Testen rijbewijs

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#16 Bericht door herman69 » donderdag 05 oktober 2017, 23:29

jomel17 schreef:Een Belg die heineken drinkt???
Niet te geloven ga toch echt bier drinken jongen.....
ja waarom niet he, ik ga niet vlug dronken worden kan er dan meer drinken hahhaaa
Maar is best wel duur hier, en trouwens de Heineken van Thailand komt uit china zij hebben daar een fabriek.

Heb in mijn leven mss al 400 verschillende bieren gedronken, mijn voorkeur gaat naar Guinness ik geloof te
vinden in laos.

Maar alleeee, ik begeef mij uiterst en aandachtig tussen het verkeer het beste remedie tegen ongelukken.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#17 Bericht door herman69 » donderdag 05 oktober 2017, 23:35

Janthai schreef:De eerste reactie bij een aanrijding "" Heb geen geld "" waar men maar mee wil zeggen, niks geen schadeverhaal , gaat toch niet lukken. Mijn ervaring is toch een beetje anders.
Ten eerste denkt de politie, O een buitenlander we gaan de zaak rekken dan is na enige tijd zijn visum wel verlopen en klaar is de zaak.
Als je met een Thais rijbewijs voor de dag komt veranderd de houding wel een beetje en kan er plots een verbaal of zoiets opgemaakt worden. Heb je een ID card of geel boekje en is je visa in orde dan begrijpen ze wel dat de papieren geen aanleiding kan zijn om de hele zaak maar in de prullenbak te laten verdwijnen.
Ook even je advocaat bellen en dan de politie agent die de zaak behandeld even de telefoon geven om aan te geven dat het een zaak is.
In mijn geval, met auto op zijn kop in de sloot door een foute inhaal actie van een tegenligger. Mevr. was all risk verz.volgens haar maar dat bleek maar tot 400.000 bth te zijn. De verz. heeft mijn auto laten repareren, duurde 4 maanden, plus de kosten van ziekenhuis voor drie personen ,vervangende auto enz. werd de verz. waarde ruim overschreden, dus ze mag het verschil aan mij gaan betalen.
Dan komen we weer op "" geen geld "" nou daar dacht de rechter iets anders over, je verkoopt je auto maar, ja die was van de bank ,dan regel je dat maar met de bank.
Ik wil met dit schrijfseltje maar aangeven dat met het roepen van "" geen geld "" niet wil zeggen "" laat maar zitten "" Misschien leren de thaise mensen dat je niet ongestraft maar allerlei levensgevaarlijke capriolen kan uithalen.
Ja idd zo kan er het er hier aan toe gaan, heb ook al rare verhalen gehoord van farangs die betrokken waren bij een
ongeval.
Regelmatig zal de thai wel de vinger wijzen naar de farang.

Janthai
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2012, 14:39

Re: Testen rijbewijs

#18 Bericht door Janthai » vrijdag 06 oktober 2017, 04:13

Inderdaad Herman er gaan de meest gekke verhalen rond. Je documenten moeten natuurlijk in orde zijn,worden tot op de letter nauwkeurig bekeken ,mist er iets dan is er een stok om te slaan.
Door ervaring wat wijzer geworden. Had voor een jaar of tien geleden een een ongeluk met de motor, een weekje hospitaal. Nu komt het, politie maakt een rapport op en komt in het hospital voor ondertekening . Er bleek wel dat de driver niet verzekerd was en de auto was in eigendom van de tempel ook niet verzekerd. De driver was inmiddels verdwenen, ook niet zo vreemd dus. Hierna werd het moeilijk. De politie komt in het hospitaal met een nieuw rapport waarin het kenteken en de bestuurder veranderd zijn die wel verz. is. Of ik dat maar even ondertekenen wilde. Nu werd het moeilijk,mee doen aan de corr. of de ziekenhuis kosten zelf betalen.
Het "het hemd is nader dan de rok " was mijn keus.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Testen rijbewijs

#19 Bericht door dutch » vrijdag 06 oktober 2017, 08:15

Bij alles wat het contact betreft tussen een Thai en mijzelf ( bij een conflict dus) laat ik mijn advocaat de zaak afhandelen ( op de Thaise manier dus).
Ik vertrouw hem ,hij is advocaat-notaris,voor 100%.
Hij doet o.a. ook mijn belasting aangifte.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#20 Bericht door herman69 » vrijdag 06 oktober 2017, 10:04

4 jaar terug is hier in mijn streek een Hollander verongelukt, hij is op een vrachtwagen geladen met suikerriet
gereden.

Was al donker en de vrachtwagen had panne, en geen singnalisatie geplaatst en in een bocht, de man kon onmogelijk de
vrachtwagen zien en is er ingereden.
Zijn vrouw heeft het overleefd en dit met weinig lichaamlijke schade.

