De thaise mentaliteit ?????

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#31 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 04:27

louis schreef:
Kan hier strikt nog verhaaltjes naar voor brengen, doe ik liever niet anders krijg ik weer het woord FRUSTRATIE naar mijn kop
Mogelijkerwijs begrijpt u de definitie van frustratie niet, U voldoet aan de uitleg van frustratie.
dit is toepasselijk op u:

Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Frustratie (Latijn:frustrari) is de emotionele toestand van iemand die belemmerd wordt zijn verwachtingen, behoeften of doel te verwezenlijken. De oorzaak kan liggen in invloeden van buitenaf. bijvoorbeeld overmacht, en zich uiten door bepaalde karaktereigenschappen van de persoon in kwestie, zoals agressie of apathie.
Zeg hebt u psychologie gestudeerd, of komt dat van uit google, wat is het toch mooi omschreven.
Laat mij zeggen en het woord professioneel gebruiken.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#32 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 06:10

Zelf heb ik een vriend in pattaya, die daar al 35 jaar woond, ongeveer.
De eerste 4 jaar ging ik daar 3 maal per jaar naar toe, zelf mijn vrouw is ook al meegeweest.
Zij heeft dat maar 1 maal gedaan, die mentaliteit daar was voor haar niet weggelgd, kan dat best begrijpen, zoals reeds
vermeld is mijn vrouw erg conservatief, met toch een tikje sloeber zijn.
Dan maar alleen er naar toe, darling ik ga naar pattaya zij heeft daar nooit een probleem van gemaakt.

Ik ken hier 2 farangs in de buurt, wel die hebben een afspraak gemaakt, ik trouw met u maar ik doe wat ik wil.
Daar bedoel ik mee, zij willen hun vrijheid niet kwijt en doen het dan ook niet achter te rug van hun thaise vrouw, zoals
SOMMIGE FARANGS.
Dat deze farangs royaal de meidenbars bezoeken hoeft geen verbeelding te zijn.
Zijn trouwens mijn zaken niet, maar ik weet het omdat zij mij dat zelf hebben verteld.
Ik stel mij de vraag, waar is hun respect naar de thaise vrouw toe, en waar is het respect van de thaise vrouw naar de
farang toe die dat toelaat.
Moest ik daar mee afkomen, halloooooooo dan zou ik toch een wip onder mijn mooie rectum krijgen.

Dat is nu ook de mentaliteit van SOMMIGE thaise vrouwen, ik krijg een maandelijkse toelage, verder doet u maar wat u wilt.
Nu, hoeveel thaise mannen hebben hier geen mienoj, veel heel veel.
Ik heb allang de indruk dat SOMMIGE thaise vrouwen daar eerder geen drama overmaken.

Kijk zoals u weet fiets ik graag, dus ik kan mij probleemloos overal naar toe voeren en kom soms in de kleinste dorpjes waar zelf tijd
stil staat, ik zag regelmatig een politie wagen staan, regelmatig op de zelfde plaats, kan natuurlijk familie zijn , halloooooo

U moet even luisteren naar de gesprekken van de thaise vrouwen, hoeveel maal het woord mienoj niet wordt uigesproken.
van mentaliteit gesproken, of is dat hun cultuur, ik moet soms denken en voorzichtig ja knikken.

In Africa op sommige plaatsen hebben zij 5 vrouwen, heb daar gewerkt, zouden jullie niet in mijn plaats willen gestaan hebben.
:clap: :clap: :clap:
Ik ga er dan ook bij vermelden, black is beautiful ik kan het weten, :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Mijn stellingen langzaam opbouwen, het kan alleen intressanter worden, niet waar mensen hier.
Laatst gewijzigd door herman69 op maandag 02 april 2018, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: De thaise mentaliteit ?????

#33 Bericht door Herbergier » maandag 02 april 2018, 06:26

Herman69, je hebt het in de verhalen die je schrijft iedere keer weer over lachen en humor, maar ik heb bij nog niet een van die verhalen ook maar even kunnen glimlachen, kom eens uit de kast met je mooie verhalen, want je hebt toch ook wel wat leuke dingen meegemaakt hier in Thailand?

Ik zelf kwam van 1984 tot 2004, als single man, twee maal per jaar met vrienden op vakantie naar Thailand (soms de Filipijnen), wij verbleven toen nooit langer dan een dag of drie/vier op dezelfde plaats, reisden heel Thailand rond en genoten van de natuur, cultuur, strand en het barshoppen, wij hebben in die tijd natuurlijk heel veel leuke en ook niet leuke dingen meegemaakt, maar dat ga ik niet op een forum opschrijven, de een vindt die verhalen leuk en de ander verafschuwt ze, ik vertel die verhalen liever tussen vrienden in de kroeg, die dikwijls ook veel leuke dingen hier hebben meegemaakt.

