dat dit niet om toeristen te doen is; las het in T-blog dus ga daar eens kijken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#153 Bericht door jumbo » woensdag 04 september 2019, 02:09

erik-kuijpers schreef: dinsdag 03 september 2019, 22:03 Driver, als je de laatste nacht in een hotel pit ben je geregistreerd; neem het kaartje van het hotel mee als bewijs voor als ze op swampie beginnen te zaniken.

Ben je bij vrienden dan kun je best de eerste vragen dat te melden. Print het uit en stop het in je paspoort. Daarna doe je niks meer want houden ze je staande dan heb je dat ding en ben je nu onderweg.

Ik verwacht een versoepeling van de regeling. Iedereen begint nu te kwaken en de bezoekersaantallen lopen terug. Dat betekent minder geld dus gaan de oogjes wel open. Verder heb ik gelezen dat dit niet om toeristen te doen is; las het in T-blog dus ga daar eens kijken.
Nogmaals, op het vliegveld weten ze niets van en doen ze niets met de tm30.....
Bij een recente aankomst heb ik nog gevraagd of mijn tm30 dar kon registeren, gemakshalve.
Grote vraagtekens en een verwijzing naar de IO in mijn woonplaats; " we do not do anything for TM30"
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#154 Bericht door jumbo » donderdag 05 september 2019, 05:56

Nog effe een extraatje over de TM30 registratie

Vaak wordt er verwezen naar 'dat doen ze bij ons toch ook niet!'
Niet helemaal waar. Iedereen staat in het basis register(of hoe dat tegenwoordig ook mag heten in NL) ingeschreven
Verhuizen, verkassen gaat niet zonder een aanpassing in dat register

In Thailand is dat de Amphur, maar we weten allemaal dat een centrale registratie niet bestaat in Thailand 3.0 misschien straks in 4.0?

Hotels e.d in NL doen een effectieve en correcte administratie van alle logee's... en terecht, denk aan brand en identificatie
Dat zouden ze hier, om dezelfde reden, ook moeten doen, maar nu gaan 'we' dat vanwege de tm30 voorkomen door de registratie aan de partner over te laten

zomaar een gedachte voor mijn 10.001ste post... :giggle2: [|)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#155 Bericht door driver » donderdag 05 september 2019, 06:15

Dat hele TM 30 gedoe :In het vliegtuig vul je in ik ga reizen door Thailand en Hotel.
overnachting.
Bij de paspoort check is er vlgs mij niemand die daar iets vraagt.
Na vier weken bijvoorbeeld sta ik er weer om Thailand te verlaten.
Paspoort controle en ik denk dat wederom niemand iets vraagt verder.
En zowel heb ik niks bij me qua hotel rekening oid die heb ik weggegooid zeg ik dan en alles cash betaald.

Dan wil ik wel eens zien of ze me gaan doorzagen over waar ik al die tijd geslapen heb en geweest ben.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#156 Bericht door Joep » donderdag 05 september 2019, 06:16

Gewoon weer een krantenknipsel omtrent TM30

https://www.chiangraitimes.com/thailand ... K8pC_zM3Jk

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#157 Bericht door driver » donderdag 05 september 2019, 06:31

Joep schreef: donderdag 05 september 2019, 06:16 Gewoon weer een krantenknipsel omtrent TM30

https://www.chiangraitimes.com/thailand ... pC_zM3Jkze
Niemand in Suks familie wist iets af van dat TM 30 gedoe totdat ik het via Line vertelde aan een nichtje die Engels kan een beetje. Laat de Thaise overheid eerst maar eens hun eigen landgenoten goed inlichten over het TM 30 formulier denk ik dan.
Maar dat doen ze natuurlijk niet omdat het slechts een kleine groep mensen is wslijk die ermee te maken krijgt.

Daarnaast zou iedere toerist, lees buitenlander bij aankomst op Swampie bijvoorbeeld dmv een info flyer erop gewezen moeten worden hoe het zit en wat er verwacht wordt lijkt me.

