Nederlanders un Changmai

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Nederlanders un Changmai

#1 Bericht door stille » donderdag 28 maart 2019, 13:53

Een X aantal jaren geleden,was hier in Changmai een Nederlandse Vereniging Thailand.
We kwamen 1x in de maand bij elkaar,ik meen op een dinsdag in het Montry hotel in Changmai.
Vond het best wel gezellig
Na een x aantal jaren,deze keer niet zo lang,wou ik vriend uitnodigen die hier ook woont,om daar naar toe gaan.
Tot onze stomme verbazing,waren daar maar 4 mensen,dus ik vroeg, waar is de rest,kreeg als antwoordt bij de Wall restaurant.
Na enkele drankjes hebben genomen,zijn wij daar naar toe gegaan en daar zaten best wel redelijk wat mensen,meer als 2 stamtafels vol.
Ik hoorde dat er bijna slagende ruzie is geweest,bij het bestuur.
Even goed zijn wij er niet verder op in gegaan,want wij willen gewoon een gezellige avond hebben.
Dat is ook gelukt.
Ik dacht in September 2018, was na het spreekuur van de Nederlandse Ambasade hier in Changmai,savonds een bijeenkomst was voor de Nederlanders met hun partners.
Vond opkomst maar tegen vallen 30 mensen,terwijl zoals ik het hoorde hier wel 2000 mensen wonen.
Terwijl het heel goed georganiseerd is,alles was gratis eten en drinken,maar dat gaat het voor mij niet om,gewoon gezellig bij elkaar.
Dat was het ook.
Nu mijn vraag.
Kunnen wij niet gewoon 1x in de maand bij elkaar komen, op een bepaalde plaatst,zodat we wat meer contact met elkaar hebben.
Het hoeft niet speciaal een vereninging te zijn.
Waarom lukt dit wel in, Bangok,Pattaya, Hua Hin?
Moet hier toch ook kunnen.

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Nederlanders un Changmai

#2 Bericht door Tonboy » woensdag 17 april 2019, 16:08

Mijn zegen heb je, ik doe mee. Lijkt mij wel gezellig.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Nederlanders un Changmai

#3 Bericht door foppo » vrijdag 19 april 2019, 06:33

Ik wil echt niet vervelend doen maar ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waar die behoefte aan "Nederlanders onder elkaar"vandaan komt.
Eerlijk gezegd: Ik moet er niet aan denken!
Wat ik ook altijd heel vreemd en ongemakkelijk vind is dat "farangs" altijd even willen groeten met een klein knikje als ze je tegen komen in de supermarkt of in een winkelcentrum, althans, hier in de Isaan waar relatief weinig Farangs zijn.
Doen ze dat in Nederland ook op straat als we elkaar passeren?
Ik ben niet eens een bekende Nederlander.
Nee, in Nederland lopen ze je straal voorbij maar in Thailand ontkom ik niet aan een blik van herkenning, ik begrijp er echt helemaal niets van.
En...het lastige is; onwillekeurig beantwoord je zo'n begroeting ook nog, gênant gewoon....

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Nederlanders un Changmai

#4 Bericht door Kees » vrijdag 19 april 2019, 09:02

foppo schreef: vrijdag 19 april 2019, 06:33 Ik wil echt niet vervelend doen maar ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waar die behoefte aan "Nederlanders onder elkaar"vandaan komt.
Eerlijk gezegd: Ik moet er niet aan denken!
Wat ik ook altijd heel vreemd en ongemakkelijk vind is dat "farangs" altijd even willen groeten met een klein knikje als ze je tegen komen in de supermarkt of in een winkelcentrum, althans, hier in de Isaan waar relatief weinig Farangs zijn.
Doen ze dat in Nederland ook op straat als we elkaar passeren?
Ik ben niet eens een bekende Nederlander.
Nee, in Nederland lopen ze je straal voorbij maar in Thailand ontkom ik niet aan een blik van herkenning, ik begrijp er echt helemaal niets van.
En...het lastige is; onwillekeurig beantwoord je zo'n begroeting ook nog, gênant gewoon....
:thumbsup:
Niet klagen, maar dragen.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Nederlanders un Changmai

#5 Bericht door godzilla » vrijdag 19 april 2019, 11:54

foppo schreef: vrijdag 19 april 2019, 06:33 Ik wil echt niet vervelend doen maar ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waar die behoefte aan "Nederlanders onder elkaar"vandaan komt.
Eerlijk gezegd: Ik moet er niet aan denken!
Wat ik ook altijd heel vreemd en ongemakkelijk vind is dat "farangs" altijd even willen groeten met een klein knikje als ze je tegen komen in de supermarkt of in een winkelcentrum, althans, hier in de Isaan waar relatief weinig Farangs zijn.
Doen ze dat in Nederland ook op straat als we elkaar passeren?
Ik ben niet eens een bekende Nederlander.
Nee, in Nederland lopen ze je straal voorbij maar in Thailand ontkom ik niet aan een blik van herkenning, ik begrijp er echt helemaal niets van.
En...het lastige is; onwillekeurig beantwoord je zo'n begroeting ook nog, gênant gewoon....
Je doet echt niet vervelend hoor.
Voor elke persoon is de situatie anders, sommigen hebben nood aan contact, anderen niet.
Ik heb meer affectie voor goede buren, om het even welke nationaliteit, als ik al eens een belg of een nederlander tegenkom, zijn het meestal toeristen, en daar ben je dus niks mee, als je begrijpt wat ik bedoel.

