makkelijker kan niet imigratie bangkok

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#121 Bericht door Joep » maandag 02 september 2019, 07:56

Nog een kleine aanvulling, mijn vrouw heeft de app ook op haar telefoon en als ik daar de zoekfunctie gebruik komt mijn melding ook gewoon tevoorschijn.
Werkt dus wel, alleen de bevestiging blijft een probleem want je krijgt geen bewijs.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#122 Bericht door wanadee » maandag 02 september 2019, 08:11

Sinds mijn laatste 90 dagen melding in juni ben ik 4 keer op een tripje geweest waarvan 1 keer, in juli, mijn paspoortgegevens zijn gekopieerd door een groot hotel in pattaya. Toen waren er nog geen tm 30 perikelen. Voor de rest heeft mijn vrouw zich ingeschreven in hotels en resorts. Dus bij mijn volgende 90 dagen melding deze maand kan ik een boete verwachten voor 1 keer.
Hopelijk waait deze tm30 onzin over, tot dan zal ik mijn vrouw alle hoteldingetjes laten regelen. Heb geen zin in al dat gedoe.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#123 Bericht door Joep » maandag 02 september 2019, 08:31

Ieder is er vrij in om te doen en laten wat ie wil.
Ik doe gewoon die melding, kleine moeite voor mij.
Op de telefoon is wel makkelijk dan op de PC vind ik persoonlijk.
Ook als we familie of vrienden uit NL hebben doe ik ff die melding.

Als we bij een hotel logeren laat ik ook mijn vrouw inchecken en wordt mijn paspoort ook nooit gevraagd.
Eigenlijk hoort het hotel ook een melding te maken, maar is denk ik te veel werk voor de receptionist(e).
Ik laat het dan ook maar zo en hoef ook geen melding te maken als we weer thuis zijn.
Wel als ik terug kom uit het buitenland.

Zit iedere avond met spanning het nieuws te volgen of ze nog niet een grote crimineel hebben opgepakt, die zijn TM30 historie niet kloppend had :cheesy: :cheesy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#124 Bericht door wanadee » maandag 02 september 2019, 08:41

Ik wist niet dat je dat ook per telefoon kunt doen. Je moet toch ook kopie paspoort ed bij de tm 30 doen?
Huis staat op mijn naam dus ik zou die thuiskom meldingen zelf moeten doen.

Ps dit was een groot redelijk luxe hotel dus ben bamg dat ze dat wel doorgeven. Zoniet krijg ik geen boete :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#125 Bericht door jumbo » maandag 02 september 2019, 08:49

Joep schreef: maandag 02 september 2019, 07:56 Nog een kleine aanvulling, mijn vrouw heeft de app ook op haar telefoon en als ik daar de zoekfunctie gebruik komt mijn melding ook gewoon tevoorschijn.
Werkt dus wel, alleen de bevestiging blijft een probleem want je krijgt geen bewijs.
Krijg ook niets bij de app
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#126 Bericht door Joep » maandag 02 september 2019, 09:49

wanadee schreef: maandag 02 september 2019, 08:41 Ik wist niet dat je dat ook per telefoon kunt doen. Je moet toch ook kopie paspoort ed bij de tm 30 doen?
Huis staat op mijn naam dus ik zou die thuiskom meldingen zelf moeten doen.

Ps dit was een groot redelijk luxe hotel dus ben bamg dat ze dat wel doorgeven. Zoniet krijg ik geen boete :angel:
Ik krijg die app ook niet op de telefoon.
Zal wel met de instellingen in google etc te maken hebben.
Bij mij is NL, bij mijn vrouw TH instellingen

https://forum.thaivisa.com/topic/110843 ... t-14286211

Dit is die app, ff scrollen heb je de QR code
Met die app kun je dan foto's maken van je paspoort etc

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1579
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#127 Bericht door Herbergier » maandag 02 september 2019, 13:32

Ik check bij een hotel altijd in met mijn Thaise (rose) ID, daar staat alleen mijn naam, adres en geboortedatum op, tot nog toe werd dat altijd geaccepteerd, mijn paspoort heb ik voor de zekerheid wel bij me maar daar hebben ze nog nooit naar gevraagd.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#128 Bericht door brake0345 » maandag 02 september 2019, 14:01

Ik laat mijn vrouw inchecken :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#129 Bericht door wanadee » maandag 02 september 2019, 14:21