Of gebeurt dit al?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#158 Bericht door wanadee » donderdag 05 september 2019, 06:36

Gebeurt niet driver, mag je mooi zelf uitzoeken. Heel onrechtvaardg dat farang opdraaien voor de laksheid van hun verhuurder.
Maar met zoveel commentaar moet dit wel een stille dood gaan sterven.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#159 Bericht door jumbo » donderdag 05 september 2019, 06:39

driver schreef: donderdag 05 september 2019, 06:31
Joep schreef: donderdag 05 september 2019, 06:16 Gewoon weer een krantenknipsel omtrent TM30

https://www.chiangraitimes.com/thailand ... pC_zM3Jkze
Niemand in Suks familie wist iets af van dat TM 30 gedoe totdat ik het via Line vertelde aan een nichtje die Engels kan een beetje. Laat de Thaise overheid eerst maar eens hun eigen landgenoten goed inlichten over het TM 30 formulier denk ik dan.
Maar dat doen ze natuurlijk niet omdat het slechts een kleine groep mensen is wslijk die ermee te maken krijgt.

Daarnaast zou iedere toerist, lees buitenlander bij aankomst op Swampie bijvoorbeeld dmv een info flyer erop gewezen moeten worden hoe het zit en wat er verwacht wordt lijkt me.

Of gebeurt dit al?
Toeristen hebben er weinig mee van doen, gewoon lekker je gang gaan, als de hoteleigenaar je rapporteert dan is alles OK, als hij het niet doet dan ook....
Op het vliegveld doen ze niets met TM30 alleen op de immi kantoren en het is bedoeld om de longterm expats te volgen. Toersiten bijhouden is iets te veel voor de Thai
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#160 Bericht door driver » donderdag 05 september 2019, 06:43

Jumbo, oké.
Dus voor mij als toerist is ook bij familie van Sukanya slapen net als voorheen geen probleem begrijp ik. Of bij een vriend in Udon oid?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#161 Bericht door wpdl » donderdag 05 september 2019, 07:33

Afbeelding

Deze brief verstrekken ze hier bij de Immigratie in Nakhon ratchasima [Korat].
Even op klikken voor een vergroting driver :?:
Staat in het Thais erboven vermoed ik zo altijd handig voor je partner of familie.
Officieel maakt het voor jou geen ruk uit verschil.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#162 Bericht door driver » donderdag 05 september 2019, 10:08

Wpdelange.. Oké, dank je :thumbsup:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#163 Bericht door jumbo » vrijdag 06 september 2019, 01:27

driver schreef: donderdag 05 september 2019, 06:43 Jumbo, oké.
Dus voor mij als toerist is ook bij familie van Sukanya slapen net als voorheen geen probleem begrijp ik. Of bij een vriend in Udon oid?
Zolang zij of jij geen melding doet is er niets aan het handje, tenzij er iemand van immi section 38 naast hen woont

Als je er regelmatig naar toe gaat dan is het wellicht te adviseren om wel de registratie (online of app) en melding te doen (online of app of in persoon 5 minuten)
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#164 Bericht door driver » vrijdag 06 september 2019, 04:39

jumbo schreef: vrijdag 06 september 2019, 01:27
driver schreef: donderdag 05 september 2019, 06:43 Jumbo, oké.
Dus voor mij als toerist is ook bij familie van Sukanya slapen net als voorheen geen probleem begrijp ik. Of bij een vriend in Udon oid?
Zolang zij of jij geen melding doet is er niets aan het handje, tenzij er iemand van immi section 38 naast hen woont

Als je er regelmatig naar toe gaat dan is het wellicht te adviseren om wel de registratie (online of app) en melding te doen (online of app of in persoon 5 minuten)
Oké, duidelijk. Dank je wel.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#165 Bericht door stevenl » vrijdag 06 september 2019, 08:32

jumbo schreef: vrijdag 06 september 2019, 01:27
driver schreef: donderdag 05 september 2019, 06:43 Jumbo, oké.
Dus voor mij als toerist is ook bij familie van Sukanya slapen net als voorheen geen probleem begrijp ik. Of bij een vriend in Udon oid?
Zolang zij of jij geen melding doet is er niets aan het handje, tenzij er iemand van immi section 38 naast hen woont

Als je er regelmatig naar toe gaat dan is het wellicht te adviseren om wel de registratie (online of app) en melding te doen (online of app of in persoon 5 minuten)
Behalve als je immigratie nodig hebt, bijvoorbeeld voor een verlenging van verblijf.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”