werken in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: werken in Thailand

#46 Bericht door jumbo » dinsdag 04 juli 2017, 05:24

wpdelange schreef:
Het enige papier dat ze moeten tonen om legaal aan het werk te mogen is een ID of paspoort.
Als dat het 'enige' zou zijn Jumbo begrijp ik niet zo heel erg dat men al vele jaren geen raad weet om die mensen uit de buurlanden buiten de grensen te houden indien niet gewenst of ze legaal van werk te voorzien.
Tot eer en meerdere glorie van diegene die ze inhuurt meer is het niet en regelmatig [Om de paar jaar] grijp men even in vanuit de overheid.

Het 'waarom' misschien dat ze beter eens een andere controle manier zouden mogen hanteren.
Diegene die voor een full time job/zaak gaan en dus 'oneerlijke concurrentie' aandoen lijk het mij duidelijk niet doen dus of de officiele weg bewandelen.
De voorbeelden die veelal bedoelt zijn om de eerste cirkel zeg familie en in mindere mate zichzelf wat toe te bedelen zodat men een prettiger leven heeft.
De meeste zaken staan dan gewoon op de Thaise partner haar naam dus hoe bedoel je het enige 'oneerlijk' is de aangeboden hoeveelheid geld om iets een slagingskans te geven.

Die westerse man/vrouw die beperkt wat Engelse les geeft een of twee dagen in de week of met andere zaken op zijn PC aan de gang is.
Kom nou toch man met je oneerlijke concurentie meestal vrijwilligerswerk met soms een kleine financiele vergoeding.
Snappen doe ik het wel degelijk alleen vanuit een andere invalshoek als dat jij dat doet.
Ik ken de MOU richtlijnen omdat ik er mee gewerkt heb voor een bedrijf in Chiang Mai. Het was ongeschoold werk, veelal voor migrant werkers en dat heeft geen documentatie nodig zoals gevraagd voor de gebruikelijke workpermit voor de buitenlanders

Vrijwillegers werk tegen een kleine financiele vergoeding?? Is dat niet in tegenspraak met elkaar?
Ik heb er geen probleem mee dat je een andere invalshoek hebt, maar ik ben niet blind voor de andere kant voor de zaak dat is het essentiele verschil tussen jouw en mijn kijk op zaken. Iedereen heeft al te maken met reguliere concurrentie op zijn eigen gebied en derhalve is het oneerlijk als het gaat onder het mom van 'vergoed vrijwilligerswerk' omdat er gewoon niet eerlijk geconcurreerd word.... vrij simpel. Het blijft niet correct daar kan je niet omheen.

Je bent vermoed ik van het type dat zolang het jouw persoonlijk niet raakt dat het dan wel gedoogd kan worden, maar zodra het jou wel gaat raken wordt het moord en brand schreeuwen. Als je dat wilt voorkomen dan moet je geen van de door jouw genoemde zaken accepteren, dan heb je goed recht om te ageren...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: werken in Thailand

#47 Bericht door wpdl » dinsdag 04 juli 2017, 08:16

Zou je toch nog eens wat verdiepen in de politiek achter de illegalen uit de buurlanden.
Vele hebben die 'enige' mogelijkheid geen eens.

Mij persoonlijk zal weinig tot niks raken en dus zeker geen reden om te gaan 'schreeuwen' maar met dit soort regels kan men een ieder 'pakken'
Je huis schilderen of de plaatselijke school helpen of eens even mee denken met de zaak van de familie is genoeg reden om je buiten de wet te zetten.

Kijk om je heen en je zal schrikken hoeveel buitenlanders volgens deze regels in de fout zitten.

Waarom veel 'oud' leden nog even hun gelijk er door willen trappen en op de man gaan spelen om hun gelijk te halen is mij onduidelijk helaas begin jij ook steeds meer bij die club te horen.
Jammer na
Het blijft niet correct daar kan je niet omheen.
had ik je mening ook wel begrepen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: werken in Thailand

#48 Bericht door jumbo » dinsdag 04 juli 2017, 08:54

Het gelijk er door wil trappen als 'oud' lid is misschien hoe je het persoonlijk voelt en van jou kant stemming makerij meer niet.. en juist nu het forum er wat rustiger op wordt op het slaapverwekkende af soms... Ik hou wel van een pittige discussie maar daar heb je 2 partijen voor nodig en niet iemand die verbolgen is of gefrustreerd omdat het niet helemaal volgens zijn wens gaat.
Ik geef namelijk mijn ongelijk toe als het zo is, ben niet alwetend en ben nooit te oud om te leren

In dit geval heb ik er praktische ervaring mee, migrant workers, die ik met jou en anderen deel op dit forum die de algemene lading van het probleem dekt, de groeperingen waarop jij doelt zijn de uitzondering en die regel kennen we allemaal.... en uitzondering aandragen draagt m.i. niet bij tot een discussie of een verklaring van feiten.

