te gast zijn in thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#31 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 03:36

Zo is het natuurlijk Jumbo, het huisvrouw zijn wordt ondergewaardeerd net als tegenwoordig in nederland.
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de situatie maar als je zelf niet meer werkt soals in mijn geval, moet ik er ook niet aan denken dat mijn vrouw de hele dag buiten de deur werkt. Toen we elkaar leerden kennen heb ik haar dat ook duidelijk gemaakt. Ze zat toen net zonder werk omdat de Canon fabriek waar ze werkte in Ayuttaja een aantal maanden onder water stond. De meeste werknemers zijn toen met 3 halve maandsalarissen naar huis gestuurd.
En omdat ze zich af en toe toch wat verveelde is ze met diverse hobbies begonnen waarvan sommigen ook wat geld opleveren. Goed voor haar zelfvertrouwen.

Ze is ook een paar maanden naar een massageschool geweest en heeft nu haar leraarsdiploma thaise massage. Doet ze verder niets mee behalve in de directe omgeving als mensen fysieke problemen hebben. Daar vraagt ze dan 39 baht voor 1 behandeling voor. Dat is een soort eregeld wat ze volgens haar moet vragen wat als voordeel heeft dat ook arme sloebers met een miezerig pensioentje om hulp kunnen aankloppen :crazy: Das het voordeel als je een rijke farang hebt :crazy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: te gast zijn in thailand

#32 Bericht door Herbergier » vrijdag 30 maart 2018, 04:02

Jumbo, dat zijn veel taken die ik heb overgenomen, ik ben nu een soort huisman dus ook ik werk nog steeds volgens jou, probeer dat mijn vrienden maar eens wijs te maken, het houdt mij wel van de straat, uit de kroeg en de verveling slaat niet toe.

Ik zorg voor de huishouding (schoonmaken, afwassen, kleding wassen, tuin bijhouden), roerend goed en onroerend goed, de familie van mijn vrouw woont gelukkig ongeveer 130 km hier vandaan, dus daar heb ik geen omkijken naar, maar we hebben wel al 4 jaar een kleindochter, van nu 6 jaar, bij ons wonen en daar ben ik stapelgek mee (ik heb zelf nooit kinderen gehad), ik heb zelfs vier jaar geleden op een leeftijd van 67 jaar (met alle liefde) voor het eerst van mijn leven pampers verwisseld, nu gedurende de schoolvakantie heb ik haar heel de dag thuis en het zijn handenbindertjes die kleine Thaise kinderen, maar ik heb het er voor over, dan maar wat minder naar de kroeg, alleen nog maar 2x per week 's avonds een paar biertjes pakken, want als ex-Herbergier blijft het kroegleven mij trekken, niet voor de alcohol maar voor de gezellige praat, thuis drink ik vrijwel nooit alcohol.

Gelukkig komt de vrouw meestal om ongeveer 18:00 uur weer thuis en dan zorgt zij voor het eten, stoppen met werken wil ze beslist niet, want eigenlijk kon ze vorig jaar op 55 jarige leeftijd als ambtenaar met pensioen, maar ze was heel blij dat sinds 1 januari 2017 de pensioen gerechtigde leeftijd voor ambtenaren is verzet naar 60 jaar en ze hoopt zelfs dat deze leeftijd voor haar 60ste nog naar 65 jaar gaat, voor mij maakt het niets uit, ik ben met 59 jaar voor het eerst getrouwd en was tot ik hier kwam wonen gewend overdag alleen te zijn en dan mijn kroeg bij te houden (schoonmaken, afwassen, onderhoud en snacks klaar maken), ik had 's avonds van 19:00 tot 03:00 uur altijd volk om mij heen.

Ik ben nu 71 jaar maar sta nog volop in het leven, ik heb gewoon geen tijd om oud te worden.
Alles van waarde is weerloos.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: te gast zijn in thailand

#33 Bericht door Joep » vrijdag 30 maart 2018, 04:23

Waarom een toelage voor je partner.
Wij hebben gewoon één gezamelijke lopende rekening en één gezamelijke spaarrekening.
Daar komt alles op binnen en wordt alles van betaald.
Beide gewoon een pinpas van die rekening en voila geen gezeur over geld.
Nog nooit een stukje maand over gehad aan het einde van ons salaris :giggle: :giggle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#34 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 04:30

Jokkebrok.
Als je nog nooit een stukje maand over had waarom heb je dan een spaarrekening :crazy:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: te gast zijn in thailand

#35 Bericht door Joep » vrijdag 30 maart 2018, 04:37

Lezen en begrijpen is een kunst.

Gelukkig hebben wij regelmatig een stukje salaris over aan het einde van de maand.
Daar hebben we die spaarrekening voor. :crazy: :crazy:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: te gast zijn in thailand

#36 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 06:41

Nou, van de huishoudelijk taken van de thaise vrouw, gaan wij niet de diep delfen he.

Wel, wat voor mijn part meer spelen is dan iets doen.
Als ik niet grondig kuis, is binnen de maand de ganse flora en fauna in mijn huis aanwezig.

Heb al veel bezoekjes afgelegd bij andere farangs, wel ga u zeggen veel nertheid heb ik daar niet gezien.
Niet zijnde dat dit NIET de taak is van de farang, maar van zijn vrouw.
Niet tegenstaande dat er ook veel farangs een kuisvrouw hebben, bij mij komt dat niet binnen, doe het liever zelf, dan
weet ik dat het goed is gedaan.

