Postbezorging.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#16 Bericht door Herbergier » zaterdag 09 maart 2019, 06:13

erik-kuijpers schreef: vrijdag 08 maart 2019, 16:08 '...Voor jou is de beste optie om op het postkantoor een eigen postkluisje (500 baht per jaar) te nemen, hier in Buriram zitten die binnen het hek in de buitenmuur, dus je kan 24 uur per dag kijken of er post voor je is, een nadeel is dat je geluk moet hebben dat er een kluisje vrij is, want ze zijn erg populair....'

En dan maar hopen dat men op het postkantoor westerse cijfertjes kan lezen. Je mag ze de kost geven die dat niet kunnen en dan verdwijnt jouw post in het verkeerde vakje. Wij witneuzen zijn zo netjes de post dan terug te geven aan het loket maar er zijn er ook die de post thuis deponeren in het ronde archief.....
Als de post het kluisje op het postkantoor al niet haalt, haalt het zeker jouw huisbrievenbus niet, maar ze moeten het adres natuurlijk wel duidelijk leesbaar op de brief e.d. zetten, liefst in het Thais of Engels en zeker niet in het Nederlands, anders komt het zelfs niet op het goede postkantoor aan, vrienden van mij die ver buiten de stad wonen zijn zeer tevreden met hun kluisje op het postkantoor, elke keer dat ze in de stad komen voor boodschappen ofzo controleren zij even hun kluisje op inhoud.

Ik zelf heb niets te klagen over de postbezorging, ik woon nu acht jaar in het eerste huis van een compound met 100 huizen, net buiten Mueang Buriram en zie de postbezorgers elke dag rijden, ook op de zondagen, de belangrijkste post van de overheid, pensioen e.d. komt bij mij via DigID binnen of gewoon via mijn Hotmail of Gmail en volgens mij heb ik in al die jaren nog niets gemist.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Postbezorging.

#17 Bericht door wanadee » zaterdag 09 maart 2019, 06:18

Ik ga binnenkort even informeren naar een kluisje, ik denk dat er in mijn dorp niet veel mensen post ontvangen. Is eenntypisch thais plattelanddorpje in de isan met maar 1 farang :angel:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#18 Bericht door Herbergier » zaterdag 09 maart 2019, 07:00

wanadee schreef: zaterdag 09 maart 2019, 06:18 Ik ga binnenkort even informeren naar een kluisje, ik denk dat er in mijn dorp niet veel mensen post ontvangen. Is eenntypisch thais plattelanddorpje in de isan met maar 1 farang :angel:
Ik woon in een compound met 100 huizen waar zes buitenlanders wonen en verder Thaise middenstand en ambtenaren, die 's morgens tussen zeven en acht uur naar hun werk gaan en eind van de middag weer thuiskomen, de postbode zie ik net weer langs rijden en de vuilniswagen is ook net geweest, verder is het hier heel de dag erg rustig.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11596
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Postbezorging.

#19 Bericht door jumbo » zondag 10 maart 2019, 01:07

Welke instanties zijn dat allemaal waarvan men documenten nodig heeft die belangrijk zijn
Ook NL kent EMS en voor zakenlijke klanten.
Gaan we zonodig via de ombudsman eea aan de kaak stellen?

Volgens mij kan je bijvoorbeeld alle documenten aangaande de SVB downloaden en uploaden?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Postbezorging.

#20 Bericht door wanadee » zondag 10 maart 2019, 05:56

jumbo schreef: zondag 10 maart 2019, 01:07 Welke instanties zijn dat allemaal waarvan men documenten nodig heeft die belangrijk zijn
Ook NL kent EMS en voor zakenlijke klanten.
Gaan we zonodig via de ombudsman eea aan de kaak stellen?

Volgens mij kan je bijvoorbeeld alle documenten aangaande de SVB downloaden en uploaden?
Ik heb van de belastingdienst een M biljet gehad met een heel boekwerk. Hoef ik gelukkig niks mee te doen zelf.
Van het SVB moet ik een formulier invulken, weet nog niet waarvoor. Maar alle normale post van svb gaat normaliter via ‘mijn svb”.

Ik heb al jarenlang zoveel mogelijk geautomatiseerd maar toch blijven sommige pensioenfondsen hardnekkig per gewone post sturen, dus nu mis ik een jaaropgave van een pensioenfonds die niet aangekomen is. Ook van NN en Zwitserleven heb ik een jaaropgaaf via de post gekregen, terwijl ik ze een paar maanden geleden verzocht heb om alles elektronisch te doen. Ik moest toen twee maanden na mijn officiele verhuizing al een bewijs van leven in sturen naar zwitserleven. Was per post verzonden, ik heb het gescand en per mail terug gestuurd met het verzoek alles elketronisvh te doen maar das kennelijk niet goed doorgekomen.
Vanaf nu zal ik er wat meer op aandringen dat ze het elektronisch doen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#21 Bericht door Herbergier » zondag 10 maart 2019, 06:05

Je ziet hier in Thailand ook al dat er steeds meer goederen via internet worden besteld, de koeriersdiensten vliegen de grond uit.

