Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit......?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#31 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 01:49

Weet wat mij ook geweldig stoort, men staat rustig te wachten in winkel , en dan komen er zo van thaien
voorsteken, of vlug iets vragen.

Moest even wat copieen, was wat volk dus ik wacht fatsoenlijk, komt er daar geen thaise vrouw er tussen
wringen, ik zeg diaw, diaw, ok, ja, blijkbaar stond haar dat niet aan.

Sommige thaiase gebruiken zijn bij mij uitgesproken lomp te noemen.
Je moet even naar de de winkelcentra cenraal plaza gaan, wel de helft van het personeel staat, zit of hangt te
slapen, gewoon lomp noem ik dat.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#32 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 02:59

Wat mij ook de laatste Jaren sterk opvalt,

Is, dat hier veel thaise vrouwen er toch zo nodig westers willen uitzien, dus de neus even verbouwen, er blank wil uitzien, hun
promotorium verbouwen en nog van dat meer.

Dan veronderstel, dat zij toch liever westerse mentalireit willen op nahouden, of niet.

Moest mijn ega met al die nonssens beginnen, wel zou ik wel zeggen, flikker toch op.

En weet u waar een thai uitzettend jaloers van is , dat zijn van de farang kinderen, zij hebben min of meer een
bleke huidkleur, en soms een farang neus, mijn dochter heeft dat niet, maar zij heeft verdomd een leuke snoet.

Dus, moraal van het verhaal, over mentaliteit gesproken van sommige thaise vrouwen he.
De thaise vrouwen van een farang hebben soms 2 mentaliteiten soms.

Ik ben toch met een thaise getrouwd, dus ik aanvaard ten volle haar uiterlijk.
Geen verbouwingen aan mijn thaise, kan net evengoed weer een belgische vrouw gehuwd zijn.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#33 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 04:03

Ik heb een beeldschone vrouw maar ook zij wilde een paar jaar geleden haar neus laten verbouwen. Volkomen onzin want er mankeert niets aan. En omdat ik haar maar weinig kan weigeren als ze perse iets wil heb ik hasr fotos laten zien van mislukte neusoperaties, dat was voldoende om haar van mening doen te veranderen.
Met deze tactiek ben je geen gierige maar een bezorgde farang :angel:

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#34 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 07:23

Ben schreef:Ik heb tot 10 leren tellen en geduld bewaren ,de rest levert je alleen maar ergernis op en dat is het me niet waard
met de instelling en mentaliteit hier .
Ik draai de rollen om tegenwoordig ik laat de Thai op mij wachten :cheesy:
Geen slecht idee man, ik ga dat even uitproberen hahahaa

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#35 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 07:35

jumbo schreef:
Ben schreef:
Herbergier schreef:Ik vind het erg vervelend dat de meeste Thai, 's avonds als de zon net onder is en het begint te schemeren, zo lang mogelijk wacht met het aanklikken van hun auto/motorverlichting, je moet dan bij het oversteken van een weg goed uitkijken of er toevallig nog iets aankomt, men zegt wel eens dat de Thai bang zijn dat het bij hun elektriciteit rekening wordt bijgeschreven en soms denk ik dat dat niet zomaar een verhaaltje is maar werkelijkheid.
Een Thai is wijsgemaakt dat als je verlichting brand hij meer brandstof verbruikt ,en dat is belangrijker dan zijn veiligheid.
Wel Ben, je weet dat ik verre van een techneut ben, maar een 'echte techneut' heeft me een keer verteld of wellicht op de mouw gespeld dat het inderdaad, als is het maar aan druppels, brandstiof kost omdat de stroom van de accu komt en die opgeladen wordt door de motor en die dus weer brandstof verbruikt????
Zit zelfs voor een leekachtige a-techneut wel wat in

Ja goed, ik start mijn moter alle moter onderdelen worden geactiveerd, dus ook de accuoplader.

Goed, wij gaan schakelen, wij krijgen snelheid alles draait sneller, hoe meer gas u geeft, meer benzine die in de ontploffingkamer
komt, normaal.