In 2004 kwam ik in Buriram terecht en leerde daar een vrouwtje kennen en met het vrije singleleven van mij was het ineens gedaan, sinds die tijd bracht ik mijn vakanties met haar door, na een paar jaar trouwden we in een van mijn vakanties en kochten we een huisje vlakbij de stad Buriram, waar we sinds 2011 samen heel gelukkig in wonen, sinds 2014 woont onze kleindochter van nu zes jaar bij ons, waar ik heel veel plezier mee heb, ik heb zelfs geen tijd om oud te worden.

Ik woon in een compound aan de weg van het stadcentrum naar het voetbalstadion met daar achter het Chang International Circuit, ga ik linksaf dan loop ik in 20 min. naar het voetbalstadion cq circuit, ga ik rechtsaf dan loop ik in 20 min. naar de stad.

In Buriram is het leuk uitgaan (vind ik) daardoor ga ik nu nog gemiddeld twee maal per week, in een van de farang-kroegen hier, een paar biertjes pakken, er wonen hier ongeveer 10 Nederlandse, 10 Belgische en natuurlijk ook veel vrienden/bekenden van een andere nationaliteit, die graag een biertje in de kroeg drinken, dan kroegkletsen (roddelen, sport en vrouwen) we wat, spelen een potje pool of darts, luisteren (zingen) naar de muziek en hebben meestal veel plezier.

Naar de kroeg ga je om, onder het genot van een drankje, andere mensen te ontmoeten, je te ontspannen en alle ellende even te vergeten.

Die serieuze verhalen van jou, zonder enige humor, ontwijken we meestal in de kroeg, we hebben het natuurlijk wel eens over de Thaise gewoonten, geloof, het autorijden en de mentaliteit, maar dat gaat dan meestal met een lach en een traan en hoort thuis onder de noemer kroegkletsen.
Alles van waarde is weerloos.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: De thaise mentaliteit ?????

#34 Bericht door rfms » maandag 02 april 2018, 07:06

Hello Herman.
Wanneer mogen wij het hoofdstuk betreffende " Achter je rug roddelen in het kapsalon " verwachten ?
:crazy:
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#35 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 07:28

Herbergier en andere mensen hier.


Heb ik niet geschreven, dat een forum dient om de juiste informatie aan te mensen te geven, en niet alles laten
uitschijnen dat het hier allemaal rozegeur en manenschijn is.
De nieuwelingen die de stap gaan zetten om naar Thailand te komen wonen hebben recht op goede informatie.
Hoe het er hier in de werkelijkheid eigelijk aan toe gaat, relatie, mentaliteit., verkeer, enz.........
Ik ga zeggen tegen die mensen die de stap willen zetten, DOEN MENSEN, maar kijk uit u ogen, en zal daar later wel op terug komen.
Als ik schrijf, het verkeer is hier chaotisch en levensgevaarlijk, zij maken van hun mooi land een stort, er is weinig structuur
terug te vinden,enz .......... wel dat noem ik de juiste informatie.


Moest ik op een Africaanse forum zitten, wel ik zou ook de juiste informatie geven.
Ik zou het ook over hun mentaliteit hebben. enz .....................

Dat is nu toch niet moeilijk om te begrijpen, maar voor enkelingen hier ligt dat moeilijk als ik daar over schrijf.

Ik heb zoiets dat zij dingen willen verbergen voor familie, vrienden, of kennisen.
Moesten zij te weten komen dat er idd wel punten zijn die niet door de beugel kunnen, en zeker wat een relatie betreft wat
ga die mensen zeggen, wel ik dacht dat het daar allemaal ok was., juist gezichtverlies.
Ik vertel alles aan mijn familie, positief en negatief, ik steek niks onder stoelen en banken.
begrijp u waar ik het naar toe stuur, men kan hier in Thailand verdomd goed op u snuit gaan als u pech hebt.
Ik zal er later wel op terug komen.
En in Africa kan men ook goed op u snuit gaan allemaal meegemaakt, wat kan het leven spannendn zijn.

Ik persoonlijk ga zeker niet klagen, valt best mee, maar heb er ook bijgeschreven heb water bij mijn wijn moeten doen.
Het gaat steeds beter, ga niet klagen, wij worden ouder en wijzer denk ik.
Ik zelf heb een vrouw die ik honderd precent vertrouw, dit is al een vb, de rest volgt wel.

Ik zal er later wel meer uitleg over geven wat relatie betreft, stilletjes opbouwen heb ik ook geschreven he mannen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#36 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 07:44

rfms schreef:Hello Herman.
Wanneer mogen wij het hoofdstuk betreffende " Achter je rug roddelen in het kapsalon " verwachten ?
:crazy:
Ha daar komt de andere die mij kent, ook al op bezoek geweest bij mij ??????
Ik heb al enige idee over die persoon wie het is, kan mis zijn ook,

Ik heb toch geschreven ieder is welkom bij mij, heb niks te verbergen dus mensen wip maar binnen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#37 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 08:00

En het woord roddelen, ben daar echt niet voor, zij roddelen al genoeg, trouwens zij hebben al genoeg
geroddeld over mij, daarom ga ik dan ook niet meer naar farangbars hier in de buurt.
Of liever gezegt farangrestorants, meidebars hebben wij niet

Wat ik niet heb gezien praat ik niet over, dus ik ben niet katholiek.

