De thaise mentaliteit ?????

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#76 Bericht door herman69 » dinsdag 03 april 2018, 02:55

Nu even terug komen op de mensen van de andere site,

Ik heb ook daar mijn visie neergeschreven, en daar hadden idd SOMMIGE farangs daar een probleem mee, zoals hier.
En slingerde ook bepaalde woorden naar mijn mooi kopje, zoals juist.............
Maar ik niet dom zijnde heb de hele site even door gelezen, en wat was mijn conclutie, ik had gevonden wat ik zocht.
Al wat IK naar voren bracht, hadden SOMMIGE ook al eerder uitleg over gegeven, maar dan wel een tikje meer negatief naar
de thai toe.
En ga u zeggen mensen, ben ik dan nog BESCHAAFD in mijn schrijven naar de thai toe, wat ik daar dan gelezen heb,
zou ik niet neerschrijven, ik heb nog altijd een beetje moraal.
vb, BRUINE APEN, RIJSTKAKKERS, ACHTERLIJK VOLKJE, en nog van dat meer.

Nu heb ik die mensen daar mee geconfronteerd, wel wat lees ik hier, en jullie komen mijn schrijven veroordelen, en wegwuiven
en jullie beweren dat ik GEFRUSTREED ben.
en dan werd het stil, begrijpelijk hahahaha
Dan heb ik nog een nota achter gelaten met, SOMMIGE LEDEN HIER ZIJN UITGESPROKEN HYPOCRIET.

Dan heb ik MIJ ZELF VERWWIJDERD, NIET de moderator, ik heb er dan ook bij vermeld dat ik jullie bedanken voor jullie informatie
die ik zocht, en daar min of meer een duidelijk antwoord heb op gekregen.
U ziet beste mensen, eerst nadenken he, en wat ik neerschrijf hier is VISUM ET REPERTUM, NiHIL NESI VERITAS.
Voor sommige leden hier raadpleeg google maar, wat ik daar mee bedoel.

Ik heb hier twee nederlandse vrienden, er zit hier een vriend op die alles op de voet volgt, en heb al zeer veel gesprekken
gehad met hem, en deze man is de enige die mij persoonlijk kent, deze man KAN EN MAG OVER MIJ OORDELEN, maar jullie niet.
Wij vertellen zowat alles over Thailand en ook andere zaken niet alleen wordt Thailand in het vizier genomen
Hoor mijn vriend al knorren, hij is trouwens ook niet altijd eens met mij en ik ook niet naar hem toe.
Maar deze man die ik als zeer verstandig beschouw geef mij te minste wat steun en goede raad.
Ik schrijf dat er bij, anders gaan jullie denken dat ik dat allemaal uit mijn duim zuig HALOOOOOOOOOO

Bij deze is dat weer OPGEHELDERD, EN WENS JULLIE EEN GEZELLIGE DAG TOE.

Mvg herman69

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De thaise mentaliteit ?????

#77 Bericht door ron » dinsdag 03 april 2018, 06:24

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De thaise mentaliteit ?????

#78 Bericht door driver » dinsdag 03 april 2018, 06:37

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door driver op dinsdag 03 april 2018, 07:08, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De thaise mentaliteit ?????

#79 Bericht door driver » dinsdag 03 april 2018, 06:59

H69 schreef o.a : deze man KAN EN MAG OVER MIJ OORDELEN, maar jullie niet......

Vervelend voor H69 maar ik post hier gewoon wat ik ervan vindt en oordeel dus ook indien ik dat nodig vindt en ik had al wat geschreven maar continu sql error als ik wil posten dus dat lukt ffe niet?
Maar H69 moet niet iedereen hier trachten monddood te maken door te stellen dat verder niemand over hem mag oordelen lijkt me.
De posters hier kennende inmiddels gaat dat niet echt lukken verwacht ik er komen eerder tegenreacties lijkt me.

Alhoewel Ron zich al over gegeven heeft lijkt het :mrgreen:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2892
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De thaise mentaliteit ?????

#80 Bericht door wpdl » dinsdag 03 april 2018, 08:05

Goedenmiddag H69 weer met frisse ontevredenheid de dag in gedoken zie ik.

Afbeelding

Het is VISUM ET REPERTUM, NiHIL NISI VERITAS. trouwens.
Voor diegene die zeggen ja en 'UITERLIJK EN OPENBAARMAKING niets dan de waarheid' mag het in begrijpelijke taal voor de meeste zijn.
Net datgene waar de mens en zeker een Thai niet helemaal zijn sterkste punten liggen.

Zou de definitie van een Internetforum OOK eens even doorlezen raadpleeg Google maar. ;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De thaise mentaliteit ?????

