De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#16 Bericht door wpdl » donderdag 29 maart 2018, 12:39

2 duitsers, 1 engelsman, en ik zelf een belg, sorry een vlaams getint ventje.
Klaverjassen zou leuk zijn hoewel de combinatie van nationaliteiten moeilijk zou kunnen liggen.
Er schiet mij wel iets van een vetpan te binnen aangaande je opmerkingen over je partner. :giggle:
Laatst gewijzigd door wpdl op donderdag 29 maart 2018, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#17 Bericht door rfms » donderdag 29 maart 2018, 12:39

herman69 schreef:Ik zou echt niet weten wat ik hier verkeerd schrijf, begrijp jullie reaktie niet te goed.

Heb al andere dingen gelezen.

Alleeeeeee ksal maar stoppen met schrijven dan.

Ik zie jullie in de eeuwige jachtvelden. [|) [|) [|)



Je doet echt niets verkeerds Herman.

Wees blij dat je een goede band met je famillie hebt en dat je niet totaal genegeerd wordt en je nagenoeg verplicht bent enige aandacht te zoeken via allerhande sociale media.

Geniet van de persoonlijke gesprekken met je echtgenote en maak je voor het overige geen zorgen.

[|) [|) [|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#18 Bericht door ron » donderdag 29 maart 2018, 12:56

wpdelange schreef:
Er schiet mij wel iets van een vetpan te binnen aangaande je opmerkingen over je partner. :giggle:
Tja...... :Whistle:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#19 Bericht door ron » donderdag 29 maart 2018, 13:11

Misschien een oud draadje wat je nog niet gelezen hebt Herman?!

viewtopic.php?f=24&t=824467&start=0
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#20 Bericht door wanadee » donderdag 29 maart 2018, 13:27

ron schreef:Misschien een oud draadje wat je nog niet gelezen hebt Herman?!

viewtopic.php?f=24&t=824467&start=0
Past wel mooi in het plaatje van het andere draadje.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#21 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 07:06

Nou, na een korte investigatie heb ik hier iemand ontekt, een nederlander die mij persoonlijk kent, en
reeds verschillende malen is op bezoek geweest bij mij thuis.

Deze man is nu momenteel niet in Thailand, ik zal hem alvast een gezellige dag toe wensen en een prettig verblijf
toe wensen waar hij zich nu bevind, hallo alles naar wens daar, groetjes herman69.

Ik kan natuurlijk mis zijn, maar ik denk het niet.

Ken nog een nederlander hier denk ik, maar dat zal meer investigatie vragen.
Indien hij hier iets neerschrijf zal ik hem er mss van tussen uitnemen, maar volgens mij doet hij dat niet.
Dus al wat ik hier neerschrijf, na jullie mening iets te pesoonlijk, staven de waarheid.
Heb er ook bij gezegd ik neem geen blad voor de mond, aanvaarden moet u niet hoor.

Maar u prsoonlijke mening is altijd welkom, en trouwens veel is hier ook niet over geschreven he.
Waarom ontwijken jullie deze vraag, juist....................
Wel daar heb ik nu mijn persoonlijke mening over en die zal ik voor mij houden.
Zo zullen we steeds de beste penvrienden blijven.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#22 Bericht door Herbergier » vrijdag 30 maart 2018, 10:08

Ik loop of laat mij op donderdagavond om een uur of zeven altijd door de vrouw met de auto naar mijn vaste stamkroeg brengen, er zitten daar altijd wel een paar Nederlanders en/of Nederlandstalige Belgen of anders wel Engelstaligen, dus gezellig met een biertje erbij een beetje kletsen en dan spreek ik af dat ze mij om een uur of negen na een belletje weer op moet halen, het is maar een minuut of 20 lopen vanaf mijn huis, maar met 500 m lopen langs een zesbaansweg over de vluchtstrook en heen wil ik dat wel lopen tegen het verkeer in, dan zie ik wat er aankomt, maar terug om een uur of negen in het donker met het verkeer in de rug vind ik toch niet zo veilig, dus ik vorige week gebeld maar geen gehoor dus ik ben maar weer gaan lopen.

Gisteravond mij weer naar de kroeg laten brengen, nu iets vroeger om half zeven en ik vraag haar denk er om dat je mij op komt halen, maar nu kwam het er uit, ze wil nl. graag op dinsdag en donderdagavond om half negen naar een Thaise soapserie kijken, dus ik zeg tegen haar, zeg dat dan eerder want dan hou ik daar rekening mee, dan ga ik in het vervolg om zes uur een biertje pakken en bel ik tussen acht en half negen om mij op te pikken, dat maakt mij niets uit.
Alles van waarde is weerloos.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#23 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 12:10

Ik had daar in de tijd een heel andere oplossing voor als ik een pint ging drinken.