Een vriend uit friesland heeft mij dat verteld, doen wij toevallig de vrouw tegen kwamen.
mss zijn er hier wel mensen die dit ook gehoord hebben.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Testen rijbewijs

#21 Bericht door KhunSugar » vrijdag 06 oktober 2017, 11:39

Waarschijnlijk de tak op de weg niet zien liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Testen rijbewijs

#22 Bericht door wpdl » zaterdag 07 oktober 2017, 00:53

Zoek hier eens Herman bij Browse all Cases

https://www.farang-deaths.com/

Voor de rest verkeer in Thailand is niet echt veilig dat klopt erger nog het is zeer gevaarlijk.
Maar die praat van toen en toen en ik heb horen zeggen knapt een forum ook niet van op.


Even snel gekeken.
Klopt het tijdstip wel tot vijf jaar terug geen ongeluk volgens jou beschrijving.
Of zou deze site niet volledig zijn?

https://www.farang-deaths.com/archive/#filter

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Testen rijbewijs

#23 Bericht door BKK_Bert » zondag 08 oktober 2017, 09:32

Klopt, "Farangn Death" is pas begonnen in okt. 2015. Dus niet alle omgekomen buitenlanders staan er in. Bovendien halen ze alle info uit (lokale)media en andere dat is ook niet altijd up-to-date.
Home is not where you live, but where they accept you.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#24 Bericht door herman69 » zondag 08 oktober 2017, 09:43

KhunSugar schreef:Waarschijnlijk de tak op de weg niet zien liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja best mogelijk, dat is hun werkwijze wat bladeren op de grond en pasop wagen in panne.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#25 Bericht door herman69 » zondag 08 oktober 2017, 09:46

wpdelange schreef:Zoek hier eens Herman bij Browse all Cases

https://www.farang-deaths.com/

Voor de rest verkeer in Thailand is niet echt veilig dat klopt erger nog het is zeer gevaarlijk.
Maar die praat van toen en toen en ik heb horen zeggen knapt een forum ook niet van op.


Even snel gekeken.
Klopt het tijdstip wel tot vijf jaar terug geen ongeluk volgens jou beschrijving.
Of zou deze site niet volledig zijn?

https://www.farang-deaths.com/archive/#filter
Ja mijn beste, het kan langer zijn ook dan 5 jaar kweet het eigelijk niet zo precies meer, maar in ieder geval is het gebeurd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Testen rijbewijs

#26 Bericht door KhunSugar » zondag 08 oktober 2017, 10:10

herman69 schreef:
KhunSugar schreef:Waarschijnlijk de tak op de weg niet zien liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja best mogelijk, dat is hun werkwijze wat bladeren op de grond en pasop wagen in panne.
Dat is het hem wat ik bedoel met aanpassen aan de Thaise gebruiken. Als je als westerling een rode gevarendriehoek verwacht gaan er zich nog veel te pletter rijden. En zo zijn er nog van die handige weetjes om een rampscenario op Thaise wegen te voorkomen.
Maar ja, doorgaans weet de farang het beter.en dan zegt de Thai สมน้ำหน้า ... en gelijk hebben ze.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Testen rijbewijs

#27 Bericht door herman69 » dinsdag 10 oktober 2017, 09:56

KhunSugar schreef:
herman69 schreef:
KhunSugar schreef:Waarschijnlijk de tak op de weg niet zien liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja best mogelijk, dat is hun werkwijze wat bladeren op de grond en pasop wagen in panne.
Dat is het hem wat ik bedoel met aanpassen aan de Thaise gebruiken. Als je als westerling een rode gevarendriehoek verwacht gaan er zich nog veel te pletter rijden. En zo zijn er nog van die handige weetjes om een rampscenario op Thaise wegen te voorkomen.
Maar ja, doorgaans weet de farang het beter.en dan zegt de Thai สมน้ำหน้า ... en gelijk hebben ze.
En wat zegt de thai, even een vertaling aub

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Testen rijbewijs

#28 Bericht door KhunSugar » dinsdag 10 oktober 2017, 10:29

herman69 schreef:
KhunSugar schreef:
herman69 schreef:
Ja best mogelijk, dat is hun werkwijze wat bladeren op de grond en pasop wagen in panne.
Dat is het hem wat ik bedoel met aanpassen aan de Thaise gebruiken. Als je als westerling een rode gevarendriehoek verwacht gaan er zich nog veel te pletter rijden. En zo zijn er nog van die handige weetjes om een rampscenario op Thaise wegen te voorkomen.
Maar ja, doorgaans weet de farang het beter.en dan zegt de Thai สมน้ำหน้า ... en gelijk hebben ze.
En wat zegt de thai, even een vertaling aub
Wel voila, we zijn er.
Wie migreert naar Thailand en er zonder veel kleerscheuren of frustraties wil leven moet zich aanpassen, inburgeren noemt dat. En dat begint met de taal te leren. Je verwacht dat van migranten in je thuisland toch ook, niet ?

Als de betweterige farang zich verongelukt doordat hij zich niet wil aanpassen aan de gebruiken van het gastland, dan zegt de Thai: dikke bult eigen schuld of "som nam na". Maar de Thai spreken dat niet uit , ze lachen... nu nog de lach begrijpen en dat hoort bij het inburgeren.

โชคดี (succes) [|)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”