#81 Bericht door wanadee » dinsdag 03 april 2018, 08:08

Afbeelding
Laatst gewijzigd door wanadee op dinsdag 03 april 2018, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De thaise mentaliteit ?????

#82 Bericht door KhunSugar » dinsdag 03 april 2018, 08:11

Wat denkt u dat u met een idioot te doen hebt.
Ik denk het niet ben er eerder zeker van. Maar troost u, je bent niet alleen op de wereld.
Volgens een wijs man is de idiotie van de mensheid oneindig, net als het universum al twijfelt hij aan dat laatste.
Trouwens, op basis van wat u schrijft is een oordeel snel geveld, overkomt mij ook.

Maar als ik het allemaal zo een beetje begrijp is er maar één persoon die u gelijk geeft en dan nog niet altijd, wat magertjes hé.
Troost u, het zal wel lukken volgens die wijze man lopen er nog rond 555

Allee, wat wordt het volgende :lol:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De thaise mentaliteit ?????

#83 Bericht door ron » dinsdag 03 april 2018, 09:11

Is al langere tijd gaande als je een Thailand gerelateerd blog bekijkt...... :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De thaise mentaliteit ?????

#84 Bericht door Joep » dinsdag 03 april 2018, 09:17

Had ik ook gedacht, maar het taalgebruik is daar beduidend van een ander nivo.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: De thaise mentaliteit ?????

#85 Bericht door rfms » dinsdag 03 april 2018, 10:18

Mijn gedacht : Wat te ver gegaan :
__________________________________________________________________________________

1. Forum regels

Berichten moeten geplaatst worden in de daarvoor bedoelde fora. Iedere gebruiker wordt geacht de forum omschrijving te lezen voordat hij of zij een bericht plaatst.

Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat direct duidelijk is wat ermee bedoeld wordt, ook de titel dient aan te geven waar het bericht betrekking op heeft.

Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat deze respectvol zijn ten aanzien van de andere gebruikers. Flaming of andere vormen van beledigingen zijn niet toegestaan.


:clap: :clap: :clap: aan de moderatoren.
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#86 Bericht door herman69 » dinsdag 03 april 2018, 10:20

ron schreef:Afbeelding
Ron, wat bent u toch een grappemakker, en die cartoons waar haalt u dat allemaal vandaan, prachtig.
Er zouden meer mensen moeten zijn zoal u, wat luchterige opvattingen hebben.
Ik kan dat ook anders intrepreteren, maar ik veronderstel dat het in de vorm van humor is.

Ik heb toch gezecht dat ik niet moet weten van war, ik kom uit de flower power tijd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De thaise mentaliteit ?????

#87 Bericht door stevenl » dinsdag 03 april 2018, 10:38

herman69 schreef:
ron schreef:Afbeelding
Ron, wat bent u toch een grappemakker, en die cartoons waar haalt u dat allemaal vandaan, prachtig.
Er zouden meer mensen moeten zijn zoal u, wat luchterige opvattingen hebben.
Ik kan dat ook anders intrepreteren, maar ik veronderstel dat het in de vorm van humor is.

Ik heb toch gezecht dat ik niet moet weten van war, ik kom uit de flower power tijd.
MAKE LOVE, NOT WAR zie Woodstock 1968 maar ik was nog vrij jong heb dat zo intensief niet meegemaakt, ik was ongeveer 10 jaar, maar ik luisterde wel naar de muziek.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#88 Bericht door herman69 » dinsdag 03 april 2018, 10:41

Dat onderwerp is voor mij gesloten.
Ik zie jullie op het volgende onderwerp, maar dan gaan we het toch even wat kalm aandoen .
MAAR ALLEEEEEEEEEEE, er is in ieder geval weer wat leven in de brouwerij, en hebben overvloed aan drank nu.

Voor de mensen die mij een bezoek willen brengen ik zal u mijn adres doorgeven op u prive bericht.

En ons gesprek kan in alle sereniteit gebeuren, met eten en een lekkre vrise leo.

Natuurlijk, niet allemaal tegelijk, tzou anders een duur grapje voor mij worden he, en gezien ik maar een miezerig
pensioentje heb, moet ik hier strak nog de gigolo gaan spelen, om mijn ontkosten te dekken hahhaha

Maar alleeee ieder welkom, wel te verstaan 1 voor 1 he.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De thaise mentaliteit ?????

#89 Bericht door wanadee » dinsdag 03 april 2018, 11:18

Met een miezerig pensioentje weet je in elk geval al wie er niet komt herman, maar daar is ook niets aan verloren :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De thaise mentaliteit ?????

#90 Bericht door ron » dinsdag 03 april 2018, 11:56

Was er al voorbij gereden,maar kon niet naar binnen aangezien er een vrachtwagen voor de deur stond. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”