En een knikje voor begroeting mag, geen probleem, vind ik zelf leuk.
Wat niet wil zeggen dat je direct moet gaan samen zitten en je levensverhaal vertellen.

:worshippy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Nederlanders un Changmai

#6 Bericht door Herbergier » vrijdag 19 april 2019, 13:39

Ik kom al 15 jaar in Buriram en woon er nu zelfs al weer 8 jaar, maar 10/15 jaar geleden zei je elkaar nog gedag als je een andere buitenlander tegen kwam, want omdat er toen nog erg weinig buitenlanders hier woonden kende je elkaar meestal wel van gezicht of van een praatje, nu wonen er hier al zoveel buitenlanders, dat als je dan soms oogcontact hebt je een keer naar elkaar knikt, daar is volgens mij niets mis mee, ik hou niet zo van dat schichtige gedoe, je hoort tenslotte bij dezelfde groep die elk jaar weer moet gaan vragen of je nog een jaar langer mag blijven en als je de Thaise taal niet machtig ben, net als ik, is een praatje in het Nederlands of Engels best wel eens gezellig en soms kan je elkaar nog helpen of wijzer maken ook, daarom zijn de meesten onder ons ook lid van dit forum, om wat wijzer te worden over Thailand.
Verder krijg ik weinig bezoek aan huis van een van de buitenlanders die hier wonen en ik ga ook vrijwel nergens op bezoek, maar als ik op de zaterdagavond een paar biertjes in de stad ga pakken zoek ik toch de farang kroegen op voor de mooie oude Engelstalige muziek en een gezellig praatje in het Nederlands, Engels of Duits, want de Nederlandstalige Nederlanders en Belgen zitten toch meestal bij elkaar en dan wordt er veel gelachen.

Ik herinner me van vroeger in Nederland, ik weet niet of dat nu nog zo is, zwaaiden motorrijders en stuurlui van de pleziervaart ook altijd naar elkaar als ze elkaar tegen kwamen.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Nederlanders un Changmai

#7 Bericht door godzilla » vrijdag 19 april 2019, 14:00

Het groeten onder moto rijders, vroeger was dat een handje opsteken, (links) of als je snel ging een paar vingers lossen...
waai...
Ik ben er een paar jaar uit geweest, en blijkbaar is nu een voetje tonen een groet, ik verschoot me een bult de eerste keer dat ik dat meemaakte...
Maar heeft niks met dit topic te maken denk ik, excuses...

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Nederlanders un Changmai

#8 Bericht door Adrie » vrijdag 19 april 2019, 19:09

Herbergier schreef: vrijdag 19 april 2019, 13:39 Ik kom al 15 jaar in Buriram en woon er nu zelfs al weer 8 jaar, maar 10/15 jaar geleden zei je elkaar nog gedag als je een andere buitenlander tegen kwam, want omdat er toen nog erg weinig buitenlanders hier woonden kende je elkaar meestal wel van gezicht of van een praatje, nu wonen er hier al zoveel buitenlanders, dat als je dan soms oogcontact hebt je een keer naar elkaar knikt, daar is volgens mij niets mis mee, ik hou niet zo van dat schichtige gedoe, je hoort tenslotte bij dezelfde groep die elk jaar weer moet gaan vragen of je nog een jaar langer mag blijven en als je de Thaise taal niet machtig ben, net als ik, is een praatje in het Nederlands of Engels best wel eens gezellig en soms kan je elkaar nog helpen of wijzer maken ook, daarom zijn de meesten onder ons ook lid van dit forum, om wat wijzer te worden over Thailand.
Verder krijg ik weinig bezoek aan huis van een van de buitenlanders die hier wonen en ik ga ook vrijwel nergens op bezoek, maar als ik op de zaterdagavond een paar biertjes in de stad ga pakken zoek ik toch de farang kroegen op voor de mooie oude Engelstalige muziek en een gezellig praatje in het Nederlands, Engels of Duits, want de Nederlandstalige Nederlanders en Belgen zitten toch meestal bij elkaar en dan wordt er veel gelachen.

Ik herinner me van vroeger in Nederland, ik weet niet of dat nu nog zo is, zwaaiden motorrijders en stuurlui van de pleziervaart ook altijd naar elkaar als ze elkaar tegen kwamen.

:thumbsup: :thumbsup:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”