En je schrijft denk ik van horen, zeggen of lezen en afhangend van je bron en diens getintheid kan die informatie niet correct zijn.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: werken in Thailand

#49 Bericht door serpay » dinsdag 04 juli 2017, 17:56

gelukkig onze gezamelijke bisnes mag en kan. een thai kan het niet en wij wel.
maar na-apen wil de thai .hoe zou ik dit kunnen stoppen.
en daar zit het hele groote probleem tot in de hoogste top van Thailand .
Nee dan slaan hier sommige de plank volkomen mis. MAG WEL MAG NIET .
Nee hoe is dit met de thaise overheid niet meer en niet minder.
wij hebben geluk een Thai heeft niet de ........
Alfisti rebeli

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: werken in Thailand

#50 Bericht door ron » dinsdag 04 juli 2017, 18:06

Soms loopt het anders dan je eigenlijk verwacht........... :crazy:

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: werken in Thailand

#51 Bericht door wanadee » dinsdag 04 juli 2017, 19:51

Wil hij eten van die krokodil pikken? :crazy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: werken in Thailand

#52 Bericht door jumbo » woensdag 05 juli 2017, 02:21

serpay schreef:gelukkig onze gezamelijke bisnes mag en kan. een thai kan het niet en wij wel.
maar na-apen wil de thai .hoe zou ik dit kunnen stoppen.
en daar zit het hele groote probleem tot in de hoogste top van Thailand .
Nee dan slaan hier sommige de plank volkomen mis. MAG WEL MAG NIET .
Nee hoe is dit met de thaise overheid niet meer en niet minder.
wij hebben geluk een Thai heeft niet de ........

Dat is een algemeen probleem in landen, Azie , Afrika, Zuid Amerika, waar controle apparaten niet of nauwelijks bestaan
en waar kopieren oogluikend wordt toegestaan omdat het bijdraagt aan de economie. Het is te verwaarlozen en uiteraard
voornamelijk voor de locale economie. Het is niet zuiver en alleen iets Thais...
Kijk naar de exportcijfers en het BBP...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: werken in Thailand

#53 Bericht door serpay » woensdag 05 juli 2017, 17:00

jumbo schreef:
serpay schreef:gelukkig onze gezamelijke bisnes mag en kan. een thai kan het niet en wij wel.
maar na-apen wil de thai .hoe zou ik dit kunnen stoppen.
en daar zit het hele groote probleem tot in de hoogste top van Thailand .
Nee dan slaan hier sommige de plank volkomen mis. MAG WEL MAG NIET .
Nee hoe is dit met de thaise overheid niet meer en niet minder.
wij hebben geluk een Thai heeft niet de ........

Dat is een algemeen probleem in landen, Azie , Afrika, Zuid Amerika, waar controle apparaten niet of nauwelijks bestaan
en waar kopieren oogluikend wordt toegestaan omdat het bijdraagt aan de economie. Het is te verwaarlozen en uiteraard
voornamelijk voor de locale economie. Het is niet zuiver en alleen iets Thais...
Kijk naar de exportcijfers en het BBP...
klopt jumbo maar leuk is het soms niet je investeert vermogen en know how.
daarna probeert men het te copy er van te maken.
gelukkig is bij ons 99% ingedekt en kunnen we nog steeds uitbreiden in thailand en omgeving.
men leert met de jaren zal ik maar zeggen :Whistle:
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: werken in Thailand

#54 Bericht door jumbo » donderdag 06 juli 2017, 06:11

serpay schreef: klopt jumbo maar leuk is het soms niet je investeert vermogen en know how.
daarna probeert men het te copy er van te maken.
gelukkig is bij ons 99% ingedekt en kunnen we nog steeds uitbreiden in thailand en omgeving.
men leert met de jaren zal ik maar zeggen :Whistle:
:thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”