Maar dat het GEBRUIK van de acculader daar een specifieke rol gaan in spelen in VERBRUIK dat betwijfel ik.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#36 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 07:53

wanadee schreef:Ik heb een beeldschone vrouw maar ook zij wilde een paar jaar geleden haar neus laten verbouwen. Volkomen onzin want er mankeert niets aan. En omdat ik haar maar weinig kan weigeren als ze perse iets wil heb ik hasr fotos laten zien van mislukte neusoperaties, dat was voldoende om haar van mening doen te veranderen.
Met deze tactiek ben je geen gierige maar een bezorgde farang :angel:
Kijk dat noem ik nu een man met een gezond verstand, en de nodige dosis logica, pasop dat is geen grap hoor.

Er zijn sommige farangs, die dat heel leuk vinden wat verbouwingen doen van hun vrouw, was zij dan zo
lelijk, nee dat dacht ik niet.
Hoe moet die vrouw haar voelen, was ik niet knap genoeg voor jou

Eigelijk is dat niet eens zo duur hier, maar ik begin er niet aan, dus ik ben zeer te vrede wat betreft het uiterlijk van
mijn thaise vrouw.
Alhoewel zij een nogal een iestje te dik zitvlak begin te krijgen, wij zijn geen 20 meer he.
Moesten wij mensen zijn van 20, wel dan hebben wij een ander verhaal.
Ik zeg bijmijzelf, zij heeft een latijnse kont gecrieerd, kan best mooi en sexy zijn.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#37 Bericht door KhunSugar » vrijdag 30 maart 2018, 08:10

Beeldschoon?
Zo zal iedereen er zijn mening op nahouden.
Voor mij, getaande huid, zwart haar, B cup, +/- 170 cm en 55 kg.
...en vooral geen tattoos. Op een Ferrari plak je immers geen stickers.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#38 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 08:44

Zeer juist geformuleerd geen stickers nog de body laten ombouwen, en geen eau de javel, voor de nederlanders is de vertaling
bleekwater.

Er is verdorie toch niks mooier dan een bruin getinte huid, of niet mannen.
Ik zie hier soms, thaise vrouwen lopen net spoken, zo wit zijn zij, toch totaal absurt he.

Een thai zie de zon als een kwade bol, die alleen maar de thai wel kloten.
Ik denk soms, weten zij wel indien er geen zon bestaat, er ook geen leven mogelijk is, ik denk dat zij er zeer
weinig over weten.
Toevallig waren wij te samen naar tv aan het kijken , en er lag daar een krokodil te maffen in de zon, ik zeg tegen haar
kijk die krokodil houd dagelijks van een zonnebad, zij moet energie opstapelen via de zon, om de dag door te komen.
Nee zegt zij, ik zeg laat maar halloooooo

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#39 Bericht door serpay » vrijdag 30 maart 2018, 10:09

KhunSugar schreef:Beeldschoon?
Zo zal iedereen er zijn mening op nahouden.
Voor mij, getaande huid, zwart haar, B cup, +/- 170 cm en 55 kg.
...en vooral geen tattoos. Op een Ferrari plak je immers geen stickers.

op geen Italiaanse auto plak je stikkers.
meeste mee eens maar voor mij persoonlijk mogen er een aantal kilo meer zijn.
houd niet zo van skinny vrouwtjes liever een stukje vlees er aan.
Alfisti rebeli

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#40 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 10:30

Goed, gewoonte, gebruiken, en mentaliteit.

Kijk als wij 50 jaar terug gaan in Thailand, wel dan kan men van deze 3 woorden gebruik maken.

Nu leven zij in een iets meer materialistiche wereld, waar zij totaal verkeerd met omgaan.
Dat is duidelijk te merken, zie vb de auto en brommer.

Ik zou bijna zeggen een thai is niet ingeburgerd, in het gebruik nemen van zaken uit onze materialistiche wereld.
Vb, de auto,
De brommer
nu kunnen zij in groot warenhuizen winkelen, zij flikker de boel maar op straat, de verpakking wat moet ik er mee.
Zelf waspoeder wat denk u dat zij de verpakking lezen, kom nou enz........
Kijk geef een klein kind een pistool, wel er zullen ongelukken gebeuren, begrijpt u wat ik bedoel.
De thai is nog steeds niet klaar om in een beschaafde wereld te stappen, of eerder een beschaafd land van hun land te maken.
STRUCTUUR, ZIJ HEBBEN NOG EEN ZEER LANGE WEG AF TE LEGGEN.
Er is nog veel werk in Thailand hoor.