Je ziet ze veel met dit soort auto's rijden.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#22 Bericht door Herbergier » zondag 10 maart 2019, 10:30

Hier in de compound waar ik woon staat alles goed aangeven en heeft elk huis een duidelijk zichtbaar huisnummer, maar zodra je buiten de stad in de dorpjes komt, is het een puzzeltocht om op het juiste adres te komen, daar hebben ze dikwijls geen straatnamen en ook geen huisnummers, vandaar dat koeriersdiensten dikwijls eerst je mobiel bellen, dan zien ze, als de GPS aanstaat op je mobiel, de plaats waar je mobiel zich op dat moment bevind.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Postbezorging.

#23 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 00:50

Herbergier schreef: zondag 10 maart 2019, 10:30 Hier in de compound waar ik woon staat alles goed aangeven en heeft elk huis een duidelijk zichtbaar huisnummer, maar zodra je buiten de stad in de dorpjes komt, is het een puzzeltocht om op het juiste adres te komen, daar hebben ze dikwijls geen straatnamen en ook geen huisnummers, vandaar dat koeriersdiensten dikwijls eerst je mobiel bellen, dan zien ze, als de GPS aanstaat op je mobiel, de plaats waar je mobiel zich op dat moment bevind.

Afbeelding
Weet je dat zeker? Voor zover ik weet kunnen anderen niet zien waar mijn mobiel zich bevindt.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#24 Bericht door Herbergier » maandag 11 maart 2019, 04:34

stevenl schreef: maandag 11 maart 2019, 00:50
Herbergier schreef: zondag 10 maart 2019, 10:30 Hier in de compound waar ik woon staat alles goed aangeven en heeft elk huis een duidelijk zichtbaar huisnummer, maar zodra je buiten de stad in de dorpjes komt, is het een puzzeltocht om op het juiste adres te komen, daar hebben ze dikwijls geen straatnamen en ook geen huisnummers, vandaar dat koeriersdiensten dikwijls eerst je mobiel bellen, dan zien ze, als de GPS aanstaat op je mobiel, de plaats waar je mobiel zich op dat moment bevind.

Afbeelding
Weet je dat zeker? Voor zover ik weet kunnen anderen niet zien waar mijn mobiel zich bevindt.
Zo werkt het bij de taxi's van Grab (Uber) ook, als je GPS aanstaat zien ze precies op hun mobiel waar jij vandaan belt, dat hoef je ze niet in het Thais/Engels uit te leggen en jij kan zien waar zij op dat moment staan of rijden.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Postbezorging.

#25 Bericht door Joep » maandag 11 maart 2019, 06:08

Maar dat werkt volgens mij alleen als je de app van het desbetreffende bedrijf op je telefoon hebt geinstalleerd en toestemming hebt gegeven om jou locatie te delen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1578
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Postbezorging.

#26 Bericht door Herbergier » maandag 11 maart 2019, 06:27

Joep schreef: maandag 11 maart 2019, 06:08 Maar dat werkt volgens mij alleen als je de app van het desbetreffende bedrijf op je telefoon hebt geinstalleerd en toestemming hebt gegeven om jou locatie te delen.
Dat zou goed kunnen Joep, daardoor weet b.v. Lazada mij ook altijd makkelijk te vinden, als ik iets bij hun besteld heb krijg ik na een paar dagen eerst een belletje en een paar minuten later staan ze bij mij aan de deur.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Postbezorging.

#27 Bericht door stevenl » maandag 11 maart 2019, 08:03

Joep schreef: maandag 11 maart 2019, 06:08 Maar dat werkt volgens mij alleen als je de app van het desbetreffende bedrijf op je telefoon hebt geinstalleerd en toestemming hebt gegeven om jou locatie te delen.
Dat zou kunnen.
Andersen kunnen niet zomaar zien waar een mobieltje zich bevindt.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Postbezorging.

#28 Bericht door erik-kuijpers » maandag 11 maart 2019, 08:59

'Bij die hoge boom linksaf en daarna bij de vuilnisbakken weer linksaf het rode pad op.'

Zo kregen wij bezorgers aan huis als er een doos kwam van Lazada of zo. De postbode weet al 17 jaar waar onze hut staat in het midden van nergens. En toch, toch kregen wij daar de 'getuigen' aan de deur..... Maar die hebben een gidsafspraak met boven..... :giggle2:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Postbezorging.

#29 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 13 maart 2019, 07:39

Dan maar weer eens goed nieuws; pakje naar Thailand, 2,5 kilo, gepost hier in het postkantoortje bij de Poiesz 5 maart, en vandaag aangekomen bij mijn gezin. Airmail en track & trace en in goede staat.

Adresetiket in Thais en westers schrift, vrachtbrief uiteraard, op de doos in het Thais geschreven wat er in zit (snijkoek en drop) en alles piekfijn in orde. Het snoepje van de maand is weer binnen!

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Postbezorging.

#30 Bericht door Joep » woensdag 13 maart 2019, 08:42

Heb jij je punten voor deze week weer binnen EriK :clap: :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”