Herbergier schreef: maandag 02 september 2019, 13:32 Ik check bij een hotel altijd in met mijn Thaise (rose) ID, daar staat alleen mijn naam, adres en geboortedatum op, tot nog toe werd dat altijd geaccepteerd, mijn paspoort heb ik voor de zekerheid wel bij me maar daar hebben ze nog nooit naar gevraagd.
Doe ik ook sinds ik dat ding vorig jaar heb gekregen maar in pattaya wilde men perse een kopie paspoort hebben. Zullen wel erg strict de regels naleven.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#130 Bericht door driver » maandag 02 september 2019, 17:56

Ik ga gewoon niet meer naar Thailand toe. Geen zin in dit in mijn ogen omslachtige gedoe. Paar dagen daar en dan weer even bij familie dan weer even bij een kennis en iedere keer maar weer dat achterlijke formulier invullen door hun of mij?. Of via een app oid?.. Ga me daar niet lopen ergeren als eea weer niet lukt of niet begrepen wordt.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#131 Bericht door erik-kuijpers » maandag 02 september 2019, 21:46

Gelijk heb je Driver. En van die ergernis krijg je een maagverzakking en omdat je een witte neus hebt moet je ook nog meer betalen voor naald en draad om je maag op de goeie plaats te houden....... :giggle: :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#132 Bericht door driver » maandag 02 september 2019, 22:25

erik-kuijpers schreef: maandag 02 september 2019, 21:46 Gelijk heb je Driver. En van die ergernis krijg je een maagverzakking en omdat je een witte neus hebt moet je ook nog meer betalen voor naald en draad om je maag op de goeie plaats te houden....... :giggle: :giggle2:
Ook dat nog ja. En de Chang wordt ook steeds duurder daar door die nare thb koers de laatste tijd :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#133 Bericht door jumbo » dinsdag 03 september 2019, 01:09

driver schreef: maandag 02 september 2019, 17:56 Ik ga gewoon niet meer naar Thailand toe. Geen zin in dit in mijn ogen omslachtige gedoe. Paar dagen daar en dan weer even bij familie dan weer even bij een kennis en iedere keer maar weer dat achterlijke formulier invullen door hun of mij?. Of via een app oid?.. Ga me daar niet lopen ergeren als eea weer niet lukt of niet begrepen wordt.
Toeristen hebben geen meld verplichting en lopen geen risico op een boete, dat is allemaal aan de hotel/pension/guesthouse eigenaar
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#134 Bericht door Joep » dinsdag 03 september 2019, 04:40

Vraag me af als je als farang een boete krijgt omdat je huisbaas je niet wil/kan melden voor de TM30 melding.
Bij familie/vrienden/kennissen zul je niet snel naar het gerecht gaan, maar als je een willekeurige huisbaas hebt die je niet aanmeldt en je krijgt een boete.
Denk dat ik dat via het gerecht zou aanvechten.
Je krijgt als huurder toch ook geen boete als je huisbaas door rood licht rijdt of een ander vergrijp doet.
Misschien zelfs die huisbaas aangeven bij de politie omdat hij verzaakt zijn verplichting na te komen als huisbaas.
Heb je in ieder geval bewijs dat je je best hebt gedaan.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: makkelijker kan niet imigratie bangkok

#135 Bericht door wanadee » dinsdag 03 september 2019, 05:04

Joep schreef: dinsdag 03 september 2019, 04:40 Vraag me af als je als farang een boete krijgt omdat je huisbaas je niet wil/kan melden voor de TM30 melding.
Bij familie/vrienden/kennissen zul je niet snel naar het gerecht gaan, maar als je een willekeurige huisbaas hebt die je niet aanmeldt en je krijgt een boete.
Denk dat ik dat via het gerecht zou aanvechten.
Je krijgt als huurder toch ook geen boete als je huisbaas door rood licht rijdt of een ander vergrijp doet.
Misschien zelfs die huisbaas aangeven bij de politie omdat hij verzaakt zijn verplichting na te komen als huisbaas.
Heb je in ieder geval bewijs dat je je best hebt gedaan.
Zou ik ook doen, hoogst onrechtvaardig. Overigens, als je bij familie op bezoek gaat is er geen haan die er naar kraait. Probleem ontstaat pas volgens mij als je in een hotel geregistreerd wordt en bij thuiskomst geen meoding maakt dat je weer terug bent.
Waar ook een probleem ontstaatis het volgend; mijn eerder genoemde tripje naar pattaya ben ik 1 nacht in een hotel geweest die volgens mij wel de registratieregels naleeft. Daarna ben ik in nog twee resorts en een hotel geweest die mij niet geregistreerd hebben en na ruim een week was ik weer thuis. Stel dat ik me braaf aanmeld dan is dat volgens hun registratie niet binnen 24 uur maar pas na een week. Dan zou ik evt een boete kunnen krijgen omdat het hotel mij niet geregistreerd heeft. :neus:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”