En als ik iets weet van een farang, hou ik dat voor mij ga daar niet over roddelen.
Ik zeg altijd eerst in de Spiegel kijken he mannen

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De thaise mentaliteit ?????

#38 Bericht door wpdl » maandag 02 april 2018, 08:12

Heb meer de indruk dat je een trol ben Herman een opduwer een 'oude bekende' alhier.
Je ' recht op goede informatie' vraagt men ook niet naar je stampt het door lezende leden door hun strot heen.
Je voelt ,gedraagt je verheven en al een paar keer laten zien Ojee als men Herman tegen spreekt.
Een soort haantje, vreemd heb er in die vijftien jaar schrijven op forum en kleine tien jaar hier wonen al vele gezien de alles weters.
Vooral blijven schrijven hoor maar legt de toon eens een trede lager.
Er zijn er zat die wel met dit alles wat beter om kunnen gaan of bijtijds deze simpele ABC tjes in zich opnemen aangaande de waan van de dag in Thailand.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#39 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 08:24

wpdelange schreef:Heb meer de indruk dat je een trol ben Herman een opduwer een 'oude bekende' alhier.
Je ' recht op goede informatie' vraagt men ook niet naar je stampt het door lezende leden door hun strot heen.
Je voelt ,gedraagt je verheven en al een paar keer laten zien Ojee als men Herman tegen spreekt.
Een soort haantje, vreemd heb er in die vijftien jaar schrijven op forum en kleine tien jaar hier wonen al vele gezien de alles weters.
Vooral blijven schrijven hoor maar legt de toon eens een trede lager.
Er zijn er zat die wel met dit alles wat beter om kunnen gaan of bijtijds deze simpele ABC tjes in zich opnemen aangaande de waan van de dag in Thailand.
Ik zou ook africa kunnen aankaarten, maar dat is nu niet aan de orde he.

Wat u denk van van mij zal mij een worst wezen, krijg daar geen jeuk van, lupus vulgaris, henia prolapsus, of lever fibrose.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De thaise mentaliteit ?????

#40 Bericht door wpdl » maandag 02 april 2018, 08:38

Een niets zeggend antwoord dus waarmee je alleen maar mijn stelling onderbouwd.
Zo praat je toch niet tegen je 'discipelen' Herman. :giggle:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#41 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 08:50

Vroeger een jaar of 6 terug dacht ik, ging ik soms met enkle farangs een moto ritje maken van een dag of 2.

Ik kwam thuis, zegde mijn ega tegen mij, you sleep only darling, tuurlijk darling.
Zij draaiede haar om en ik hoor haar zeggen mai pen rai, even mijn vriend gebeld wat is mai pen rai.
O,zegde mijn vriend al lachend, heeft zij dat gezegt, ik zeg ja, dat gaat u nog meerdere malen horen, kreeg ik als antwoord.
Volgens zijn latere uitleg, hebben alle farangs bij een meid geslapen, of hebben alle farangs een mienoj.

Na Jaren hier wonen ben ik dat al gewoon geworden.

Zeg verdorrie wat krijg ik hier nu te horen, wat een rare MENTALITEIT hebben die thaien toch.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De thaise mentaliteit ?????

#42 Bericht door wpdl » maandag 02 april 2018, 09:02

Ja de Belg is natuurlijk een stuk braver. ;)

https://www.hln.be/nina/seks-relaties/o ... ~a799c588/

Wat zij je nu ook al weer 'krijg er geen jeuk van' :cheesy:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#43 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 09:05

Heb hier nog een mooie foto van mij met 2 thaise dames op, krijg hem verdorie niet op de forum.

Wel ik heb deze foto ook getoont aan mijn ega, wel zij heeft die foto zelf niet bekeken, ik zeg kijk dan toch.
now zegt zij, bon alweeeeeer goed voor mij.

Het waren 2 thaise vrouwen van een paar nederlandse vrienden waar ik mee op bbq was.
En die zijn al bij mij op bezoek geweest.

Rare MENTALITEIT, of is dat Eigen aan mijn ega alleeen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De thaise mentaliteit ?????

#44 Bericht door ron » maandag 02 april 2018, 09:07

Heb eerder het idee dat de Belgische burgeroorlog hier wordt uitgevochten.
De zoete Thailand-forum-België- moderator heeft "vriend en vijand" in het kielzog meegetrokken?
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De thaise mentaliteit ?????

#45 Bericht door ron » maandag 02 april 2018, 09:09

"Heb hier nog een mooie foto van mij met 2 thaise dames op, krijg hem verdorie niet op de forum."

Deze misschien? :P

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”