En ook heb ik al verhaaltjes gehoord over het gedrag van SOMMIGE kuisvrouwen, die niet door de beugel kunnen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: te gast zijn in thailand

#37 Bericht door KhunSugar » vrijdag 30 maart 2018, 08:25

Dus vrouwen die huisvrouw zijn werken niet begrijp ik hier uit??
Uw conclusie is niet relevant.
Het gaat op de eerste plaats over het al dan niet afhankelijk zijn. Mijn partner zou niet kunnen wennen aan de gedachte alleen al.

Bovendien doen alleenstaande uitwerkende vrouwen ook hun huishouden en zorgen zelf voor kinderen als die er zijn.
Het huishouden doen en uitwerken gaan hebben niets gemeen.
Bij gezinnen waar beide partners een baan hebben worden de huishoudelijke taken verdeeld, althans bij ons.

Maar waar het hier om ging is uw partner droog leggen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#38 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 09:07

Afbeelding

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: te gast zijn in thailand

#39 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 11:58

wanadee schreef:Afbeelding
man,gewoon subliem, prachtig en niks op aan te merken, wat hou ik van mensen met de nodige humor :clap: :clap: :clap:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: te gast zijn in thailand

#40 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 12:03

[|) [|) [|)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: te gast zijn in thailand

#41 Bericht door jumbo » zaterdag 31 maart 2018, 23:19

KhunSugar schreef:[
Maar waar het hier om ging is uw partner droog leggen.
Dat zou nimmer bij mij op komen dus minimaal net zo irrelevant
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: te gast zijn in thailand

#42 Bericht door jumbo » zaterdag 31 maart 2018, 23:22

Joep schreef:Waarom een toelage voor je partner.
Wij hebben gewoon één gezamelijke lopende rekening en één gezamelijke spaarrekening.
Daar komt alles op binnen en wordt alles van betaald.
Beide gewoon een pinpas van die rekening en voila geen gezeur over geld.
Nog nooit een stukje maand over gehad aan het einde van ons salaris :giggle: :giggle:
Je kunt niet altijd je eigen situatie aan die van een ander spiegelen zonder details te weten
Maar als je getrouwd bent in Thailand valt alles zowiezo voor 50% aan haar en als je overlijdt en geen testament hebt
omdat je het eenvoudiger hebt geregeld dan krijgt de partner 100%
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: te gast zijn in thailand

#43 Bericht door KhunSugar » zondag 01 april 2018, 13:04

jumbo schreef:
KhunSugar schreef:Maar waar het hier om ging is uw partner droog leggen.
Dat zou nimmer bij mij op komen dus minimaal net zo irrelevant
Bij ons heeft de partner een eigen inkomen, bijgevolg heb ik niets droog te leggen.
Maar voor Thais die voor 100% afhankelijk zijn van de farang en dat willen blijven, begrijp ik herman zijn vraag.
Trouwens veel Thais hebben eerder een zakelijke relatie met de farang al mogen we niet veralgemenen. De meesten geloven toch dat ze uitverkoren zijn wegens hun Adonis voorkomen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: te gast zijn in thailand

#44 Bericht door wpdl » zondag 01 april 2018, 14:21

Trouwens veel Thais hebben eerder een zakelijke relatie met de farang al mogen we niet veralgemenen. De meesten geloven toch dat ze uitverkoren zijn wegens hun Adonis voorkomen.
Een verstandshuwelijk noemen wij dat aan de hoge kant van de lage landen Heer Suiker niet te verwisselen met een schijnhuwelijk.
Een kleine 'verzekering' het liefst in de vorm van een stamboomhouder is ook nog wel eens te zien in de 'clausule'.
Zowel 'hier' in het woonland als 'daar' in het thuisland.
Beauty is in the eye of the beholder trouwens ik vraag het wel eens aan die vent in de spiegel in de vroege ochtend uren ligt net als ik ook altijd dubbel van het lachen. ;)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: te gast zijn in thailand

#45 Bericht door jumbo » maandag 02 april 2018, 23:40

KhunSugar schreef:
jumbo schreef:
KhunSugar schreef:Maar waar het hier om ging is uw partner droog leggen.
Dat zou nimmer bij mij op komen dus minimaal net zo irrelevant
Bij ons heeft de partner een eigen inkomen, bijgevolg heb ik niets droog te leggen.
Maar voor Thais die voor 100% afhankelijk zijn van de farang en dat willen blijven, begrijp ik herman zijn vraag.
Trouwens veel Thais hebben eerder een zakelijke relatie met de farang al mogen we niet veralgemenen. De meesten geloven toch dat ze uitverkoren zijn wegens hun Adonis voorkomen.
Bij mij, en ik ben ik beide landen getrouwd (geweest) is het altijd zo geweest dat ik een aantal malen het inkomen van mijn eega genoot.
Daarnaast ben ik al expat sinds de 80-er jaren, vrouwen kunnen geen carriere maken in 2-3-5- jaar contracten in de diverse buitenlanden waar ik heb mogen werken
Nogmaals niet altijd je eigen simpele situatie zonder verdere partner ervaringen spiegelen op die van een ander die vele malen complexer kan zijn
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”