Kijk wat weten zij van ons, niks alleen dat wij geld hebben en dan denken zij nog dat het aan de bomen groeit bij ons.
Zij beseffen niet, al wat zij nu ervaren vb, auto, brommer, medische zorg, de computer dat dit allemaal uit Europa komt.
Wij europeanen hebben dat allemaal uitgevonden.

Het zal de thai een worst wezen, ik woon in Thailand ik ben thai, dus hun logica is al wat ik koop heeft de thai
uitgevonden en gemaakt.
De thai staat bij niks stil, wat wil je, zij leren niks op school, en van de ouders krijgen zij ook geen educatie, of het moet
een farang thaikind zijn.

Vraag simpel maar eens aan u vrouw, VB wie heeft de antibiotica of liever gezegt de penicilline of de gloeilamp uitgevonden.
Die weten dat niet.
En trouwens dat intresseerd hen niet, zij leven in Thailand, de rest :roll: :roll: :roll:

De thai wil altijd weten waar u vandaan komt, dus ik zeg Belgium, antwoord Germany, dat heeft hij mooi voor elkaar weer.
U moet even zeggen tegen een thai ik kom uit Africa, dat kan niet zal hij zeggen, zij hebben daar allemaal een donkere
huidskleur en u niet, wat heeft dat er nu mee te maken, die weten niks van de wereld, zij leven in Thailand PUNT.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#41 Bericht door wanadee » vrijdag 30 maart 2018, 10:52

:roll: herman69 schreef: Vraag simpel maar eens aan u vrouw, VB wie heeft de antibiotica of liever gezegt de penicilline of de gloeilamp uitgevonden.
Die weten dat niet.
Zij zegt alexander fleming en edison maar ik weet niet of dat klopt :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#42 Bericht door ron » vrijdag 30 maart 2018, 11:02

Deze man had zich zeker verslapen.... :crazy:

http://www.youtube.com/watch?v=qF9GjvGWSOQ
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#43 Bericht door KhunSugar » vrijdag 30 maart 2018, 11:09

Kijk wat weten zij van ons, niks alleen dat wij geld hebben en dan denken zij nog dat het aan de bomen groeit bij ons.
Ik neem aan dat je spreekt over een deel van de Thaise bevolking, ik zal het beleefd het landelijke deel noemen.
Mijn ervaring is dat er momenteel een groep middenklassers is die best weten dat geld niet aan bomen groeit.
Net als de Hi-So die rijker zijn dan de meeste rijke europeanen.

Dat die bewuste groep Thai niet veel afweten van buiten Thailand is omdat hun onderwijs ondermaats is...misschien wordt het zelfs bewust zo gehouden.
Maar ik durf te adviseren om niet te veralgemenen, ik hoop dat je Thaise leefwereld iets uitgebreider is dan de Lo-So klasse.

[|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#44 Bericht door Gardensafari » vrijdag 30 maart 2018, 12:08

wanadee schreef:
:roll: herman69 schreef: Vraag simpel maar eens aan u vrouw, VB wie heeft de antibiotica of liever gezegt de penicilline of de gloeilamp uitgevonden.
Die weten dat niet.
Zij zegt alexander fleming en edison maar ik weet niet of dat klopt :crazy:
:clap: :cheesy: :clap:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: Aanpassen aan Thaise gewoonten/gebruiken/mentaliteit....

#45 Bericht door herman69 » vrijdag 30 maart 2018, 12:17

Herbergier schreef:Gewoon de auto of motorbike wat meer laten staan en die 500 m lopen of fietsen en de airco niet zo veel gebruiken en te koud zetten in de auto, dat scheelt nog veel meer brandstof, maar maak dat de Thai maar eens wijs.
Ja de airco in de wagen , daar heb u meer verbruik, dat staat als een paal boven water he mannen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”