Ik bleef in de buurt slapen in een goedkoop hotelletje, dus kon ik lekker pinten pakken.
Zij wist waar ik pinten pakte en waar ik dan ging slapen, vormde geen probleem voor mijn ega.
Nu is dat al een jaar of twee, drie dat ik daar mee ben gestopt, om persoonlijke redenen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#24 Bericht door Herbergier » vrijdag 30 maart 2018, 14:09

herman69 schreef:Ik had daar in de tijd een heel andere oplossing voor als ik een pint ging drinken.

Ik bleef in de buurt slapen in een goedkoop hotelletje, dus kon ik lekker pinten pakken.
Zij wist waar ik pinten pakte en waar ik dan ging slapen, vormde geen probleem voor mijn ega.
Nu is dat al een jaar of twee, drie dat ik daar mee ben gestopt, om persoonlijke redenen.
Ik pak op de donderdagavond maar 2-3 grote flessen bier en als ik dan vroeg op de avond op 20 minuten lopen van huis ben, ga ik echt niet met mijn tandenborsteltje op zak een hotelletje op zoeken, maar stap ik naar huis.
Alles van waarde is weerloos.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#25 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 01:41

Herbergier schreef:
herman69 schreef:Ik had daar in de tijd een heel andere oplossing voor als ik een pint ging drinken.

Ik bleef in de buurt slapen in een goedkoop hotelletje, dus kon ik lekker pinten pakken.
Zij wist waar ik pinten pakte en waar ik dan ging slapen, vormde geen probleem voor mijn ega.
Nu is dat al een jaar of twee, drie dat ik daar mee ben gestopt, om persoonlijke redenen.
Ik pak op de donderdagavond maar 2-3 grote flessen bier en als ik dan vroeg op de avond op 20 minuten lopen van huis ben, ga ik echt niet met mijn tandenborsteltje op zak een hotelletje op zoeken, maar stap ik naar huis.
Goed, heb dat ook al gedaan maar bij mij was de afstand wel degelijk 7 km, dus u bent een tijdje onderweg, komt
er nog bij met vallen en opstaan hahhahaha, en een 2 tal km meer door mijn wandelgedrag die niet altijd in rechte lijn
was.
De farangs hier die mij kende zegde doen, die oude belg is werkelijk gek, of de wandelende jood is daar.
Moest daar steeds om lachen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#26 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 02:10

Valt er mij nog eentje binnen, in de tijd vroeg ik aan mijn ega, waarom drinken de thaien zo graag wiskey.

Thai man houd daarvan, ik zeg ja, dat is op zijn meest uitgesproken de waarheid.

Ik zeg, dan stappen zij in de auto, of op brommerke met alle gevolgen vandien.
Tuurlijk weer een antwoord van formaat, MAI PEN RAI

Ja mannen hier, zelf zie ik regelmatig een vrachtwagen stoppen en zij kopen een kleine fles van die thaise wiskey.
Of zij kopen in een thais baanwinkeltje, zogezegt een M150, ja hallooooooo, de uitbater vult de lege flesje M150
met wiskey, alle trukjes zijn goed.

Maar natuurlijk ontgaat die belg hem niks in Thailand, ik observeer graag, en trek dan mijn conclutie, die mij zeer
teleurstellend tegen de borst stuit.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#27 Bericht door wpdl » zaterdag 31 maart 2018, 02:34

:giggle:

De Thai waar de meeste buitenlanders al dan niet in relatie mee te maken hebben heeft het niet zo op verantwoording afleggen.
Je heb van die mensen 'all over the place' maar in Thailand net een beetje meer ;)
Zolang het leuk is ,is het de charme van het land zoniet zijn daar andere namen voor uiteraard wat minder positief.
Sigaretten en whisky los en in andere hoeveelheden verkopen is verboden trouwens maar och de Thai ziet kans om die voor de driedubbele prijs te verkopen los of in een M150 flesje met een glimlach.
Tang tang tang Tang staat natuurlijk bovenaan in dat kortzichtelijke 'zakelijke' inzicht.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De meest bizare antwoorden krijg ik te horen.

#28 Bericht door herman69 » zaterdag 31 maart 2018, 06:57

Waar de meeste echte thaise vrouwen een hekel aan hebben, is het overmatig alcohol verbruik van de thai.
U weet een thai verdiend 300 bath per dag, wel er gaat 100 bath naar de fles.

En toch heb ik al echte thaise vrouwen gezien die ook aan de fles hangen, en af en toe zie ik een thaise vrouw ook
roken, maar dat is eerder zeldzaam.

Zelf bhoeda ziet mijn roken, en aan de fles hangen, ik had juist het geluk dit even te kunnen waarnemen.
Mijn auto moest in de tijd een zege hebben van bhoeda , dus de tempel binnen, bhoeda op heterdaad betrapt.

Dat is nu net eigen aan Thailand, niks mag alles kan he.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”